Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam 523i z 1999r w automacie i ostatnio ni stąd ni zowąd po odpaleniu rano auta, w trakcie przełączania drążka nie ma wyczuwalnego "klikania" pomiędzy każdą pozycja jedynie przejście na m/s jest wyraźne. Szukałem na forum czy już komuś się tak przydarzyło i widziałem, że były podobne sytuacje ale w moim przypadku wszystkie pozycje działają. dodam tylko, że przycisk na drążku działa normalnie więc lekkim szturchnięciem w trakcie jazdy na szczęście z D przęłączę tylko na N.

Opublikowano

sprawdz od dolu na skrzyni, czy podczas przelaczania dziala wszystko jak nalezy.

Jesli tam jest ok, to pozostaje zdjac dekor i obejrzec cala dzwignie z kabiny

Opublikowano
Po odkreceniu dzwigni i switcha pozycyjnego sama ośka kreci sie bez oporu i gładko. Nie wiem czy tak ma być czy ma przeskakiwac w konkretne pozycje. A w kabinie tez mam wrażenie, ze jest ok linka twardo siedzi, elektromagnes dziala. Zastanawiam sie czy konkretną pozycje ustala lewarek czy wybierak w samej skrzyni.
Opublikowano
.....czy konkretną pozycje ustala lewarek czy wybierak w samej skrzyni.

Oba elementy wybieraja wlasciwa pozycje. Musza chodzic jakby byly jednoscia. Nie ma mozliwosci aby jeden z elementow dzialal z opoznieniem. Calosc polaczona jest linka, wiec mechanicznie

Opublikowano
Nie ma mozliwosci aby jeden z elementow dzialal z opoznieniem. Calosc polaczona jest linka, wiec mechanicznie

 

Nie do końca się zrozumieliśmy, nie chodzi mi o jakieś opóźnienia czy coś. za utrzymanie pozycji wybieraka odpowiada sprężyna zatrzaskowa wybieraka i podejrzewam, że się uszkodziła. Jak na razie wychodzi na to, że jeżeli lewarek nie jest połączony linką z dźwignią wybieraka na skrzyni to chodzi luźno (tak jak u mnie), więc za utrzymanie pozycji w położeniach PRND odpowiedzialny jest wybierak. Jak w końcu to rozbiorę dam znać czy moje podejrzenia były słuszne.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W końcu znalazł się czas na ogarnięcie tego. Finalnie przyczyna byla taka jak sie spodziewałem pęknięta sprężyna zatrzaskowa wybieraka. Do wymiany warto sie uzbroić w klucz TORX27 z dziura iza sie to zrobić spod auta ale bez demontażu sterownika sie nie obejdzie. Blaszka bez problemu pasuje ze skrzyni 5hp19FLA (Audi).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.