Skocz do zawartości

Dym i smród w kabinie... ale tylko podczas 520d


dziurba_jr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem taki, że dym i smród w kabinie... ale tylko podczas wypalania dpf. Coś tam kapie na dpf i się spala ale dlaczego tylko podczas wypalania? Wymieniłem profilaktycznie te rurki i oringi które zalecali w innych postach ale nic nie dało. Przy wtryskach suchutko... podczas normalnej jazdy wszystko jest ok. Problem dymienia jest tylko jak wypalania dpf. Może ktoś pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo się nie sprawdzi, trzeba zdjąć osłony od dołu jak nic od góry nie widać i patrzeć. Może trzeba użyć lusterka coś pomyśleć też samemu a nie czekać na gotowca, tu może być wiele przyczyn jak koledzy pisali od nieszczelności wydechu po pokrywę zaworów. Jak wszystko mokre to trzeba umyć i zobaczyć skąd leci. No czasem auta się nie naprawi pod blokiem i z wróżenia na forum.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo się nie sprawdzi, trzeba zdjąć osłony od dołu jak nic od góry nie widać i patrzeć. Może trzeba użyć lusterka coś pomyśleć też samemu a nie czekać na gotowca, tu może być wiele przyczyn jak koledzy pisali od nieszczelności wydechu po pokrywę zaworów. Jak wszystko mokre to trzeba umyć i zobaczyć skąd leci. No czasem auta się nie naprawi pod blokiem i z wróżenia na forum.

 

Ewidetnie kapie coś na dpf bo widzę plamy na nim. Wymieniłem już oringi, rurkę tą plastikową co idzie od odmy, uszczelkę wlewu oleju... także nie siedzę i czekam na gotowe. Dziwi mnie tylko, że ten wyciek pojawia się tylko podczas wypalania dpf. Robi się wtedy gdzieś jakieś większe ciśnienie, że wyciska gdzieś olej? Zamówiłem jeszcze nową membranę odmy. Jak to nie pomoże to następny punkt uszczelka pokrywy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Troszkę ciebie nie rozumiem.

Sięgasz palcem w lewy róg pokrywy i stwierdzasz czy jest tam świeży olej.

Jeśli jest i nie do końca tylko w rogu pokrywy , myjesz to miejsce np. zmywaczem do hamulców i po jednej jeździe znowu organoleptycznie kontrolujesz wyciek.

Czy dobrze zrobiłeś wymieniając w/w elementy osprzętu silnika ????? pewnie tak.

Odma , to jest jeden z ważniejszych elementów jeśli chodzi wycieki oleju. Czyli wymień odmę + czyszczenie pokrywy zaworów.


Zajmij się tym wyciekiem , żebyś w czasie wypalania DPF nie miał pożaru , bo w tym przypadku nie ma żartów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, tyle że nie leje się ale kapnie kropla, dwie na uchwyt dpfu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć tylko podczas wypalania jak się otworzy drzwi. Dzieje się tak chyba ponieważ w czasie zwykłej jazdy temperatura spalin jest jakieś 200/300 stopni więc rura i obudowa ma mniej i pewno niema temperatury do zapłonu tego kapniętego oleju. Natomiast podczas regeneracji temperatura 600+ wyczyści wydech do suchego jeśli tam coś jest zaolejone...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę ciebie nie rozumiem.

Sięgasz palcem w lewy róg pokrywy i stwierdzasz czy jest tam świeży olej.

Jeśli jest i nie do końca tylko w rogu pokrywy , myjesz to miejsce np. zmywaczem do hamulców i po jednej jeździe znowu organoleptycznie kontrolujesz wyciek.

Czy dobrze zrobiłeś wymieniając w/w elementy osprzętu silnika ????? pewnie tak.

Odma , to jest jeden z ważniejszych elementów jeśli chodzi wycieki oleju. Czyli wymień odmę + czyszczenie pokrywy zaworów.


Zajmij się tym wyciekiem , żebyś w czasie wypalania DPF nie miał pożaru , bo w tym przypadku nie ma żartów.

 

Konkretna odpowiedź. Tak zrobie. Jak tylko przyjdzie odma to najpierw wymiana następnie organoleptyka. Dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, tyle że nie leje się ale kapnie kropla, dwie na uchwyt dpfu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć tylko podczas wypalania jak się otworzy drzwi. Dzieje się tak chyba ponieważ w czasie zwykłej jazdy temperatura spalin jest jakieś 200/300 stopni więc rura i obudowa ma mniej i pewno niema temperatury do zapłonu tego kapniętego oleju. Natomiast podczas regeneracji temperatura 600+ wyczyści wydech do suchego jeśli tam coś jest zaolejone...

 

Ustaliłeś skąd dokładnie kapie u Ciebie? Uszczelka czy coś innego? Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też leciało ale delikatnie, tylko że przyczyną nie była uszczelka a sama pokrywa zaworów puszczała na zgrzewach. Została oczyszczona i zaklejona i od 20tys spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat - u mnie też raz na miesiąc kapnie na DPF, pojawia się smród w kabinie z delikatnym dymkiem spod maski, który widoczny jest po jej podniesieniu, zauważyłem bardzo delikatne zaolejenie w okolicach właśnie tylnego narożnika pokrywy nad DPF w okolicach podszybia, wymieniłem gumowe oringi, tą rurkę plastikową co idzie od odmy, uszczelkę wlewu oleju oraz samą membranę od odmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat - u mnie też raz na miesiąc kapnie na DPF, pojawia się smród w kabinie z delikatnym dymkiem spod maski, który widoczny jest po jej podniesieniu, zauważyłem bardzo delikatne zaolejenie w okolicach właśnie tylnego narożnika pokrywy nad DPF w okolicach podszybia, wymieniłem gumowe oringi, tą rurkę plastikową co idzie od odmy, uszczelkę wlewu oleju oraz samą membranę od odmy.

 

Czyli tak jak u mnie... została uszczelka pod pokrywą albo całą pokrywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat - u mnie też raz na miesiąc kapnie na DPF, pojawia się smród w kabinie z delikatnym dymkiem spod maski, który widoczny jest po jej podniesieniu, zauważyłem bardzo delikatne zaolejenie w okolicach właśnie tylnego narożnika pokrywy nad DPF w okolicach podszybia, wymieniłem gumowe oringi, tą rurkę plastikową co idzie od odmy, uszczelkę wlewu oleju oraz samą membranę od odmy.

 

Czyli tak jak u mnie... została uszczelka pod pokrywą albo całą pokrywa...

 

No ja chyba dotrwam z tym do wiosny, bo jest to zjawisko u mnie bardzo sporadyczne i zdecyduje się na wymianę uszczelki pod pokrywą, bo nie jest to jakiś duży koszt, jak za oryginalną część :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrana odmy wymieniona ale stara nie wyglądała źle także na pewno uszczelka albo cała pokrywa do wymiany.

Sprawdziłem organoleptycznie i mokro jest w rogu na łączeniu plastikowej pokrywy z metalowym blokiem... czyli zostaję mechanik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Można zrobić samą uszczelkę, z tego co mi mechanik mówił jest jakiś zamiennik, w sensie sama uszczelka, ale od razu powiedział , że to nie jest to co ma być, że poleca jednak całą pokrywę. Oczywiście tylko oryginał, 1400zł dałem plus podkładki pod wtryski, trzeba je wyciągnąć do tej operacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.