Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Coraz bardziej zaczęła mi irytować pewna rzecz... W moim samochodzie wymieniony i zakodowany został panel klimatyzacji rozszerzony, ze standardowego podstawowego. Niestety w ostatnich dniach problem się nasilił (lub po prostu więcej jeżdżę autem w krótkich odstępach czasu), że miga większość czasu w trakcie jazdy, co jednocześnie powoduje rozłączanie dmuchawy itp. Wcześniej ten problem był sporadyczny. Od poprzedniego właściciela otrzymałem informację, że informuje on o tym, że próbuje się zaprogramować pod auto, a nie może tego zrobić ponieważ panel jest z innego auta. Jest może na to kodowanie, lub jakiś sposób by przywrócić mu pełne funkcjonowanie?


Wrzucam link do filmu dla zobrazowania problemu:

Opublikowano
Podepnij auto do kompa i zobacz jak się błędy. Dodatkowo w ISTA możesz wymusić zapalenie wszystkich pikseli w panelu.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Czekam na kabel, ISTA D jest już pobrana, więc jeśli uda mi się dowiedzieć czegoś więcej... Dam znać. Poprzedni panel był kodowany w BMW.

Pytanie laika, ale z BMW dopiero zaczynam przygodę, co może dać mi wymuszenie zapalenia wszystkich pikseli w panelu? Ogólnie funkcje działają, tylko panel ma takie "trzaski" mrugania, by po jakimś czasie zacząć działać normalnie. Sprawdzę, oczywiście, w wolnej chwili wtyczki oraz kontakt na wtyczce.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi. Czekam na kabel, ISTA D jest już pobrana, więc jeśli uda mi się dowiedzieć czegoś więcej... Dam znać. Poprzedni panel był kodowany w BMW.

Pytanie laika, ale z BMW dopiero zaczynam przygodę, co może dać mi wymuszenie zapalenia wszystkich pikseli w panelu? Ogólnie funkcje działają, tylko panel ma takie "trzaski" mrugania, by po jakimś czasie zacząć działać normalnie. Sprawdzę, oczywiście, w wolnej chwili wtyczki oraz kontakt na wtyczce.

Jeżeli panel będzie mrygał i zapalisz wszystkie piksele i mryganie ustanie to wtedy nie jest to raczej problem złego podłączenia. Jeżeli jest problem z połączeniem zasilania to będzie niestabilne połączenie w ISTA z modułem klimatyzacji (IHKA) + błędy.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak więc tak. Zrobiłem diagnostykę. Błędów od modułu klimatyzacji jest sporo. Co ciekawe, ostatnio próbowałem się podpiąć, coś nie trybiło, ale mruganie ustąpiło na prawie tydzień. Kontaktowałem się z osobą, która zajmuje się kodowaniem bawarek, uważa, że panel jest uszkodzony, ponieważ to mruganie jest nienaturalne. Zdjęcia błędów wrzucam poniżej.


04FgVOo.jpg


4mj2lyG.jpg


9ibk9jH.jpg

Opublikowano
Ja bym spróbował wymienić panel. Używany taki jak Twój da się znaleźć za 100pln (lub mniej). Ew. zobacz czy kable nie są uszkodzone.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

W dniu dzisiejszym w aucie zawitał "nowy" panel klimatyzacji, ponieważ poprzedni był uszkodzony oraz źle zakodowany. Nowy panel zamontowany oraz zakodowany. Jak na razie bez problemów.

Przy okazji, poprzedni panel został poddany amatorskiej sekcji zwłok. Podejrzewałem jakieś upalenie i niekontakt na płytce, ale nic nie znalazłem. Teoretycznie temat można zamknąć, chyba, że znajdzie się ktoś z podobnym problemem.


6v6wrGu.jpg


NyznA3U.jpg


HYoCQtT.jpg


DUjvFpe.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć. A powiesz mi jak go poprawnie zakodować bo mój elektryk mi zakodowal ale panel nie działa poprawnie, tzn. nawiew na tułów jest bardzo słaby i ciepłe powietrze leci ale głównie z nawiewu na szybe czolowa przy szybkim odszranianiu. I teraz już nie wiem czy to wina kodowania czy panelu

 

Opublikowano

Przy szybkim odszranianiu no to leci głównie na szybę. A kodowanie np. Esysem w standardowo (prawym na moduł i code).

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.