Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Orientujecie się czy jest jakaś możliwość komputerowego sprawdzenia pompy w baku / pompy wysokiego cisnienia, czy jest wszystko w porządku Lub gdzie indziej szukać przyczyny poniższych błędów ?


Chodzi o błędy:

26CF00 - Fuel pre-feed pressure control: Fuuel pre-feed pressure too low / positive control deviation

2E0600 - Engine start, plausability: Fuel feed pressure too low when engine is started


Dodam, że brak jakiegokolwiek wpływu na jazdę / moc itd...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2E0600

Opis kodu błędu

Monitorowanie niskiego ciśnienia paliwa podczas uruchamiania silnika: usterka jest wykrywana, jeśli niskie ciśnienie paliwa jest niższe niż wartość graniczna. Ta wartość graniczna zależy od temperatury paliwa i krzywej charakterystycznej.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły w odstępach 20 ms pod warunkiem, że spełnione są następujące warunki wstępne:

- Nie jest przechowywany kod błędu czujnika ciśnienia i temperatury paliwa.

- Terminal 15 jest aktywny.

- Prędkość obrotowa silnika jest większa niż: 100 obr./min

. - Ciśnienie wstępne paliwa jest kontrolowane.

- Nie jest aktywna funkcja automatycznego uruchamiania i zatrzymywania silnika.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli została wykryta więcej niż następująca liczba razy (licznik odbicia usterki): 10


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodu i wtyczki

2. Sprawdź układ paliwowy pod kątem szczelności.

3. Sprawdź czujnik ciśnienia i temperatury paliwa.

4. Sprawdź elektryczną pompę paliwową (sztywny ruch).

5. Wymień filtr paliwa.


Wpływ błędu

Uruchomienie silnika może być złe lub niemożliwe.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

W fazie rozruchu elektryczna pompa paliwa nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia niezbędnego do uruchomienia silnika.

Możliwe przyczyny:

- Uszkodzony czujnik ciśnienia i temperatury paliwa.

- Wyciek w niskociśnieniowym układzie paliwowym.

- Filtr paliwa bardzo stary lub niedawno odnowiony (napełnianie systemu jest opóźnione).

- Wewnętrzny wyciek w zbiorniku paliwa (głównie w przypadku usterki 26D200 lub 4BDC).

- Elektryczna pompa paliwa sztywna, przewód odłączony lub uszkodzony.

W przypadku wymiany czujnika ciśnienia i temperatury paliwa należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ paliwowy.

W przypadku wymiany elektroniki sterującej pompą paliwa należy wykonać następującą funkcję serwisową: Rozruch, moduł sterujący pompy paliwa.




26CF00

Opis kodu błędu

Monitorowanie sterowania ciśnieniem wstępnym paliwa: Ciśnienie wstępne paliwa zbyt niskie (dodatnie odchylenie sterowania). Usterka jest wykrywana, gdy odchyłka regulacji ciśnienia wstępnego zasilania przekracza następujące wartości graniczne:

-przy wyłączonym podgrzewaniu filtra paliwa: 0,4 bar

-przy włączonym podgrzewaniu filtra paliwa: 2,2 bar

Odchyłka regulacji ciśnienia wstępnego zasilania obliczana jest z różnicy między zadaną wartością ciśnienia paliwa a zmierzonym ciśnieniem paliwa.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli spełnione są następujące warunki wstępne:

‐ Zbiornik paliwa nie może być pusty.

- Aktywne jest sterowanie niskociśnieniowym układem paliwowym.

‐ Rozruch silnika został zakończony.

- Silnik nie został zatrzymany przez funkcję auto start/stop.

‐ Zapłon jest włączony.

- Upłynął czas zależny od temperatury paliwa (ok. 30 s przy temperaturze paliwa poniżej 0°C, ok. 2 s przy temperaturze paliwa powyżej 0°C).

- Nie wolno wyłączać kontroli ciśnienia wstępnego zasilania paliwem.

‐ Nie może być usterki magistrali.

- W układzie paliwowym niskiego ciśnienia nie może występować żadna usterka.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli została wykryta więcej niż następująca liczba razy (licznik odbicia usterki): 100


Plan serwisowy

Elektryczna pompa paliwowa nie jest w stanie wytworzyć wymaganego ciśnienia, pomimo technicznych środków kontrolnych.

1. Sprawdź układ paliwowy pod kątem zewnętrznych wycieków

2. Sprawdź, czy układ paliwowy nie jest zablokowany.

3. Sprawdź układ paliwowy w zbiorniku paliwa pod kątem wewnętrznych wycieków.

4. Sprawdź filtr paliwa, w razie potrzeby wymień.

5. Sprawdź, czy nie ma lepkiego paliwa i zatkanego sitka ssawnego.

6. Wykonać test odchylenia czujnika ciśnienia i temperatury paliwa.

Jeśli wszystkie kontrole są OK:

Kontynuuj rozwiązywanie problemów z elektryczną pompą paliwową.


Wpływ błędu

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Temperatury poniżej 0 °C mogą prowadzić do lepkości oleju napędowego. Może to spowodować zablokowanie sitka ssawnego w zbiorniku paliwa.



____________________________________________




Ja osobiście na początku wymienił bym filtr paliwa.


Zobacz ten filmik...

......... czujnik ciśnienia i temperatury paliwa.


G6ixcvWD

KZ5g4aVA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.