Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyskoczył mi taki komunikat. Auto ładuje się z mocą 3,3 KW. Czy mieliście takie coś ?

Byłem z tym w serwisie na diagnostyce. Auto nie zgłasza żadnych błędów, nie wiadomo co się zepsuło.

Serwis czeka na instrukcje od BMW co dalej...

D5gf5S.jpg

3hYA8a.jpg

5tG5mt.jpg

IelikI.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaką temperaturę miał twój akumulator zaraz przed podłączeniem ładowarki???

Może tu należy upatrywać przyczyny.

Dane poniżej dotyczą akumulatora ligowo - jonowego...


5 °C do 60 °C -------------180 A

0 °C do 5 °C --------------- 30 A

-10 °C do 0 °C ------------ 20 A

-15 °C do -10 °C --------- 10 A

-25 °C do -15 °C ------------ 6A

Opublikowano

Nie wiem jaką miał temperaturę. Na zewnątrz mamy zimę. Garaż jest ogrzewany do ok 15 stopni

Stało się to 3 tygodnie temu w sylwestra i od tamtej pory tak zostało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sory , informacja powyżej dotyczy zwykłego akumulatora litowo - jonowego.


Informacji o twoim modelu BMW w instrukcji nie ma . Poniżej zamieszczę dane z BMW i I12 i8 Coupe.



____________________________________________


Napięcie zasilania napięciem przemiennym może mieścić się w zakresie od 110 woltów do 240 woltów. Pojazd otrzymuje to napięcie w postaci napięcia 1-fazowego. Zatem zasilanie napięciem przemiennym oferuje maksymalną moc ładowania teoretycznie P max = U max razy I max = 240 V razy 32 A = 7,7 kW.

Sprawdź napięcie w gniazdku......



Różne wersje procesu ładowania

Ogólnie istnieją 4 różne wersje procesu ładowania:

- Ładowanie prądem przemiennym o mocy 3,7 kW (wersja podstawowa)

- Ładowanie prądem przemiennym o mocy 7,4 kW (wyposażenie opcjonalne SA4U8)

- Połączone ładowanie AC z 3,7 kW i prądem stałym o mocy 50 kW (wyposażenie opcjonalne SA4U7)

- Połączone ładowanie AC o mocy 7,4 kW i prądem stałym o mocy 50 kW (wyposażenie opcjonalne SA4U7 i SA4U8).

Jaką ty masz wersję wyposażenia?




Ładowanie prądem przemiennym o mocy 3,7 kW (wersja podstawowa)

Ładowanie prądem przemiennym o mocy 3,7 kilowata jest częścią standardowego wyposażenia w różnych krajach. Ogromna zaleta tego procesu ładowania polega na tym, że kabel ładujący akumulatora wysokiego napięcia można podłączyć do prostego domowego gniazdka elektrycznego ze stykiem ochronnym. Dlatego maksymalny poziom prądu dostępny dla procesu ładowania jest ograniczony do 16 amperów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W garażu ładujesz AC.

A jak to wygląda na ładowarkach DC...? Też jest tam podobne ograniczenie, czy na stacji ładowania (przy DC) zachowuje się normalnie?

Opublikowano

1) Jakim prądem ładujesz? Ze zwykłego gniazdka (230V jedna faza) czy "siły" (380V, 3 fazy 16A)?

2) Czy próbowałeś zmieniać gniazdko na inne (na innym obwodzie)?

3) Czy na stacjach ładowania AC jest w porządku, czy też masz komunikat o obniżonej mocy?

4) Czy ładowanie DC na stacjach działa poprawnie?

Opublikowano

1. Ładowarkę podpiętą mam do siły (380V, 3 fazy 16A)

2. Nie próbowałem zmieniać gniazdka

3. Nie korzystałem jeszcze ze stacji ładowania AC, auto ładuje tylko w domu

4. Nie ładowałem jeszcze na stacjach DC


W serwisie BMW zmieniali ładowarki i komunikat nie zniknął, więc podejrzewam że na stacjach ładowania będzie tak samo...

Opublikowano
Ciekawe… Ja swoją ładowarkę dostanę dopiero za kilka(naście?) dni, wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej. Ale jeżeli w serwisie było to samo, to raczej problem leży po stronie auta (o ile w ASO podłączali swoją ładowarkę, a nie Twoją). Sprawdź, czy aby nie masz włączonego ograniczenia maksymalnego natężenia prądu ładowania - domyślnie jest to bodajże 6A. Może jakaś aktualizacja wpadła i ustawiła się wartość domyślna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A ja bym z ciekawości podjechał na stację ładowania DC…

Bo to pierwsze co można sprawdzić i określić czy problem jest z obwodem ładowania, czy „głębiej” (np. z aku). Ładowanie z AC dodatkowo wykorzystuje wbudowany prostownik, co ładowanie DC omija - więc jeśli na DC będzie wszytko OK, tzn. aku sprawne i problem jest z obwodem ładowania. Dziwne, że ASO nie sprawdziło ładowania DC - bo to szybki test i coś już więcej wiadomo na początek, gdzie szukać…

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
A ja bym z ciekawości podjechał na stację ładowania DC…

Bo to pierwsze co można sprawdzić i określić czy problem jest z obwodem ładowania, czy „głębiej” (np. z aku). Ładowanie z AC dodatkowo wykorzystuje wbudowany prostownik, co ładowanie DC omija - więc jeśli na DC będzie wszytko OK, tzn. aku sprawne i problem jest z obwodem ładowania AC. Dziwne, że ASO nie sprawdziło ładowania DC - bo to szybki test i coś już więcej wiadomo…

 

Bardzo dobry pomysł. Jeżeli w okolicy jest jakaś stacja ładowania DC to warto podjechać i sprawdzić, jak samochód się zachowuje przy ładowaniu DC.

Opublikowano

Podczas wizyty w Aso dostałem kilka powiadomień z aplikacji, więc raczej sprawdzali różne opcje i różne ładowarki.

Natężenie prądu sprawdzałem i ustawione mam na 16A.

Na razie czekam na info aż BMW powie ASO co dalej.


Pomysł z ładowarką DC dobry i napawano sprawdzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja coś takiego miałem kiedyś na jakiejś ładowarce, ale to był pojedynczy przypadek, zmieniłem ładowarkę i problem się nie pojawiał.
Opublikowano

Koniecznie daj znać czy udało się rozwiązać problem, zaczynam się bać przed odbiorem mojego iX3.

Serwis chyba nie ma dużego doświadczenia, u mojego dealera od listopada stoi "uziemiony" testowy iX3 z jakimś komunikatem serwisowym i nic z tym nie zrobili do dziś, na jazdę testową ściągali dla mnie auto z innego salonu.

Opublikowano

Dowiedziałem się wczoraj że BMW stwierdziło uszkodzenie "modułu ładowania" i ASO zamówiło nową część do wymiany.

Dostępność części to "początek marca"....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli zgodnie z podejrzeniami :)

Skoro dostępność modułu początkiem marca, to może zdążysz jakoś przy okazji przetestować ładowanie na DC…?

Jestem bardzo ciekaw czy uszkodzenie dotyczy tylko AC, czy jednak również DC.

Opublikowano

Jestem bardzo ciekaw czy uszkodzenie dotyczy tylko AC, czy jednak również DC.

Sformułowanie „moduł ładowania” sugeruje wewnętrzną ładowarkę samochodu, czyli AC/DC. W takim scenariuszu lądowanie DC powinno działać bezproblemowo, bo nie ma konwersji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak właśnie podejrzewam.

Ale - aby być precyzyjnym - to, o czym piszesz to „prostowanie”, czyli gdyby sformułowanie dotyczyło „modułu prostownika” to sprawa byłaby jasna. A „moduł ładowania”… hmm, trudno powiedzieć co robi. Równie dobrze może nadzorować cały proces ładowania niezależnie od rodzaju źródła.

Jeśli kolega znajdzie chwilę, aby sprawdzić zanim auto trafi do serwisu - to będziemy wiedzieć :)

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem auto na ładowarce DC.

Wszystko działa, ładowałem się z mocą 42-43 kW/h na 50 kW GreenWaya.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za info, może się przydać innym użytkownikom.

Nie ma to jak odkrywać elektryki, coś jednak jest w tym intrygującego :wink:

Opublikowano

TAK, szczególnie intrygujące było pierwsze ładowanie na ładowarce DC :)

Okazało się że na Green Wayu nie działa karta BMW Charge, trzeba było ogarniać aplikację, rejestrację, kartę, aż w końcu poszło... :)

Opublikowano
To chyba karta BMW Charge nie była aktywowana bo akurat w Polsce ona działa tylko na Greenwayu :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Auto zostało naprawione i znów ładuje się w domu z mocą 10 kW/h ale nie obyło się bez przygód tzn:

po odebraniu auta z naprawy wróciłem do domu podłączyłem ładowarkę i auto ładowało się z mocą 3,3 kW/h. Nie wyświetlało co prawda komunikatu o zredukowanej mocy ładowania ale ładowało się wolno. Wiec wróciłem do serwisu ze swoją ładowarką i okazało się że u nich ładuje 10 kW/h, sprawdziliśmy też drugą ładowarkę i również na niej moc ładowania wynosiła 10 kW/h. Wróciłem do domu podłączyłem ładowarkę i znów ładowała 3,3 kW/h. Przypomniało mi się że mam drugie gniazdko 3 fazowe i wpiąłem tam ładowarkę, zaczęła ładować 10kW/h, po wpięciu ponownie do pierwszego gniazdka zaczęła ładować 10kW/h i na szczęście od tamtej pory tak zostało.

Czy macie jakąś teorię, która uzasadni taką sytuację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze co mi przychodzi do głowy, to brak którejś fazy w tym gnieździe 3-fazowym (przy założeniu że sama ładowarka jest sprawna).

Ale jak ponownie podpiąłeś do niego ładowarkę i już było 10kW to znaczy, że wtedy musiały już być wszystkie 3 fazy (jeśli masz zabezpieczenie 16A na każdej z faz, to 10kW na dwóch fazach nie da się uzyskać).

Może w międzyczasie przełączałeś zabezpieczenia nadprądowe ("bezpieczniki") dla tego gniazda? Jeśli zamiast jednego potrójnego masz trzy oddzielne wyłączniki nadprądowe ("bezpieczniki") dla tego gniazda - to może jeden z nich wyskoczył i stąd brakowało fazy...


A drugie... że jednak coś ładowarka szwankuje.



P.S.

Gdzie naprawiałeś auto?

Opublikowano

Mam jeden potrójny bezpiecznik i pstrykałem nim tylko na początku, kiedy usterka się pojawiła później już nie.

Na dwóch fazach da się ładować chyba max 2,1 kW, ja miałem 3,3 kW.


Na szczęście jak na razie wszystko działa.


Auto naprawiałem w BMW Inchcape Warszawa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dwóch fazach da się ładować chyba max 2,1 kW, ja miałem 3,3 kW.

3.3kW to maksymalna moc na jednej fazie przy zabezpieczeniu 16A (teoretycznie nawet 3.6kW przy odpowiednio wysokim cos fi).


Natomiast 2.1kW - to moc maksymalna na jednej fazie przy zabezpieczeniu 10A.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.