Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam e24 L6. Samochód jest z maja.

Pytanie jaki silnik w nim powinien być? Jakiej mocy?

Jak grzebałem po sieci to wychodzi, że w tym czasie były dostępne silniki o 4 różnych stopniach kompresji. Tu wg katalogu powinien być silnik o niskiej kompresji, ale jakiej? 8:1 czy 9,2:1? 185 czy 192km? a może jeszcze inaczej?

Opublikowano

Jakim dekoderem?

Sprawdzałem już kilka i niestety nie znalazłem nic sensownego.

bimmer.work np mówi o silniku 0KW


Poza tym sęk w tym, że w roku produkcji L6 te silniki były z 5 różnymi mocami, z 4 różnymi kompresjami. Różniły się tłokami, wałem, a i na szwajcarię blok musiał być inny, bo tłoki były 3mm mniejszej średnicy...

Wg moich ustaleń w L6 powinien być jeden z tych słabszych o niższej kompresji, ale który?

Z ciekawostek dodam, że w bmw nie potrafili mi odpowiedzieć...

  • Moderatorzy
Opublikowano

L6 z maja 1987 roku ma 185KM. Na Szwajcarię nie było L6, te występowały tylko na USA.

Od czerwca 1987 moc silników L6 wynosiła 208KM.

Opublikowano

Wiem, że L6 na szwajcarię nie występowały :)

Bardzo dziękuję za ten konkret.

1. Pytanie na przyszłość - gdzie takie info można znaleźć?

2. 185km. Czy to ten co powinien mieć sprężanie 8:1? Czy jest to jakoś do określenia po numerach bloku?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wersje L6 były wykonywane z 635CSi High Line, a moce na USA były mniejsze ze względu na katalizator. Dane mam z broszur i książek oraz z dokumentacji mojej L6.

Na 100% masz L6? Tych było tylko ok.1300szt.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na 100% mam L6 :D

tych było 1217 szt.

Moce na stany były mniejsze ze względu na ichniejsze kiepskie paliwo. Znaczy ze względu na paliwo silniki na stany miały mniejszą kompresję, a uzyskiwano toto poprzez wsadzanie innych (płaskich) tłoków.

Jeśli wiedza jest z broszur to pytanie co ta moc oznacza?

Jak wiemy L6 występowało tylko w jednym roku i tylko na stany, a w stanach w tamtym okresie (nie wiem jak jest teraz) nie podawali mocy na silniku jak w europie tylko na kołach...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po czym poznajesz L6 :)

W 1987 roku sprzedano 1217 L6

W 1988 102 szt.

1989 10 szt

1990 1 szt

Sprzedano jeszcze kilka w 1991 i 1992 ale tu statystyki podają razem sprzedanych 635CSi/M6 i L6 17 szt.

Tłoki są te same w wersji EU i USA https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1286435-tlok-mahle/v3265951

Daj fotki Twojego E24. Pochwal się.

Opublikowano

Po czym poznaję?

Po skórzanej podsufitce, skórze na desce, "lodówce" w podłokietniku z tyłu, pełnej elektryce, rolecie na tylnej szybie...

po znaczku L6 na klapie

i po wklejce w komorze silnika na której napisali, że to L6. Bo fakt faktem z vin'u nijak to nie wynika...


Z tego co ja wiem to ze względu na marną jakość paliwa na stany były dedykowane silniki o niższym stopniu kompresji.

Jak spojrzysz do katalogu bmw to jasno widać, że tłoki do wersji "low compression" były inne. Mówią, że płaskie.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E24/Europe/635CSi-M30/L/1987/browse/engine/crankshaft_pistons/

Dla mojego jest już tylko jeden rodzaj tłoka:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E24/USA/635CSi-M30/L-A/may1987/browse/engine/crankshaft_pistons/

Co ciekawe z wklejki pod maską wynika, że silnik to m30b34, a w katalogu online takiego nie ma :)


Jak na razie nie bardzo jest się czym chwalić. Samochód jest do remontu, choć pewnie w tym stanie bez problemów dałby się u nas zarejestrować.

http://80.55.167.140/L6.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na przykładzie mojej L6 masz tłok ten sam na Eu i USA. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1286435-tlok-mahle/v3265951

Skórę na desce mało która ma bo ta wytrzymywała rok i deskę wymieniani na zwykłą w mojej tak było. Z dokumentów wynika,że po 10 miesiącach wymieniono deskę.

Znaczek L6 na klapie musi być i bez 635. Lodówka jest każdej High Line, a te były bazą dla L6 więc to też jest nie do końca. Musi być jeszcze wzmacniacz w bagażniku i inne tapicerki drzwi. Nie dziw się,że tak dopytuję ale zrobiła się moda na L6 i jest ich wiele w ogłoszeniach ;) Choć ja w nich L6 nie widzę. Zrób zdjęcie tapicerki drzwi. Ja mam to szczęści,że mam pełną dokumentację od nowości.

Swoją drogą fajna sztuka z Twojej szóstki.


Ogłoszenia niby L6 :)

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-635csi-l6-automat-ID6EpHna.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-bmw-635csi-sprowadzony-l6-ID6Ekadv.html

https://luxuryclassic.pl/produkt/1987-bmw-635-csi-l6/


Jeśli chodzi o moc."635CSi od 1982 silnik M30B343430ccm Tłok 92 skok 86mm 218PS lub 185PS (w wersji z katalizatorem)"

Opublikowano

Skóra na desce pękała od słońca i z tego co czytałem to był główny powód zaprzestania produkcji L6. Choć może cena $10tys. wyższa niż porshe 911 też się do tego przyczyniła :)

Skóry na desce można powiedzieć, że nie mam - zostały jakieś resztki mówiące, że była po całości i była w kolorze góry boczków drzwi.

a najgorszy boczek wygląda tak:

http://80.55.167.140/L6_drzwi.jpg

innego zdjęcia teraz nie mam.


Moja L6 nie jest kwestią mody. To wynik kolejnego nudnego spotkania gdzie znów zaczłąem przeglądać ogłoszenia i się takie trafiło. :D


W tych "niby" L6, które podesłałeś ja też L6 nie widzę, ale nie widzę też by ktokolwiek sugerował, że to L6...

Co do tłoków - zwróć uwagę, że z mojego vin'u wychodzą tłoki do wersji niskoprężnej, a to, że samochód pochodzi ze stanów nie ulega żadnej wątpliwości.

Pod maską zaś znalazłem wpis "Engine family: HBM 3.4V5F571". Pytanie co to oznacza? Która to wersja tego silnika? Google tych oznaczeń nie zna... :)

A wszystko dlatego, że chcąc sprawdzić kondycję silnika przy wymianie świec zmierzyłem kompresję... i zacząłem szukać jaka powinna być fabrycznie i w sumie to nadal nie wiem :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

Teraz świetnie widać ,że masz L6. To są boczki występujące tylko w tej wersji.

Wszyscy sugerują L6 zobacz tytuły ogłoszeń :) Nie widać po otwarciu ogłoszenia ale jak otworzysz listę E24 widać w tytułach ogłoszeń.

Co ciekawe ta z Koszalina na aukcji w USA był sprzedana jako L6 ;)


Dawidy-


635csi L6 automat

1988

320 000 km

3 430 cm3

Benzyna


Tomaszów Mazowiecki

BMW 635CSi Sprowadzony L6


1986

92 000 km

3 430 cm3

Benzyna


Koszalin-

1987 Bmw 635 CSI L6


37 900,00 zł

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z obniżoną kompresją miałeś rację, stopień sprężania we wszystkich z USA wynosi 8:1.


Tu masz porównanie wersji bez i z katalizatorem.To zgadza się z moją instrukcja obsługi

https://www.ultimatespecs.com/pl/porownaj-samochody/1349,1353/BMW-E24-6-Series-vs-BMW-E24-6-Series.html

Opublikowano

a nie jest przypadkiem tak, że ten stopień sprężania silników na usa zmienił się właśnie w 87 roku?

Zwróć uwaglę, że tłoki na usa ze stycznia są inne niż te z grudnia.


Z innej strony:

masz może w swoim L6 na prawym kielichu taką naklejkę:

http://80.55.167.140/l6_naklejka.jpg

Jeśli tak to jaki "Engine family" tam masz?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Trochę zmienił się sam silnik w czasie liftu i z 185KM moc skoczyła na 208KM. Odprężone są wszystkie na USA z katalizatorem.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tłoki po 06.1997 maja inny numer i są stosowane w E24 występujących tylko w USA.

Za to w EU stosowane też w 535 w wersji odprężonej: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=GB31-EUR-03_1986_E32_BMW_735i&diagId=11_4600#11251735939

Odprężenie silników M30 stosowane jest do wymaganych norm emisji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny wątek!

Przyglądam się ogłoszeniom E24 bo to mój samochód marzeń z dzieciństwa i najchętniej bym widział u siebie wersję L6. Teraz wiem na co patrzeć!

Dzięki chłopaki :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Fajnie, że się komuś przyda ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
To w sumie z zaskocznia dowiedziałem się, że mam L6, ale czy silnik posiadający kompresję 10,5bara jest ok to nadal nie wiem :D

 

Znalazłem dla silników M10 M20 M30 i M40 w wersji na USA :) Cylinder compression pressure (all engines) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 to 11 bars

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szansa upolowania L6 (do tego w dobrym stanie) z uwagi na ich wyprodukowaną ilość jest raczej niewielka. Czego właściwie nie mają "zwykłe" 635 z wysokim wyposażeniem względem L6? Tylko boczki drzwi i wzmacniacz?
  • Moderatorzy
Opublikowano
L6 to 635 High Line czyli topowa wersja dodatkowo obszyta skórą podsufitka, boczki aż po szyby z charakterystycznym przeszyciem, również boczki tylne. Dodatkowo L6 posiadały deskę obszytą skóra która jedna nie była w stanie przetrwać próby czasu. i była na gwarancji wymieniana na zwykłą. W mojej deskę wymieniono już po 10 miesiącach od kupna auta w salonie. Z tyłu na klapie jest znaczek L6 i nic więcej.Na żadnej naklejce z VIN nie ma śladu po L6, a jedyna informacja to ta na wklejce od emisji spalin. Technicznie to to samo auto jednak było ich tylko ok.1300szt.
  • Moderatorzy
Opublikowano
a nie jest przypadkiem tak, że ten stopień sprężania silników na usa zmienił się właśnie w 87 roku?

Zwróć uwaglę, że tłoki na usa ze stycznia są inne niż te z grudnia.


Z innej strony:

masz może w swoim L6 na prawym kielichu taką naklejkę:

http://80.55.167.140/l6_naklejka.jpg

Jeśli tak to jaki "Engine family" tam masz?

 


Naklejka u mnie;

1.jpg 1.jpg

zdjęcia na allegro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.