Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

Mam problem z ręcznym, sprawdzone wszystko u mechaników, stwierdzili że linki i w kołach wszystko ok.

Mówią że to samoregulator nie działa, ręczny idzie do samej góry ale nie blokuje kół.

Z góry dzięki za porady

Opublikowano
Siema!

Mam problem z ręcznym, sprawdzone wszystko u mechaników, stwierdzili że linki i w kołach wszystko ok.

Mówią że to samoregulator nie działa, ręczny idzie do samej góry ale nie blokuje kół.

Z góry dzięki za porady

 

Co to znaczy, że w kołach wszystko OK, skoro sami mechanicy mówią, że nie działa samoregulator???

Hamulec postojowy w E83 jest prosty jak konstrukcja cepa, zwykły tarczo-bęben z ręczną regulacją przez otwór na śrubę koła. Jeśli samoregulator nie działa prawidłowo, należy go wymienić.

IMHO najlepiej kupić zestaw value line: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PD11-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_20d&diagId=34_1964


i zrobić wszystko do porządku.

Chyba że bęben jest w środku wyżarty od rdzy, wtedy szczęki nie będą łapać prawidłowo, bo wżery ograniczają powierzchnię tarcia. Można wtedy spróbować "liznąć" bęben na tokarce w celu wyrównania powierzchni i wyregulować powtórnie.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
tzn że rozebrali koła i stwierdzili że tam wszystko niby gra, a szczęki ręcznego są nie dawno wymieniane na nowe, mi powiedzieli że samoregulator jest częścią zespoloną dźwigni hamulca i cała ta część była by do wymiany na "ewentualną sprawną używkę"?
Opublikowano
tzn że rozebrali koła i stwierdzili że tam wszystko niby gra, a szczęki ręcznego są nie dawno wymieniane na nowe, mi powiedzieli że samoregulator jest częścią zespoloną dźwigni hamulca i cała ta część była by do wymiany na "ewentualną sprawną używkę"?

 

Zmień mechaników. Jeśli przerasta ich taka pierdoła, strach im będzie dać cokolwiek poważniejszego do zrobienia...

Obejrzyj sobie linka, jaki posłąłem i zam zrozumiesz zasadę działania. Hamulec postojowy w E83 reguluje się ręcznie - możesz zrobić to sam na lewarku nawet nie zdejmując koła. Wykręcasz jedną śrubę i obracasz kołem tak, żeby w otworze zobaczyć "wiatraczek" regulatora. Potem długim śrubokrętem kręcisz nim, bo działa on na zasadzie śruby rzymskiej. Kręcisz, aż poczujesz, że szczęki lekko ocierają o bęben. To samo z drugiej strony. Musi działać.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Wyreguluj szczęki przez otwór po jednej ze śrub koła i ręczny będzie. Ale zanim zaczniesz regulować musisz naprężyć sprężynę samorealizacji (przy dźwigni recznego), a po ustawieniu szczek zwalniasz tą sprężynę .

Twój mechanik musi iść na kurs doszkalający.

Opublikowano
Ale zanim zaczniesz regulować musisz naprężyć sprężynę samorealizacji (przy dźwigni recznego), a po ustawieniu szczek zwalniasz tą sprężynę .

 

Kolego, a możesz objaśnić, jak to zrobić?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobione, wystarczyło zbić blaszkę od samoregulatora, chodzi rękaw jak żyleta. Wielkie dzięki za pomoc :cool2: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.