Skocz do zawartości

e39 1999 programowanie klucza AK90+


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam jeden klucz oryginalny starego typu (przedliftowy). Zakupilem klucz z "bebechami" i programator AK90+ ze znanego portalu....

Zczytalem EWS, wlozylem klucz (oczywiscie klucz poskladany i uzbrojony w baterie) i go wprogramowalem. Test wykazal ze mam klucz numer 5. VIN sie zgadza - niby wszystko ok.

Jak wkladam klucz do stacyjki i przekrecam, zaswiecaja sie kontrolki w aucie. Jednak auto nie odpala.

I teraz pytanie: Czy jak zaprogramuje klucz, to musze go tez wprogramowac do EWS'a?

Znalazlem jeden tylko film na yout w ktorym ta czynnosc zostala zrobiona (czyli wprogramowal gosc ten klucz do EWS- reszta tego nie robila. ale mieli klucze w ksztalcie diamenta, ja mam ten starszy).

Czy ktos wie o co chodzi?

Opublikowano

problem rozwiazany. Okazalo sie ze kosc immobilizera byla wlozona nie tak jak trzeba do klucza (kosc jest kierunkowa).

Kosc jest charakterystyczna, bo ma jeden bok sciety, i tym scieciem musi byc skierowane do gory klucza (tam gdzie zawieszamy wszelkiego rodzaju ozdoby itp)

Mam w koncu drugi klucz.... dzialajacy :-)

Opublikowano

dzis sprawdzalem czy klucz dziala -zonk. Klucz nie dziala. i teraz ciekawe: odpalilem auto oryginalnym kluczem. Zgasilem. wlozylem nowy klucz - odpalil. zgasilem. odpalilem ponownie nowym kluczem.

Co jest grane, ze raz odpala, a raz nie odpala na dorabianym kluczu? Wine ponosi kosc immobilizera (ze jest luzna w kluczu? ma niewielki luz)

Zakupilem dzis klucz kompletny (uzywany z innego auta) celem podmiany kostki immobilizera. Ma to sens? Da sie zakodowac ten immobilizer ponownie do innego auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma sensu. Transponder jest kodowany tylko raz! Nie można zakodować go powtórnie. Spróbuj umieścić transponder jak najbliżej grotu (w sensie tej krawędzi obudowy która jest najbliżej stacyjki).
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

dzis zrobilem kolejny test: odbezpieczylem alarm oryginalnym kluczem (nowego jeszcze nie wkodowalem do systemu). Nastepnie wlozylem nowy klucz do stacyjki - swiatla sie zapalaja na zegarach, ale rozrusznik, ani mru mru.

Za to jak wsadze oryginalny klucz, odpale i zgasze auto, nastepnie wloze nowy klucz do stacyjki, to auto odpala. Wylacze, ponownie klucz zapala auto.

O co chodzi?

Wina transpondera? Raczej nie -bo odpala (ale za drugim razem).

Czy moze w przedliftach jest tak ze trzeba zakodowac klucz do systemu aby otwieral centralny zamek (tego, jak napisalem jeszcze nie zrobilem).

Tyle ze to sie kloci z wlaczeniem auta nowym kluczem, ale jako drugim w kolejce.....

Apropo drugiego klucza kupionego tylko dla transpondera... Czy li nie da sie przekodowac transpondera z innego auta, pod inne auto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety, transponder kodujesz tylko raz. Na działanie immobilizera nie ma wpływu to czy pilot centralnego jest zakodowany czy też nie. Mam u siebie również jeden kluczyk od chińskich braci i działa rewelacyjnie, łącznie z grotem docietym ze zdjęcia. Wydaje mi się że problemem może być to że zakodowałeś go jako 5 klucz, w użyciu zdaje się może być tylko 4 klucze. Więc może warto wykodowac jeden z EWS. Ja swój zakodowałeś jako nr1 zrobiło duplikat. Klucz który posiadałem przy kupnie auta ak90 widział jako nr2.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)

kolejna ciekawostka: VIN w moim oryginalnym kluczu ma wbaDr.......gT

a w zakodowanym ma: wbaFr.....gV.

Plik z odczytem EWS ma vin tak samo zapisany jak nowy klucz: wbaFr....gV

Tyle ze nowy klucz nie odpala, a oryginalny ktory ma inny VIN - odpala mi auto...

Troche poczytalem o tych immobilizerach: kosc PCF a taka mam w nowym kluczu jest wielokrotnego zapisu (info z bmw-sport.pl)

Kiedy proboje zakodowac nowy klucz do centralnego zamka - zero reakcji. Nie koduje go, tak jakby klucz nie istnial.


Minelo kilka chwil... :-)

dochodze do wniosku ze najprawdopodobniej blednie zostal sczytany plik z kosci EWS poprzez AK90+.

W sobote wymoentuje EWS i sczytam jeszcze raz dla pewnosci....

Edytowane przez 520i
Opublikowano
.... problemem może być to że zakodowałeś go jako 5 klucz, w użyciu zdaje się może być tylko 4 klucze. Więc może warto wykodowac jeden z EWS. Ja swój zakodowałeś jako nr1 zrobiło duplikat. Klucz który posiadałem przy kupnie auta ak90 widział jako nr2.

Nie bede probowal grzebac w EWS wpisujac tam nowe dane poprzez nakladke na kosc. Wolabym kupic kabel i zrobic to przez kabel (poprzez nakladke na kosc, istnieje ryzyko uszkodzenia kosci w EWS)

Klucz, powinien sie sam dopisac do EWS po pierwszym odpaleniu auta (takie info znalazlem na bmw-sport.pl)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.