Skocz do zawartości

BMW X3 2.0d N47 - drgania tylnego tłumika


PiotrLublinBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,


mam taki problem, wymieniłem tylny wieszak tłumika na nowy OEM BMW, do tego też tuleje gumowe na łączniku przy skrzynce rozdzielczej, ale dalej tylny tłumik okropnie drga, widać to po końcówce, przenosi się to na nadwozie jak ruszam czy hamuje. Rezonują nawet plastiki w bagażniku... Plecionka przy dpf wygląda na całą, choć jest okropnie sztywna, patrząc na wydech to drgania na wydechu są właśnie za plecionka, a na końcowym są największe. Jakieś rady ? Wymienić plecionkę? Jak ją dokładnie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Plecionka może być cała. Pod plecionką , karbowana część wydechu może być pęknięta . Ale to by było słychać.



Zwróć uwagę na tłumiki drgań , część nr.11 i 12....


686x484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadza się , to jest ich zadanie.

Zobacz czy są sztywno przykręcone.

Ja na twoim miejscu podniósł bym auto i łapał w różnych miejscach wydech tak aby go bardziej usztywnić.


Zwróć jeszcze uwagę na te gumowe tulejki wieszaka... część nr.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Je tez wymieniłem na oem BMW, usztywnilem tylni tłumik na trytytke... No chyba nie tak powinno być że zakładam wszystko nowe a drży tak wydech, najgorzej że cały wydech trzyma się tylko w dwóch miejscach. Łapałem za dpf to nie drga, ale im dalej końcowego tym gorzej.


Te gumowe tłumiki były na pewno dokręcone. Brak mi pomysłów, dać dodatkowa plecionkę na tym długim odcinku wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u fachowców od wydechów, jedyne rozwiązanie jakie widzą to montaż dodatkowej plecionki przed środkowym tłumikiem. Robili tak wiele razy w E46 i E90, twierdza ze oryginalna plecionka jest zbyt mała i zbyt sztywna. Dlatego polecają montaż drugiej, która będzie niwelować drgania dalej za tłumikami.


Co myślicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Drgania wydechu wyeliminowane po odkręceniu tłumika drgań, tych gum na końcowym tłumiku. Po odkręceniu ich wydech przestał drżeć, może komuś się przyda to info.

Dziękuję serdecznie za cenną poradę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Drgania wydechu wyeliminowane po odkręceniu tłumika drgań, tych gum na końcowym tłumiku. Po odkręceniu ich wydech przestał drżeć, może komuś się przyda to info.

 

Jak zdjąłem tłumiki drgań to strasznie buczało w środku przy przyspieszaniu... więc powrotem je przykręciłem, no i znów końcowy wydech lata jak szalony...


Już mi brak pomysłów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozumiem , że tłumik drgań po przykręceniu jest sztywny?

Może zobacz numer części, może jest inny?


18 30 3 448 337 30 HZ

+X3 1.8d N47

+X3 2.0d M47N2

+X3 2.0d N47


18 30 3 453 544 33Hz ( Dla samochodów z

Automatyczna skrzynia biegów S205A )

+X3 1.8d N47

+X3 2.0d N47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza,


sztywny jakoś mocno nie jest, tłumik jest gumowy więc coś tam przy przykręceniu lata, ale odkręcałem je sprawdzałem czy nie są popękane, wszystko wydaje się być ok.


Będę autem jutro na kanale to sprawdzę jakie dokładnie mam częstotliwości na tych gumach, może ktoś źle pozakładał, choć jak odkręcałem to raczej nigdy to nie było ruszane. Ciężki problem, po odkręceniu ich wydech idealnie nic nie drzy, ale straszne buczenie jest, po przykręceniu znów lata jak głupi, i przy każdym delikatnym ruszaniu czy zatrzymywaniu cały wydech zaczyna drżeć i przenosi sie na karoserie.


Pawex,


czy jakieś buczenie u Ciebie występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza,


sztywny jakoś mocno nie jest, tłumik jest gumowy więc coś tam przy przykręceniu lata, ale odkręcałem je sprawdzałem czy nie są popękane, wszystko wydaje się być ok.


Będę autem jutro na kanale to sprawdzę jakie dokładnie mam częstotliwości na tych gumach, może ktoś źle pozakładał, choć jak odkręcałem to raczej nigdy to nie było ruszane. Ciężki problem, po odkręceniu ich wydech idealnie nic nie drzy, ale straszne buczenie jest, po przykręceniu znów lata jak głupi, i przy każdym delikatnym ruszaniu czy zatrzymywaniu cały wydech zaczyna drżeć i przenosi sie na karoserie.


Pawex,


czy jakieś buczenie u Ciebie występuje?

U mnie buczało i pojawiało się dzwonienie metaliczne samej końcówki na zimnym silniku, odkręcony był cały wydech następnie był ponownie skręcony "pod obciążeniem", po tym zabiegu pozostało dzwonienie samej końcówki. Po przeczytaniu Twojego posta i porad na grupach fb, tłumikarz wymontował jeden tłumik drgań przy tłumiku końcowym i to rozwiązało problem - chromowana końcówka nie "dzwoni" :D środkowego nie ruszałem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.