Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Znalazłem taki temacik na necie: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=2613848

Jest to o podłączeniu świateł przeciwgielnych, do drogowych, żeby włączały się razem z nimi. Myślę że byłoby to ciekawe rozwiązanie ale chciałbym te przeciwmgielne dodatkowo przerobić na dalekosiężne? Co myślicie należy zrobić żeby inaczej świeciły? Może da się gdfzieś kupić takie szkła aby inaczej skupiały światło?

Edytowane przez maciekszz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego weź kodeks do reki i poczytaj w jakich warunkach używa sie świateł przeciwmgielnych i kiedy. To nie jest dodatkowa lampa którą się włącza jak ma się na to ochote. Nic mnie nie wq.... z rana jak widze takiego debila z BMW który przy słońcu albo nawet deszczu bez mgły jedzie na halogenach. Czysty kawał skończonego cymbała.

 

I jak światła długie i przeciwgielne razem? Prawo jazdy kupiłeś w spożywczym czy co? :duh:

Opublikowano
Myślę że byłoby to ciekawe rozwiązanie ale chciałbym te przeciwmgielne dodatkowo przerobić na dalekosiężne?

Ciekawe to może i by było, natomiast na pewno byłoby nielegalne i co ważniejsze, utrudniające życie innym kierowcom.

Pomijając niewybredne słownictwo, zgadzam się z kolegą Baxem.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomijając niewybredne słownictwo, zgadzam się z kolegą Baxem.

Pozdrawiam.

 

No sorry ale jak mi ktoś poda choć jedno uzasadnienie co mają dać włączone halogeny jak nie ma mgły to uderze sie w piersi.

 

Pozdrowienia.

Opublikowano

Trzeba czytać ze zrozumianiem tekstu ! Napisał że na dalekosiężne chce przerobić ! Gdyby były podłączone pod długie to chyba było by troche inaczej niż jak debil z rana jedzie na przeciwmgłowych i jeszcze do tego się na kodeksie nie zna i kapelusz na głowie i prawo jazdy w spożywczym :mrgreen:

Gość się pyta co zrobić żeby światło inaczej skupiało a wy mu gadkę umoralniającą żeby się poczuł jak jakiś bandyta !

Pomogliście mu aż się uśmiałem :norty:

Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba czytać ze zrozumianiem tekstu ! Napisał że na dalekosiężne chce przerobić ! Gdyby były podłączone pod długie to chyba było by troche inaczej niż jak debil z rana jedzie na przeciwmgłowych i jeszcze do tego się na kodeksie nie zna i kapelusz na głowie i prawo jazdy w spożywczym :mrgreen:

Gość się pyta co zrobić żeby światło inaczej skupiało a wy mu gadkę umoralniającą żeby się poczuł jak jakiś bandyta !

Pomogliście mu aż się uśmiałem :norty:

 

To jest jeszcze głupszy pomysł niż jazda na halogenach jak nie ma mgły bo te jego reflektory bedą walić po oczach wszystkim jadącym z przeciwka na długo wcześniej niż to robą zwykłe światła drogowe. Więc wszyscy jadący w przeciwka będą oślepiani na długo przed tym jak ich światła dosięgną jego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zgadzam się z Wami, włączcie sobie przeciwmgielne jak jedziecie w nocy, oprócz długich i zobaczycie jak Wam dobrze pobocze oświetla. A w przepisach też widać za bardzo się nie znacie, bo przeciwmgielne oprócz tego że używa się ich podczas mgły są dozowlone na krętych drogach i wcale nie musi być ciemno. Podczas gdy używa się świateł długich to nie może nic jechać z naprzeciwka a więc wyłącza się je i tak samo by się działo z przeciwmgielnymi które najlepiej by było przerobić na dalekosiężne. Proszę o odpowiedzi bardziej natury technicznej.
Opublikowano

To jest jeszcze głupszy pomysł niż jazda na halogenach jak nie ma mgły bo te jego reflektory bedą walić po oczach wszystkim jadącym z przeciwka na długo wcześniej niż to robą zwykłe światła drogowe. Więc wszyscy jadący w przeciwka będą oślepiani na długo przed tym jak ich światła dosięgną jego.

Dokładnie , przecież światła dalekosiężne wymyślił jakiś psychiczny i na szczęście nie sprzedają takich w sklepach motoryzacyjnych bo to mogło by prowadzić do tego że jakis inny co ma nie po kolei w głowie by wpadł na pomysł żęby je zamontować :duh: A kierowców cięzarówek jak mają po osiem takich na dachu to odrazu na pierwszej gałęzi pętla i wieszać :cool2:

Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szozdul: co to ma do rzeczy, w normalnych warunkach masz zakaz jazdy na przeciwmgielnych. Okazji do jazdy z włączonymi jak nie ma mgły masz ułamek procenta chyba że mieszkasz w Szwajcarii albo na Kubalonce. W dodatku jak nie rozumiesz dlaczego oślepiasz kogoś swiatłami dalekosiężnymi to zastanów się skąd wzieła się ich nazwa, a światła drogowe możesz wyłączyć dużo później szczególnie jak jedziesz prostą drogą gdzie z przeciwka masz auto na kilometr to doskonale wiesz kiedy przychodzi ten moment że jego światła zaczynają Cie oślepiać, tyle że Ty nie wiesz że on już nic nie widzi przez Twoje "halogeny".
Opublikowano
Uwazam, ze mozna miec zamontowane dodatkowe swiatla z przodu pojazdu koloru bialego lub zoltego, co dopuszcza kodeks jednak musza spelniac warunki zwiazane z wlaczaniem. Do wlaczania musi byc osobny wlacznik ktory powinien byc tak skonfigurowany, zeby omijal dlugie. Tzn nie moga sie wlaczac i wylaczac tym samym przyciskiem. Dodatkowe swiatla sa dopuszczalne do tego z roznymi szklami dajacymi rozne snopy swiatla. Ja u siebie w GAZ-ie 69 mam zamontowany b.mocny szperacz i nikomu to nie przeszkadza w buni mam halogeny na mgle. Mozna przerabiac samochody zgodnie z kodeksem drogowym!
Opublikowano
Uwazam, ze mozna miec zamontowane dodatkowe swiatla z przodu pojazdu koloru bialego lub zoltego, co dopuszcza kodeks jednak musza spelniac warunki zwiazane z wlaczaniem. Do wlaczania musi byc osobny wlacznik ktory powinien byc tak skonfigurowany, zeby omijal dlugie. Tzn nie moga sie wlaczac i wylaczac tym samym przyciskiem. Dodatkowe swiatla sa dopuszczalne do tego z roznymi szklami dajacymi rozne snopy swiatla. Ja u siebie w GAZ-ie 69 mam zamontowany b.mocny szperacz i nikomu to nie przeszkadza w buni mam halogeny na mgle. Mozna przerabiac samochody zgodnie z kodeksem drogowym!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A kierowców cięzarówek jak mają po osiem takich na dachu to odrazu na pierwszej gałęzi pętla i wieszać :cool2:

 

Miałeś okazję się przekonać jaką ilość światła dają te lampy, jak nie to nie życze. A druga sprawa to jakoś nie widze żeby dziesiątki tirów które dziennie przekraczają granicę używały tych świateł, no chyba że robią sobie koledzy imprezke przy grilu to sobie czasami poświeca ku uciesze okolicznych domowników. :cool2:

Opublikowano
A kierowców cięzarówek jak mają po osiem takich na dachu to odrazu na pierwszej gałęzi pętla i wieszać :cool2:

 

Miałeś okazję się przekonać jaką ilość światła dają te lampy, jak nie to nie życze. A druga sprawa to jakoś nie widze żeby dziesiątki tirów które dziennie przekraczają granicę używały tych świateł, no chyba że robią sobie koledzy imprezke przy grilu to sobie czasami poświeca ku uciesze okolicznych domowników. :cool2:

Ja jestem kolego kierowcą z zawodu i sześć razy w tygodniu robię sześćset kilometrów a jakoś nie przeszkadza mi jak ktoś się chwilę spóżni z wyłączeniem dalekosiężnych , takie cos przeszkadza jak ma się kurzą ślepotę a pozatym jeżeli wydaje ci się że zamontowane w miejscu przeciwmgłowych będą dawać jak z dachu ciężarowki to bardzo duży optymista z ciebie przemawia

:D

Pozdrawiam :!:

Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Luciu-Wrocław : bo siedzisz troche wyżej niż inni kierowcy i dlatego Cie mniej razi. A z tego miejsca to większość was patrzy na reszte użytkowników dróg jak na pętaków o czym można się przekonać montując CB i słuchając rozmów kierowców ciężarówek.

Dla mnie EOT.

 

Pozdrowienia i szerokiej drogi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może i macie rację z tymi dalekosiężnymi, dlatego pytam bo nie miałem nigdy takich świateł. Przeciwmgielne które mam teraz bardzo dużo dają jak się jedzie w nocy na długich i dlatego chciałbym to przerobić żeby można je było wyłączyć razem ze światłami długimi. Dzięki Peet za link napewno się przyda. A co do kodeksu, to nie sądze że każdy z Was jedzie w mieście max 50 a na trasie max 90. I że wyprzedzacie tylko tam gdzie można, to też jest łamanie przepisów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co do kodeksu, to nie sądze że każdy z Was jedzie w mieście max 50 a na trasie max 90. I że wyprzedzacie tylko tam gdzie można, to też jest łamanie przepisów.

 

Tyle że to całkiem inne kategorie wykroczeń, a ich działanie skierowane jest w innym kierunku. To tak jak jazda bez pasów albo rozmowa przez telefon podczas jazdy? Komu one szkodza? W sumie nikomu, a wykroczeniem są. Oślepianie jadących z przeciwka natomiast szkodzi bezpośrednio innym w dodatku stwarzając zagrożenie na drodze.

Reasumując wolał bym Cie jadącego bez pasów i gadającego przez komórke z przeciwka, niż świecącego mi po oczach jakimiś dziwnymi lampami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra ale jadąc szybciej niż powinieneś możesz zabić inne człowieka a te światła wyłącza się jak widzisz kogoś z naprzeciwka. Zresztą nie jest to miejsce na tego typu dyskusje, bardziej interesuje mnie to od strony technicznej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra ale jadąc szybciej niż powinieneś możesz zabić inne człowieka a te światła wyłącza się jak widzisz kogoś z naprzeciwka. Zresztą nie jest to miejsce na tego typu dyskusje, bardziej interesuje mnie to od strony technicznej.

 

A jadąc wolniej niż dopuszczalna prędkość nie możesz? :) Przecież tak naprawdę ograniczenia prędkości to widzimisie jakiegoś urzędasa bardzo często nie mające kompletnie odzwierciedlenia w rzeczywistości. Czy jak zmniejszyli z 60 do 50km/h w mieście dopuszczalną prędkość to liczba wypadków spadła? A jak spadła to dlaczego nie zmniejszyć do 40km/h spadnie bardziej. :cool2:

 

A co to strony technicznej to nie wiem czego się spodziewasz usłyszeć. Przecież najprościej to połączyć obwód z przewodami od świateł przez jakiś bezpiecznik. Bardziej fachowo to pewnie będzie rozebrać kolumne kierownicy i wpiąc się prosto do kostki od przełącznika pomijając włącznik na desce dla halogenów.

Opublikowano
Czy jak zmniejszyli z 60 do 50km/h w mieście dopuszczalną prędkość to liczba wypadków spadła? A jak spadła to dlaczego nie zmniejszyć do 40km/h spadnie bardziej. :cool2:

 

:duh: Nie pisz tak więcej ! Jakiś pajac urzędowy to przeczyta i w końcu będziemy 10km\h jezdzic !

 

A co do tych świateł , to polecam włączyć "długie" podczas mgły :cool2:

widoczność extra :D

Przeciwmgielne bardzo poprawiają widoczność w gęstej mgle , miałem już nie raz okazje żeby się przekonać .

 

A jak już przednie podłączysz to nie zapomnij o tylnych , bardzo lubie jak ktoś jezdzi na tych światłach , coś pięknego :norty:

Opublikowano
Dokładnie , przecież światła dalekosiężne wymyślił jakiś psychiczny i na szczęście nie sprzedają takich w sklepach motoryzacyjnych bo to mogło by prowadzić do tego że jakis inny co ma nie po kolei w głowie by wpadł na pomysł żęby je zamontować :duh: A kierowców cięzarówek jak mają po osiem takich na dachu to odrazu na pierwszej gałęzi pętla i wieszać :cool2:
[/color

 

no to,mistrzuniu,pozwol ze sie troszke 'czepie' Twojej wypowiedzi na temat tych ilus tam halogenow w ciezarowkach i troch zganie... Jezeli nie wiesz czemu sluza te halogeny to cie troche oswiece... Sam jestem kierowca i znam ich przeznaczenie i podkreslam,ze nie wyobrazam sobie jazdy bez halogenow dalekosieznych. Nie jezdzimy 'wokol komina',albo z domu tesciowej z niedzielnego obiadziku do swego przytulku,tylko pokonujemy trasy,czasem trudno je nazwac nawet drogami gruntowymi(po ktorych mialbym watpliwosci czy w ogole wjechac moja betka),ktorych absolutnie nie znamy i przy jakiejs tam predkosci chcemy wiedziec jaki jast ten np zakret oznaczony czasem znakiem(choc nie zawsze).Czy widzisz moze nagminnie jezdzacych kierowcow TIRow na halogenach ktorzy robia to celowo zeby Ci zaprezentowac swoja elektrownie????

Sam mam na swoim zelazie 12 halogenow i nie raz mnie uratowaly przed parkowaniem w rowie lub ubiciem jakiejs swiezonki na drodzePozdrawiam i radze na przyszlosc bardziej wazyc slowa,lub chociaz pomyslec nawet przed oskarzeniem kogos o cos...

A ze kazdy z nas ma jakas tam prace to mysle ze trzeba ja sobie jakos ulatwiac w miare mozliwosci.

Druga sprawa,propos tematu poruszonego przez Szozdula. On oczekiwal na jakas pomoc,wskzowke,a nie jakas parodie nagany.I to ze chce miec nawet 4 swiatla 'drogowe' to jego sprawa,jesli bedzie ich uzywal bez szkody dla innych.:P

pozdrawiam i szerokiej drogi

Opublikowano

Kolego czytanie ze zrozumieniem :mad2: :mad2: :mad2:

Jeśli nie rozumiesz złośliwego tonu mojej wypowiedzi to chyba traktorem po polu jeżdzisz a nie mobilem jako driver :duh:

Przeczytaj wszystkie moje posty w tym temacie a nie tylko jeden :duh:

Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.