Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Zastanawiam się nad założeniem ogrzewania postojowego DEFA na 230V (farelka w kabinie i może grzałka miski olejowej). Czy ma ktoś u siebie taką instalację? Szukam pomysłu którędy poprowadzić kabel od komory silnika do kabiny. Kabel jest dość gruby (2cm średnicy).

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem w poprzednim aucie. Informacje jakie uzyskałem z forów były takie, że „farelka” jest niewydajna i

że nie jest w stanie rozmrozić samochodu w policzalnym czasie. Niestety taka była zdecydowana większość opinii jakie przeczytałem. Zwróć uwagę jaką moc cieplną ma „normalne” Webasto a jaką Defa.


W rezultacie założyłem zintegrowany prostownik Defy i „normalne” Webasto na paliwo.

Opublikowano
Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem w poprzednim aucie. Informacje jakie uzyskałem z forów były takie, że „farelka” jest niewydajna i

że nie jest w stanie rozmrozić samochodu w policzalnym czasie. Niestety taka była zdecydowana większość opinii jakie przeczytałem. Zwróć uwagę jaką moc cieplną ma „normalne” Webasto a jaką Defa.


W rezultacie założyłem zintegrowany prostownik Defy i „normalne” Webasto na paliwo.

Dzięki za odpowiedź.


Webasto ma chyba 5kW, farelka 1 lub 2kW (w zależności od trybu). Farelką celuję w nagrzanie środka na tyle, żeby dzieci mogły wsiąść i zawieźć je do szkoły. Nie oczekuję rozmrożenia szyb.

Do webasto zniechęca mnie stopień skomplikowania przy zakładaniu i obawy przed rozładowywaniem się akumulatora podczas jazdy na krótkich dystansach. Aczkolwiek webasto+ładowarka też jest jakąś opcją.

Możesz podesłać gdzie można szukać więcej informacji? Jakieś skandynawskie forum?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Na nagrzanie wnętrza do przewiezienia dzieci bez problemu wystarczy farelka samochodowa, dostępne za nieduże pieniądze na popularnym portalu aukcyjnym. Taka farelka nie jest może bardzo wydajna, ale daje rady nagrzać wnętrze do akceptowalnej temperatury i to dość szybko. Do tego jest nieduża i wystarczy ją wpiąć w gniazdo zapalniczki. Sam używam i na prawdę daje rady.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te 150 W z gniazda zapalniczki .... kilka akcji z nią i akumulator wyrazi swoje zdanie na ten temat .


Ta nagrzewnica 1kW fabryczna to za mało ?

Opublikowano
Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem w poprzednim aucie. Informacje jakie uzyskałem z forów były takie, że „farelka” jest niewydajna i

że nie jest w stanie rozmrozić samochodu w policzalnym czasie. Niestety taka była zdecydowana większość opinii jakie przeczytałem. Zwróć uwagę jaką moc cieplną ma „normalne” Webasto a jaką Defa.


W rezultacie założyłem zintegrowany prostownik Defy i „normalne” Webasto na paliwo.

Dzięki za odpowiedź.


Webasto ma chyba 5kW, farelka 1 lub 2kW (w zależności od trybu). Farelką celuję w nagrzanie środka na tyle, żeby dzieci mogły wsiąść i zawieźć je do szkoły. Nie oczekuję rozmrożenia szyb.

Do webasto zniechęca mnie stopień skomplikowania przy zakładaniu i obawy przed rozładowywaniem się akumulatora podczas jazdy na krótkich dystansach. Aczkolwiek webasto+ładowarka też jest jakąś opcją.

Możesz podesłać gdzie można szukać więcej informacji? Jakieś skandynawskie forum?

 

To było dawno. Pamiętam tyle, że znalazłem trochę informacji na jakimś kanadyjskim forum. Były zniechęcające. Pewnie na skandynawskich można się dużo dowiedzieć, ale bariera językowa okazała się być w tym przypadku nie do pokonania ;).


Na YT jest filmik pokazujący skuteczność grzałki do silnika:





Co do ogrzewania wnętrza, to może zainwestuj parę złotych w normalną farelkę domową, wsadź ją testowo do auta i zobacz jaki będzie efekt. Gdybym rozważał zainstalowanie farelki defy to na pewno najpierw bym tak zrobił.

Opublikowano

celuję w nagrzanie środka na tyle, żeby dzieci mogły wsiąść i zawieźć je do szkoły. Nie oczekuję rozmrożenia szyb

osobiście bardzo kocham swoje dzieci...nie wpadłbym na to, że to jest problem :duh: ...

Opublikowano
W rezultacie założyłem zintegrowany prostownik Defy i „normalne” Webasto na paliwo.

A czy webasto wyłącza się w momencie uruchomienia silnika?

 

Na nagrzanie wnętrza do przewiezienia dzieci bez problemu wystarczy farelka samochodowa, dostępne za nieduże pieniądze na popularnym portalu aukcyjnym. Taka farelka nie jest może bardzo wydajna, ale daje rady nagrzać wnętrze do akceptowalnej temperatury i to dość szybko. Do tego jest nieduża i wystarczy ją wpiąć w gniazdo zapalniczki. Sam używam i na prawdę daje rady.

wpinane mają rzędu 150W, wg. mnie trochę mało+rozładowuje akumulator

Ta nagrzewnica 1kW fabryczna to za mało ?

Jeżeli uruchomię silnik i od razu jadę, to ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero po dłużej chwili. Sprawdza się grzanie włączonego samochodu, tak z 5-10min.

W starszych (a może uboższych?) F10 (jak moje) nie ma elektrycznej nagrzewnicy.

W dieslach to był chyba standard?

U siebie mam, elektryczną nagrzewnicę, ale potrzeba chwili żeby leciało ciepłe powietrze...

 

Co do ogrzewania wnętrza, to może zainwestuj parę złotych w normalną farelkę domową, wsadź ją testowo do auta i zobacz jaki będzie efekt. Gdybym rozważał zainstalowanie farelki defy to na pewno najpierw bym tak zrobił.

Wadziłem farelkę defa (1kW) i po 5-10min efekt jest dla mnie satysfakcjonujący (jest ciepło w środku, ale chyba za mało do rozmrożenia szyb). W praktyce przytrzaskiwanie kabla wydaje się kiepskim pomysłem.

 

osobiście bardzo kocham swoje dzieci...nie wpadłbym na to, że to jest problem :duh: ...

Problemem, nie jest to że dzieciom jest zimno, ale cały szereg ew. późniejszych konsekwencji (choroba->zostają w domu)...

Dzieci ze względów bezpieczeństwa (przynajmniej w swoim mniemaniu;) wożę bez kurtek. Zwłaszcza młodszemu dziecku pasy (5 punktowe) od fotelika zsuwają się z kurtki.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Więc:

U mnie Webasto włącza się po włączeniu silnika, jeśli temperatura na zewnątrz jest poniżej 5 stopni. Odłącza się dopiero przy temperaturze płynu ok. 50 stopni. Tyle, że ja na pewno nie mam elektrycznej nagrzewnicy. Z tego co wiem w wersjach z elektryczną nagrzewnicą webasto wyłącza się w momencie uruchomienia silnika.


Oczywiście działa też jako ogrzewanie postojowe uruchamiane z pilota.


Miałeś wątpliwości co do akumulatora - ja mam fabryczne Webasto i 10 letni akumulator. Korzystam z webasta bez przerwy, bo nie mam garażu. Nigdy nie miałem problemu z akumulatorem pomimo wielu krótkich tras.


Z tą farelką i przytrzaskiwaniem kabla drzwiami chodziło mi o jednorazowy test. Jeśli masz to przećwiczone i jesteś zadowolony to montuj na stałe.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Odgrzewam temat. Którędy poprowadzić kabel elektryczny z komory silnika do kabiny?

Do ogrzewania postojowego czy w innym celu?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Do defy. Próbowałem po stronie pasażera przez ten wentylator w dużej plastikowej obudowie ale tam nie ma zaślepki żeby nie uszkodzić plastiku.
Opublikowano

Przewiercałem się przez plastikową obudowę wentylatora (drugie zdjęcie). Minus jest taki, że teraz nie będzie się dało ściągnąć całkowicie góry obudowy. Lepiej by było przewiercić się przez dół, ale żeby wyciągnąć górę trzeba chyba odkręcić rurę od usztywnienia nadwozia. Więcej zabawy i sobie odpuściłem.


Umiejscowienie w zderzaku (jak ktoś nie wie że jest to nie zauważy):

zderzak.jpg


Przejście do kabiny przez obudowę wentylatora (uszczelnione silikonem):

przejscie-do-kabiny.jpg


Ogólnie jak leci kabel:

defa-kabel-komora-silnika.jpg

część od dołu biegnie pod światło.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.