Skocz do zawartości

schemat wtyczki nastawnika turbiny n47


scaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

BMW F10 F11 N47

Kolego napisz o jakie BMW chodzi a najbezpieczniej byłoby gdybyś podał siedem ostatnich znaków numeru Vin.


FIwzYBr5



CU1dRQ6o



Dla BMW - 08/2011

- pin nr.1 , kol.przew. czerwono - biały , plus zabezpieczony przez bezpiecznik F22........30A

- pin nr.2 , kol.przew. brązowo - czerwony , masa/minus

- pin nr.3 , kol.przew. biały ( nie z aktywacją górną silnika N47 )

- pin nr.4 , kol.przew. żółty ( nie z górnym siłownikiem sygnału doładowania silnika N47 )



Dla BMW + 09/2011

- pin nr.1 , kol.przew. biały ( aktywacja )

- pin nr.2 , kol.przew. biało - czarny ( aktywacja )

- pin nr.3 , kol.przew. brązowo - zielony ( masa/minus )

- pin nr.4 , kol.przew. szaro - biały ( sygnał )

- pin nr.5 , kol.przew. niebiesko - czarny ( zasilanie 5V )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

auto to E87 z 01.2011 to bedzie ktora wersja? 4ro czy 5cio pinowa? 143 i 184 beda mialy dla tego samego rocznika taki sam rozklad pinow? wyglada na to ze powinna byc kostka 5cio pinowa?


https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD71-EUR-01-2011-E87N-BMW-118d&diagId=11_5231



chodzi o swap turbo 143 > 184.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , nie chcę cię wprowadzić w błąd.

Na schematach elektrycznych nie ma napisanych mocy/kodów silnika .


Według katalogu części , kość przyłączeniowa dla obydwu wariantów mocy jest 5 - cio pinowa.


Ale ja ci tego nie potwierdzę w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze raz spojrzę na te schematy ale powiedz mi czy te turbiny są z BMW E87....?

Pisałeś ,że mają podobną datę produkcji ..... 01/2011???

Czy masz wiązki przewodów od ty dwóch wariantów mocy...??? Jeśli tak to podaj nr. pinów i kolory przewodów.


Rozumiem ,że chodzi ci tylko o połączenie z kością nastawnika. Nie interesuje cię gdzie są wpięte przewody po drugie stronie ( chodzi mi o komputer auta , itp .)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slupek jest taki sam w obu wersjach mocy. chodzi o wlozenie turbo z f10 184 km z n47 do e87 143 km. podobno pasuja wszystko p&p tylko jest jakas roznica w pinach w kostce nastawnika. gdyby te sprezarki mialy jeden numer to byloby ok, ale dla kazdego wariantu jest kilka numerow w katalogu i ciezko to ogarnac.


czyli do e87 z 01.2011 trzeba dobrac odopowienia wersje turbo z F10. z tego co napisales, zeby miala 5 pinow musi byc od 09.2011 czyli mniej wiecej trzeba szukac numerow z tego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak więc...

Dla BMW E87 N47 2.0d z oznaczeniem w schemat elektryczny jako N47 abgasnorm_6 DDE701 , N47 DDE701 ( nie wiem co te cyfry oznaczają ? ) , ma tą samą kość/ilość pinów/ kolory i miejsce przewodów co BMW F10 N47 2.0d z ....... + 09/2011 ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla BMW E87 118D......

Tu jest znak zapytania , o którym pisałem ci wcześniej , nie wiem co oznacza N47 abgasnorm_6 DDE701


Dla BMW E87 118D N47 abgasnorm_6 DDE701 rozkład/ilość pinów/kolor przewodów jest taki sam jak dla BMW F10 520D z + 09/2011.....



Dla BMW E87 118D z samym oznaczeniem N47 oraz N47 , NOT abgasnorm_6 DDE701 ma tą samą liczbę punktów ale INNE kolory przewodów oraz inne rozmieszczenie pinów w kości porównując do BMW F10 520D z - 08/2011.....



Jeśli twoje BMW E87 118D pierwotnie miało turbo z pięcioma przewodami to moim zdaniem ( według schematów elektrycznych ) musisz szukać turbo od BMW F10 520D z + 09/2011

Rozumiem ,że jesteś pewny jeśli chodzi o montaż Turbo z BMW E87 118D to 1 : 1 co BMW F10 520D.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z tym abgasnormem to chodzi o norme emisji spalin. i cholera wie jak jest, bo gdzie znalezc jaka norme spelnia auto? internety pisza ze euro 5 czyli co? NOT abgasnorm6?


co do pewnosci to wiesz jak jest przy swapach... teoretycznie turbo jest takiej samej wielkosci i wyglada doklsadnie tak samo. rozni sie w srodku. tylko tych turbin z roznymi numerami jest kilka rodzajow. zarowno wersji 143km i 184km.


mechanicznie powinno wszystko pasowac, ale trzeba przebrnac przez temat elektryczny bo bez pewnosci jak to podlaczyc to srednio zaczynac. tym bardziej ze turbo ma byc nowe a co za tym idzie koszty ewentualnej porazki sa wieksze.


napisales:

Dla BMW E87 118D z samym oznaczeniem N47 oraz N47 , NOT abgasnorm_6 DDE701 ma tą samą liczbę punktów ale INNE kolory przewodów oraz inne rozmieszczenie pinów w kości porównując do BMW F10 520D z - 08/2011.....


czy mozesz zrobic lub wkleic te dwie rozpiski pinow dla takiego przypadku? bo na chlopski rozum wlasciwosci pinow powinny byc takie same, roznica moze byc tylko w kolejnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zdjęcia ci nie wkleję ale opiszę ci wszystko....



BMW E87 118D z oznaczeniem na schemacie elektrycznym N47....

- pin nr.1 , kol.przew. czerwono - biały ( jest to plus zabezpieczony bezpiecznikiem F01.......20A )

- pin nr.2 , kol.przew. brązowo - czerwony ( minus )

- pin nr.3 , kol.przew. szary ( aktywacja siłownika F_MOK )

- pin nr.4 , kol.przew. biały ( aktywacja siłownika T_VNT)



____________________________________________


BMW E87 118D z oznaczeniem na schemacie elektrycznym N47 , NOT abgasnorm_6 DDE701 ....

- pin nr.1 , kol.przew. szary ( aktywacja siłownika F_MOK )

- pin nr.2 , kol.przew. biały ( aktywacja siłownika T_VNT )

- pin nr.3 , kol.przew. czerwono - biały ( plus zabezpieczony bezpiecznikiem F01.......20A )

- pin nr.4 , kol.przew. brązowo - czerwony ( minus )




____________________________________________




BMW F10 520D N47 - 08/2011

- pin nr.1 , kol.przew. czerwono - biały , plus zabezpieczony przez bezpiecznik F22........30A

- pin nr.2 , kol.przew. brązowo - czerwony , masa/minus

- pin nr.3 , kol.przew. biały ( nie z aktywacją górną silnika N47 T_VNT )

- pin nr.4 , kol.przew. żółty ( nie z górnym siłownikiem sygnału doładowania silnika N47 F_MOK )

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sprezarka ma 5 pinow. czyli zadna z opcji opisanych przez Ciebie nie pasuje. no i 118d z tego rocznika nie ma EU6, wiec pewnie musi byc opcja bez tego. numery sprezarki 11657810190 lub 11652414336. nastawnik to prawdopodobnie garrett 781751
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawę ułatwia by informacja , jakie kolory przewodów ( oraz nr. pinów ) ma stare Turbo ?


Ja mam normę spalin euro 4 .

Moim zdaniem , w twoim przypadku rozchodzi się co najwyżej o normę euro 3 bądź euro 4......?

Poszukam informacji w instrukcji.


Twoje auto to E87 118D 143km z xx/2011r.....???

Napisz z jakiego auta chcesz wrzucić turbo

F10 ...... 518.....520.....N47......?

Będzie mi łatwiej porównać schematy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale to pisalem juz 100x :)


118d n47c 143 km z 01.2011

a turbo ma byc z f10 520d n47c 184 km

 

Ok, ja to wiem.

Ale jak wcześniej zauważyłeś , że w instrukcji są trzy schematy i nie wiadomo. , który odpowiada za twoje 118d 143km z 2011r . Dlaczego prosiłem cię abyś podał kolory przewodów i numery pinów z twojego obecnego E87. To spowoduje ,że z pośród tych trzech schematów znajdę odpowiedni i porównam go do dwóch schematów z F10. Wtedy będziemy mieli pewność z jakiego okresu powinieneś szukać turbo .


Kolego nie irytuj się , po prostu nie dogadaliśmy się ze sobą w 100%.

Chcę ci pomóc , myślę że to widzisz.

Szkoda ,że do tych tematów nie dołącza się ktoś kto takie rzeczy już robił?

Tak to tu jest. Większość formuowiczów załatwia swoje problemy i tyle . Często też nie kończą swoich tematów mimo usunięcia awarii.


Może poczytaj podobne tematy . Może rzuci się w oczy osoba , która według ciebie ma wiedzę . Napisz do niej na PW i poproś aby wypowiedziała się w twoim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzisz , dalej nie chcesz mi podać swoich kolorów przewodów i nr. pinów , w jaki siedzą poszczególne przewody......


Ale do brzegu.

Ja rozumiem to tak , twoje E87 118d 143km N47 z 01.2011 na kość 5 pionową z 5 przewodami.....

Jeśli tak , to schemat elektryczny twojego nastawnika jest taki sam jak dla BMW F10 520d 184km N47 z + 09/2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć!

Podepnę się pod temat, żeby nie otwierać nowego wątku. 

Moim samochodem jest e61 2009r 2.0d N47 z kwietnia. Problem jest taki, że wymieniłem nastawnik od turbiny oraz turbinę. Dostałem nastawnik z regeneracji, ale ten element co steruje turbiną jest w złym miejscu, więc wysłali mi następny. Podpinam i nie działa. Różnie się miejscem podpięcia kostki oraz wnętrznościami, ale funkcja jest taka sama więc myślę, że będzie ok. Nie ok jest to, że nie działa.. rozkminiłem się przyczyną będą przewody w kostce, do pierwszego nastawnika pasowało (bo działał), a teraz nie działa. Nie chce zamieniać kabli na ślepo, żeby nic nie zepsuć, więc tu pojawia się moje pytanie. Jak podpiąć te kable w kostce, żeby to działało z nastawnikiem o numerach 6NW 010 099-02 numer ECU DDE 8 506 374? Kolory kabli to biało czerwony (prąd), brązowo pomarańczowy (masa), szary oraz biały (nie wiem od czego).

Jeżeli przepinka kabli nie pomoże to będę musiał wyciągać turbo z auto i wysyłać na ponowną regeneracje.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.