Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takie pytanie - może dziwne - ale, zakładam, że kupuję X3 na 5 albo 10 lat. Nie potrzebuję turbo szybkiego auta, ale ma się fajnie jeździć. W ogóle nie myślałem o SUVie, ale okazuje się, że X3 /X3 M40d to jest bardzo dobry kompromis. Moje pytanie odnośnie silnika - jeśli zdecyduje się zostawić auto na 10 lat, to ono zrobi ponad 220kkm. 30d to niezawodny silnik (kilka osób znam, niektórzy mają pod 300kkm najechane, bezproblemowo). Jak jest z M40d przy takich przebiegach? Ktoś się orientuje? I czy zawieszenie przy M40d a 30d obniżone sportowe M się czymkolwiek różni? Czy tylko motor i dyferencjał?
Opublikowano

wow :) szybko

dobre forum, chyba zostane na dłużej.


Wiem, że to ten sam silnik z innym osprzętem, ale właśnie to mnie zastanawia - czy wyciągniecie tych dodatkowych 50KM nie jest okupione problemami w perspektywie użytkowania przy większych przebiegach?

Opublikowano

Powiem Ci też, że w X5 G05 silnik M50d to też ten sam silnik, tylko że tam ma 4 turbinki, a silnik jest mocno chwalony, niestety już wypadł z produkcji.


Co do dalszych różnic M40d vs 30d to

- w 30d musisz dopłacić 7 tys do felg 20", w M40d już masz je w standardzie

- w M40d Pakiet Business dopłata 4700 zł, a w 30d dopłacasz 9100 zł

- w M40d masz już deskę pokrytą skórą eko Sensatec, a 30d musisz za nią dopłacić 3000 zł

- w M40d masz sportowe hamulce, a w 30d musisz za nie dopłacić 3200 zł ( moim zdaniem obowiązkowa opcja, bo standardowe hamulce działają słabo)

- w M40d masz sportowy dyferencjał M, w 30d nawet go nie możesz dokupić

- w M40d masz zawieszenie adaptacyjne M, które robi dobrą robotę ( mam takie), w 30d masz adaptacyjne EDC, które działa słabo - nie czułem różnicy między trybami

- w M40d możesz dokupić Systemy asystujące Pro, w 30d tylko zwykły asystent kierowcy - wersji Pro nie widzę - pewnie przez restrykcje :roll:

- w M40d masz w standardzie adaptacyjne ledy i asystenta świateł drogowych, za które w 30d musisz dopłacić 4600 zł + asystent świateł drogowych 900 zł

- w M40d światła laserowe dopłata 4600 zł, a w 30d dopłata 9100 zł

- w M40d aktywna wentylacja foteli przednich 3900 zł, w 30d chcą za to 9500 zł

tych różnic jest jeszcze więcej na korzyść M40d, ale już dalej nie chce mi się porównywać w konfiguratorze :mrgreen:


Jednym słowem warto brać M40d :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KrzychoM moim zdaniem to Twoje porównanie że cena poszczególnych elementów wyposażenia jest niższa przy m40d wynika z tego że cena jest już zapewne wliczona w cenę bazowa samochodu która jest droższa o ile? 50tys? (strzelam).
Opublikowano
30d w bazie kosztuje 263 tys zł, a M40d 323 tys zł. Czyli jest niby różnica 60 tys, ale policz sobie m-pakiet w 30d i już Ci cena skacze do 278 800 zł i się robi różnica 44 200 zł… policz sobie dokładnie swoją konfigurację, a różnica będzie znacznie mniejsza. Ja jak swoją X4 przedliftową konfigurowałem to finalnie różnica była śmieszna, rzędu chyba 14 tys, a taką kwotę już warto dopłacić do tego mocniejszego silnika. :P

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Miałem dokładnie ten sam dylemat. Wybrałem 40d. M40d możesz wziąć opcje które w przypadku 30d plus Mpakiet są niedostępne jak np. aktywny tempomat. Ponoć wersje M maja priorytet w produkcji co nie zmienia faktu że mojego produkcja była przesuwana 4 razy :x Wydaje się że 40d lepiej "trzymają" wartość choć to trudno ocenić. Bardzo polecam adaptacyjne zawieszenie M naprawdę robi robotę :D
Opublikowano
Powiem Ci też, że w X5 G05 silnik M50d to też ten sam silnik, tylko że tam ma 4 turbinki, a silnik jest mocno chwalony, niestety już wypadł z produkcji.


Co do dalszych różnic M40d vs 30d to

- w 30d musisz dopłacić 7 tys do felg 20", w M40d już masz je w standardzie

- w M40d Pakiet Business dopłata 4700 zł, a w 30d dopłacasz 9100 zł

- w M40d masz już deskę pokrytą skórą eko Sensatec, a 30d musisz za nią dopłacić 3000 zł

- w M40d masz sportowe hamulce, a w 30d musisz za nie dopłacić 3200 zł ( moim zdaniem obowiązkowa opcja, bo standardowe hamulce działają słabo)

- w M40d masz sportowy dyferencjał M, w 30d nawet go nie możesz dokupić

- w M40d masz zawieszenie adaptacyjne M, które robi dobrą robotę ( mam takie), w 30d masz adaptacyjne EDC, które działa słabo - nie czułem różnicy między trybami

- w M40d możesz dokupić Systemy asystujące Pro, w 30d tylko zwykły asystent kierowcy - wersji Pro nie widzę - pewnie przez restrykcje :roll:

- w M40d masz w standardzie adaptacyjne ledy i asystenta świateł drogowych, za które w 30d musisz dopłacić 4600 zł + asystent świateł drogowych 900 zł

- w M40d światła laserowe dopłata 4600 zł, a w 30d dopłata 9100 zł

- w M40d aktywna wentylacja foteli przednich 3900 zł, w 30d chcą za to 9500 zł

tych różnic jest jeszcze więcej na korzyść M40d, ale już dalej nie chce mi się porównywać w konfiguratorze :mrgreen:


Jednym słowem warto brać M40d :norty:

 

Dlatego właśnie rozważam M40d - przy mojej konfiguracji różnica spada poniżej 30k (380k vs 349k), co jest pomijalne przy takiej kwocie za auto. Jednak jeśli auto zostawie na 10 lat, a może tak być patrząc na to, co się dzieje z motoryzacją, to nie chciałbym przy 200k robić jakiegoś grubego remontu, żeby być w stanie sprzedać to auto.


Widzę, że się tu Panowie dobrze wyznajecie na marce :) to mam jeszcze kilka pytań:


1. Co do wentylacji foteli - w M40d do wentylacji jest zmiana tapicerki i z foteli sportowych na normalne, może stad Ci pokazało tylko 3900. Sama wentylacja tyle kosztuje, ale z tapicerką też wychodzi 9500. Może mnie tutaj wspomożesz (albo inny dobry człowiek :) ) - do tej pory jeździłem albo ze skórą/wentylacją albo z alcantarą/tapicerką materiałową. X3 nie ma opcji alcantary. Standard to perforowana skóra ekologiczna. Zastanawiam się czy to nie jest wystarczające? Czy jednak brać wentylację i skórę? Wolałbym mieć te fotele sportowe albo sportowe M, a jak sie weźmie wentylację, to wskakuję takie mniej wyprofilane, standardowe. Jakieś opinie?


2. Nie podobają mi się cyfrowe zegary. Jeśli wezmę tylko standardowy cockpit plus + asystentów podstawowych, to zakładam że: nie mam tempomatu adaptacyjnego a tylko hamowanie, nie mam jazdy w korku i mam takie zegary jakie były przed liftem bez w pełni cyfrowych? Bez gestów i innych cudów. No i oczywiście mam andorid auto/apple car play, na tym mi zależy.


3. Przy jakiej oponie jest koło zapasowe? Przy 19" ? Czy w tych autach w ogóle nie ma?


4. Czy opłaca sie brać pakiet przeglądów na 5 lat? nie mam pojęcią ile kasują potem za jeden przegląd... patrząc na VOLVO i AUDI to się bardzo opłaca, ale nigdy nie miałem BWM, więc nie wiem jak jest tu.


EDIT 5. Lubie kamerki 360. Przy M40d to tylko 2800. Żal nie wziąć, ale może widoczność i czujniki dają radę wespół z kamerką cofania?


6. Czy zawieszenie sportowe M w M40d a 30d się jakoś różni? I czy w ogóle jest obniżone jak np. w 5, gdzie to jest 10mm, albo w A6 gdzie to jest 20mm ?


EDIT: a masz laserowe reflektory? i tak biore ten pakiet rozszerzonej czerni, więc dopłata do laserowych świateł to tylko 3400. W obecnym aucie mam LED matrix i to jest cudo, nie wiem czy potrzeba mi coś więcej.

Opublikowano

Ad. 1

Ja mam fotele sportowe skórzano-materiałowe, ale teraz widzę że takich nie ma.

W każdym razie ja i tak szukam folii atermicznych na przednie szyby, co by tak słońce latem nie smażyło jak się jedzie pod słońce, mimo klimy i tak grzeje.

Nie miałem okazji sprawdzić tych "zwykłych" foteli z wentylacją, ale obecnie to koniecznie brałbym skórzane fotele z wentylacją.

Sportowe fotele M super ładnie wyglądają, ale na dłuższą trasę podobno za twarde - też nie miałem okazji sprawdzić dłużej - tylko w nich siedziałem w salonie.


Ad. 2

Dla mnie te standardowe zegary wyglądają już słabo na wizualizacji i nie widziałem takich zegarów w aucie na żywo - wszystkie co widziałem miały zegary cyfrowe.

Do cyfrowych też miałem mieszane odczucia na początku, ale z biegiem czasu są ok.


Ad. 3

Przy M40d nie ma dojazdówki - albo zestaw naprawczy albo przy runflatach nic nie ma


Ad. 4

Ja mam pakiet serwisowy, ale w sumie chyba się średnio opłaca bo przeglądy wg komputera co ok 30tys km. :duh:

Ja mam przejechane dopiero ciut ponad 17 tys km i już 2 razy olej wymieniłem. Na początku po ułożeniu auta, po przebiegu 3,5 tys km i przy 15 tys km, następny przegląd już ten z pakietu przy 30 tys km.

Serwis olejowy w ASO mnie kosztował coś niecałe 800 zł brutto


Kamery 360 to obowiązkowa opcja przy X4 - do tyłu w zasadzie nic nie widać, w pierszej chwili czułem się jak w łodzi podwodnej :norty: - z kamerami 360 jest ok, szkoda tylko że kamera tylna nie chowana, bo przy słabej pogodzie szybko się brudzi.


Ad. 5

Zawieszenie sportowe w 30d i M40d jest takie same. Adaptacyjne się różni - w 30d masz adaptacyjne EDC ( słabe, nie czuć różnicy między trybami), a w M40d masz adaptacyjne M i tu zawias robi robotę - czuć różnicę między trybami.


Reflektorów laserowych nie mam - przed liftem nie było takiej opcji

Szwagier ma w X5 lasery, ale on często jeździ przez lasy po ciemku i często wykorzystuje - lasery wymagają specyficznych warunków, żeby się włączyły. Ja osobiście bym nie brał dla siebie, bo bym ich nie wykorzystał, aczkolwiek dopłata 3400 jest niewielka i chyba lepiej mieć niż nie mieć :mrgreen:

W każdym razie z adaptacyjnych ledów jestem bardzo zadowolony, ładnie wycinają i przez te 17 tys km co zrobiłem, może ze 2 razy się zdarzyło, że kotś mi mrugnął długimi bo go oślepiłem - przynajmniej tak mu się zdawało :lol:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Dzięki Panowie


Co do opon - nie bardzo wiem jak działają takie runflaty, ale zakładając, że ja czasem gdzieś jadę w góry, na narty, powspinać się, na różne budowy kiepską drogą - to chyba lepiej mieć zestaw naprawczy niż runflata?


Przegląd serwisowy jest co 30k albo co dwa lata? Dla podtrzymania gwarancji?

Opublikowano
Powiem Ci też, że w X5 G05 silnik M50d to też ten sam silnik, tylko że tam ma 4 turbinki, a silnik jest mocno chwalony, niestety już wypadł z produkcji.


Co do dalszych różnic M40d vs 30d to

- w 30d musisz dopłacić 7 tys do felg 20", w M40d już masz je w standardzie

- w M40d Pakiet Business dopłata 4700 zł, a w 30d dopłacasz 9100 zł

- w M40d masz już deskę pokrytą skórą eko Sensatec, a 30d musisz za nią dopłacić 3000 zł

- w M40d masz sportowe hamulce, a w 30d musisz za nie dopłacić 3200 zł ( moim zdaniem obowiązkowa opcja, bo standardowe hamulce działają słabo)

- w M40d masz sportowy dyferencjał M, w 30d nawet go nie możesz dokupić

- w M40d masz zawieszenie adaptacyjne M, które robi dobrą robotę ( mam takie), w 30d masz adaptacyjne EDC, które działa słabo - nie czułem różnicy między trybami

- w M40d możesz dokupić Systemy asystujące Pro, w 30d tylko zwykły asystent kierowcy - wersji Pro nie widzę - pewnie przez restrykcje :roll:

- w M40d masz w standardzie adaptacyjne ledy i asystenta świateł drogowych, za które w 30d musisz dopłacić 4600 zł + asystent świateł drogowych 900 zł

- w M40d światła laserowe dopłata 4600 zł, a w 30d dopłata 9100 zł

- w M40d aktywna wentylacja foteli przednich 3900 zł, w 30d chcą za to 9500 zł

tych różnic jest jeszcze więcej na korzyść M40d, ale już dalej nie chce mi się porównywać w konfiguratorze :mrgreen:


Jednym słowem warto brać M40d :norty:

 

Dlatego właśnie rozważam M40d - przy mojej konfiguracji różnica spada poniżej 30k (380k vs 349k), co jest pomijalne przy takiej kwocie za auto. Jednak jeśli auto zostawie na 10 lat, a może tak być patrząc na to, co się dzieje z motoryzacją, to nie chciałbym przy 200k robić jakiegoś grubego remontu, żeby być w stanie sprzedać to auto.


Widzę, że się tu Panowie dobrze wyznajecie na marce :) to mam jeszcze kilka pytań:


1. Co do wentylacji foteli - w M40d do wentylacji jest zmiana tapicerki i z foteli sportowych na normalne, może stad Ci pokazało tylko 3900. Sama wentylacja tyle kosztuje, ale z tapicerką też wychodzi 9500. Może mnie tutaj wspomożesz (albo inny dobry człowiek :) ) - do tej pory jeździłem albo ze skórą/wentylacją albo z alcantarą/tapicerką materiałową. X3 nie ma opcji alcantary. Standard to perforowana skóra ekologiczna. Zastanawiam się czy to nie jest wystarczające? Czy jednak brać wentylację i skórę? Wolałbym mieć te fotele sportowe albo sportowe M, a jak sie weźmie wentylację, to wskakuję takie mniej wyprofilane, standardowe. Jakieś opinie?


2. Nie podobają mi się cyfrowe zegary. Jeśli wezmę tylko standardowy cockpit plus + asystentów podstawowych, to zakładam że: nie mam tempomatu adaptacyjnego a tylko hamowanie, nie mam jazdy w korku i mam takie zegary jakie były przed liftem bez w pełni cyfrowych? Bez gestów i innych cudów. No i oczywiście mam andorid auto/apple car play, na tym mi zależy.


3. Przy jakiej oponie jest koło zapasowe? Przy 19" ? Czy w tych autach w ogóle nie ma?


4. Czy opłaca sie brać pakiet przeglądów na 5 lat? nie mam pojęcią ile kasują potem za jeden przegląd... patrząc na VOLVO i AUDI to się bardzo opłaca, ale nigdy nie miałem BWM, więc nie wiem jak jest tu.


EDIT 5. Lubie kamerki 360. Przy M40d to tylko 2800. Żal nie wziąć, ale może widoczność i czujniki dają radę wespół z kamerką cofania?


6. Czy zawieszenie sportowe M w M40d a 30d się jakoś różni? I czy w ogóle jest obniżone jak np. w 5, gdzie to jest 10mm, albo w A6 gdzie to jest 20mm ?


EDIT: a masz laserowe reflektory? i tak biore ten pakiet rozszerzonej czerni, więc dopłata do laserowych świateł to tylko 3400. W obecnym aucie mam LED matrix i to jest cudo, nie wiem czy potrzeba mi coś więcej.

 

Co prawda swoja opinie opieram na cenniku UK, ale:

-Vernasca jest gorsza od perforowanego Sensatecu. Jak doplacac do skory to tylko Individual. Ten Sensatec jest naprawde wygodny i trwaly. Moim zdaniem nie ma sensu doplacac.

-w kazdej wersji sa cyfrowe zegary, nie uciekniesz od tego w aucie z idrive 7, asystenty kierowcy nie maja znaczenia. Cockpit plus vs pro roznia sie rozmiarem ekranu srodkowego, 10 cali vs 12 cali(w uk tylko pro mozna miec). Gesty itp to osobna opcja

-nie ma wogole opcji na kolo zapasowe(przynajmniej w uk)

-kamera 360 jest swietna, warto doplacic(+zawsze mozesz podejrzec auto w telefonie + rejestrator jazdy 360)

-w m40 standard zawias to m adaptive, ktory jest znacznie lepszy od standardowego m, lepszy tez adaptacyjnego edc ktorego mozesz dokupic do 3.0d

-laserowe reflektory sa nie warte doplaty(teraz standard to adaptive led), w dodatku w extended shadowline nie maja ciemnego srodka, zatem totalnie bez sensu.


Ps. Czemu nie 40i? To jeden z najlepszych cywilnych silnikow w historii BMW, w dodatku 40d/30d wogole nie trzymaja wartosci(wartosc rezydualna po 3 latach w UK nizsza o 7% od benzyny). W miekkiej hybrydzie wcale duzo nie pali jak nie palujesz -spokojnie da sie zejsc do 10l w miescie. W trasie spokojnie 8l do zrobienia.

Opublikowano
Powiem Ci też, że w X5 G05 silnik M50d to też ten sam silnik, tylko że tam ma 4 turbinki, a silnik jest mocno chwalony, niestety już wypadł z produkcji.


Co do dalszych różnic M40d vs 30d to

- w 30d musisz dopłacić 7 tys do felg 20", w M40d już masz je w standardzie

- w M40d Pakiet Business dopłata 4700 zł, a w 30d dopłacasz 9100 zł

- w M40d masz już deskę pokrytą skórą eko Sensatec, a 30d musisz za nią dopłacić 3000 zł

- w M40d masz sportowe hamulce, a w 30d musisz za nie dopłacić 3200 zł ( moim zdaniem obowiązkowa opcja, bo standardowe hamulce działają słabo)

- w M40d masz sportowy dyferencjał M, w 30d nawet go nie możesz dokupić

- w M40d masz zawieszenie adaptacyjne M, które robi dobrą robotę ( mam takie), w 30d masz adaptacyjne EDC, które działa słabo - nie czułem różnicy między trybami

- w M40d możesz dokupić Systemy asystujące Pro, w 30d tylko zwykły asystent kierowcy - wersji Pro nie widzę - pewnie przez restrykcje :roll:

- w M40d masz w standardzie adaptacyjne ledy i asystenta świateł drogowych, za które w 30d musisz dopłacić 4600 zł + asystent świateł drogowych 900 zł

- w M40d światła laserowe dopłata 4600 zł, a w 30d dopłata 9100 zł

- w M40d aktywna wentylacja foteli przednich 3900 zł, w 30d chcą za to 9500 zł

tych różnic jest jeszcze więcej na korzyść M40d, ale już dalej nie chce mi się porównywać w konfiguratorze :mrgreen:


Jednym słowem warto brać M40d :norty:

 

Dlatego właśnie rozważam M40d - przy mojej konfiguracji różnica spada poniżej 30k (380k vs 349k), co jest pomijalne przy takiej kwocie za auto. Jednak jeśli auto zostawie na 10 lat, a może tak być patrząc na to, co się dzieje z motoryzacją, to nie chciałbym przy 200k robić jakiegoś grubego remontu, żeby być w stanie sprzedać to auto.


Widzę, że się tu Panowie dobrze wyznajecie na marce :) to mam jeszcze kilka pytań:


1. Co do wentylacji foteli - w M40d do wentylacji jest zmiana tapicerki i z foteli sportowych na normalne, może stad Ci pokazało tylko 3900. Sama wentylacja tyle kosztuje, ale z tapicerką też wychodzi 9500. Może mnie tutaj wspomożesz (albo inny dobry człowiek :) ) - do tej pory jeździłem albo ze skórą/wentylacją albo z alcantarą/tapicerką materiałową. X3 nie ma opcji alcantary. Standard to perforowana skóra ekologiczna. Zastanawiam się czy to nie jest wystarczające? Czy jednak brać wentylację i skórę? Wolałbym mieć te fotele sportowe albo sportowe M, a jak sie weźmie wentylację, to wskakuję takie mniej wyprofilane, standardowe. Jakieś opinie?


2. Nie podobają mi się cyfrowe zegary. Jeśli wezmę tylko standardowy cockpit plus + asystentów podstawowych, to zakładam że: nie mam tempomatu adaptacyjnego a tylko hamowanie, nie mam jazdy w korku i mam takie zegary jakie były przed liftem bez w pełni cyfrowych? Bez gestów i innych cudów. No i oczywiście mam andorid auto/apple car play, na tym mi zależy.


3. Przy jakiej oponie jest koło zapasowe? Przy 19" ? Czy w tych autach w ogóle nie ma?


4. Czy opłaca sie brać pakiet przeglądów na 5 lat? nie mam pojęcią ile kasują potem za jeden przegląd... patrząc na VOLVO i AUDI to się bardzo opłaca, ale nigdy nie miałem BWM, więc nie wiem jak jest tu.


EDIT 5. Lubie kamerki 360. Przy M40d to tylko 2800. Żal nie wziąć, ale może widoczność i czujniki dają radę wespół z kamerką cofania?


6. Czy zawieszenie sportowe M w M40d a 30d się jakoś różni? I czy w ogóle jest obniżone jak np. w 5, gdzie to jest 10mm, albo w A6 gdzie to jest 20mm ?


EDIT: a masz laserowe reflektory? i tak biore ten pakiet rozszerzonej czerni, więc dopłata do laserowych świateł to tylko 3400. W obecnym aucie mam LED matrix i to jest cudo, nie wiem czy potrzeba mi coś więcej.

 

Co prawda swoja opinie opieram na cenniku UK, ale:

-Vernasca jest gorsza od perforowanego Sensatecu. Jak doplacac do skory to tylko Individual. Ten Sensatec jest naprawde wygodny i trwaly. Moim zdaniem nie ma sensu doplacac.

-w kazdej wersji sa cyfrowe zegary, nie uciekniesz od tego w aucie z idrive 7, asystenty kierowcy nie maja znaczenia. Cockpit plus vs pro roznia sie rozmiarem ekranu srodkowego, 10 cali vs 12 cali(w uk tylko pro mozna miec). Gesty itp to osobna opcja

-nie ma wogole opcji na kolo zapasowe(przynajmniej w uk)

-kamera 360 jest swietna, warto doplacic(+zawsze mozesz podejrzec auto w telefonie + rejestrator jazdy 360)

-w m40 standard zawias to m adaptive, ktory jest znacznie lepszy od standardowego m, lepszy tez adaptacyjnego edc ktorego mozesz dokupic do 3.0d

-laserowe reflektory sa nie warte doplaty(teraz standard to adaptive led), w dodatku w extended shadowline nie maja ciemnego srodka, zatem totalnie bez sensu.


Ps. Czemu nie 40i? To jeden z najlepszych cywilnych silnikow w historii BMW, w dodatku 40d/30d wogole nie trzymaja wartosci(wartosc rezydualna po 3 latach w UK nizsza o 7% od benzyny). W miekkiej hybrydzie wcale duzo nie pali jak nie palujesz -spokojnie da sie zejsc do 10l w miescie. W trasie spokojnie 8l do zrobienia.

 

dzieki za odpowiedź.


Jesli chodzi o tapicerkę to to co piszesz o trwałości i wygodzie jest na pewno istotne, ale ja generalnie nie lubię skóry. Zwłaszcza latem. W tej chwili mam wentylację i to naprawdę pomaga. Tego się boje jeśli chodzi o Sensatec. Mam też wrażenie, nie wiem czemu tego nie piszą, ale na fotelach widać knefel, że w tych nie-sportowych jest masaż. Chce podjechać dzisiaj do salonu i o tym m.in. pogadać.


Mam wrażenie, ze w standardzie X3 M40 jest jednak sportowe zawieszenie M, a nie adaptacyjne - za adapatycjne trzeba dopłacić 3200. To nie jest dużo, ale jednak przy dużych przebiegach wole naprawiać zwykłe, sztywne zawieszenie. Nie potrzebuję komfortu aż tak bardzo. Najbardziej mi zależy, żeby to auto na drodze maksymalnie zachowywało się jak nieSUV :) uważasz, że to adaptacyjne jest tak dużo lepsze?


Jesteś pewien, ze da się w trasie M40i robić 8-9 litrów? Takiej autostradowej 150kmh? Wolałbym 40i. Z drugiej strony, tak mam pakiet z ogrzewaniem postojowy, rano diesla sobie dogrzeje. Muszę to mieć, bo na codzień robie autem maks. 30km. Przy benzynie mógłbym zrezygnować z ogrzewania, ale znowu w BMW nie ma ogrzewanej szyby... no i mając diesla nie przejmuje się zupełnie spalaniem w trasie, jade jak chce.

Opublikowano
Przeciwnie. Jak przebijesz Run Flata, to pokaże się ostrzeżenie, ale pojedziesz dalej, tylko wolniej po prostu do wulkanizatora.

dzięki - zakładam, że opony do runflata są "sporo" droższe ;) ? nigdy nie miałem

Opublikowano
Komplet homologowanych opon zimowych 20" runflat do X3/X4 to 8 tys. zł - tyle płaciłem dokładnie rok temu, ile dzisiaj to nie wiem :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciwnie. Jak przebijesz Run Flata, to pokaże się ostrzeżenie, ale pojedziesz dalej, tylko wolniej po prostu do wulkanizatora.

dzięki - zakładam, że opony do runflata są "sporo" droższe ;) ? nigdy nie miałem

Weź też pod uwagę, że RoF generalnie są mocniejszymi oponami - przede wszystkim mają dużo mocniejsze boki opony, bo na nich opiera się choćby ciężar auta, gdy brak w oponie powietrza. Stąd trudniej jest je np. „wybulić” na boku, co nie znaczy że się nie da - mnie się kiedyś udało :wink:

To może mieć znaczenie jak jeździsz po słabej nawierzchni (np. kamienisty podjazd).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy okazji - @KrzychoM oraz @srekal34

dacie się namówić na napisanie paru słów nt. doświadczeń z korzystania z adaptacyjnego zawieszenia M w oddzielnej dyskusji?

Nie chcę tutaj rozwijać tego tematu, skoro jest dedykowany wątek:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=203&t=390697

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
reasumując, poza ceną opon, run flat ma same zalety?

Komfort na tych oponach jest niższy niż na standardowej oponie, jedni sobie chwalą, drudzy mówią że jest zdecydowanie twardziej.Nie zdziwiłbym się jak by ta opona była trochę głośniejsza niż standardowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oprócz niższego komfortu (który dla wielu jest chyba główną wadą) jeszcze waga - są dużo cięższe, więc tzw. masa nieresorowana jest większa. Do tego jeszcze trzeba dołożyć droższy maintenance (za obsługę RoF - przekładki, wyważanie warsztaty często biorą więcej).

Co do głośności - faktycznie często są głośniejsze, ale można znaleźć modele (ostatnimi czasy chyba głównie z oferty Michelin), które są całkiem ciche.

W X3 z szybami akustycznymi i adaptacyjnym zawieszeniem raczej nie powinieneś odczuć ani problemu z komfortem, ani z głośnością.


Generalnie wśród użytkowników BMW zwolennicy i przeciwnicy Run Flat stanowią mniej więcej po 50%. Ale o szczegółach nt. opon ROF znajdziesz mnóstwo wątków na tym forum.

Opublikowano

Co prawda swoja opinie opieram na cenniku UK, ale:

-Vernasca jest gorsza od perforowanego Sensatecu. Jak doplacac do skory to tylko Individual. Ten Sensatec jest naprawde wygodny i trwaly. Moim zdaniem nie ma sensu doplacac.

-w kazdej wersji sa cyfrowe zegary, nie uciekniesz od tego w aucie z idrive 7, asystenty kierowcy nie maja znaczenia. Cockpit plus vs pro roznia sie rozmiarem ekranu srodkowego, 10 cali vs 12 cali(w uk tylko pro mozna miec). Gesty itp to osobna opcja

-nie ma wogole opcji na kolo zapasowe(przynajmniej w uk)

-kamera 360 jest swietna, warto doplacic(+zawsze mozesz podejrzec auto w telefonie + rejestrator jazdy 360)

-w m40 standard zawias to m adaptive, ktory jest znacznie lepszy od standardowego m, lepszy tez adaptacyjnego edc ktorego mozesz dokupic do 3.0d

-laserowe reflektory sa nie warte doplaty(teraz standard to adaptive led), w dodatku w extended shadowline nie maja ciemnego srodka, zatem totalnie bez sensu.


Ps. Czemu nie 40i? To jeden z najlepszych cywilnych silnikow w historii BMW, w dodatku 40d/30d wogole nie trzymaja wartosci(wartosc rezydualna po 3 latach w UK nizsza o 7% od benzyny). W miekkiej hybrydzie wcale duzo nie pali jak nie palujesz -spokojnie da sie zejsc do 10l w miescie. W trasie spokojnie 8l do zrobienia.

 

Nie zgadzam się że Vernasca jest gorsza od Sensatecu. Mój M40d ma na desce i boczkach Sensatec i jest w dotyku "plastikowy" nie wyobrażam sobie siedzieć w lecie na takich fotelach. Varnesca którą mam na fotelach jest zdecydowanie przyjemniejsza w dotyku.

Z opcją podstawowej nawigacji są tzw zegary półcyfrowe które moim zdaniem wyglądają słabo.

W polskim konfiguratorze zawieszenie standardowe dla wersji M40 to "zawieszenie sportowe M" Jak już wyżej pisałem warto dopłaćić

LASERY są warte dopłaty te 4000zł. W oczekiwaniu na odbiór mojego dostałem testowe x3 20d z adaptive led i może w mieście nie widać różnicy ale poza miastem jest zdecydowanie lepiej na laserach. Te światła o wiele lepiej radzą sobie z "wycinaniem", nie wspominając o znacznie większym zasięgu. W X3 LCI lasery są w środku ciemne wiec ładnie komponują się z shadowline.

Opublikowano


W polskim konfiguratorze zawieszenie standardowe dla wersji M40 to "zawieszenie sportowe M" Jak już wyżej pisałem warto dopłaćić

 

możesz rozwinąć warto dlaczego? bo standardowe sportowe M jest za twarde dla Ciebie?

Opublikowano

Co prawda swoja opinie opieram na cenniku UK, ale:

-Vernasca jest gorsza od perforowanego Sensatecu. Jak doplacac do skory to tylko Individual. Ten Sensatec jest naprawde wygodny i trwaly. Moim zdaniem nie ma sensu doplacac.

-w kazdej wersji sa cyfrowe zegary, nie uciekniesz od tego w aucie z idrive 7, asystenty kierowcy nie maja znaczenia. Cockpit plus vs pro roznia sie rozmiarem ekranu srodkowego, 10 cali vs 12 cali(w uk tylko pro mozna miec). Gesty itp to osobna opcja

-nie ma wogole opcji na kolo zapasowe(przynajmniej w uk)

-kamera 360 jest swietna, warto doplacic(+zawsze mozesz podejrzec auto w telefonie + rejestrator jazdy 360)

-w m40 standard zawias to m adaptive, ktory jest znacznie lepszy od standardowego m, lepszy tez adaptacyjnego edc ktorego mozesz dokupic do 3.0d

-laserowe reflektory sa nie warte doplaty(teraz standard to adaptive led), w dodatku w extended shadowline nie maja ciemnego srodka, zatem totalnie bez sensu.


Ps. Czemu nie 40i? To jeden z najlepszych cywilnych silnikow w historii BMW, w dodatku 40d/30d wogole nie trzymaja wartosci(wartosc rezydualna po 3 latach w UK nizsza o 7% od benzyny). W miekkiej hybrydzie wcale duzo nie pali jak nie palujesz -spokojnie da sie zejsc do 10l w miescie. W trasie spokojnie 8l do zrobienia.

 

Nie zgadzam się że Vernasca jest gorsza od Sensatecu. Mój M40d ma na desce i boczkach Sensatec i jest w dotyku "plastikowy" nie wyobrażam sobie siedzieć w lecie na takich fotelach. Varnesca którą mam na fotelach jest zdecydowanie przyjemniejsza w dotyku.

Z opcją podstawowej nawigacji są tzw zegary półcyfrowe które moim zdaniem wyglądają słabo.

W polskim konfiguratorze zawieszenie standardowe dla wersji M40 to "zawieszenie sportowe M" Jak już wyżej pisałem warto dopłaćić

LASERY są warte dopłaty te 4000zł. W oczekiwaniu na odbiór mojego dostałem testowe x3 20d z adaptive led i może w mieście nie widać różnicy ale poza miastem jest zdecydowanie lepiej na laserach. Te światła o wiele lepiej radzą sobie z "wycinaniem", nie wspominając o znacznie większym zasięgu. W X3 LCI lasery są w środku ciemne wiec ładnie komponują się z shadowline.

Nie ma takich g01 lci - wszystkie maja w pelni cyfrowe zegary.

Perforowany Sensatec to inny material niz ten na desce, mimo ze nazywa sie tak samo - macalem oba fotele i wybralem Sensatec. Gdybym mogl zamowic do x3 Merino jak w x5 to doplacilbym bez wahania. Niestety, w modelu dla plebsu nie mozna :D marka premium :mad2:

Jak pisalem, ja sie opieram na cenniku w UK - w m40i/40d w UK standard to adaptacyjne m - nie ma innego zawiasu i zgadzam sie ze warto doplacic.


Pokaz te zdjecia ciemnych laserow, bo mi dealer wmawial ze nie mozna, nigdy tez ciemnych laserow nie widzialem - same lasery nawet dealer odradzal. Co do wycinania to tez nie wiem z czego wynikaja roznice - ilosc stref wygaszania w obu lampach jest taka sama.

Opublikowano

dzieki za odpowiedź.


Jesli chodzi o tapicerkę to to co piszesz o trwałości i wygodzie jest na pewno istotne, ale ja generalnie nie lubię skóry. Zwłaszcza latem. W tej chwili mam wentylację i to naprawdę pomaga. Tego się boje jeśli chodzi o Sensatec. Mam też wrażenie, nie wiem czemu tego nie piszą, ale na fotelach widać knefel, że w tych nie-sportowych jest masaż. Chce podjechać dzisiaj do salonu i o tym m.in. pogadać.


Mam wrażenie, ze w standardzie X3 M40 jest jednak sportowe zawieszenie M, a nie adaptacyjne - za adapatycjne trzeba dopłacić 3200. To nie jest dużo, ale jednak przy dużych przebiegach wole naprawiać zwykłe, sztywne zawieszenie. Nie potrzebuję komfortu aż tak bardzo. Najbardziej mi zależy, żeby to auto na drodze maksymalnie zachowywało się jak nieSUV :) uważasz, że to adaptacyjne jest tak dużo lepsze?


Jesteś pewien, ze da się w trasie M40i robić 8-9 litrów? Takiej autostradowej 150kmh? Wolałbym 40i. Z drugiej strony, tak mam pakiet z ogrzewaniem postojowy, rano diesla sobie dogrzeje. Muszę to mieć, bo na codzień robie autem maks. 30km. Przy benzynie mógłbym zrezygnować z ogrzewania, ale znowu w BMW nie ma ogrzewanej szyby... no i mając diesla nie przejmuje się zupełnie spalaniem w trasie, jade jak chce.

Nie mam porownania jak zachowuje sie zwykle m zawieszenie niestety - adaptacyjne jest albo bardzo twarde albo miekkie.

Czy 150kmh to nie wiem, bo w UK nie mozna jechac 150 ;) u nas max 70mph, wiec 113kmh, spokojnie da rade przy tej predkosci 8-9 w zaleznosci czy trasa plaska czy nie(w trybie eco pro)

Jak masz dom to postojowe Ci nie potrzebne, bo masz remote start przez apke, nagrzeje sie zanim wsiadziesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.