Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Ostatnimi czasy wyświetlił mi się komunikat o niesprawności zawieszenia, żeby udać się do serwisu. Dodam że w wysokości zawieszenie nie zauważyłem nic znaczącego.

Podjechałem do warsztatu, podłączyli pod komputer, pokasowali błędy i stwierdzili że błąd wynika z rozładowanego akumulatora - niby kompresor Nivo nie ma prądu żeby się uruchomić - jest to możliwe?


Po skasowaniu błędów przez mechaników zauważyłem że samochód dostał glebę. Z poduszek zeszło całkowicie powietrze. Po podłączeniu do prostownika i naładowaniu jakiś 3h, postanowiłem uruchomić samochód i zobaczyć czy kompresor naładuje. I niestety, brak reakcji.


Ktoś wie co może być przyczyną skoro na komputerze nie wychodził błąd mechaniczny?

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na początek sprawdź bezpieczniki..

F152......5A

F182......40A

1VnYp3bMt9

1VnZ94l3kS


Następnie sprawdź jak wygląda w środku przekaźnik lub podmień na inny sprawny lub nowy....

Dv1EGhjv

Jeśli nie będzie go w tym miejscu to szukaj koło prawnego tylniego światła. Jego kolor to zielony

1VnZ9JoavR

To jest zdjęcie poglądowe BMW F07 ale szukaj w podobnym miejscu.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat, bimmertool wyrzuca mi błąd 480DC6 co on oznacza ?? dodam ze zawieszenie kilkukrotnie opadło mi z prawej strony ale wróciło do normy. chociaż wydaj mi się ze może cały tył minimalnie siedzi za nisko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na rozpisce bezpieczników widziałem 182 ale 152 nie mogłem znaleźć.

 

Fx5h42cB

Na zdjęciu jest przekaźnik oznaczony jako nr.1. Pod przekaźnikiem masz dwa rzędy małych bezpieczników. Interesuje cię drugi rząd , pierwszy brązowy 5A bezpiecznik po lewej stronie.

Opublikowano
Na rozpisce bezpieczników widziałem 182 ale 152 nie mogłem znaleźć.

 

Fx5h42cB

Na zdjęciu jest przekaźnik oznaczony jako nr.1. Pod przekaźnikiem masz dwa rzędy małych bezpieczników. Interesuje cię drugi rząd , pierwszy brązowy 5A bezpiecznik po lewej stronie.

 

Bezpieczniki w porządku.

Jakiś inny pomysł? Jest możliwe że przy rozładowanym akumulatorze nie ma prądu żeby uruchomić sprężarkę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolego , jeśli masz słaby akumulator to go dobrze doładuj.

Co z przekaźnikiem?

Zobacz czy dochodzi napięcie do przekaźnika.

CV13ikdJ

Pin nr.6 , kol.przewodu czerwono - biały.


Czy jeszcze coś ci nie działa jeśli chodzi o odbiorniki w aucie?

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Czy jeszcze coś ci nie działa jeśli chodzi o odbiorniki w aucie?

 

Comfort wariował. Klamki miały zwarcie lewa kierowcy i prawa pasażer.

Odłączyłem je wszystkie w Niedziele bo to zwarcie rozładowywało mi akumulator na postoju.


Co do przekaźnika, w jaki sposób sprawdzić jego sprawność nie posiadając inego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wyjmiesz przekaźnik to podłącz do niego na krótko przewody...

- pin nr.8 to plus

- pin nr.4 to minus

Są to piny odpowiedzialne za wzbudzenie cewki przekaźnika.

Mój przekaźnik był mocno okopcony w środku . Działał wcześniej lecz po wyczyszczeniu jest szansa ,że podziała dłużej. Zobacz czy pracujące styki zwierają się?


Możesz też zdjąć z tego przekaźnika tą zieloną obudowę aby fizycznie zobaczyć czy pracuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat, bimmertool wyrzuca mi błąd 480DC6 co on oznacza ?? dodam ze zawieszenie kilkukrotnie opadło mi z prawej strony ale wróciło do normy. chociaż wydaj mi się ze może cały tył minimalnie siedzi za nisko.

 

Opis kodu błędu

Jednostka sterująca wykryła zbyt niskie napięcie.

Wartość napięcia poza tolerancją.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie pojazdu od 9 do 16 woltów.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowywane w ciągu 500 ms


Plan serwisowy

Gdy wprowadzony kod usterki „podnapięcie” jest przechowywany w kilku jednostkach sterujących, odnosi się to do systematycznej usterki w pojeździe. (Na przykład stan baterii nie jest OK).

Sprawdź następujący moduł testowy:

AT6100_UNTSPA - Rozwiązywanie problemów w przypadku zbyt niskiego napięcia

Jeśli wpis kodu błędu zbyt niskiego napięcia jest zapisany tylko w jednej jednostce sterującej, oznacza to, że występuje problem z zasilaniem tej jednostki sterującej. (Połączenie wtykowe, bezpiecznik)

Opublikowano

Witam ponownie.


Dzisiaj miałem wizytę u mechanika który zajmuje się w 80% Bawarkami.

Diagnoza:


Kompresor zatarty

Miechy x2 do wymiany


Koszt całości z robocizną około 5 tyś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgodziłeś się????

Miechy z Chin kosztują średnio 300,- zł za sztukę. Coś lepszego , Arnott , za ok. 850,- za sztukę.

Wymiana poduszek - łatwa , jest o tym mnóstwo filmików. Ja osobiście wymieniałem u siebie sam.


Kompresor, tu już trzeba rozebrać i zobaczyć.

Demontaż i przegląd kompresora również uważam za prostą czynność.



5 tys.zł......???

Ja bym tego mechanika omijał dalekim łukiem.


Ps.

Czy słyszysz jak pracuje kompresor. Powinien ci się załączać . A jeśli się zatarł ( rzadko spotykane ) i stanął w miejscu to bezpiecznik powinien być spalony....?

Prędzej teflonowy pierścień na tłoku został zużyty i kompreor nie może wytworzyć odpowiedniego ciśnienia , ale powinien pracować.

Opublikowano

Kompresora nie słyszałem od kiedy zakupiłem samochód.

1500 chyba mówił za sztukę miecha + 800-1200 regeneracja kompresora.


Wszystkie bezpieczniki i przekaźnik sprawdziłem sam.

Ile w takim razie taka usługa powinna kosztować? Teren Poznania.


Bo sam już nie wiem co robić.

Opublikowano
Kompresora nie słyszałem od kiedy zakupiłem samochód.

1500 chyba mówił za sztukę miecha + 800-1200 regeneracja kompresora.


Wszystkie bezpieczniki i przekaźnik sprawdziłem sam.

Ile w takim razie taka usługa powinna kosztować? Teren Poznania.


Bo sam już nie wiem co robić.

Możesz spróbować uruchomić kompresor na krótko, żeby zobaczyć czy chodzi. Ale niestety nie pamiętam, czy rozdzielacz jest tak ustawiony, że auto się jakkolwiek podniesie czy tylko się dowiesz, ze kompresor nie zatarty.

Możesz też poprosić kogoś, żeby podpiął się komputerem z oprogramowaniem od BMW (ISTA) i spróbował napompować jedną i drugą stronę.


5000pln? dużo, nawet bardzo dużo

Ja kupiłem poduszki dunlop za ~550pln za sztukę

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
U mnie ostatnio po nocny postoju patrzę tyl auta leży na glebie.Okazało się ze przepalił się bezpiecznik.Ciekawi mnie tylko dlaczego bo jakaś przyczyna musiała być.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat, bimmertool wyrzuca mi błąd 480DC6 co on oznacza ?? dodam ze zawieszenie kilkukrotnie opadło mi z prawej strony ale wróciło do normy. chociaż wydaj mi się ze może cały tył minimalnie siedzi za nisko.

 

Opis kodu błędu

Jednostka sterująca wykryła zbyt niskie napięcie.

Wartość napięcia poza tolerancją.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie pojazdu od 9 do 16 woltów.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowywane w ciągu 500 ms


Plan serwisowy

Gdy wprowadzony kod usterki „podnapięcie” jest przechowywany w kilku jednostkach sterujących, odnosi się to do systematycznej usterki w pojeździe. (Na przykład stan baterii nie jest OK).

Sprawdź następujący moduł testowy:

AT6100_UNTSPA - Rozwiązywanie problemów w przypadku zbyt niskiego napięcia

Jeśli wpis kodu błędu zbyt niskiego napięcia jest zapisany tylko w jednej jednostce sterującej, oznacza to, że występuje problem z zasilaniem tej jednostki sterującej. (Połączenie wtykowe, bezpiecznik)

 


Serdecznie dziękuję za nformację, sprawdzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie ostatnio po nocny postoju patrzę tyl auta leży na glebie.Okazało się ze przepalił się bezpiecznik.Ciekawi mnie tylko dlaczego bo jakaś przyczyna musiała być.

 

- okopcone styki przekaźnika w czasie zwierania potrzebują większą ilość prądu ( zobacz jak wygląda przekaźnik w środku )

- słaby styk nóżek bezpiecznika

- zbyt długo/często działający kompresor

- ciężka praca kompresora


Jeśli chodzi o opadanie tyłu to niedziałający kompresor nie powinien mieć na to wpływu.

Za to opadają elektrozawory umieszczonego zaraz obok silnika kompresora.

Obejrzyj sobie wcześniej zamieszczony przeze mnie filmik . W łatwy sposób sprawdzisz działanie komputera.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czyli wynika z tego ze elektrozawór puszcza ciśnienie i non stop działający kompresor przepala bezpiecznik.

Przekaźnik sprawdziłem wyglada jak nowy,styki bezpiecznika Ok.

Przejrzałem kompresor ,kulki były suche w środku brak oznak korozji.

Kompresor chodzi cicho i pracuje na słuch Ok.

Nie sprawdziłem tylko elektrozaworu.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Zawór jest w stanie idealnym,zero oznak korozji.

Jeszcze biorę pod uwagę ze klamki comfort access pobierały mi brak i może przy spadku napięcia zawór puszczał powietrze.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem ,że sprawdzałeś zaworki tak jak ten chłop z filmiku na YouTube?

Dmuchałeś w elektrozawór?????

Opublikowano
Sprawdźcie zawór spustowy/upustowy powietrza. Mój zacinał się w losowych momentach, zrzucając całe ciśnienie. Wymieniłem sam (do momentu zakupu nowego jeździłem z odpiętą kostką), koszt 275 zł.
Opublikowano
Zawór jest w stanie idealnym,zero oznak korozji.

Jeszcze biorę pod uwagę ze klamki comfort access pobierały mi brak i może przy spadku napięcia zawór puszczał powietrze.

ten zawór z tego co wiem działa tak, że dopiero jak dostanie napięcie to puszcza powietrze (pomijam nieszczelności itp.).

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Sprawdźcie zawór spustowy/upustowy powietrza. Mój zacinał się w losowych momentach, zrzucając całe ciśnienie. Wymieniłem sam (do momentu zakupu nowego jeździłem z odpiętą kostką), koszt 275 zł.

 

Czyli jak odłącze kostkę wtedy zawór nie daje napięcia i nie upuści powietrza?

Reasumując jak nabije ciśnienie to w ten sposób mogę przetestować szczelność poduszek i przewodów do zaworu?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Jeśli jest sprawny to nie upuści powietrza jeśli nie jest podane zasilanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.