Skocz do zawartości

Brak Klaksonu.


OlenTom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zmagam się z brakiem klaksonu. Dość irytujący problem jak ci ktos wyjedzie :/ Od początku jak kupiłem auto nie było klaksonu, sprawdziłem 2 z lewej i prawej na krótko działa. Zwijak z taśma podmieniłem od kolegi i nie działa. Przy klaksonie we wtyczce masa jest! Po obu stronach, natomiast brak plusa. Bezpieczniki całe, mechanik mi podpowiedział ze to przekaźnik. Znalazłem opis przekaźników i wychodzi ze przekaźnik jest zespolony na płycie. I dalej nie wiem już co z tym zrobić. Może ktos ma jakiś pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za zabezpieczenie klaksonu odpowiada bezpiecznik F16..…....15A.


1VnYNij8ew




____________________________________________





Aby wykluczyć przerwę w przewodzie idącym od wyjścia ze skrzynki z bezpiecznikami w stronę głośnika klaksonu , wypnij kość X1101

Pin nr.6 jest odpowiedzialny za zasilanie klaksonu. Kolor przewodu fioletowo - niebieski.

Ja osobiście do kabelka , którym podasz plus do pinu nr.6 , dodał bym bezpiecznik , np. 15A.


CUwXcdvt

CVSU9aqb






Rzeczywiście , w układzie występuje przekaźnik K2.


Fv2YbOPF


I tutaj nie mam inforcji o nim.

W pierwszej kolejności wskażę ci miejsca , gdzie można sprawdzić czy napięcie od kierownicy dochodzi do przekaźnika K2.




____________________________________________





Jeśli dobrze widzię to styki w kierownicy to tylko MASA/MINUS, czyli po naciśnięciu klaksonu na wskazanych poniżej pinach musi pojawić się jakaś wartość rezystancji.

Kość X01001...

- pin nr.5 , kol.przew. brązowo - czerwony

- pin nr.6 , kol.przew. brązowo - czarny


GNh6fYCq


Kolejne miejsce to kość X10170

- pin nr.1 kol.przew. brązowy

- pin nr.2 kol przew. brązowo - żółty


H30a5yxq

CTeIsd4K



Ostatnim miejscem jest kość X14272.

- pin nr.6 , kol.przew. brązowy

- pin nr.2 , kol.przew. brązowo - żółty

Są dwa zdjęcia , nie wie które pasuje do twojego BMW..


1VnYqVAYGc

G8jGG4k8

CVIrBCss



Pamiętaj , jeśli będziesz sprawdzał kolejno wypisane powyżej kości to gdy będziesz sprawdzał drugą to pierwsza musi być wpięta. Tak samo trzecia kość , pierwsza i druga muszą być wpięte .

____________________________________________




Dobra , teraz należało by sprawdzić czy elektromagnes przekaźnika K2 załącza styki , które następnie podają napięcie na bezpiecznik F16........15A.

Odpinasz kość X04010 i podłączasz na krótko MASĘ/MINUS do pinu nr.17.

Aby to zadziałało musi być włączony zapłon.

W tym momencie powinien zadziałać przekaźnik K2 i klakson.


CUtjuJE5




____________________________________________


Musisz sprawdzić napięcie na wyjściu i wejściu bezpiecznika ( bezpiecznik ma dwa małe otworki przez które włożysz sondy od miernika ).

Napięcie na bezpieczniku pojawi się dopiero gdy zadziała przekaźnik K2.

Wymień profilaktycznie bezpiecznik.

Zwróć uwagę na konektory czy nie są za bardzo rozgięte , gdyż nóżki bezpiecznika mogą źle do nich dolegać ( brak dobrego styku )......





____________________________________________





Za każdym razem sprawdzaj czy w kościach nie ma korozji. Oczywiście zwracaj uwagę na jakoś przewodów elektrycznych.

Jeszcze jedna ważna sprawa , bądź ostrożny i potwierdzaj sobie czy mój opis jest 1 :1 z tym co jest u ciebie.

Chcę ci pomóc ale nie chciał bym , abyś coś tam sobie zniszczył. Ja się opieram na schematach elektrycznych a to nie zawsze jest w 100% rzeczywistość.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super opis!! Pewnie znajdę w tym opisie odp. Będę dawał znać jak coś wybadam. Burza1234 jeszcze gdybys mógł podać gdzie jest ta kość X01040? I gdzie znajdę tak szczegółowe opisy schematów elektrycznych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już poprawiłem opis , odwrotnie opisałem kość X04010.....

A skąd te schematy, to jest sekret.... :norty:

A tak naprawdę , korzystam ze strony NewTis.


Pisz wszystko co ustaliłeś.

Podawaj wartości pomiarów.

Jak usuniesz awarię to opisz wszystko co zrobiłeś. Dużo osób nie kończy swoich tematów, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z podanego opisu mogę powiedzieć ze, na bezpieczniku nie ma napięcia (+). Podałem (+) na bezpiecznik na krótko, I zadziałały klaksony. Działały ciagle bez żadnej innej ingerencji. Jeszcze tam żadnej kostki nie wypinalem. Sprawdziłem tylko to i minus/masę w kierownicy na kości X01001. Wartość była jakoś 03,0 coś takiego, zapłon włączony. Jutro będę grzebał dalej, podejrzewam ze coś w skrzynce jest nie tak może jutro bede wiedział więcej dam znać podziękowania dla Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli przekaźnik K2 jest zintegrowany z skrzynka z bezpiecznikami to najprawdopodobniej będziesz musiał wyjąć skrzynkę i ją rozebrać.

Nie jestem ci wstanie podpowiedzieć jak masz go sprawdzić czy działa ponieważ schemat elektryczny nic mi nie pokazuje.

Pewne jest to ,że cewka przekaźnika zasilana jest po włączeniu zapłonu a masa dochodzi gdy naciśniesz klakson na kierownicy .

 

Sprawdziłem tylko to i minus/masę w kierownicy na kości X01001. Wartość była jakoś 03,0 coś takiego, zapłon włączony.

 

Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie opis bo zapłon powinien być włączony w innym momencie. Do mierzenia rezystancji , włączony zapłon nie jest potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przekaźnik jest zintegrowany. Wiem ze w tej kostce na kierownicy powinien być bez zapłonu, ale bez nic się nie działo. Dlatego włączyłem zapłon. Może źle mierzyłem multimetrem. Ustawiłem na prąd stały 20V. Nie jestem w tej dziedzinie dobry ale chce się doszkolić :) Jutro wezmę plus do żarówki z zapalniczki np… a masę będę dotykał na kiero tak chyba będzie bardziej wiarygodne. Co o tym sądzisz Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
DZIAŁA :):):) Okazało się ze przekaźnik K2 jest zepsuty. Zastosowałem się do zaleceń Burza1234 ale troszkę skróciłem sobie drogę. Tak jak pisałem w kierownicy sprawdziłem czy jest połączenie gdy nacisnę klakson. Masa tez była, klaksony na krótko działały. Podałem prąd bezpośrednio na bezpiecznik od klaksonu działały. Wiec stwierdziłem ze to skomplikowane i postanowiłem wymienić przekaźnik. ( Rada nie trzeba wypinać kostek żeby sprawdzić te połączenia jak sugerują fotki od Burza1234. Da się to zrobić od przodu skrzynki tak mi się wydaje bynajmniej.) kupiłem skrzynkę za 30zl. Wylutowali mi w zakładzie elektronicznym przekaźnik i wlutowali w moja skrzynkę 50zl. (Zamienili) I po założeniu skrzynki działa !!:) Wymontowanie skrzynki około godz zalłorzenie tez tyle. Ogólnie dobry dostęp. Poluzowałem wiatrak bo zasłania jedna śrubę. Skrzynka 3ma się na 4 srubkach. Schowek na 5. Wiatrak jedna lubujemy. Osłonę schowka 2. Później najlepiej odkręcić plus na skrzynce 13klucz z prawej strony skrzynki za zaślepka. I dopiero odpinamy resztę kostek jest 6 albo 7 z tylu i 3 z przodu. Mogę podesłać zdjęcia skrzynki gołej i jak w srodku wyglada. Proszę tylko o wiadomość. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje Burza123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.