Skocz do zawartości

Brakującą zakrętka pod maską, duże drgania na biegu D


buli95

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Proszę o pomoc przy trzech zagadnieniach dotyczących mojego BMW F10 520d rocznik 2012. Zdjęcia: https://imgur.com/a/jlLh7lB

1. Po wymianie oleju i filtrów w jednym z serwisów zauważyłem brak zakrętki widoczny na 1 zdjęciu. Co to za element? Ta zakrętka jest niezbędna? Jest sens awanturować się o to w serwisie?

2. Zauważyłem, że część z drugiego zdjęcia rozchodzi się, nie jest niczym zabezpieczona. Po zdjęciu osłony silnika była sporo rozszczelniona. To normalne? Da się ją jakoś zabezpieczyć?

3. Tylko na biegu D widoczne są mocne drgania silnika (zarówno przy zimnym i ciepłym silniku). Poduszki silnika (te 2 szt. Okrągłe) wymieniałem ok. 15 tys. km temu. Co jeszcze może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tam powinna byc taka czarna zaslepka gniazda amortyzatora. Czy potrzebna? Zabezpiecza przed woda. Jak np myjesz silnik to woda bedzie stala w gniezdzie.


Kazda nieszczelnosc powinna byc rozwiazana.


Moze byc np mala ilosc oleju w skrzyni albo zuzyty konwerter.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W miejscu gdzie zaznaczyłem czerwonym kółkiem fabrycznie był wystający zaczep, bardzo łatwo urywa się podczas wymiany filtra powietrza, kiedy miałem f10 i sam wymieniałem filtr to też go urwałem i zrobiła się dziura w dolocie, u Ciebie widać że to stało się już dawno temu bo miejsce jest dobrze zabrudzone.


b345204ac4ae54cfmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję uprzejmie za pomoc!

W moim przypadku, jak wskazał guzior2, rura jest już uszkodzona od dłuższego czasu. Czyli innej opcji zabezpieczenia tego połączenia nie ma? Tylko wymiana?


A czy z tymi wibracjami silnika na biegu mogłaby pomoc wymiana oleju w skrzyni? Auto przebiło niedawno 200 tys. km przebiegu, ale w jego historii oleju w skrzyni nikt nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sposób:


https://ic-files-res.cloudinary.com/image/upload/t_pad_white300x300v1/v1/item/FKCkAjWg7Y2b2X4wFi2Pkcc3wMajJY2J.jpg




Stosowany przez wiele osób, bo nie znasz dnia ani godziny, kiedy komuś ten zaczep znów pęknie, a rura kosztuje jedyne 700 pln jeśli dobrze pamiętam.

Dodam, że używek nie ma co szukać, bo praktycznie wszystkie mają urwany ten zaczep.



Wiem, trytytka pod maską to druciarstwo. Jednak nie większe niż patent zastosowany fabrycznie przez BMW w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


A czy z tymi wibracjami silnika na biegu mogłaby pomoc wymiana oleju w skrzyni? Auto przebiło niedawno 200 tys. km przebiegu, ale w jego historii oleju w skrzyni nikt nie wymieniał.

 

Przy tym przebiegu poduszkę skrzyni pasowało by wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też nie mam tego zaczepu.

Rura dolotowa nie rozszczelnia się.

Zrobiłem dwa zabiegi.

Musisz sobie wyobrazić ,że cała dolna obudowa filtra powietrza musi przesunąć się w stronę chłodnicy i obrócić delikatnie w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara oczywiście w poziomie ( tak jak leży na co dzień ).


Co zrobiłem aby obudowa poszła do przodu...

Wymieniłem cztery gumowe amortyzatory dolnej odbudowy filtra powietrza + nawinąłem taśmę parcianą na tylne języki w/w obudowy filtra powietrza tak aby ciaśniej wchodziła i nie wpadała za głęboko.


Jeśli chodzi o delikatny obrót...

Przed tym wszystkim nakleiłem kawalki filców na końcówkę rury powietrza po stronie kierowcy , wchodzącą w obudowę filtra powietrza. Ten zabieg dodatkowo wygłusza drganie plastików .

W/w rura powietrza mocowana jest na jeden wkręt . Znajduje się on zaraz koło lampy . Popuszczasz delikatnie śrubę , przed dokręceniem pchasz rurę w kierunku szyby i dokrecasz. Oczywiście przed dokręceniem , sam ręcznie obkręcasz obudowę ręką tak aby rura po drugiej stronie weszła jak najgłębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tam powinna byc taka czarna zaslepka gniazda amortyzatora. Czy potrzebna? Zabezpiecza przed woda. Jak np myjesz silnik to woda bedzie stala w gniezdzie.


Kazda nieszczelnosc powinna byc rozwiazana.


Moze byc np mala ilosc oleju w skrzyni albo zuzyty konwerter.

Co do urwanego zaczepu mam tak samo i jak u kolegów opaski załatwiły temat. Ale co do dużych drgań silnika to bujam się z tym także. Auto mam od 2019 i już poduszki silnika wymienione dwa razy, na ori. Lecz pomaga to tylko na jakiś czas. Jak sprawdzić czy to konwerter? Tylko rozbiórka skrzyni załatwi temat?

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.