Skocz do zawartości

Sztywne koło zamachowe do M57D30


Paweł E39 530d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zaczyna mi siadać 2 masa w moje E39 więc zacząłem zastanawiać się nad sztywnym zamachem znalazłem lekkie koło zamachowe (aluminiowe) i takie pytanie z czy silnikowi nic się stanie po założeniu takiego koła układ napędowy mało mnie interesuje ile wytrzyma bez 2 masy jestem fanem starych i prostych rozwiązań interesują mnie głównie wypowiedzi osób które zakładały takie coś i wiedzą o czym mówią

Link do koła:https://allegro.pl/oferta/lekkie-kolo-zamachowe-bmw-m50-m52-m54-m57-5-7kg-7974642761

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
lekkie koło dla silnika nie jest zagrożeniem, ważne jest jego wyważenie, jak jest wykonane, aby nie pokazały się wibracje przy określonym przedziale obrotów. Skrzynie w Bmkach te manuale też dużo znoszą, więc generalnie zmiana na plus. Założyć tarczę z tłumikiem i składać. Możesz zważyć seryjne sprzęgło, z tym co chcesz założyć i zobaczyć jaka będzie różnica. Nie jeździłem akurat na tym zestawie, ale kilka kół przerobiłem jak się ścigałem, i wrażenia bardzo pozytywne, nie można też przesadzić z odchudzaniem go, bo ginie moment na górze, takie kopnięcie, brakuje go.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie 2 masa działa ale już zaczyna szarpać przy ruszaniu i czasami szarpie silnikiem przy gaszeniu ale nie zawsze z tąd moje pytanie o sztywny zamach wolał bym założyć sztywne koło zamachowe nie koniecznie lekkie ale tylko takie są dostępne ale tak swoją drogą to lepiej założyć 7kg czy 5kg koło nie wiem jak jest różnica względem oryginału jak pisałem jestem fanem prostych rozwiązań jeżeli zależało by mi tylko na tym aby samochód jechał to tak założył bym oryginalną 2 mase i po sprawie ale w swoim samochodzie wole mieć proste sprawdzone rozwiązanie takie zwykłe koło praktycznie jest nieśmiertelne względem 2 masy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Wracając po pewnym czasie do tematu co mogli byście powiedzieć o dorobieniu koła zamachowego z wagą taką jak oryginalny 2 mas z tego co kojarzę oryginalny 2mas waży około 15kg no i wiadomo później takie koło trzeba wyważyć moim zdaniem nawet trochę ciężejesz koło mogło by być lepsze silnik co prawda troszkę wolniej wkręcał by się na obroty ale za to dłużej utrzymywał by energie kinetyczną co w teori mogło by się przyczynić do niższego spalania chociaż nie o spalanie mi tu chodzi ale np. ciągną jakąś przyczepkę było by na plus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli dorobisz cięższe koło zamachowe, spalanie w każdych warunkach drogowych wzrośnie, jest to 15 kilogramowy puc metalu, który z każdym dodaniem gazu pochłania większą energię z silnika aby to napędzić, ta energia będzie widoczna w portfelu, nie będą to jakieś drastyczne zmiany, ale będą, jak założysz lżejsze, spalanie nieznacznie spadnie. Koło ma za zadanie równoważyć pracę silnika i oddać energię kinetyczną przy np. ruszaniu, aby napęd nie wyhamował mocno silnika i żeby odbywało się to płynnie, czy jakaś jazda po piachu w terenie. Ale 7kg w dieslu, to nie jest jakieś super lekkie koło i dlatego się takie produkuje, ponieważ dobrze współpracują, są filmiki z kołami 5kg na YT z silnikiem 2.8, bardzo ładnie sie napędza taki samochód i nic się nie dzieje, a to benzyna, w dieslu tego momentu na dole jest i tak więcej więc tym bardziej problemu nie powinno być. To 6 cylindrowy silnik, więc stabilność pracy jest duża, pamiętam swojego malucha w którym toczyłem zamach do granic możliwości i jeszcze nawiercaliśmy go jak ser szwajcarski, żeby urwać tą wagę, pracował b.dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.