Skocz do zawartości

X3 M40d vs X3 30d


sp00n

Rekomendowane odpowiedzi

o rany ;) to skoro jeździ się 120km/h to tak trochę potężny motor traci sens.. jeździsz na tor czy coś :) ? czy po prostu fajnie się i tak gazuje do tych 120km/h i za taką frajde warto płacić?

ja generalnie podróżuje te 145km/h i przy tej prędkości silniki benzynowe zaczynają sporo więcej palić. Teraz robie 20kkm rocznie, ale za rok to może być 30kkm.

dla mnie istotne są dwa parametry - spalanie w mieście na zimnym silniku i w trasie 140kmh. w obecnym aucie mam +1L/100km względem średniej. tak samo zakładam przy X3 - czyli 8,5-9 M40d 11-11,5 M40i, oczywiście bez zabawy. Takie tam jeżdzenie.

a dlaczego ten remote start tylko w domu? bo otwiera zamki i można odjechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Jak masz dom to postojowe Ci nie potrzebne, bo masz remote start przez apke, nagrzeje sie zanim wsiadziesz.

w Polsce lub nawet w UE nie ma remote start, można otworzyć auto za pomocą aplikacji ale nie można uruchomić silnika dla aut benzynowych. Zostaje webasto lub elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak wyglądają laselight w x3 M40d LCI

W sumie - pomijając kształt soczewek - to bardzo podobnie wyglądają reflektory LED Matrix z opcją dodatkową "Reflektory M Shadowline"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o rany ;) to skoro jeździ się 120km/h to tak trochę potężny motor traci sens.. jeździsz na tor czy coś :) ? czy po prostu fajnie się i tak gazuje do tych 120km/h i za taką frajde warto płacić?

ja generalnie podróżuje te 145km/h i przy tej prędkości silniki benzynowe zaczynają sporo więcej palić. Teraz robie 20kkm rocznie, ale za rok to może być 30kkm.

dla mnie istotne są dwa parametry - spalanie w mieście na zimnym silniku i w trasie 140kmh. w obecnym aucie mam +1L/100km względem średniej. tak samo zakładam przy X3 - czyli 8,5-9 M40d 11-11,5 M40i, oczywiście bez zabawy. Takie tam jeżdzenie.

a dlaczego ten remote start tylko w domu? bo otwiera zamki i można odjechać?

Ja wzialem glownie M40i dla lepszego wyposazenia(do innych wersji nie mozna domowic driving assistant pro, jest gorsze audio, adaptacyjnego m zawieszenia no i podobal mi sie wyglad ;) ) silnik tez przyjemniejszy, cichszy niz 4 cylindry, wcale duzo wiecej nie pali.


Remote start w domu bo na drodze publicznej nie mozesz miec wlaczonego silnika

 


Jak masz dom to postojowe Ci nie potrzebne, bo masz remote start przez apke, nagrzeje sie zanim wsiadziesz.

w Polsce lub nawet w UE nie ma remote start, można otworzyć auto za pomocą aplikacji ale nie można uruchomić silnika dla aut benzynowych. Zostaje webasto lub elektryk.

 

Mozna zakodowac - tylko jak pisalem, nie mozna tego uzywac na drodze publicznej bo mandacik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukająć w sieci znalazłem jeszcze takich kilka filmów:


tutaj X3 z silnikiem 2.0 benzyna:



tutaj X3 z wersji M



w pierwsyzm filmie X3 radzi sobie tak jak auto ze stałym napędem 4x4 powinno sobie radzić (łatwo porównać np. do Q5 z haldexem na tym samym filmie). W drugmi gość mocno narzeka i auto nie może podjechać pod małą górkę. Ciężko mi się go w ogóle ogląda, no ale próbuje podjać decyzję o zakupie tak, żeby spełniła moje oczekiwania. Zdolność do radzenia sobie w śniegu ma dla mnie znaczenie.


Czy sportowy dyferencjał w X3 może powodować tak znacząco gorsze własności jazdy poza utrwardzoną drogą czy ten gość z drugiego filmu przesadza? Ktoś się bawił X3 w wersji M w sniegu i w błocie, przy dojazdach do posesji gdzie nie ma odśnieżania/asfaltu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukająć w sieci znalazłem jeszcze takich kilka filmów:


tutaj X3 z silnikiem 2.0 benzyna:



tutaj X3 z wersji M



w pierwsyzm filmie X3 radzi sobie tak jak auto ze stałym napędem 4x4 powinno sobie radzić (łatwo porównać np. do Q5 z haldexem na tym samym filmie). W drugmi gość mocno narzeka i auto nie może podjechać pod małą górkę. Ciężko mi się go w ogóle ogląda, no ale próbuje podjać decyzję o zakupie tak, żeby spełniła moje oczekiwania. Zdolność do radzenia sobie w śniegu ma dla mnie znaczenie.


Czy sportowy dyferencjał w X3 może powodować tak znacząco gorsze własności jazdy poza utrwardzoną drogą czy ten gość z drugiego filmu przesadza? Ktoś się bawił X3 w wersji M w sniegu i w błocie, przy dojazdach do posesji gdzie nie ma odśnieżania/asfaltu?

 

Przecież obydwa filmy to 2 litrowe zwykłe wersje?


Sportowy dyferencjał ma dopiero M x40 i lub d.


To co pokazałeś to dwa identyczne napędy.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zmylił mnie znaczek na kierownicy i przedliftowe (fajne) zegary . Chyba chłop z drugiego filmu za stromy miał ten próg, na który chciał podjechać. innej opcji nie widzę, bo testy robione przez tych ludzi z pierwszego filmu potwierdziłem sobie tiguanem (jak Q5) i Q7 (stały torsen) i uważam, że są miarodajne dla tego jak SUV radzi sobie na gorszej drodze/błocie/sniegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zmylił mnie znaczek na kierownicy i przedliftowe (fajne) zegary . Chyba chłop z drugiego filmu za stromy miał ten próg, na który chciał podjechać. innej opcji nie widzę, bo testy robione przez tych ludzi z pierwszego filmu potwierdziłem sobie tiguanem (jak Q5) i Q7 (stały torsen) i uważam, że są miarodajne dla tego jak SUV radzi sobie na gorszej drodze/błocie/sniegu

 

Wg mnie zmiennych może być bardzo dużo i wg mnie bardzo agresywnie chciał podjechać co skutkowało ślizganiem.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci też, że w X5 G05 silnik M50d to też ten sam silnik, tylko że tam ma 4 turbinki, a silnik jest mocno chwalony, niestety już wypadł z produkcji.


Co do dalszych różnic M40d vs 30d to

- w 30d musisz dopłacić 7 tys do felg 20", w M40d już masz je w standardzie

- w M40d Pakiet Business dopłata 4700 zł, a w 30d dopłacasz 9100 zł

- w M40d masz już deskę pokrytą skórą eko Sensatec, a 30d musisz za nią dopłacić 3000 zł

- w M40d masz sportowe hamulce, a w 30d musisz za nie dopłacić 3200 zł ( moim zdaniem obowiązkowa opcja, bo standardowe hamulce działają słabo)

- w M40d masz sportowy dyferencjał M, w 30d nawet go nie możesz dokupić

- w M40d masz zawieszenie adaptacyjne M, które robi dobrą robotę ( mam takie), w 30d masz adaptacyjne EDC, które działa słabo - nie czułem różnicy między trybami

- w M40d możesz dokupić Systemy asystujące Pro, w 30d tylko zwykły asystent kierowcy - wersji Pro nie widzę - pewnie przez restrykcje :roll:

- w M40d masz w standardzie adaptacyjne ledy i asystenta świateł drogowych, za które w 30d musisz dopłacić 4600 zł + asystent świateł drogowych 900 zł

- w M40d światła laserowe dopłata 4600 zł, a w 30d dopłata 9100 zł

- w M40d aktywna wentylacja foteli przednich 3900 zł, w 30d chcą za to 9500 zł

tych różnic jest jeszcze więcej na korzyść M40d, ale już dalej nie chce mi się porównywać w konfiguratorze :mrgreen:


Jednym słowem warto brać M40d :norty:

 

zaktualizowali cennik, był błąd - lasery w M40 teraz są już za 7700 :) bo faktycznie za 4500 to było mega dobrze. Za adaptacyjne M trzeba dopłacić, ale jak i tak akurat wole sportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję jechać ostanio w salonie X3 z asystentami pro, tymi lepszymi. Czy ktoś może jeździł X3 z tymi podstawowymi? Co z istotnych rzeczy, oprocz tempomatu adaptacyjnego i jazdy w korku, tracę? Generalnie wzięcie tej opcji to jest +14500 do ceny samochodu (bo musi byc też większy ekran i w pełni cyfrowe zegary).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystentów pro nie mam, ale mam zwykłe asystenty kierowcy. Mam cyfrowe zegary i większy ekran. Oprócz tego co napisałeś to nie mam utrzymywanie w pasie ruchu, tylko ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa. W pro chyba to jest - mi się zdaje, ale nie mam pewności. :mrgreen: Ja lubię sam prowadzić auto, a nie być prowadzonym. :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też i dlatego mam konfigurację bez PRO. Masz tempomat zwykly czy aktywny? Jeśli masz zwykły, to jak jedziesz na tempomacie i ktoś Ci zajedzie drogę, auto samo zahamuje? czy to tylko jak masz aktywny?

update: dobra, źle przeczytałem - masz zwykły :) to hamuje awaryjnie samo w sensie zmniejsza prędkość czy nie?

widze, że masz 40D :) jakie spalanie średnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat zwykły z funkcją hamowania awaryjnego, a nie wyhamowywania. :wink:

Spalanie na codzień średnio 8,5l/100km, ale od nowego taryfikatora schodzę poniżej 8l :lol:

Jak chcesz więcej info o spalaniu to mój raport masz na Autocentrum. :P

Ten silnik potrafi mało spalić, ale też szaleństwa nie są okupione wysokim spalaniem. :wink:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Opcja „Regulator prędkości z funkcją hamowania” (czyli tempomat „zwykły” a nie adaptacyjny) nie ma nic wspólnego z hamowaniem awaryjnym. Owa „funkcja hamowania” to nic innego jak utrzymywanie prędkości „od góry” (czyli ustawiamy 120km/h, jedziemy z górki a auto nie rozpędza się tylko utrzymuje zadaną prędkość).


Natomiast hamowanie awaryjne w aucie wyposażonym w „Systemy asystujące kierowcy” (czyli „standardowe”) owszem jest (ale nie jest związane z tempomatem) i działa w oparciu jedynie o kamerę KAFAS (czyli tą pod lusterkiem). Jak nietrudno się domyślić nie jest tak skuteczne jak w systemie opartym dodatkowo na radarze w zderzaku, zwłaszcza w sytuacji gorszych warunków (mgła, deszcz, noc), kiedy to kamera ma ograniczoną skuteczność.

Radar natomiast pojawia się w zderzaku gdy auto ma opcję „Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go” (czyli tempomat adaptacyjny) lub opcję „Systemy asystujące kierowcy Professional” (które to w sobie zawierają m.in. wspomniany tempomat adaptacyjny)

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W systemach w w wersji Professional dochodzi sporo dodatkowych modułów (przykładowo nie 1 a aż 5 radarów).

Ciut więcej napisałem w dziale iX3


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=235&t=389913&p=2820437&hilit=#p2820437


Generalnie ja również lubię mieć kontrolę nad autem, natomiast uważam że tempomat adaptacyjny plus system utrzymywania pasa - to rewelka na autostradzie (byle nie na zatłoczonej jak np. Wwa-Stryków). Można się naprawdę zrelaksować nawet na długich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W systemach w w wersji Professional dochodzi sporo dodatkowych modułów (przykładowo nie 1 a aż 5 radarów).

Ciut więcej napisałem w dziale iX3


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=235&t=389913&p=2820437&hilit=#p2820437


Generalnie ja również lubię mieć kontrolę nad autem, natomiast uważam że tempomat adaptacyjny plus system utrzymywania pasa - to rewelka na autostradzie (byle nie na zatłoczonej jak np. Wwa-Stryków). Można się naprawdę zrelaksować nawet na długich trasach.

 

Teraz wiem co mam w swoich beemkach.

Gratuluję wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.