Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Chciałbym zadać pytanie na forum dotyczące możliwych przyrostów mocy po chip tuning (tylko zmiana oprogramowania) w przypadku modelów F30/F31 320D (bądź innych serii) gdzie jest motor B47D20. Z tego co wiem, przy "zdrowym" egzemplarzu powinna moc wynosić 220-230km. Najczęściej widziałem przyrosty na 230km widząc udane realizacje z warsztatów (bez mperformance) - być może dzięki usunięciu filtra dpf, ale nikt się tym nie chwalił. Poddałem chip tuningowi f30 320d (2017r) i udało się osiągnąć moc ledwie 210km. Auto ma xdrive - może to ma wpływ na pomiar a może nie więc dodam. Nie ukrywam, że ten przyrost mocy mnie nie zadowolił, jest to ledwie 10%. Planuję diagnostykę w tym temacie.


Chciałbym się zapytać - czy to normalne że jeden nowy dobry egzemplarz osiąga przyrost wiekszy a drugi dobry osiąga mniejszy przyrost bez przyczyny? Widzę, że występują takie różnice lecz sądzę że muszą być ku temu powody techniczne a nie na zasadzie że jeden może mieć więcej a drugi może mieć mniej bo tak i już. Poprzednie motory w tej serii dla 320D N47D20C bez problemu wchodzą na przyrost 230km a to przecież starszy motor.

Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie i możecie coś doradzić - byłbym bardzo wdzięczny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapomniałeś wspomnieć o kilku szczegółach- jaka wyszła seria? W jakim stanie jest dolot, zaglądałeś tam? W jakim stanie jest Dpf? Nawet zero info o przebiegu.


Nie podałeś żadnych mechanicznych szczegółów tylko oczekiwania i uwagi - o tym mogłeś poinformować osobę która robiła zmiany, ewentualnie reklamować usługę.


Ja miałem serię 186KM ale przynajmniej bonus w postaci 420Nm. Po zmianie 220KM i 480Nm. Też xdrive.


Skoro mało mocy, może wtryski zdychają? Może tak ktoś zrobił program? Poza tym moc nie ma aż takiego znaczenia, diesel ma jechać momentem - chyba że jeździsz na 4k obrotów.

spacer.png

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. Moje pytanie jest postawione ogólnie i bez szczegółów technicznych - dziękuję za zrozumienie. Jeśli można - chciałbym dopytać gdzie mogę szukać dalszych przyczyn, niedługo planuję oddać i tak do serwisu na przegląd okresowy i byłoby jeszcze lepiej mieć wiedze na co zwrócić dodatkowo uwagę przy chipie
Opublikowano
Moje pytanie jest postawione ogólnie i bez szczegółów technicznych - dziękuję za zrozumienie. Jeśli można - chciałbym dopytać gdzie mogę szukać dalszych przyczyn

 

Na takie pytanie jest tylko jedna odpowiedź - dalszych przyczyn szukaj w silniku i osprzęcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.