Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za zainteresowanie.

Będzie chwila to rozbiorę tego plusa.

Nie wiedziałem nawet że tam są jakieś bezpieczniki.Podejrzeć nie zaszkodzi a jak będzie tam jakaś rzeźba to nie będę się bawił tylko kupię całą klemę plusową z tymi bezpiecznikami.Czy jest jakaś różnica między nimi.tzn czy plus jest taki sam kiedy mamy ibs i go nie mamy.

Jest tego sporo więc wolę kupić jakąś całą a nie sklejać moją. Na alegro jest klema plus rozdzielacz akumulatora więc pewnie chodzi o całość.

Tak czy siak najpierw zerknę jak to tam wygląda i napewno dam znać co tam w trawie piszczy.

Edytowane przez Jaros85
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz link do numerów części. Nowe numery są do troche innych części. Zmienili trochę budowę i wygląd tego

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-08-2005-E90-BMW-320d&diagId=61_1946

No i wszystko zweryfikuj zanim pokupujesz, bo problem jest na serio specyficzny i nikt nigdy nie podał rozwiązania.

Opublikowano

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3185364873edf66a


A więc dziś zrobiłem uczciwy przegląd auta. W sumie lepszy jak w chwili zakupu.

Auto może nie jakość po dużym dzwonie bo wszystkie części przód czy boki są ori.Jedyny ślad to częściowo uszkodzona osłona na podłodze pod kierowcą. Zapewne zaliczyła jakiś rów albo krawężniki Do tego mam brak osłony na zapięciu pasów.

Na 100% ktoś grzebał w mojej plusowej klemie jak i w rozdzielaczu bo są ślady po srubrokrecie.

Dzwoniłem do kilku sprzedawców i odziwo odebrali mimo niedzieli a nawet dowiedziałem się kilka rzeczy.

Po pierwsze klema musi być taka sama.Tzn.numery OE muszą się zgadzać bo będzie lipa.Po drugie nr.rozdzielacza też muszą się zgrywać bo każde auto ma indywidualne wyposażenie elektryczne.

Sprawdzałem zamienniki i na złość nie ma ani na allegro ani na olx żadnych o takich jak moje.Niektóre nr.oe były zastąpione ale jak oglądałem to nawet na wygląd te klemy były inne.

Tak czy siak znalazłem używkę w dobrym stanie i nie po dzwonie. Sprzedawca zapewniał mnie że pirotechnika nie ruszona jak i rozdzielacz choć nie wiem co w nim grzebią po dzwonie . Szukałem takiej która nie była rozkręcana i z 1 auta Nie chcę robić żadnego składaka. Tą co kupiłem ma identyczne nr.na klemie jak i rozdzielaczu a nawet jest z auta z tego samego roku.

Dla testu podjedzie mój kolega i założymy jego klemę z e91 330xd. Jego ma inne nr.i będzie wiadomo czy wymiana na inną powoduję błąd ibs a następnie założymy właściwą. Być może niektórzy wymienili klemę ale na inną i dlatego pojawia się błąd mimo że wszystko jest ok.

Klema ma być wysłana jutro więc liczę że do czwartku dojdzie Koszt takiej używki 270zł.Mozna taniej ale dużo na necie jest rozebranych albo po dzwonie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Głupot ci nagadali w tych sklepach. Kupując rozdzielacz o numerze 61146971370 dobranym pod twoj VIN, kupujesz to co jest ci potrzebne. Po prostu numery sie zmieniają przy każdym upgradzie, ale skoro w katalogu części jest, że będzie pasowac to będzie. Z tego co wiem rozdzielacze bylo identyko, kwestia tylko ile wtyczek podłączysz, a to zależy od wyposażenia.

Przekladając od kolegi uważajcie na klemę pirotechniczną i wtyczke w niej, zeby jej nie zepsuć. Ma zapinkę od góry. Dodatkowo często ta wtyczka jest stopiona z klema po wystrzale i noe chce wyjść. Wtedy trzeba po prostu ze szrotu sprawną odciąć i zamienic z uszkodzoną.

Daj znać jak poszlo.

Opublikowano

Domyślam się że po vin musi pasować choć zerkając po nr.to wyglądało to jakoś inaczej. Może akurat to nie ma znaczenia .Od kolegi chcę założyć i tylko sprawdzić czy będzie wszystko działało i czy będą błędy bo może niektórzy mają błąd bo ktoś im zapakował klemę jak leci i to jest powodem . Taki teścik dla potomnych. Potem założę tą co mi przyśle sklep z właściwymi numerami .No w końcu ori i zobaczymy czy błąd będzie czy nie .Choć tego też nie wiemy.

Odezwę się po wymianie co z tego wyszło.

Pozdrowionka

Opublikowano
Widzę że nie tylko ja się borykam z tym problemem. Czekam aż jakas mądra głową powietrza co z tym zrobić.
Opublikowano

Witam was ponownie.

Klema odziwo dotarła wczoraj ale mieliśmy tu w centrum śnieżyce ba maxa i nie miało sensu przekładać a mój garaż nie ma ogrzewania.

Ale do rzeczy. Temat nadal jest w głębokiej du...Kolega podjechał e91 330xd i na jego klemie choć innego numeru chulało tak jak i ma mojej ale z błędem 4a27 dobrze nam znanym.Potem przekładka na tą co kupiłem. Oczywiście wszystko poczyszczone i spryskane środkami do elektryki.Niestety na nowej ten sam błąd. :mad2: Tak więc na razie rozmieniłem tylko kasę bo rezultatu brak.

Ale jest ciekawa zagwostka..Na starej tego nie było a była lekko rzeźbiona co już pisałem.

A więc mamy błąd i ładowanie jest 13.9 do 14.2 max.Ale jak skasuje błąd to przez jakaś minute go nie ma i wtedy ładuje 14.5 do 14.7 :?:

Opublikowano
Jaros85 udało Ci się coś osiągnąć w sprawie tego błędu? Ja już nie wiem co szukać. A widzę że temat ciężki do ogarnięcia.
Opublikowano

Na razie błądzę.

Jutro szukam dalej. Planuję przejrzeć wszystkie styki związane z masą na aucie i ewentualnie plusowe pod podłoga. Sam nie wiem gdzie szukać broblemu a czytając nawet zagraniczne fora nie jestem jedyny.

Muszę też zerknąć w te puchy z elektryką pod maską, może tam jakieś styki czy coś.

U mnie też był zapewne wymieniany lub naprawiany napinacz pasa kierowcy bo mam brak obudowy na nim i może gdzieś tam jest problem.Nie mam żadnych innych poważnych błędów, poza żarówkami w klapie bo ledy i czujnik jakości powietrza pod maską. No i grzanie fotela pasażera ale to raczej jakiś problem z kablami i ni mający z tym nic wspólnego.

Temat irytujący bo boję się używać wszystkgo żeby nie katować aku a o słuchaniu radia na postoju mogę zapomnieć. Ładowanie kasując błąd jest 14.6 a jak jest błąd spada do 14.

Opublikowano
Dokladnie taka sama sytuacja jest u mnie. Aczkolwiek używam wszystkich odbiorników normalnie. Czasami co zauważyłem podczas jazdy na ułamek sekundy wyskoczy checi engine i auto jak by zgasło i potem wszystko wraca do normy trwa ro dosłownie pół sekund. Błędów nie licząc wspomniałego brak. A Ładowanie jak u kolegi jak błąd jest to 14.1 jak kasuje to nawet 15v.
Opublikowano
Miałem problemy kiedyś jeśli chodzi o samodzielne przerwy w pracy silnika. A czasem zgasł i za 2 min.odpalił jak by nigdy nic.Wymieniłem wtedy czujnik położenia wału oczywiście na OE i pomogło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaros85, wielu ma ten problem , ale nikt go nie rozwiazał. Pewnie w przypadku aut bez klemy IBS, znaczy on co innego. Czyli na akumulatorze rozdzielacz masz nowy, aternator sprawny, akumulator sprawny, to jak piszesz szedłbym też kablem plusowym i patrzył czy gdzieś nie ma korozji lub braku masy. Dziwne, że z tym drugim rozdzielaczem nie skacze ci już to napiecie w kosmos.
Opublikowano

Szukam i nic.Kable pod spodem ok.Ogolnie podłoga bez rdzy,Hans chyba garazował bunie .Dziś zauważyłem dodatkowy trop.

Odpalam auto i jest 12v i nie ma ładowania. I tak se jest dopóki nie dodam gazu na chwilę. Wtedy ładuje te 14 oczywiście z błędem bo bez na poziomie 14.5 do 14.7.

Czyli gdybym nie dodał na chwilę gazu to ładowania nie było by wcale. Teraz to już zgłupiałem całkiem :mad2:

Czyli bez wzbudzenia po dłuższym postoju nie ma ładowania. Trzeba puknąć gaz nawet do 1000obr i się wszystko uruchamia. Alternator sprawdzał mi okoliczny mech ale to bez urazy bo ma łeb gość ale może tylko sprawdził że ładuje i tyle.A skoro zobaczył że jest te 14 to uznał że ok.Na pewno nie wyczaił tego że dopóki nie ruszymy gazu na postoju to nie ma ładowania. Chyba że jeszcze coś innego za to odpowiada . Myślę wymienić może sam regulator. Jest dostęp bez demontarzu alternatora chyba więc to nie jest jakoś chyba skaplikowane choć akurat przy tym nie grzebałem jeszcze.Te regulatory to jeden ciort czy różnią się czymś. Chodzi mi czy jak auto miało lepsze wyposażenie to był inny niz w tym co miał skromnie że tak nazwę.

Opublikowano
Witam. Są jakieś postępy z błędem? Udało Ci się coś znaleźć? Ja zauważyłem jeszcze jeden objaw. Podczas jazdy czasami po paru dniach na pół sekundy wyskoczy check i w tym czasie jak by auto odcięło. Po czym wraca wszystko do normy. Błędów oprócz omawianego nic. Ma ktoś pomysl co jeszcze sprawdzić.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i jak panowie?ktoś ma jeszcze jakieś pomysły. Ja chwilowo muszę zająć się czymś innym jak wymiana serduszka w bawarce i temat trochę mi umknął z głowy.

Jak ktoś ma jakieś pomysły to chętnie jeszcze czegoś spróbuję.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Niestety było trochę spokoju ale problem nadal jest a od 2 dni się robi cyrk z prądem. Doszedł wczoraj kolejny błąd 4a17.

Ładowania nie ma prawie w ogóle.

Tzn.jest ale 12.1 i czasami skoczy na 13 i znów 12.Aku padł już 2 razy.Na desce czerwona kontrolka akumulatora.

Czyli coś z alternatorem.

Teraz nie wiem czy wymienić cały alternator czy tylko szczotki które chyba są razem z tym regulatorem. Ktoś ma jakieś pomysły.

Oczywiście 4a27 nadal wywala.

Opublikowano

Zdecydowałem panowie kupić nowy.Valeo taki jak mam obecnie 150A.Poza usunięciem awari ładowania jestem bardzo ciekaw czy będzie to miało jakiś wpływ na błąd 4a27 który prześladuje mnie od początku. Tak więc będzie kolejny teścik.

Wiem że niektórzy wymieniali sam regulator i nie zawszę był oczekiwany efekt.

W środę powinien dotrzeć więc po montażu na pewno napiszę czy coś to dało.

Opublikowano

Nowy alternator zamontowany.

Ładowanie jest 14 do 14.4.

Ale błąd nadal jest..ręce opadają.

Kasuje i skacze na 15 i po 30s wraca błąd i ładowanie 14.

Opublikowano

Odłączyłem jeszcze raz aku I podłączyłem i kasowałem błędy aż do znudzenia i teraz jest jest ładowanie 14.3 14.4 bez znaczenia czy błąd jest czy go nie ma.

Pogubiłem się już całkiem o co biega. :mad2:

Opublikowano

Dostałem info od jednego magika z neta że błąd może być spowodowany jakimś obcym sterownikiem. To znaczy że ktoś coś mógł wymienić z auta które posiadało ibs a siedzi obecne w aucie bez i jest sprzeczność.

Teoria nie potwierdzona ale ciekawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale to będziesz widzial po VIN i ktoś musiałby nie przekodować tego. Według mnie to nie to.
Opublikowano

Więc co :?:

Poświęciłem już sporo czasu i monety i nadal bez rezultatów. W necie jest sporo ludu z tym problemem ale nikt nie ogarną tematu.A niby teoretycznie prosta sprawa.

Ci co chociaż mają ibs to jak padnie to wiedzą co wymienić i jakie są objawy a w tym przypadku nie wiadomo nic :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jak piszesz. Tematow sporo, a nikt nigdy nie podal rozwiazania albo nie rozwiazal tego problemu.
Opublikowano

Jaros85 - jaki masz motor?


Generalnie zabrałem się tej zimy za kasowanie IBS po wymianie akumulatora w 120d M47 i ku mojemu zdziwieniu nie miała IBS - raczej fabrycznie, aku zwykły oryginał 2007.


Ale dziwniejsze jest to że większość opcji w IBS była aktywna, poza wymianą akumulatora.


We wszystkie pola można było wejść i co ciekawe niektóre były w jakiś tam sensowny sposób uzupełnione.


Błędów IBS brak, myślę że go po prostu nigdy tam nie było.


Musi więc być gdzieś kodowanie tej opcji - w VIN raczej nie spotkałem się z taką opcją wyposażenia, może była w jakiś wczesnych rocznikach.


Może ktoś wie czy ma to coś wspólnego z kodowaniem, czy z wersją sterownika silnika...?

Opublikowano

Moje cztery koła to 320d e90 m47n2

Z 2005r a dokładnie sierpień.

Z błędem nadal walczę.

Czekam w kolejce na magika,,ma mi liznąć delikatnie mapę silnika i będziemy szukać co z tym ibs da się zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.