Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie kalibruje ale aso zaleca taką operacje.Po wymianie a bez adaptacji auto zawsze nie stoi równo.
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według informacji z NewTis, różnice w wysokości pomiędzy lewą a prawą poduszką są dopuszczalne. Nie pamiętam dokładnie ile ale jest.


Ja po wymianie nie robiłem żadnej kalibracji. Auto stoi prawie równo, tzn. na oko jest wszystko ok. Po przyłożeniu centymetra różnice nie są większe jak 10mm. Zazwyczaj auto stoi wyżej z lewej strony. Powodem może być to ,że zazwyczaj jeżdżę sam albo ostatni opuszczam auto. Trochę ważę może dlatego lewa strona jest nie co mocniej pompowana? Przód mam zwykły , sprężyna. Lewy przód też mam nie co wyżej ,gdy wysiądę z auta.

Opublikowano

Lewy przód też mam nie co wyżej ,gdy wysiądę z auta

właśnie dlatego robi się co jakiś czas kalibrację czy jak tam zwał sprawdzenie i ustawienie auta.

często po awarii (nie wiem dlaczego) trafiają się auta z włączonym trybem transportowym, gdzie ładowane jest zadane ciśnienie a nie poziomujące auto wg. wskazań czujnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Żeby nie było, wysokość zawieszenia od rantu felgi do najwyższego punktu błotnika mieści się w wartościach podanych przez NewTis.

Czemu miałyby się zniszczyć wywinięty fartuch miecha??? Nie mam pojęcia skąd ta informacja?

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NewTis.

NewTis znów mi nie działa. :(

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Z tego co ja pamiętam to mierzymy od rantu felgi przy ziemi do rantu błotnika, gdyby pomiar był od osi to po kiego grzyba byłyby inne wartości dla różnego rozmiaru felgi???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tylna oś - wysokość jazdy F11


• Tolerancja wysokości jazdy w

– pozycja normalna maks. ±10 mm

‐ Pozycja projektowa max. ±2 mm


• Różnica wysokości jazdy między lewą a prawą stroną

- pozycja normalna 10 mm

‐ Pozycja projektowa 2 mm



_________________________________________________________





Seria

Obręcz koła 17"................... mm 617

Obręcz koła 18"................... mm 629

Obręcz koła 19".................... mm 642

Obręcz koła 20"................... mm 655


Nisko zawieszone sportowe zawieszenie

Obręcz koła 17"................... mm 607

Obręcz koła 18"................... mm 619

Obręcz koła 19"................... mm 632

Obręcz koła 20".................... mm 645





_________________________________________________________






Określ rzeczywistą wysokość do jazdy (A) — w tym celu przymocuj taśmę mierniczą do kołnierza obręczy (2) na dole pośrodku i zmierz do dolnej krawędzi nadkola (1).


F75zdPd






_________________________________________________________







Uwaga

F01/F02/F04/F11/F15/F16/F85/F86

Regulację wysokości jazdy należy przeprowadzić po wykonaniu następujących prac:


• Demontaż/wymiana czujnika wysokości jazdy lub jego drążka sterującego (wymagane tylko w pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym)

• Wymień jednostkę sterującą EHC (tylko z F01/F02/F03/F04/F07)

•Wymiana jednostki sterującej ICM (zintegrowane zarządzanie podwoziem)






_________________________________________________________






Ciekawostka dla osób jadących ustawić zbieżność i geometrię......



Warunki badania dla kontroli ustawienia podwozia/koła

Przed kontrolą ustawienia podwozia/koła należy przestrzegać następujących warunków testowych:

• W pojeździe można montować wyłącznie kombinacje kół i opon zatwierdzone przez BMW

• Prawidłowa głębokość bieżnika. Głębokość bieżnika dla każdej osi może różnić się od lewej do prawej o maks. 1-2 mm.

• Prawidłowe ciśnienie w oponach (patrz etykieta na pojeździe).

• Wszystkie elementy podwozia i zawieszenia muszą być sprawne technicznie.

• Stan zawieszenia i amortyzatorów OK: Kontrola wzrokowa pod kątem pęknięć itp.

• Pojazdy z zawieszeniem samopoziomującym: Wyciągnąć bezpiecznik układu zasilania powietrzem tak, aby nie było sterowania w dół ani w górę.






Samochód załadowany do normalnej pozycji......

• Pojazd z pełnym wyposażeniem do normalnej eksploatacji z: 2 x 68 kg na przednich siedzeniach (siedzenia w położeniu środkowym); 1 x 68 kg na tylnym siedzeniu (w środku); 1 x 21 kg w bagażniku (w środku) i pełnym zbiornikiem paliwa.

Edytowane przez Burza1234
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Wymieniałem poduszki we wrześniu 2022. Kupiłem miechy Luftmaster na wzmocnionej gumie DUNLOP. Wczoraj jak załadowałem rowery na hak, był strzał z prawej strony i powietrze zaczęło uciekać. Poduszka do wymiany, nie polecam tego producenta. 

Opublikowano

Ja kupiłem na gumie dunlopa poduszki po 500zl bez faktury nie pamiętam producenta ale bezpośrednio od gościa co na całą Polskę to rzuca i mowil ze nie ma zwrotów praktycznie w ogóle. Jak ktoś jest z Krakowa to mogę podesłać adres. Dwa lata jeżdżę z pełnym bagażnikiem i jest bardzo bardzo dobrze. Wymieniałem sam 

Opublikowano

Ja wymieniłem na chińczyka za około 230 zł. Przejechane już ponad 50k km i bez problemu. Wolałbym wymieniać takie po 250 zł co jakiś czas niż originał kupić. Wymiana trwa 15 minut. Raz jak siadł mi caltly tył kupiłem elektrozawór na eBayu za jakieś grosze... trzyma do teraz 

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy ktoś próbował poziomować tył ''ręcznie''? 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 29.11.2022 o 16:36, Burza1234 napisał(a):

Mam trochę inną sytuację, kompresor po wyłączeniu pracuje cały czas, wczoraj zdążyło się to chyba pierwszy raz i wywaliło mi akumulator do zera. Po wyciągnięciu bezpiecznika 182 kompresor przestaje działać. Poduszki wymieniałem w zeszłym roku. Bezpieczniki całe. Myślicie że może być przekaźnik? I pytanie czy kiedy mam nadmuchane poduchy bo auto nie opada, mogę jeździć z wyciągnięty bezpiecznikiem?? Do puki nie diagnozuje przyczyny? 

Opublikowano
6 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

@Andrzejbaranski jakieś 2~3 miechy temu u kumpla też pompowało cały czas sklejony był przekaźnik wystarczyło go przeczyścić na stykach w środku i chwilowo do zakupu nowego działał bez problemu.

Do zakupu nowego przekaźnika? Komputer też pokazał mi błąd przekaźnika. 

Opublikowano

To nie przekaźnik, przyszedł nowy i nic się nie dzieje, kompresor chodzi ale auto nie idzie wyżej. Kolega jeszcze podłączył pod kompa sprawdził błąd i zrobił test opuszczania i podnoszenia miał to w tym swoim programie.  No i zeszło ale już się nie podniosło. Zanim zdążyłem ho zatrzymać już to zrobił. Co robić? Do swojego mechanika mam  kupę drogi. Moge jechać na takim niskim stanie? Opona w najwyższym punkcie jest równo z nadkołem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.