Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Niebawem zamierzam nabyć X5 jednak moja wiedza dot. konfiguracji jest czysto teoretyczna. Chciałbym porady czy mój wstępny konfig zawiera jakieś opcje, które są mało użyteczne lub brakuje opcji typu 'must have'. Dodam, że chciałbym uniknąć dodatków, na które są restrykcje.


Czy w poniższym konfigu jest tempomat adaptacyjny?


O ile to istotne dodam, że z tyłu rzadko ktoś będzie podróżował.


Z góry dzięki za sugestie.


Link do konfiguracji:


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/4nuf2v3i

Opublikowano

Te czarne 22' fajnie wyglądają ale bez pneumatyki musisz być świadomy, że super komfortu nie będziesz miał. Ja z M Adaptive zostałem przy 20' ale poruszam się po mixie różnych dróg i wydaje mi się to optymalnym wyborem.


Widzę, że nie masz wybranych żadnych pakietów a to może trochę zoptymalizować cenę.


Co do restrykcji to sytacja zmienia się dynamicznie. U mnie podobno pomogły komponenty individual tj. Merino i listwy dzięki, którym auto miało priorytet na produkcji.

Opublikowano

Co ja bym zmienił:

-System asystujacy kierowcy na Aktywny tempomat

- Skóra Merino

-dostep komfortowy ( otwierana aut. dolna klapa bagaznika )

-szyby o zwieszonej izolacji.

- szklane elementy (dzwignia skrzyni.) Bez tego te elementy wygladaja jakoś tanio-słabej jakości


Sam zastanawialem sie nad pakietem serwisowym bo wychodzi tylko jeden gratis a zamiast tego pakiet repair

Opublikowano
Na upartego szyby przyciemnione samemu zrobisz w firmie zajmującej się tym około 500 zł, pakiet przeglądów jak kupisz sam filtry i olej oraz ich usługa to wyjdzie taniej a gwarancje masz normalnie.
Opublikowano

Przyciemniane szyby folią wyglądają dużo gorzej niż fabrycznie, ponieważ przez folię przebijają te paski/druciki które się nagrzewają. Tu bez dwóch zdań bym dopłacił do fabrycznie przyciemnianych.


To co mi brakuje to:

- pakiet innowacji

- grzanie tyłka

- tylna oś skrętna

Opublikowano

Osobiście bym dodał:

- hak elektryczny, rowery sobie na hak wsadzisz. Do produkcji kosztuje ~6 tysi później mega kosztowna sprawa

- szyby podwójne

- przyciemnione szyby

- dostęp komfort

Opublikowano

Dzięki za sugestie, mam kilka jeszcze pytań:


1. Pytanie co do siedzeń sportowych w m-pakiecie, czy są wygodne? Pytam bo nastawiam się na komfort i nie wiem czy rozważać fotele komfortowe?

2. Światła laserowe jak rozumiem mają przedni kierunkowskaz jako ładny wyraźny pasek na górze a adaptacyjne LED z boku?

3. Czy wideorejestrator sprawdza się dobrze w praktyce?

4. W konfiguratorze mam wybór felg z ogumieniem rft. Czy można zamówić do danej felgi zwykłą oponę a nie rft? Chodzi o większy komfort bo coś czuje, że będę musiał zrezygnować z pneumatycznego zawieszenia (restrykcje) a zależy mi na komforcie.

Opublikowano

Ja wziąłem lasery tylko dlatego że ładniejsze ma ledy. Sportowe siedzenia będą miały mniejsza regulacje co nie pozwoli Ci na idealne dopasowanie siedzenia pod siebie. Na pewno są też wygodne. Usiądź w salonie i zobacz.



Dla każdego must have jest inny. Patrz co tobie jest potrzebne i co ci się podoba.


Jest jakiś film na YouTubie globalmotors co tłumaczy każda opcje po kolej,co warto wziąć a co nie.

Opublikowano
Dokładnie tak jak przedmówca….kupujesz auto dla siebie a nie kolegów z forum, więc trzeba mieć jaja żeby dokonać trochę własnych wyborów a nie dyktowanych bo jeden lubi blondynki a drugi brunetki….z autem się nie żenisz, więc nie będzie chyba to Twój wybór życia ;), pozdrawiam i życzę rozsądnego i własnego konfigu.
Opublikowano
Ja wziąłem lasery tylko dlatego że ładniejsze ma ledy. Sportowe siedzenia będą miały mniejsza regulacje co nie pozwoli Ci na idealne dopasowanie siedzenia pod siebie. Na pewno są też wygodne. Usiądź w salonie i zobacz.



Dla każdego must have jest inny. Patrz co tobie jest potrzebne i co ci się podoba.


Jest jakiś film na YouTubie globalmotors co tłumaczy każda opcje po kolej,co warto wziąć a co nie.

A zwykłe fotele nie mają takiej samej regulacji, tylko niektóre rzeczy ręcznie (wyciąganie pod nogami)? :)

Można wtedy dobrać regulowany odcinek lędźwiowy i jest prawie taka sama regulacja, oprócz łamania oparcia. W komfortowym nie ma chyba, regulacji samego zagłówka przód - tył, a w sportowym jest.


A wygoda, to inna sprawa, chodzi mi tylko o możliwość regulacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

O roznych opcjach mozna dyskutowac ale dylematu czy wybrac fotele komfortowe raczej nie powinno byc. Pokażcie mi jednego co twierdzi ze sportowe fotele są lepsze od komfortowych. Jesli cos w BMW jest faktycznie "must have" to właśnie te fotele.

Dalej z opcji ktore są znaczące, mocno wpływaja na jazde i komfort to:

Zawieszenie ( polecam pneumatyke), skretna tylna oś, swiatła (lasery super wyglądają, nie wiem na ile lepiej świeca od adaptacyjnych ledow ale świecą super), komplet asystentów jazdy, mpakiet (stylistyka zewnętrzna, deska w skorze).

Co do reszty to trudno komus cos doradzac bo zależy od sposobu uzytkowania bądz gustu.

Najwazniejszą opcją jest jednak silnik. Dla większości uzytkownikow to on decyduje o poziomie przyjemnosci z jazdy i to on odpowiada w duzej mierze za wartosc rezydualną samochodu gdy trzeba się z nim rozstać.

Edytowane przez Michael1916
Opublikowano
W poprzednim f15 mialem komforty, teraz w g05 z racji restrykcji mam sportowe i szczerze ja nie rozumiem tego hype’u komfortów nad sportowymi. Komfort i wygoda dla mnie podobna. Sporty nie zginaja sie w polowie ale nie odczuwam zeby mi tego brakowalo. Sporty imo lepiej wygladaja. Jakbym mial ograniczony budzet to ja sam nastepnym razem szedlbym w sporty
Opublikowano
Ja brałem komforty głównie ze względu na wentylację. Obecnie w lato często wysiadam z mokrymi plecami z auta, mam nadzieję, że wentylacja to zmieni ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wentylacja, łamanie oparcia, regulacja szerokości, pelna eletryka, obszerność fotela i komfort jego obicia to wszystko jest na + w porownaniu do foteli sportowych. Mozna sobie tego odmowić ale niby czemu?
Opublikowano
Wentylacja, łamanie oparcia, regulacja szerokości, pelna eletryka, obszerność fotela i komfort jego obicia to wszystko jest na + w porownaniu do foteli sportowych. Mozna sobie tego odmowić ale niby czemu?

 

Ja mam to wszystko w M wielofunkcyjnych + lepszy wygląd i dużo lepsze trzymanie boczne :) można sobie zamówić kanapę z salonu albo mieć precyzyjne czucie auta i komfort jednoczenie :)

Opublikowano
Sporty nie są złe, dopóki nie pojeździsz trochę w komfortach. Fotele Mkowe fajny wygląd i dobry komfort, ale nieco mniej wygodne od komfortow - właśnie przez wyprofilowanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wentylacja, łamanie oparcia, regulacja szerokości, pelna eletryka, obszerność fotela i komfort jego obicia to wszystko jest na + w porownaniu do foteli sportowych. Mozna sobie tego odmowić ale niby czemu?

 

Ja mam to wszystko w M wielofunkcyjnych + lepszy wygląd i dużo lepsze trzymanie boczne :) można sobie zamówić kanapę z salonu albo mieć precyzyjne czucie auta i komfort jednoczenie :)

 

Nie jeździłem z fotelami M wielofunkcyjnymi więc porównuję jedynie komfortowe do sportowych. Te M faktycznie wyglądają fajnie :cool2:

Moim zdaniem foteli nie da się ocenić w salonie. Trzeba trochę pojeździć żeby poczuć co i jak. Sporty mam w 640i. Są dobre, twardsze, na krótszych dystansach lubię w nich jeździć ale jak trzeba spędzić w samochodzie pare godzin to comfort seats są niezastąpione.

Opublikowano

W temacie foteli dopytam kolegów. Oczywiście nie mam uwag do fotela komfortowego z wentylacją, który miałem w F15, ale zastanawiam się nad zamówieniem fotela wielofunkcyjnego M. I teraz pytanie. W G05 fotel komfortowy dostępny jest z wentylacją, a wielofunkcyjny M nie ma wentylacji?

Wentylacja w tym fotelu jest dostępna tylko w X5M? Czy poza wentylacją jest to ten sam fotel czy jest różnica pomiędzy fotelem wielofunkcyjnym M w wersjach silnikowych (30d, 40d, 40i, 50i) i fotelem standardowym w X5M?

Opublikowano
W temacie foteli dopytam kolegów. Oczywiście nie mam uwag do fotela komfortowego z wentylacją, który miałem w F15, ale zastanawiam się nad zamówieniem fotela wielofunkcyjnego M. I teraz pytanie. W G05 fotel komfortowy dostępny jest z wentylacją, a wielofunkcyjny M nie ma wentylacji?

Wentylacja w tym fotelu jest dostępna tylko w X5M? Czy poza wentylacją jest to ten sam fotel czy jest różnica pomiędzy fotelem wielofunkcyjnym M w wersjach silnikowych (30d, 40d, 40i, 50i) i fotelem standardowym w X5M?

Wystarczy konfigurator BMW odpalić. Do foteli wielofunkcyjnych M można zamówić wentylację.

Wg sprzedawcy jest to ten sam fotel co w prawdziwiej M, tylko znaczek nie jest podświetlany, no i tapicerki inne. Do wielofunkcyjnych M chyba tylko 2-3 skóry występują, w konfiguratorze można to sprawdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam porównanie komfortowych i M. Komfortowe są super. Bałem się przesiadki na fotel M szczególnie jeśli chodzi o twardy zagłówek, ale po dłuższych podróżach w M muszę powiedzieć ze pomimo ze są zauważalnie twardsze, są bardzo wygodne w długich podróżach. Wbrew pozorom ta twardość może w tym pomagać bo ułatwia utrzymanie pozycji.
Opublikowano
Nie wiem czy są jakieś złe fotele w bmw. Każdy dobiera pod siebie i dla mnie osobiście optymalne były sportowe. Z racji wysokiej pozycji za kierownicą przekonało mnie lepsze trzymanie boczne i większe zapadnięcie w fotelu niż w komfortach. Na dłuższych trasach się nie męczę a ich większa twardość mi odpowiada. Fotele z czasem się układają i po 10kkm nie ma porównania do tego co było na początku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.