Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam bmw e61 530XD z 2008 roku 235KM.

Od paru dni mam problem ze spadkami mocy. Gdy odpalę auto idzie normalnie, jednak po jakimś czasie wchodzi jakby w tryb awaryjny, zbiera się bardzo pomału, niezależnie od obrotów silnika i prędkości z jaką się poruszam. Po zgaszeniu auta i odpaleniu znów ma moc, nie muszę kasować żadnych błędów ani nic. Jednak po jakiejś chwili dzieje się dokładnie to samo. Błędy jakie pokazuje mi ista to:

003F57 - DDE: nastawnik ciśnienia ładowania

0041E7 - DDE: Sonda lambda, sygnał prądu pompowania

00480A – DDE: System filtra cząstek


Czy ktoś przerabiał temat? Jakieś rady? Na co zwrócić uwagę? Wydaje mi się, że te błędy są ze sobą powiązane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

00480A - DPF pewnie się nie wypala i to jeden z problemów. Wejdź w stan DPFa i sprawdź ciśnienia i ilość sadzy/popiołu.

Zbacz też jaką uzyskuje temperaturę, czy nie wypala się dlatego że nie dogrzewa silnika.


Pozostałe 2 błędy nie wiem czy mają wpływ, ale nastawnik raczej też może mieć.

Opublikowano

W ista pokazało mi takie wartości więc wydaje mi się, że to dpf może być głównym winowajcą

f06b27b5188162c6med.jpg


Teraz pytanie wywalać wkład dpf? Czy się nie bawić i wsadzić downpipe? Czy filtr dpf jest w jednej puszcze z katalizatorem?

Opublikowano
DPF jest w jednej puszce z katem. Bez problemu da się go jeszcze wypalić/ uratować. Najpierw trzeba ogarnąć sondę lambda bo przez nią mieszanka na pewno jest nieprawidłowa i stąd więcej sadzy i zatkany dpf. Drugą przyczyną jego zapchania może być właśnie nastawnik turbiny, aczkolwiek błąd nastawnika może też wynikać z tego, że turbo nie wstaje z powodu zapchanego DPF. Ogarnij sprawną sondę nawet używkę, a później za pomocą b tool wymuś wypalanie dpf z cyklicznym kasowaniem błędów. Po wypaleniu sprawdzisz czy błąd nastawnika wraca.
Opublikowano
Czy jest możliwość, że sonda pokazuje błąd przez zatkany dpf? Auto strasznie straciło na mocy, wcześniej miałem błąd ze zbyt częstym wypalaniem, ale w końcu udało się go odpalić ale szybko się zapełniał, dziennie robię po 120km, wiec nie są to krótkie odcinki, auto osiąga normalna temperaturę, klapa gasząca była wymieniana na nową też pare miesięcy temu. Korekcje wtrysków ista pokazuje tez dobre. Spalanie tez mi nie wzrosło 8.1l. Jesteś pewien ze dpf mam razem z katalizatorem w jednej puszce? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.
Opublikowano
Błąd sondy raczej nie ma związku z zapchanym dpf, ale zepsuta sonda na pewno wpływa na zapychanie się dpf i wyższe spalanie. Ja mam 530d z rocznika 2006 i pucha z katalizatorem i dpf jest tuż przy turbinie, najpierw kat i zaraz zanim dpf w jednej puszce u Ciebie powinno być dokładnie tak samo.
Opublikowano

No to przyczynę błędu sondy znalazłem

6324a6d0f725c901med.jpg

Osoba która miała mi wyczyścić dpf uszkodziła przewody przy sondzie i tu pewnie jest problem. Pozostają dwa błędy 003F57 i 00480A. Teraz ciekawe czy dpf został faktycznie wyczyszczony czy tylko koleś wziął pieniądze... i czy zapchany dpf blokuje turbo, czy turbo znów zapycha dpf...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza sprawa, to zaopatrz się w aplikację BTool + adapter Bluetooth i dopal DPF.


Nastawnik turbiny...

Najprawdopodobniej masz problem z elektrycznym nastawnikiem turbiny , patrz.... z plastikowym ślimakiem , który ułamuje się i źle reguluje łopatki turbiny. Jest o tym mnóstwo filmików na YouTube.


Sprawdź poziom oleju na bagnecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chcesz czyścić DPF to da się, ale tylko przez wymontowanie i odesłanie na pranie. Taki czyszczenie na samochodzie trochę daje, ale na krótko, bo ile można wypłukać lejąc przez czujnik ciśnienia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No to pozbyłem się problemu, wiązka w sondzie była przetarta i została wymieniona. Turbo wymienione na całkowicie nowe garretta, po rozebraniu starej turbiny okazało się że zacięła się zmienna geometria, a dpf? No kiedyś był... nie udało się go uratować.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat.


Jakiś czas temu siostrzeniec zakupił 535d 2009r M57.

Wiadomo jak to igła z niemiec: DPF 00480A, ale klapa, świece, itd. do zrobienia, jeździło to jakoś, ale w porównaniu z jego wcześniejszym M47 w 120d bez szału, do swoich 330xd, 335i nawet nie porównuję.


Po ogarnięciu pojeździł trochę DPF się wypalił - 200km od wypalenia 260km do kolejnego, test ciśnień dpf ok, samochód dalej zamulony.


Widać że przy DPF było grzebane - uwalona złączka czujnika temperatury, podłączony na krótko - OK, tłumaczę to nieudolnymi naprawami bez wymiany klapy.


W między czasie padła kolejny raz klapa, ale to raczej bez znaczenia DPF już bez zapchania, minimalnie lepiej niż w moim 330xd po wypalaniu.


Profilaktycznie wypalanie z ISTA - ładnie idzie, może minimalnie odmula.


Pojawił się natomiast błąd Lambdy 00447B i sporadycznie nastawnik turbiny 00429A - której turbiny nie wiem, jakie są nastawniki nie widziałem.


Obawiam się że planowana wymiana sondy nic nie zmieni.


Mam takie wrażenie podczas jazdy i wypalania DPF auto strasznie mało pali(w praktyce też mało pali), słabo reaguje na gaz, w trybie sport ciągnie wysoko i jest tam trochę mocy, ale wgniata w fotel minimalnie.


Pytanie do użytkowników 535d z M57 - czy to normalne że skrzynia(6HP z joystickiem) jest taka jakby długa w stosunku do 530d M57(też z joystickiem), czy 330xd M57?


Czy ten typ tak ma że nie ma walnięcia w plecy tylko tak bardziej liniowo pracuje, trochę jak 2.0d albo benzyna wolnossąca?


Nie jeździłem nigdy dobrym odmulonym egzemplarzem 535d(335d) ale podejrzewałem że będzie ostre, teraz już sam nie wiem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mały update, w między czasie auto zrobiło trasę około 1000km.


Sonda została wymieniona na używkę, nieco nowszy model - inna z wyglądu, błąd lambdy na tę chwilę zniknął.


Generalnie auto ma większego kopa z dołu i pomiędzy 3k - 4k nic się nie dzieję.


Poszedłem w dalszą diagnostykę - niestety powyżej 3k obr drastycznie spada doładowanie z 2,8 na 2,3, 2,5 różnie to bywa.


To co udało mi się ustalić to że duże turbo się kręci, górna gruszka pracuje.


Zobaczę czy dolne gruszki pracuję i czy nie gubią podciśnienia - generalnie przeskakuje na temat doładowania w 535d.


Swoją drogą to myślę że niewłaściwe doładowanie powoduje szybsze zabijanie DPF i potem to już równia pochyła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.