Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W BMW F40 118d z 50l bakiem komputer pokładowy pokazuje od tankowania po przejechaniu 741 km średnie spalanie na poziomie 5,4 l.


Rezerwa zapaliła się przy zasięgu 90km.


Zatankowałem przy 741 przejechanych km od poprzedniego tankowania do pełna i weszło 44,7l paliwa. Przed tankowaniem pokazywało jeszcze 71 km zasięgu.

Czyli wg. tego co zatankowałem wyszło średnie spalanie dokładnie na poziomie 6,0 l.


Zasięg przed zatankowaniem 44,7 l. paliwa: 71km

IMG-20220203-212751.jpg


średnie spalanie przed zatankowaniem wg. komputera na poziomie 5,4l/100km, weszło 44,7l paliwa więc realne spalanie bardziej na poziomie 6l.

IMG-20220203-211030.jpg


Zasięg po zatankowaniu: 831km

IMG-20220203-210951.jpg


Czy komputer aż tak przekłamuje, by pokazywał 5,4l spalanie, kiedy realne jest 6l? To 11% różnicy. Jak to u Was wygląda?

Edytowane przez Bl1nk
Opublikowano

U mnie pokazuje +/-0.2L/100km i bardzo miło zaskoczyło mnie BMW dokładnością wskazań. Spalanie po 26000km jest na zero z tym z kalkulatora, a od pierwszego tankowania bawie się w dziennik na sprintmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1226006.html


Generalnie jak jedziesz w trasie to spalanie z komputera vs dystrybutor zgadza się na 0.0L/100km. Jak masz dużo uruchomień silnika, jazdy po mieście i tankujesz raz w miesiącu to zaczyna gubić dokładność.


PS ja mam podstawowe multimedia (czego żałuję) i nie mam takich wypasionych danych jak spalanie od tankowania... sam muszę resetować Trip / Spalanie / Średnią predkość co tankowanie.

Nawet nie przypuszczałem, że nie biorąc nawigacji czy cyfrowych zegarów takie rzeczy BMW wytnie. Wskaźniki sportowe też są ograniczone do mocy i momentu obrotowego jak w starszych bmw serii F...

Opublikowano

Różnice 0,2l między realnym spalaniem a podawanym przez komputer jeszcze rozumiem, ale 0.6l to już sporo. Może po dotarciu z czasem wskazania będą lepsze, choć wątpię.


Hmm, dziwne, że nie masz cyfrowych zegarów bo w wersji M sport 118i która posiadasz Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym jest obecnie w standardzie. Ale może rok temu było inaczej. Ja mam wersję 118d i nie doplacalem do niego, cyfrowe zegary były już w pakiecie.


Wskaźników sportowych raczej i tak się nie używa jak ma się wersję z silnikiem 150KM, przy wersji m135 ma to może jeszcze jakiś większy sens.


Wskaźniki sportowe pokazują przeciążenie, ciśnienie doładowania, temperaturę oleju, chwilowa moc i moment obrotowy.

IMG-20220204-200341.jpg


Na pulpicie spalania można jeszcze sprawdzić na wykresie jak się rozkłada średnie spalanie od wyjazdu auta z fabryki. Przebieg na wykresie jest podany logarytmicznie, więc z prawej strony wartości są już bardziej wygładzone/uśrednione.


IMG-20220204-200319.jpg

Opublikowano
...


Hmm, dziwne, że nie masz cyfrowych zegarów bo w wersji M sport 118i która posiadasz Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym jest obecnie w standardzie. Ale może rok temu było inaczej. Ja mam wersję 118d i nie doplacalem do niego, cyfrowe zegary były już w pakiecie.


Wskaźników sportowych raczej i tak się nie używa jak ma się wersję z silnikiem 150KM, przy wersji m135 ma to może jeszcze jakiś większy sens.


Wskaźniki sportowe pokazują przeciążenie, ciśnienie doładowania, temperaturę oleju, chwilowa moc i moment obrotowy....

 

Jak zamawiałem auto w grudniu 2020, produkcja styczeń 2021, to był to ostatni moment przed restrykcjami i zmianami cen. Mpakiet sporo teraz potaniał, ale dorzucają do każdego auta Live Cockpit w standardzie M pakietu.

Czasem się traci, czasem się zyskuje...


Właśnie głównie temparatury oleju mi brakuje jeśli chodzi o wskaźniki sportowe.

Opublikowano
U mnie pokazuje +/-0.2L/100km i bardzo miło zaskoczyło mnie BMW dokładnością wskazań. Spalanie po 26000km jest na zero z tym z kalkulatora, a od pierwszego tankowania bawie się w dziennik na sprintmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1226006.html


Generalnie jak jedziesz w trasie to spalanie z komputera vs dystrybutor zgadza się na 0.0L/100km. Jak masz dużo uruchomień silnika, jazdy po mieście i tankujesz raz w miesiącu to zaczyna gubić dokładność.


PS ja mam podstawowe multimedia (czego żałuję)...

 

Dokładnie zgadzam się z tym co napisałeś. W trasie spalanie wychodziło mi z dokładnością 0,05L/100km. W jeździe mieszanej jakoś +/- 0,1L/100km. Nie wiem jak w dieslu ale w benzynowym pokazuje raczej dokładnie (byłem tym pozytywnie zaskoczony :D ).


Jedyny minus to mała ekonomiczność w jeździe po mieście.


Ja dopłaciłem dopłaciłem do lepszych zegarów/multimediów i jestem zadowolony :) .

Opublikowano

Właśnie głównie temparatury oleju mi brakuje jeśli chodzi o wskaźniki sportowe.

Temperatura płynu chłodniczego i oleju wzrasta podobnie szybko do poziomu optymalnego. Więc wskaźnik temperatury na głównych zegarach wystarcza (przynajmniej w 118d)

Opublikowano

Właśnie głównie temparatury oleju mi brakuje jeśli chodzi o wskaźniki sportowe.

Temperatura płynu chłodniczego i oleju wzrasta podobnie szybko do poziomu optymalnego. Więc wskaźnik temperatury na głównych zegarach wystarcza (przynajmniej w 118d)

 

Miałem poprzednio Leona 1.4 TSI. Tam był wskazanie temperatury oleju i chłodnica oleju, bazując na wiedzy z tego auta (dla małej turbo benzyny) temperatura płynu chłodniczego i oleju to dwie różne sprawy. Można się doktoryzować w którym miejscu był czujnik itd., ale płyn chłodniczy po 3 km miał 90 st.C, olej dopiero 45-50 st.C. W górach bywało pod 120 st.C :D

Opublikowano

Miałem poprzednio Leona 1.4 TSI. Tam był wskazanie temperatury oleju i chłodnica oleju, bazując na wiedzy z tego auta (dla małej turbo benzyny) temperatura płynu chłodniczego i oleju to dwie różne sprawy. Można się doktoryzować w którym miejscu był czujnik itd., ale płyn chłodniczy po 3 km miał 90 st.C, olej dopiero 45-50 st.C. W górach bywało pod 120 st.C :D

 

Benzyna na pewno rozgrzewa się szybciej niż niskoporowy silnik diesla. U mnie teraz zima przy zerowych temperaturach silnik w pełni rozgrzany jest dopiero po 7-10km jazdy. Na szczęście ogrzewanie działa w F40 dużo wcześniej i już od uruchomienia silnika po minucie leci ciepło z dmuchawy. To chyba kwestia dodatkowej pompy która jest w stanie lepiej wykorzystać ciepło silnika do ogrzewania wnętrza również po jego wyłączeniu.


Wracając do średniego zużycia wskazywanego przez komputer, chyba nie pozostaje nic innego jak poczekać czy system z czasem nie skalibruje się lepiej. Niektórzy na forum również dla innych modeli BMW wspominali, że wskazania czasem się zmieniają. Bo to trochę dziwne, że pokazuje zasięg 831 km, zaraz po zatankowaniu, co by wskazywało na średnie zużycie 6l/100 km przez 50l zbiorniku paliwa, a komputer pokazuje średnie zużycie 5.4 l / 100km

Opublikowano
U mnie 118d. Sredne spalanie z 30kkm komp.5,2l. Komputer zaniża ok 0,2 l. Tankuje zawsze do pełna.

 

Pyt1. Przy średnim spalaniu 5,2 l na jakim ciśnieniu w oponach z przodu i z tyłu jeździsz, jaki masz rozmiar kół?


Dla 205/45 R18 90H pokazuje rekomendacje ciśnienia na poziomie:

Częściowe obciążenie (COMFORT): z przodu 2,8 bar / z tyłu 2,4 bar

Częściowe obciążenie (ECO): z przodu 3,3 bar / z tyłu 2,9 bar

Pełne obciążenie: z przodu 3,2 bar / z tyłu 3,2 bar


Pyt2. Jeździsz w trybie comfort głównie?


Mi pokazuje 5,6l od momentu wyjazdu z fabryki i mam podobne proporcje ruchu miejskiego do trasy (25% miasto, 75% podmiejskie trasy)

Średnia prędkość przy takich proporcjach to 36,3 km/h. Z tym, że dopiero kończę docierać auto i to średnia tylko z zimy kiedy auto rozgrzewa się dłużej a u Ciebie chyba z zimy i lata.


Pyt3. W temacie wątku, ile zasięgu pokazuje Ci komputer po zatankowaniu do pełna? i czy masz 42 czy 50l bak. U mnie przy 50l pokazał 833 km zasięgu ostatnio.


Pyt4. Mógłbyś wkleić screena ekranu z wykresem średniego spalania od wyjazdu z fabryki? Mam na myśli ten:


IMG-20220204-200319.jpg


Też jestem z okolic Łodzi, ale tylko raz widziałem białe F40 w m pakiecie na rogu Włókniarzy i Wróblewskiego.

Ogólnie po Łodzi nie jeździ zbyt wiele tych aut, widziałem chyba jeszcze jedną czerwoną i jedną w kolorze storm bay.

Opublikowano

1. Przód 2.4 tył 2.2 225/45/17

2. W comfort nie jeżdżę w ogóle. 70% eco pro indyvidual, 30% sport indyvidual, lubię ciężką kierownice.

3. Bak 50L. Zasięg od 730km-920km, zależy jak jeżdżę, robię dziennie ok 120 km.

4 Akurat dzisiaj spalanie średnie wskoczyło na 5.3 l :D. Ostatnio częściej stoję w łódzkich korkach.

8aa8b1a3b7c3.jpg

Opublikowano
1. Przód 2.4 tył 2.2 225/45/17

2. W comfort nie jeżdżę w ogóle. 70% eco pro indyvidual, 30% sport indyvidual, lubię ciężką kierownice.

3. Bak 50L. Zasięg od 730km-920km, zależy jak jeżdżę, robię dziennie ok 120 km.

4 Akurat dzisiaj spalanie średnie wskoczyło na 5.3 l :D. Ostatnio częściej stoję w łódzkich korkach.

 

Dzięki za screena i podzielenie się statystykami :)


Widzę, że masz sporo większą średnią prędkość (55,9 km/h vs 33,6 km/h u mnie), prawdopodobnie dojeżdżasz jakąś autostrada kawałek do pracy. Pewnie ma to największy wpływ na różnice w spalaniu. Częściej używasz też auto start/stop, ja praktycznie zawsze wyłączam po uruchomieniu samochodu. Masz też proporcjonalnie do przebiegu 2x więcej km żeglowania.


Opony pewnie mają już mniejszy wpływ bo chociaż ja mam 18", ale u Ciebie 17" są 20mm szersze, więc opory pewnie zbliżone. Ciekawe, że przy 18" są aż takie duże różnice w proponowanym ciśnieniu względem 17".

Opublikowano
Tak, mam duzo krajowki + miasto. Start/stop zawsze wyłączam. Jedyne co to mam bardzo czesto zamkniete przejazdy kolejowe i wtedy po prostu wyłączam silnik. Moze pociągnęło to pod s/s.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.