Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuje pomocy błagam pomóżcie.


Szukam osoby z wielkopolski ( moja lokalizacja to Śrem) która sprawdzi mi dolot pod względem szczelności dymem. Wiem że jest jakaś nieszczelność.

Dotychczas straciłem już jakieś 500 zł na diagnostyki komputerowe gdzie wszyscy mówią że z autem na benzynie wszystko jest ok że to wina instalacji gazowej.

Następny mechanik zdjął cały kolektor żeby go niby uszczelnić ale wymienił uszczelki pod kolektorem i zaślepieniu od nowa tych portów w kolanie kolektora nic więcej nie zrobił koszt 350 zł.

Następny stwierdził że wina jest w przepływomierzu więc zamówiłem firmy VDO za 700 zł i nic nie pomogło wskazania na nowym i moim starym są identyczne. Na całe szczęście w tym nieszczęściu udało mi się go oddać. Tak że 700 zł wrócił do mnie.

Kolejny stwierdził że wina sond przed katem no więc zamówione nowe Bosch dwie sztuki za 450 zł niestety brak poprawy nadal to samo. I już mój pech bo niestety ale sond nie zwrócę.

Kolejna osoba stwierdziła że to wina albo zatkanych kątów albo silnik ma dość. Podziękowałem tej osobie i nie zostawiłem tam auta .

Auto na benzynie po nagrzaniu skraca czas wtrysku na 1.8 ms a na gazie wali błędy 227 i 228 że brak możliwości regulacji sond. Korekty STFT bank 1 -0.03 bank 2 -0.06 a korekty LTFT bank 1 15.00 i bank 2 11.74

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie auto kupiłeś czy z czasem tak się zrobiło? Miało to miejsce po jakiś naprawach? Jaka masa powietrza na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku (wszystkie odbiorniki wyłączone)?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Auto gdy kupiłem to wszystko było ok ( zakupione w 2016) walczę z tym jakiś czas. Żadne naprawy nie były dokonywane gdyż nie było wcześniej takiej konieczności bo wszystko śmigało. Przepływomierz wacha się między 9,75 a 10,00 kg na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi innymi urządzeniami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odma do sprawdzenia.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Ogólnie odma była zmieniona cała kompletna z jakiś rok temu. Ale jak ją sprawdzić? Odkręcałem korek na rozgrzanym silniku i przysysało go lekko nie wydawało tam nic żadnych dziwnych dźwięków typu trąbki tak jak na niektórych filmach na yt obrotów nie zmienił dopiero po zakręceniu korka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne że po odkręceniu nie zmienił obrotów. Nadal obstawiam odmę. Jak chcesz sprawdzić to możesz odpiąć ją od kolektora ssącego, wejście do kolektora zaslepić tylko z głową żeby ci zaślepki nie wciągło do kolektora. Na króciec pokrywy zaworów ten co idzie do odmy załóż węża gumowego i puść gdzieś na dół. Jak po tym zabiegu wszystko wróci do normy to odma do wymiany. Możesz też psiknąć samostartem lub plakiem w kierunku odmy (pod kolektor zaraz za alternatorem), obroty podskoczą to odma do wymiany. (Zamienniki chodzą rok czasu i się sypią)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci gwarantuję że powinno. Ile ludzi tyle opinii. Sprawdź tak jak napisałem powyżej, zaślep kolektor w miejscu gdzie jest odma wpięta. Do tego kolanka co jest wpinane w kolektor idzie jeszcze cienka rurka też trzeba zaślepić. Skasujesz korekty i jeden dzień pojeździsz, zobaczysz czy jest dobrze. W ten sposób nie musisz demontować odmy (jest przy tym kupę roboty) ani kupować w ciemno.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Witam po długiej przerwie. A więc tak znalazłem pęknięcie na pokrywie zaworów, pokrywa zamówiona i zamontowana nowa wraz z nowymi uszczelkami. Odma sprawdzona i według mnie jest z nią wszystko ok. Korekty LTFT z +15 i +12 spadły na nie całe +5 na jednym i drugim banku. Jakieś inne pomysły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale pomysły na co?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz że one na "0" nie zejdą. Po to są korekty żeby coś korygować. Coś się dzieje z autem?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Tak jak to było wcześniej. Na benzynie niby ok żadnych błędów prócz jakiegoś tam przyfalowania. Na gazie błędy sond (nowych) przed katem że brak możliwości korekty przez sondę (poza zakresem). Auto po odkręceniu korka oleju na zimnym niby lekko przebiera po nagrzaniu bez żadnych różnic czy odkręcony czy zakręcony chodzi tak samo.
Opublikowano
Dlatego szukam kogoś kto by miał możliwość sprawdzenia dolotu dymem oczywiście nie za darmo. Auto bo zgaszeniu jak maska jest podniesiona słychać jak gdzieś tak jak by sobie dociągało powietrze przez jakieś dwie trzy sekundy. Dlatego wiem że gdzieś jest jeszcze jakaś nieszczelność tylko nie wiem gdzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może serwo dziurawe i napewno gaz do regulacji.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na gazie błędy sond (nowych) przed katem że brak możliwości korekty przez sondę (poza zakresem).

To nie błędy sond przed katalizatorem tylko zły skład mieszanki, spoko tylko na lpg to wiadomo, że jest on do regulacji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano


Ja y siebie sam robiłem próbę dymowa , jakąś starą pompka od spryskiwaczy , dwa wężyki, paczka fajek, plus zaślepienie miejsca po przeplywce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.