Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Niestety źle złożona pompa vacum (stanęła dęba) spowodowała przestawienie się rozrządu podczas rozruchu, na wałku wydechowym (obróciło się koło zębate względem wałka), wstępne oględziny to jak widać na zdjęciu pęknięty ostatni mostek wałka wydechowego. Głowicy nie ściągałem więc nie wiem jak to wygląda od spodu, ale pytanie do was; czy ten element jest wymienny pomiędzy głowicami, czy muszę szukać drugiej głowicy?

0f1b86760e22e54cmed.jpg


Jak wyglądają kolizje tych rozrządów? często gną się zawory? są pionowo z tego co widzę dlatego obstawiam że zawór przeżył a poddał się tylko mostek.

Opublikowano
Skoro pękła stopka to pomyśl co się stało z trzonkiem zaworu który jest kilkukrotnie cieńszy. nawet jeśli to odpali to już będzie to powolna degradacja silnika tj. zaworów, prowadnic, gniazd i całego rozrządu. mógł nawet skrzywić się wałek. swoją droga jak można źle zamontować pompe vacum? Jak chcesz dobrze to czapa do zdjęcia.
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest to element pasowany wraz z podstawą więc całość do wymiany.

Jeśli wałek jest cały.

Pod spodem będzie więcej ciekawostek ...


Zawór na bank zgięty i masz połamaną dźwigienkę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Wałek wydechowy zgięty, dźwigienki całe, jutro zrobię test szczelności zaworów bo dzisiaj już nie było czasu i chęci. Na ostatnim tłoku lekki ślad po zaworze, z zaworu nawet nagar nie odpadł :shock: podejrzewam że gdyby trafiło na inny cylinder niż ostatni, to sytuacja była by odwrotna, poddały by się zawory i dźwigienki, zamiast wałka...

Jeżeli zawory będą trzymać, to pojadę do zakładu specjalizującego się w regeneracji głowic i zobaczymy jaki będzie koszt naprawy, i czy nie przekroczy kosztu drugiej głowicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dźwigienki i tak wymień bo możesz się niemiło zdziwić..
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja bym kupił nową głowicę i zrobił, tak jak kolega wyżej pisał. moga być mikropęknięcia i coś się podda zaraz
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

A dasz znać, czy błąd popełniłeś w składaniu pompy(przy wymianie uszczelek np.), czy przy samym montażu.


Kilka razy wyciągałem pompy w Mx7 - na szczęście bez konsekwencji i szczena mi teraz opadła.

Opublikowano
A dasz znać, czy błąd popełniłeś w składaniu pompy(przy wymianie uszczelek np.), czy przy samym montażu.


Kilka razy wyciągałem pompy w Mx7 - na szczęście bez konsekwencji i szczena mi teraz opadła.

 

przy składaniu pompy niestety, najśmieszniejsze jest to że rozbierałem ją już w mak kiedyś, a teraz nie chcąc żeby coś się w niej przestawiło tylko zdjąłem dekielek nie ruszając środka i wymieniłem uszczelnienie. Także rada ode mnie jak ktoś uszczelnia pompę to pokręcić nią po złożeniu czy chodzi, pozwoli to zaoszczędzić parę zł ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.