Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Być może się mylę i Itemat z tytułu był już poruszany.

Jeśli nie to chciałbym szanownych forumowiczów zainteresować i podjąć wątek znacznego zwiększenia masy modeli BMW po liftingu.

Nie widzę w tym nic złego, bo jak rozumiem, każdy zgodzi się z tym, że samochód po lifcie jest lepszy.

Na pewno dotyczyło to G11 LCI, innych modeli zapewne też, ale ponieważ jesteśmy w dziale X3 , to proponuję rozmowę o X3 LCI.

Oczywiście porównywałem masy takich samych wersji silnikowych (z uwzględnieniem modyfikacji o np. MH)

Większe przyrosty masy mamy w mniejszych jednostkach napędowych, w granicach 100kg, w większych trochę mniej.

Mam swoje przypuszczenia skąd to się bierze, ale nie chce nic sugerować. Zapraszam.

Opublikowano
[bAD] mildhibrid. Brać normalne wersje spalinowe :D .

 

no to w X3 LCI zostaje juz tylko X3M bez mild-hybrid ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oprócz MHEV, nie przybyło coś z wyposażenia w standardzie, co wcześniej było opcją?

Przy LCI często poprawiają też wygłuszenie, a to wbrew pozorom swoje też waży.


Jedno z moich poprzednich aut, sowicie doposażone, ważyło prawie 300kg więcej od golasa w tej samej wersji silnikowej.

Duże koła, szyberdach panoramiczny, fotele z wentylacją, hak, nie mówiąc o xDrive, itd. ...

Więc jeśli dołożyli coś w standardzie, to mamy kolejne naście kilogramów, jak nie więcej...

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
skąd wiesz ze 25kg

tyle to pewnie same baterie

a gdzie kable i reszta diwajsów

Skąd?

Różnica masy przedliftingowej X3 30d i po wprowadzeniu MH.

Opublikowano
Oprócz MHEV, nie przybyło coś z wyposażenia w standardzie, co wcześniej było opcją?

Przy LCI często poprawiają też wygłuszenie, a to wbrew pozorom swoje też waży.


Jedno z moich poprzednich aut, sowicie doposażone, ważyło prawie 300kg więcej od golasa w tej samej wersji silnikowej.

Duże koła, szyberdach panoramiczny, fotele z wentylacją, hak, nie mówiąc o xDrive, itd. ...

Więc jeśli dołożyli coś w standardzie, to mamy kolejne naście kilogramów, jak nie więcej...

 

Z tym wygłuszeniem to dobry ślad, też tak pomyślałem.

Wyposażenie bym wykluczył, bo zakładam, że zawsze podają masę w standardzie.

A czy coś dołożyli w Lci w standardzie ,,masowego"?, nie dostrzegłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyposażenie bym wykluczył, bo zakładam, że zawsze podają masę w standardzie.

Ale właśnie o to chodzi, że podają w standardzie.

Jeśli przedtem w standardzie nie było np. klimy trzy strefowej, a teraz jest czy przedtem były felgi 18, a teraz są 19 - to mamy uzasadnienie kilku kg więcej po lifcie.

Nie przybyło czegoś z zakresu systemów bezpieczeństwa w standardzie?

Opublikowano
Coś jest więcej, bo jak wyceniałem x3, to proponowali mi gotowe przedliftowe i pytałem o cenę, bo nowe z tymi samymi opcjami było o 50 000 zł tańsze. Handlowiec uzasadnił, to tym, że w lifcie trochę w standardzie więcej niż, wcześniej.
Opublikowano
Coś jest więcej, bo jak wyceniałem x3, to proponowali mi gotowe przedliftowe i pytałem o cenę, bo nowe z tymi samymi opcjami było o 50 000 zł tańsze. Handlowiec uzasadnił, to tym, że w lifcie trochę w standardzie więcej niż, wcześniej.

Szczerze? Nie rozumiem. Możesz rozwinąć?

Opublikowano

Szukałem x3, Pan w salonie miał od ręki. Cena przed rabatem: 400 k. To była przed liftem. W domu na spokojnie skonfigurowałem sobie na stronie tak samo wersję po lifcie. Wyszła o 50 k mniej. Spytałem dlaczego, handlowiec powiedział, że:

Nie ukrywamy, że nowa X3 ma podniesiony standard wyposażenia i znaczenie obniżoną cenę modelu podstawowego w odmianie 30d co podyktowane jest niższą emisją z tytułu miękkiej hybrydy.


Ma więcej w standardzie niż ta przed liftem, ale co dokładnie już nie dopytywałem, bo nie zdecydowałem się na tą ofertę.

Opublikowano
Szukałem x3, Pan w salonie miał od ręki. Cena przed rabatem: 400 k. To była przed liftem. W domu na spokojnie skonfigurowałem sobie na stronie tak samo wersję po lifcie. Wyszła o 50 k mniej. Spytałem dlaczego, handlowiec powiedział, że:

Nie ukrywamy, że nowa X3 ma podniesiony standard wyposażenia i znaczenie obniżoną cenę modelu podstawowego w odmianie 30d co podyktowane jest niższą emisją z tytułu miękkiej hybrydy.


Ma więcej w standardzie niż ta przed liftem, ale co dokładnie już nie dopytywałem, bo nie zdecydowałem się na tą ofertę.

 

Fajnie, że poruszyłeś wątek akcyzy przy MH, ponieważ obniżenie jej o połowę (z 18,6 do 9,3 przy pój. pow 2l) daje znaczne obniżenie ceny końcowej z uwagi, że akcyza jest ,,na początku" opodatkowywania samochodu w kraju w kraju. Wszelkie dodatki do auta również mają oczywiście obniżoną akcyzę.

Ale nie aż o tyle. Ten X3 za 400 k miał podstawę przed opodatkowaniem ok 274 k (18,6% i 23%) Po obniżeniu o połowę akcyzy kosztuje ok 368k.

Swoista ,,tarcza" dla miłośników większych motorów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.