Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem.Jako,że w temacie elektryki orłem nie jestem potrzebuję porady.

Postanowiłem zadbać o akumulator i kupiłem ładowarkę CTEK.Podłączyłem sprzęt do slotu pod maską i zostawiłem auto na dobę,żeby akumulator się ładował.

Dodam,że auto nie wyrzucało błędów związanych ze złym stanem akumulatora.Czysta profilaktyka.

W związku z tym mam pytanie.Po jakim czasie klema ibs aktualizuje dane na temat stanu akumulatora?

Pytam, bo wg aplikacji B-tool ładowanie nic nie dało.

Parametry aku przed i po ładowaniu wg apki pozostały bez zmian.Dodam,że po odpięciu ładowarki odpaliłem auto dosłownie na minutę, żeby podejrzeć parametry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojeździj autem kilka dni i wtedy sprawdź. Klema w pełni włączona jest dopiero po włączeniu zapłonu(dostaje wtedy wzbudzenie)
Opublikowano
Tak zrobię.Pewnie zbyt krótko silnik pracował, żeby klema odczytała rzeczywiste parametry aku.Dzięki :cool2:
Opublikowano

Wyliczenia pojemności i naładowania są czysto matematyczne.

Po naładowaniu aku przyjmie jeszcze mniej prądu niż auto będzie chciało podać - z matematyki wyjdzie że jest jeszcze gorzej z akumulatorem.

Po pełnym naładowaniu w INPA powinieneś zrobić RESET, nie B CHANGE - tak ja przynajmniej robię.

Staram się nigdy nie ładować bez resetu IBS - no chyba że aku i tak na straty.

Nie masz takiej opcji w aplikacji?

Opublikowano

Oczywiście akumulator nowy sprawny 100% ?

Skoro nie było bledow, to co miałoby się wydarzyć po ładowaniu, czego oczekiwałeś? Jakie napięcie masz na aku po tym doładowaniu?

Opublikowano

Jak mogłoby nie wpłynąć...

Załóżmy że miał SOC(poziom naładowania) na 60%, naładował poza IBS na 100%, włączył auto i IBS chce dopchać pozostałe 40%, a tutaj napięcie już za wysokie i aku nie chce brać prądu.


Ja na miejscu IBS bym pomyślał że aku stracił te 40% i automatycznie o tyle mniej go ładował.


No jest cień szansy że podłączając prostownik pod porty z przodu IBS zlicza prąd z ładowania prostownikiem, nie sądzę.


Kilka razy ładowałem E91 po mocnym rozładowaniu Ctekiem do pełna, po podpięciu w celu resetu SOC jest na poziomie do jakiego aku było rozładowane!


Nie wiem jak działa algorytm IBS i możliwe że jeden incydent nie jest w stanie wprowadzić jakiejś wielkiej poprawki do pojemności(tak myślę), ale nigdy bym nie zapewnił nikogo że można tak robić.


Są kompletne opracowania w sieci, na temat IBS osobno dla E60 i E90, można sporo się dowiedzieć, ale wiadomo dużej szczegółowości tam nie ma.

Opublikowano

Lashie akumulator jest w porządku.Nie miałem żadnych komunikatów podczas rozruchu itd.o słabym akumulatorze.Po prostu auto użytkuje sporadycznie,bo do pracy mam mniejszy dupowozik.Postanowiłem podładować aku,bo po dłuższym postoju auto ładnie kręci i odpala,ale ostatnio nie włączyło świateł podczas otwierania pilotem.

Ładowałem przez slot pod maską przez dobę.Po zakończeniu sprawdziłem parametry aku i były takie same jak wcześniej.Dodam,że auto było zamknięte prócz przedniej maski czyli na pewno było uśpione.Myślicie koledzy,że po takim ładowaniu trzeba zarejestrować wymianę baterii?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy nie resetuję po ładowaniu.

Parametry się zmieniają po jakimś czasie.

Część parametrów IBS mierzy w czasie uśpienia auta.

Część wyników jest wyliczana z algorytmu i musi być kilka pomiarów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.