Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam BMW e60 2.5 benzyna, 2005 rok, naped tylko na tyl.


Zauwazylem, ze bmw przy wiekszych predkosciach powiedzmy autostradowych myszkuje po drodze. trzeba ciagle walczyc z autem zeby go utrzymac w pasie.

Wczoraj bylem na przegladzie i wyszlo ze nie ma zbieznosci na tylnej osi. Po przegladzie pojechalem na zbieznosc, ktora zostala ustawiona poprawnie.

Po wyjechaniu z warsztatu pojechalem na test, auto jak myszkowalo tak myszkuje dalej. Dodatkowo sciaga ja w prawo. Na wydruku ktory dostalem po ustawieniu zbieznosci kat pochylenia kola prawego tak jakby nie miesci sie w normie. Dzisiaj wiec wrocilem ale stwierdzili ze z katem jest ok i nie ma sensu tego ruszac. wkoncu zaczeli kombinowac i stwierdzili ze nie da sie kata przestawic. Poprawili jedynie troche zbieznosc z przodu, ktora wczoraj byla ok, a dzisiaj wymagala korekty.

Dodam ze zadnych luzow nie ma, przod byl robiony rok temu ( wachacze, drazki kierownicze, amortyzatory, poduszki mcpersona) , w wakacje byl robiony caly tyl bo byl luz na tulejach wachaczy i tuleje plywajace, przy okazji zostaly wymienione wszystkie wachacze. Wszystko zlozone na lemforderze.


Na aucie zalozone sa zimowe opony na alu 16 cali - opony dwuletnie Barum 225/55/16

Ponizej dolaczam wydruk z ustawienia zbieznosci .


https://ibb.co/qdmyLc3


Mial ktos moze podobny problem ze swoja bmka ? Lub moze podpowiedziec co jeszcze mozna sprawdzic..

Z gory dziekuje za jakies podpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Na aucie zalozone sa zimowe opony na alu 16 cali - opony dwuletnie Barum 225/55/16 -


Na kołach/oponach letnich było ok? Wiek opon niekoniecznie ma znaczeenie. Nawet nową można uszkodzić w sposób niewiodczny dla oka. Jezeli twierdzisz, że zawieszenie masz sprawne, wszystko zmienione, to zainteresowałbym się oponami. Mój syn miał w A4 problem ze ściąganiem. Robił geometrie, wahacze, itp, itd, niby koła zamieniane miejscami, a po zmianie kól na inne jak ręką odjął, auto jedzie jak po sznurku.

Opublikowano
Na aucie zalozone sa zimowe opony na alu 16 cali - opony dwuletnie Barum 225/55/16 -


Na kołach/oponach letnich było ok? Wiek opon niekoniecznie ma znaczeenie. Nawet nową można uszkodzić w sposób niewiodczny dla oka. Jezeli twierdzisz, że zawieszenie masz sprawne, wszystko zmienione, to zainteresowałbym się oponami. Mój syn miał w A4 problem ze ściąganiem. Robił geometrie, wahacze, itp, itd, niby koła zamieniane miejscami, a po zmianie kól na inne jak ręką odjął, auto jedzie jak po sznurku.

 

na letnich tak samo auto myszkowalo. Kola byly sprawdzane, jedno bylo niedowazone, ale jednak poprawy zadnej nie bylo.

Opublikowano
Letnie masz opony czy całe koła? Własnie przypadek tego A4 był dziwny. Zamiana kół miejscami nic nie wnosiła i to kompletnie żadnych zmian. Opiero zupełnie inne koła dały efekt, że jest wszystko ok. Jak opisałeś to wszystko masz zrobione i zostaje ewentualnie przekładnia kierownicza tylko. Masz zwykłaą czy AS?
Opublikowano

Mam cale kola 17 cali. No wlasnie tez myslalem nad jakims luzem przekladni. w sumie troche dziwne ze po 1.5 roku od regeneracji ( listopad 2020r) znowu cos padlo ..

A jak wg Ciebie ten kat na prawym kole ?

Opublikowano

Pomiędzy lewym ,a prawym kołem masz prawie 1 stopień różnicy.

Kąty kół są w praeciwną stronę względem siebie (lewe na zewnątrz w minusie,prawe do środka w plusie)

Opublikowano

No ale tak moze zostac ? czy nie bardzo ?

Bo tam co robia zbieznosc twierdza ze jest ok i nie ma sensu tego ruszac..

Opublikowano

Nie mieści się w danych fabrycznych,więc jest źle.

Kąty są nieregulowalne (w teorii) dlatego nie chcą tego robić.

Gdyby pochylenie koła były w tą samą stronę a z niewielką odchyłką to można przymknąć oko ,ale nie w tej sytuacji.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzień dobry, szukam fachowej odpowiedzi na temat ustawienia zbieżności w e60. ASO chce za taka usługę 900,- zł. Podobno wykonuje się to pod obciążeniem 60 kg chyba fotele z przodu, bagażnik 20 kg itd plus oczywiście ustawienie komputerem jazdy na wprost także to nie takie proste. Samo pokręcenie śrubami z tylu od zbieżności i z przodu na drążkach nic nie da.
Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.