Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


W aucie zanikło światło przy wrzucaniu biegu wstecznego oraz kierunkowskazy nie mrugają na tablicy wskaźników (same kierunki na zewnątrz auta świecą). Nie działa też kontrolka świateł drogowych oraz przy ryglowaniu i otwieraniu auta nie mrugają kierunkowskazy. Pojawił się jednocześnie problem z rozładowaniem akumulatora w ciągu doby - po zauważeniu usterki na drugi dzień zero prądu w aucie. Słyszałem, że częstym winowajcą jest moduł telefonu w takim przypadku, ale może Ktoś miał podobnie i wie coś więcej.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej obstawiam moduł LCM. Zdemontuj i zobacz czy nie jest zalany, ale i tak pewnie skończy się na wymianie plus kodowanie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Z tego co się orientuję to uszkodzony moduł LCM daje inne objawy niż te opisane przeze mnie. Po naładowaniu akumulatora problem ustąpił (zakładam, że na chwilę).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro tak twierdzisz to wporzadku. Zawsze możesz odpiąć moduł telefonu żeby wykluczyć zwarcie na lini I-BUS i sprawdzić czy wszystko wróci do normy, za wszystkie światła i część kontrolek licznika odpowiada LCM. (Jeżeli występuje zwarcie na lini I-BUS to LCM też będzie wariował. Jednak uważam że winowajcą jest LCM).

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzięki za wskazówkę, w sumie powracalność usterki może świadczyć o zimnych lutach. Zajrzę i ewentualnie poprawię co trzeba. Miejmy nadzieję, że to tylko taka usterka.
Opublikowano
Nie mogę znaleźć nic na E38 więc podepnę się tu. U mnie problem jest taki że od dłuższego czasu przy włączaniu kierunkowskazu w lewo, kilka razy mrygał szybko, jak by była przepalona któraż żarówka i zaczynał pracować normalnie. Dzisiaj już cały czas mryga na szybko i nie działa lewy kierunkowskaz z przodu. Żarówkę sprawdziłem i jest ok, ale wymieniłem na wszelki na nową i nie pomogło. To też może być wina LCM, czy raczej szukać gdzieś przerwy w przewodach?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej przerwa w przewodach, uszkodzona oprawka żarówki, zaśniedziałe styki. Włącz kierunkowskaz i ruszaj wszystkimi połączeniami.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy masz masę w oprawce.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj porypaly mi się posty, myślałem że o to E38 chodzi. Proponuję ci jednak kupić inny moduł i podmienić, zobacz oznaczenie swojego i taki kup, najlepiej jak masz sedana to od sedana, jak kombi to od kombi wtedy może obejdzie się bez kodowania i z tym samym rodzajem skrzyni biegow. Zwróć uwagę na oznaczenia np. LCM III mit man LWR (ohne man LWR)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przepraszam za zamieszanie. Tak jak @szumrak mówił - u mnie w E38 winowajcą były zaśniedziałe styki w kablu od kierunkowskazu. Wszystko jest już ok.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.