Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie (540ix LCI) mrowienie na kierownicy przy przyspieszaniu występuje w trybie komfort. Przy ustawieniu na tryb sport ten objaw nie występuje, ponieważ jak widzę skrzynia zmienia biegi powyżej 1500 -1600. Oczywiście serwis twierdzi, że wszystko jest ok. Wg. mnie zmiana np. softu skrzyni, tak aby zmieniała biegi powyżej 1300 ten problem by zlikwidowała. Obecnie potrafi utrzymywać obroty na poziomie 1000-1100 i przy delikatnym naciśnięciu gazu z np. 50-60 km/h przyspieszać wywołując owe "mrowienie" kierownicy. Poprzedniczka z silnikiem b48 takiej przypadłości nie miała, po prostu od określonej prędkości obrotowej redukowała bieg. Czy ktoś z Kolegów ma odnotował podobną sytuację?

A.

Opublikowano
Ten sam silnik. Po kilku próbach jazdy po mieście w trybie komfort cholera mnie brała i teraz już nie korzystam, tylko czasem na trasie. To urok oprogramowania pod niskie spalanie i utrzymywanie niskich obrotów. W dieselu N57 to jeszcze było do przeżycia, bo był moment, w benzynie jazda z 1200-1400 rev zabija wszelką przyjemność, szczególnie przy chęci przyspieszania. Polecam nie męczyć serwisu i silnika, przejść na tryb sport, ewentualnie sport individual, korzystać z manetek do redukcji i cieszyć się znakomitym B58.
Opublikowano
...To urok oprogramowania pod niskie spalanie i utrzymywanie niskich obrotów...

Dokładnie tak. W 530i to samo. Sport Individual na co dzień (gdzie tylko skrzynia jest na sport) i zero problemów. Ewentualnie na ostrzejszych łukach trzeba pomóc manetką.

Dzięki takiemu ustawieniu, po odpaleniu silnika wciśnięcie magicznego przycisku sport powoduje poprawę pracy skrzyni biegów (obroty j.w.) oraz wyświetlanie dokładnej prędkości na zegarach oraz wyłączenie start/stop. Jeden klik, a tyle udogodnień :8)

Opublikowano
Ten sam silnik. Po kilku próbach jazdy po mieście w trybie komfort cholera mnie brała i teraz już nie korzystam, tylko czasem na trasie. To urok oprogramowania pod niskie spalanie i utrzymywanie niskich obrotów. W dieselu N57 to jeszcze było do przeżycia, bo był moment, w benzynie jazda z 1200-1400 rev zabija wszelką przyjemność, szczególnie przy chęci przyspieszania. Polecam nie męczyć serwisu i silnika, przejść na tryb sport, ewentualnie sport individual, korzystać z manetek do redukcji i cieszyć się znakomitym B58.

Dokładnie tak jak Kolega mówi. Generalnie, zarówno w poprzedniej jak i obecnej staram się nie korzystać z systemu start /stop. Teraz mam skrzynię ustawioną na sport indywidual gdzie silnik jest pracuje w systemie komfort, a skrzynia sport. Zamiana tych ustawień powoduje "mrowienie". Z drugiej strony sadzę, że BMW mogłoby w prosty sposób rozwiązać ten problem zmieniając delikatnie soft skrzyni.

A.

  • 2 lata później...
Opublikowano

U mnie w X5 30d 2024 jest to samo - bardzo delikatne ale jest, nawet się zastanawiałem, czy nie ma jakiegoś elementu który jest odpowiedzialny za zniwelowanie "czucia obrotów na kierownicy". Czuje to również jadąc np ze stałą prędkością przy obrotach lekko ponad 1000. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zanotowałem podobnego tematu, bo trybu Comfort przez ostatnie 6 lat używałem może przez 20 sekund. To jest łajno, a nie tryb do jazdy BMW. Miękko jak na tapczanie, skrzynia zmienia biegi zbyt szybko, silnik jakoś ospale reaguje na gaz. Generalnie to jest tryb, który by się nadawał co najwyżej do utrzymywania prędkości w trasie. Ale tak ogólnie to i w 540i i teraz w 550i mam domyślnie ustawiony tryb Sport Individual (zawieszenie, silnik i skrzynia w trybie Sport, a kierownica chyba Comfort albo Sport, nie pamiętam dokładnie) i to jest jazda. Obroty mam zwykle w okolicach 2000 i żadnego mrowienia. Jedyne co odczuwam to wciskanie w fotel przy dodawaniu gazu i o to chodzi 😄 A jak jest mi mało to wciskam Sport i wtedy włącza się Sport+ gdzie wszystko jest na maksa.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 31.12.2024 o 14:04, s0nar napisał(a):

Nie zanotowałem podobnego tematu, bo trybu Comfort przez ostatnie 6 lat używałem może przez 20 sekund. To jest łajno, a nie tryb do jazdy BMW. Miękko jak na tapczanie, skrzynia zmienia biegi zbyt szybko, silnik jakoś ospale reaguje na gaz. Generalnie to jest tryb, który by się nadawał co najwyżej do utrzymywania prędkości w trasie. Ale tak ogólnie to i w 540i i teraz w 550i mam domyślnie ustawiony tryb Sport Individual (zawieszenie, silnik i skrzynia w trybie Sport, a kierownica chyba Comfort albo Sport, nie pamiętam dokładnie) i to jest jazda. Obroty mam zwykle w okolicach 2000 i żadnego mrowienia. Jedyne co odczuwam to wciskanie w fotel przy dodawaniu gazu i o to chodzi 😄 A jak jest mi mało to wciskam Sport i wtedy włącza się Sport+ gdzie wszystko jest na maksa.

U mnie M550i dodatkowo mam zamontowany "Pedal Box" którym modyfikuje charakterystykę pedału gazu.  Wtedy wrażenie dla kierowcy jest takie jakby auto miało ze 300 koni więcej i nie ma efektu jakby pedał gazu był na "gumce od majtek" reakcja jest natychmiastowa i bezpośrednia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz podać więcej szczegółów tego wynalazku? Docelowo pewnie będę robił chip tuning, żeby wydobyć z silnika 600KM+, ale może warto się też przyjrzeć rozwiązaniu, o którym piszesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.