Skocz do zawartości

Zawieszenie Nivo F11 2013


Hexyo

Rekomendowane odpowiedzi



Jeśli jest sprawny to nie upuści powietrza jeśli nie jest podane zasilanie.

 

Czyli po odłączeniu tej kostki ma trzymać ciśnienie?I w ten sposób mogę sprawdzić czy jest sprawny?

U mnie zdarzyło sie może 4 razy ze tył opadł,i przepaliła bezpiecznik.Po wymianie bezpiecznika napompowal i trzymał długi czas Ok.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze

Wyciągając bezpiecznik ( o którym mówisz ? ) nie sprawdzisz co jest przyczyną usterki.

Trzeba to zrobić tak jak ten chłop z filmiku.

Załóżmy , że masz nieszczelność na przewodzie zasilającym poduszki, wyjęcie bezpiecznika nic ci nie da.

Moim zdaniem mogą być tylko trzy przyczyny....

- uszkodzona poducha

- mechaniczne uszkodzenie zaworów ( nie wiem jak są zbudowane zawory , może raz na jakiś czas wewnątrz zaworu coś źle pracuje z powodu wilgoci ? )

- źle działający moduł do zarządzania zawieszeniem Nivo ( o tym nigdy nie czytałem aby ktoś miał z tym problem ).


Moduł dostaje zasilanie po aktywacji zacisku 30B , czyli jak otworzysz auto z pilota . Tu gdybyś miał awarię to inne podzespoły auta pobierały by ci prąd w czasie postoju. Ty nie masz problemu z rozładowującym się akumulatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągając bezpiecznik ( o którym mówisz ? ) nie sprawdzisz co jest przyczyną usterki.

Trzeba to zrobić tak jak ten chłop z filmiku.

Załóżmy , że masz nieszczelność na przewodzie zasilającym poduszki, wyjęcie bezpiecznika nic ci nie da.

Moim zdaniem mogą być tylko trzy przyczyny....

- uszkodzona poducha

- mechaniczne uszkodzenie zaworów ( nie wiem jak są zbudowane zawory , może raz na jakiś czas wewnątrz zaworu coś źle pracuje z powodu wilgoci ? )

- źle działający moduł do zarządzania zawieszeniem Nivo ( o tym nigdy nie czytałem aby ktoś miał z tym problem ).


Moduł dostaje zasilanie po aktywacji zacisku 30B , czyli jak otworzysz auto z pilota . Tu gdybyś miał awarię to inne podzespoły auta pobierały by ci prąd w czasie postoju. Ty nie masz problemu z rozładowującym się akumulatorem?

 


Właśnie miałem problem z poborem prądu przez klamki comfort access.Często miałem błąd klamki i info o słabym aku.

Akumulator AGM Bosch ma pół roku.Prąd uciekał przez klamki,teraz od miesiąca jest Ok bo je odłączyłem.

Czy uciekający prąd mógł powodować anomalie w aucie i upuszczanie powietrza przez zawór?

Dwa miechy są nowe,auto nawet jak stoi pare dni nie opadnie nawet 1cm.Zawór przeglądałem w środku i wyglada jak nowy.

Wiec bardziej bym celował w te klamki i uciskający prąd.

Często mailem taki błąd w ISTa” Wlaczenie zacisku 30B: Osiagnieta góra granica zdolnosci do uruchomienia”

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam widzisz , klamka mogła powodować niewłaściwe działanie układu zawieszenia?

W elektronice wszystko jest możliwe.

Zaworami reguluje moduł. On jest zabezpieczony bezpiecznikiem F152.........5A. Może następnym razem , gdy opadnie ci zawieszenie i będziesz miał problem z ubytkiem prądu w czasie postoju , wyjmij wskazany bezpiecznik po napompowaniu poduszek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po rozebraniu i złożeniu zaworu zawieszenia zauważyłem dziwna przypadłość.

Auto po wjechaniu jedna strona na krawężnik wolniej ustawia ta sama wysokość z lewej i prawej strony.Kiedyś ten proces nie był zauważany a teraz przez chwile zjadę jakby krzywym autem.Różnica wysokości wynosi 2-3cm.


Czyżby ten zawór nie był sprawny w 100% i wolniej upuszczał bądź wyrównywał powietrze do poduszek?Kompresor działa szybko,powietrze nie schodzi.Robiłem kalibrację wysokości ISTA.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem są dwa zawory. Jeden to podwójny zawór sterujący ciśnieniem powietrza prawa / lewa strona, drugi to zawór upustowy.

U mnie problemem był ten drugi.

Zawór ten działa podczas np opuszczania auta po tym jak "zdjęte" zostaje obciążenie ale też wtedy kiedy powietrze jest dopompowywane do miechów i kiedy stanie już kompresor zawór robi krótkie pss.. (upuszcza nadmiar powietrza pochodzący z bezwładności układu).

U mnie czasem (a potem częściej) zacinał się w pozycji otwartej - w trakcie jazdy tył siadał, kompresor nie nadążał pompować w otwarty układ, moduł odcinał zasilanie i siał błędem.

Dobrałem się do zaworu, wykonałem procedurę upuszczania/pompowania tyłu, wykryłem kto jest winny. Do czasu zakupu nowego zaworu odpiąłem wtyczkę, na zegarach był błąd ale auto przestało się zglebiać.

Zawór miał uszkodzenie wewnątrz, trzpień był czyściutki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja ma też dziwną sytuację z tylnym zawieszeniem. W styczniu zaczęła siadać lewa strona, co kilka dni pół opony zakryte. Ostatnio doszła prawa strona ale słabiej max do opony + lewa jak wcześniej. Zdarzą się że po nocy nie opada żadna strona. Po starcie rano nic nie opada do wieczora.

Objawy wykluczają nieszczelne poduszki? Coś z zaworami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma też dziwną sytuację z tylnym zawieszeniem. W styczniu zaczęła siadać lewa strona, co kilka dni pół opony zakryte. Ostatnio doszła prawa strona ale słabiej max do opony + lewa jak wcześniej. Zdarzą się że po nocy nie opada żadna strona. Po starcie rano nic nie opada do wieczora.

Objawy wykluczają nieszczelne poduszki? Coś z zaworami?

Objaw lewej poduszki. Wymień jak najszybciej bo zajedziesz kompresor...

Jak chcesz zweryfikować to weź auto na podnośnik (lub lewarkiem+zdejmij koło). Jak poduszka jest popękana w miejscu gdzie jest zazwyczaj zagięta to poduszka do wymiany.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uszkodzona poduszka trzyma powietrze?

Może się tak zdarzyć. U mnie jak był problem, to jak zostawiałem na lekko pochyłej drodze (jedna strona była wyżej) to nie opadało. Jak podnosiłem ręcznie ISTA ponad standardowe ustawienie to tez nie opadało. Miałem wrażenie, że jeżeli auto jest zostawione lekko powyżej poziomu na którym standardowo jeździ to nie opada. Można to wytłumaczyć, że poduszka puszcza w zagięciu gumy, a kiedy auto jest lekko uniesione to miejsce zazwyczaj zagięte jest proste i poduszka nie puszcza. Możesz też spróbować posadzić 2 osoby na progu bagażnika, odpalić auto niech się wyrówna, wyłączyć, jak osoby zejdą to tył się trochę podniesie i zostaw tak na noc.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Z tego co wiem są dwa zawory. Jeden to podwójny zawór sterujący ciśnieniem powietrza prawa / lewa strona, drugi to zawór upustowy.

U mnie problemem był ten drugi.

Zawór ten działa podczas np opuszczania auta po tym jak "zdjęte" zostaje obciążenie ale też wtedy kiedy powietrze jest dopompowywane do miechów i kiedy stanie już kompresor zawór robi krótkie pss.. (upuszcza nadmiar powietrza pochodzący z bezwładności układu).

U mnie czasem (a potem częściej) zacinał się w pozycji otwartej - w trakcie jazdy tył siadał, kompresor nie nadążał pompować w otwarty układ, moduł odcinał zasilanie i siał błędem.

Dobrałem się do zaworu, wykonałem procedurę upuszczania/pompowania tyłu, wykryłem kto jest winny. Do czasu zakupu nowego zaworu odpiąłem wtyczkę, na zegarach był błąd ale auto przestało się zglebiać.

Zawór miał uszkodzenie wewnątrz, trzpień był czyściutki.

Pozdrawiam

Jak wtyczkę trzeba odpiąć dokładnie? Prawdopodobnie przez uszkodzone wcześniej poduszki i wilgoć padł zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety aby wypiąć wtyczkę trzeba zdjąć osłonę od spodu pod bagażnikiem.

Po zdjęciu osłony, stojąc przodem do tyłu auta, będzie to wtyczka z prawej strony układu sprężarki. Z lewej jest podwójny zawór rozdzielający powietrze na prawą i lewą stronę.

Być może jest jakiś inny sposób ale ja go nie znam. Ja miałem i tak rozłożone wszystko w celu diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy nie miałem okazji jeździć na nivo.

W nocy (patrząc przed siebie na snop świateł mijania) na nierównościach, mam wrażenie że samochód za bardzo się kołysze. Jakby amortyzatory były zużyte. Niedawno byłem na przeglądzie. Niby wszystko jest ok. :?

Ten typ tak ma?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poduszkach powinno auto siedzieć tak sztywno jak na amortyzatorach, za to szybciej wracać do sztywna po wyboju i ogólnie lepiej tłumić


Może już poduszki trzeba wymienić (nie ma nic niezwykłego że trzeba je czasem zmienić co 50k przebiegu) albo to może przez przednie amortyzatory


Wymiana poduszki jest bardzo prosta wystarczy podnośnik i klucze, wymienia się stronami. Ja odkręcałem pokrywę kompresora co jest uciążliwe potrzeba przedłużek żeby sięgnąć nakrętek i następnym razem spuszczę powietrze szybko robiąc dziurę i wyciągając w 30 sekund ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na poduszkach powinno auto siedzieć tak sztywno jak na amortyzatorach, za to szybciej wracać do sztywna po wyboju i ogólnie lepiej tłumić

Dziękuję I to mi wystarczy. :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ale po wymianie miechów chcesz żeby samochód był na takiej samej wysokości jak przed, więc co zmienia kalibracja? Chyba, że mechanik robił coś z czujnikiem (czujnikami). Tylko co i po co?

Samochód nie reguluje wysokości za pomocą konkretnej wartości ciśnienia. Ciśnienie jest zwiększane/zmniejszane do momentu aż czujnik pokaże odpowiednią wysokość.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.