Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drogą wstępu to od pewnego czasu zacząłem Żonce wspominać o zmianie 4-kółek.

Bumcia czyli E46 była z nami od 2010r więc szmat czasu i nie opuściła żadnego życiowego/rodzinnego wydarzenia :P , więc tym bardziej temat był delikatny hehe.

Sytuacja zmieniła się po narodzinach Martynki i konieczności/przyjemności :wink: wożenia na tylnych siedzeniach dwóch małych ale bardzo ważnych pasażerów :roll: .

Mimo styczności od str. mechanicznej z innymi markami również wybór i tak był bardzo zawężony :P ....... ma być coś z BMW :cool2: .

Najważniejszym warunek to więcej miejsca w kabinie, szczególnie na tylnych siedzeniach :idea: .

E61 LCI mimo walorów wewnątrz oraz ogromnego bagażnika (gdzie z 2 a może nawet i 3 trumny wejdą) nie braliśmy pod uwagę.

E91 LCI od początku było moim faworytem, chociaż jak Żonka przymierzyła się do takiego egzemplarza to uczciwie trzeba przyznać że wyraźnie więcej miejsca niż E46 w środku nie ma :roll: .

F31 ........ wewnątrz rozmiarowo jak E61 ale bagażnik mniejszy i samochód krótszy :cool2: , tylko cena +x2 E91 LCI a samochód mimo wszystko głównie do miasta :arrow: parkingi pod marketami/przedszkola/lekarzami .............. trochę szkoda.

F31 mimo wszystko zapobiegawczo sprawdzona czy zmieści się w garażu ........ :cool2: .

E84 oraz np. F25 w ogóle - w ogóle nie braliśmy pod uwagę, bo do kosztów wieloletniego użytkowania dorzucać sobie dodatkowo półosie przód i np. reduktor .... nie dziękuję :) .



Decyzja podjęta ......... szukamy/kupujemy E91 LCI.

Wymagań "dużo" nie było :roll: :wink: :

- czarna, niebieska albo biała/grafitowa tylko kolor wnętrza musiał pasować do nadwozia

- rok 2011 albo 2012, ogólnie końcówka produkcji

- diesel R4 :( :arrow: N47x , najlepiej z wymienionym kompletnym rozrządem abym we własnym zakresie nie musiał się tym zajmować

- zwykłe siedzenia przód obszyte :wink: normalną tapicerką materiałową

- skrzynia biegów manuala, wiem/widzę że automaty tutaj na forum są wychwalane pod niebiosa ......... ale ja we własnym zakresie wolę wymienić raz jak jest konieczność kompletne sprzęgło z dwumasą (S+D) niż bardziej drenować portfel raz jak jest konieczność na kompletną regenerację skrzyni automatycznej razem z konwerterem

- panorama, miły bonus ze względu na Wyjątkowych Pasażerów tylnych siedzieć (75% wymagania)

- lepsze audio, minimum Hi-Fi .... to moje wymaganie było, ale wiedziałem że Żonka po pierwszej trasie je doceni (75% wymagania)

- X-drive, Żonka zimą chciała czuć się pewniej na drodze ...... (na szczęście 25% wymagania)

- jeśli to możliwe aby mimo wszystko było jak najwięcej dodatkowego wyposażenia, nie chcieliśmy przysłowiowego golasa :D .


Z wyposażenia to tyle, nie wiem czy trzeba dopisywać jeszcze oczywiste:

- wizualnie jak najmniej zmęczony egzemaplarz

- mechanicznie abym na już od razu po kupnie nie musiał całego samochodu albo typowych punków z listy dla E91 LCI ON "odznaczać w garażu" :norty: , samochód miał być do jazdy a po czasie na spokojnie z mechaniką do roboty :8)



W 2021 miałem okazję prześwietlić parę egzemplarzy E91 i E91 LCI dla jednej osoby, która jeśli tutaj zaglądnęła to serdecznie pozdrawiam :) .

Ogólnie stany były nieakceptowalne albo jako baza ok ale ze świadomie z dużą ilością "mechanik" do roboty ........ dochodzi jeszcze temat kwot jakie oczekiwali sprzedający hehe.


Niestety jest regułą, że w większości samochody serwisowane w Pl są naprawiane po kosztach i faktyczne stany mogą ....... .

Pewnie dlatego nie było problemu ze sprzedażą E46 mimo, że ostateczny Kupujący szukał czegoś większego i nowszego :wink: .


Znalezienie egzemplarzy w 100% bez skazy i praktycznie bez wkładu na początek jest nie możliwe.

Nie tyczy się to tylko BMW ale większości "towaru" sprzedawanego hehe, im dany model później opuścił fabrykę tym jest trudniej :P .

Ideały ....... jako nowe stoją albo i nie :wink: na placach u dilerów albo jako kilku letnie są sprzedawane ...... np. przez pierwszych właścicieli.

......... nie wszyscy o tym pamiętają.


W momencie kupna przez nas E91 LCI nadal sprzedawane były 2 dokładnie prześwietlone przeze mnie egzemplarze :roll: ale :

- jeden odpadł przez kolorystykę

- drugi mimo przebiegu poniżej 200 tyś km hm ...... poszukajmy czegoś lepszego mimo wszystko.



Ostateczne selekcje i VIII.2021 wybór padł na bliższe prześwietlenie:

- 318d 2011r, Lubin, Czarna, Wymieniony Rozrząd

- 320d 2012r, Lubin, Niebieska

- 320d 2011r, Zgorzelec albo Bolesławiec, Czarna, Wymieniony Rozrząd


Ancymona Babcia odbierze z przedszkola, więc z Żoneczką i Malutką jedziemy oględzinować :norty: .


Zgorzelec albo Bolesławiec, Czarna:

- ostatecznie nie oglądaliśmy


Lubin, Niebieska aby nie przynudzać same minusy:

- kolor A76 tiefsee-blau metallic nie porwał Żoneczki na żywo

- wizualnie wewnątrz nie styrana ale podniszczona była bardziej niż "standard"

- odpalamy :mrgreen: ........ rozrząd na pewno i miałem mimo wszystko uwagi co do układu paliwowego

- "drobna" mechanika na już do roboty

Trzy pierwsze myślniki .......... jednak nie.


Lubin, Czarna aby nie przynudzać same minusy:

- 276 tyś przebiegu hehe :mrgreen: :P

- porysowane punktowo lewe tylne drzwi na wysokości klamki drzwi przednich

- szyba przód odpryski małe i duże, ogólnie do wymiany

- wnętrze do prania

- sprzęgło "wysoko-łapie"

- zapocony prawy przedni amortyzator

- opony tyl (zima) śmietniki

- DPF drożność na 50%

- podnośniki tylnej klapy "wypompowane"

- lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu (nie pamiętam czy wypunktowane na oględzinach/jeździe powrotnej)

Samochód zaliczkowany, odbiór w późniejszym terminie jak np. poprawione zostanie pranie wnętrza i wymienione podnośniki klapy bagażnika.



Historia serwisowa/HS:


W bardzo dużym skrócie najciekawsze wiadomości :norty:

- 10.02.2012, Naprawa 21518 km, Przód

- 21.08.2012, Naprawa 34941 km, Tył


........... przód i tył naprawiany w ASO a ilość użytych części przy wydruku HS "niejeden" ploter w drukarce załatwi :lol: .

Po naprawach E91 zmieniła właściciela i sugerując się briefem to Lekarz/Dentysta/"Biały kitel" :mrgreen: dbał o Czarną do końca wiedząc że My Polacy :D przygarniemy ją w 2021r do siebie.



Rozkodowany vin WBAUT31090F022436:


Drzwi

5

Silnik

N47T

Pojemność

2

Moc (kW)

105

Napęd

HECK

Lakier

475 black-sapphire metallic

Tapicerka

EBAT Materiał "Vertex/antracyt"


Wyposażenie

0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy

0321 Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

04CG Listwy wewnętrzne "satin-silber" matowe

0520 Lampa przeciwmgłowa

0548 Licznik kilometrów

0851 Wersja językowa, niemiecki

01CA Selekcja COP ważnych pojazdów

01CB Zakres CO2

01CC Auto start/stop function

01CD Brake Energy Regeneration

0216 Wspomaganie układu kier. Servotronic

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

0255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

0313 Lusterko zewn. z funkcją składania

0320 Brak napisu modelu

03AA Reling dachowy, czarny

0402 Dach panoramiczny elektryczny

0423 Dywaniki podłogowe Velours

0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04AE Armrest front, retractable

0502 Spryskiwacze reflektorów

0508 Park Distance Control (PDC)

0521 Czujnik deszczu

0522 Światło ksenonowe

0534 Klimatyzacja automatyczna

0540 Tempomat

0563 Pakiet oświetlenia

0606 System nawigacji Business

0612 BMW Assist

0615 Rozszerzona informacja BMW Online

0616 BMW Online

0633 Instalacja tel. kom. Business

0672 Zmieniarka CD na 6 płyt CD

0676 System głośników HiFi

0698 Area-Code 2 do DVD

06AA BMW Teleservices

06AB Sterowanie teleserwisem

06FL Złącze USB-/Audio

06NF Złącze muzyki do smartfona

06VC Sterowanie Combox

07HE Pakiet Connectivity

07RS Pakiet Comfort

07SN Naw. Business/Handyvorber. Bluetooth

0801 Wersja krajowa Niemcy

0879 Literatura pokładowa, niemiecki

08SC Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

08SP Sterowanie COP

08TL Dummy-SALAPA

08TN Św.do jazdy dz.ustaw.przez m.świateł

A090 Akumulator AGM 90 Ah


Bądź co bądź wyposażenia dużo :D .

Szkoda że pierwszy zamawiający/kupujący nie zrobił krzyżyka przy S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL zamiast 0676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM oraz jeszcze raz nie wrócił do pierwszej strony i został przy standardowym 318d N47T zamiast 330d N57 :roll: .


Samochód zakupiony w "Lubinie" u Handlarza BMWTOPASJA, tutaj jest paru sprzedawców BMW :wink: (nie mylić hehe):

https://bmwtopasja.pl/



Zdjęcia zapożyczone z aukcji sprzedającego (bo jak wiadomo moje :norty: to najczęściej garażowe) :


Na początek część samochodu, w której najwięcej spędza się czasu :P .


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1SdNw0dW8wWCqTugGpIVPDppcFg45Z8St


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1Yizzh49N_iXw924v7ImICnySK_j48DDL


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1p8LK5aHM2HXQGMBbvXhQ45Ca0llK2y1n


Komora silnika, sprawne oko zauważy np. brak naklejek "xenonowych" :roll: .


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1H4QLQmZs9raQKYhulid-O8xNw2DRS88X


Prezencja zewnętrzna :8) .


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1AubMQKGMprG9EGClpQ-_XPr-7qMxiQub


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1nNvdWpx45547OQUvIDGHxg20QYOftFKy


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1tmy_K4hO6cVBqdLrHWMxQdtw1xxmo7kS


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1KYZKTKmrr4SGAhGb6zxTceGgn8RhpdfJ


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1wN_CUglA73U5aB0t6GSkVEZviFpgDShc


http://drive.google.com/uc?export=view&id=15qmeh9Rtai0BSt58BW-ft2TmDIBod_Xi


Największy atut w samochodzie rodzinnym :mrgreen: .


http://drive.google.com/uc?export=view&id=1DAVkewSoZi0UEdhRGtozXMS1IbQ4ajT4



2021.09.02 Odbiór kolejnego członka rodzinnej floty :) .


Nie pamiętam kiedy jechałem koleją, chyba jako dziecko ............. :cool2: .

Formalności załatwione, $ policzone, uścisk dłoni i można wracać do ZG.

Na początku dotankowanie, sprawdzenie ciśnienia w kołach i w drogę :wink: .


Wnioski/spostrzeżenia po trasie prawie 100 km:

- wiatraczek w panelu klimatyzacji buczy do momentu nagrzania łożyska, pierdoła hehe

- drgania tylnej osi powyżej hm ... chyba 90 km/h, opony tył :mrgreen: ........

- lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu (nie pamiętam czy wypunktowane na oględzinach/jeździe powrotnej), temat rozwojowy

- kontrolka poduszki powietrznej pasażera przód (zapięty pas = cisza i brak komunikatów), tapicerka wyschła w 100% i jest cisza/spokój w tym temacie

- "śnieg w aucie" ........ wiem jak to brzmi :idea: ale w czasie powrotu do domu i ogrzewaniu oraz nawiewu wcale nie na full ujawniło się łuszczenie fabrycznie lakierowanego parownika, ze sprzedającym w kwestii tej niespodzianki doszliśmy do porozumienia więc ok.

Na wiosnę albo koniec zimy czeka mnie demontaż deski rozdzielczej :cry2: .



Ogólnie pierwsze wrażenia/kilometry pozytywne :cool2: , zobaczymy co będzie dalej :P .



Pozdrawiam

Opublikowano
Do logica była spora dopłata, nie wspominając już o N57. Spoko trumniak, sportów tylko brakuje, bo te zwykle szmaty strasznie postarzają wnętrze.
Opublikowano

KEMN1

Braki wyposażenia czyli Logic7 i pojemności silnika :arrow: N57 , to raczej w formie żartu :P ......... zdaję sobie sprawę o zaporowości dopłat :roll: .

Sportów miało nie być i nie będzie, cytując Żonkę "gdyby faceci przez normowe 9 miesięcy mieli nosić w sobie kolejnego członka rodziny oraz mając około 1,60 wzrostu z gracją chcieli wsiadać i wysiadać z samochodu to punkt widzenia by się diametralnie zmienił".

Tapicerkę materiałową w wersjach wyposażenia Edition faktycznie odświeżono, jak dla mnie na plus ......... trafiła się standard co zrobić :mrgreen: .




2021.09.16 Pierwsze mechaniki


Zaczynamy :8) .

Z założenia miało być w zasadzie bez kosztowo i bez spiny na początku.

.......... takie zapoznanie się z autem czy nie będzie humorów :norty: .......... :twisted: .


uc?export=view&id=1SVsh3j2JpGjvwn_PdE30gXGzFQxGhwy3


Przed planowanym kompletnym serwisem filtrowo-olejowym standardowo chemia w układ paliwowy :D .

W zasadzie praktycznie od zawsze stosuję OCZYSZCZACZ WTRYSKIWACZY DIESEL SPULUNG 2666 od LIQUI MOLY.


uc?export=view&id=1ItplYNnYNp45VHzu5yBAEzyeTTiBexd5


Blizny podwozia w samochodzie z 2011r ........... :wink: .


a) Prawej dolnej osłony podwozia używanej oem w stanie lux nadal "na spokojnie" szukam bo brakuje 10x15 cm materiału :lol: .

Uszkodzona podpórka do podnoszenia zostanie wymieniona na nową w późniejszym terminie :wink: .


uc?export=view&id=13neSg44-iUIRmPm8pCRuERSOiPmcEBcY


b)


uc?export=view&id=1Z1YK8NCy4NvxSx7ZvigNgrQWBLl8VLs5


Po przejechanych - początkowych kilometrach ukazało się małe zapocenie przy "kapslu odmowym".

Jeden klips był niedopięty, na szczęście nic nie pękło.


uc?export=view&id=1rpWAZ6GY3SC32_PWY7m-ZAQLMPaGVxgy


Kompletna i zintegrowana odma z pokrywą zaworów w silniach N47.

Mimo wszystko bardziej przekonuje mnie rozwiązanie z M47/M57 gdzie mamy obudowę, dwie uszczelki i cztery śruby montażowe :| .


uc?export=view&id=1JFGMLayoAIVjSVCFpNvMBnIVIzF_e77q


Miejsce montażowe w pokrywie zaworów wyczyszczone-odtłuszczone, po robocie.


uc?export=view&id=1F0dUCSc5oglDXnX2cNy3i_P2JDVburS_


Dolne osłony silnika zdjęte w celu zaspokojenia mojej ciekawości, udokumentowania jakiej drobnicy oem brakuje oraz mycia po latach u Niemca :norty: .


uc?export=view&id=1zsWT3klXdEHqKr_MSRWQPA8QCuGRZ0Iq


Od spodu silnik suchy.

Nie jest to dla mnie zaskoczeniem bo przed sprzedażą był wymieniany kompletny rozrząd i na łączeniu miski olejowej z blokiem silnika widać świeży silikon (BMW zrezygnowało ze zwykłej uszczelki miski).

Jedyna nieszczelność widoczna od spodu (od góry zdecydowanie mniej :wink: ).


uc?export=view&id=1BJuJJwP4Elhritp0AGtk8BQ3Ke_o_djd


Koła zimowe .......... .


Tutaj temat jest bardziej zawiły :mrgreen: .

Na kołach R16 i standardowym fabrycznym zawieszeniu oraz dodatkowo oponach zimowych w Czarnej jechało się .... bardzo wygodnie-miękko :8) .

Przy takim zestawieniu prowadzenie w zakrętach i na rondach nie było "tym" do czego przyzwyczajona była Żonka po E46 z Eibach Pro-Kit i R17 lato/zima.

W ten sam dzień Żonka przejechała się na R16 zimie i R17 zimie RFT z Niebieskiej ............ no i kompletne koła z sedana zostały :wink: .

Do przemyślenia został temat ewentualnego obniżenia, który jednak upadł aby nie tracić wysokościowych walorów użytkowych w mieście ...... kompromisowo felgi na jakich Czarna będzie śmigać to minimum R17.

Kompletne koła zimowe R16 z tyłem do utylizacji a przodem na prawdę lux bo rocznik 2018 albo 2019 i bieżnika jak w nowych bardzo szybko się sprzedały.

Kompletne koła zimowe z Niebieskiej bez żalu tymczasowo zostały przekazane Czarnej bo opony nie są to przysłowiowe "igły" po których Niemiec płakał jak sprzedawał tylko awaryjna alternatywa gdy potrzebne jest drugie auto w okresie zimowym (Niebieska w tym okresie więcej stoi niż jeździ).


Na wzorze OEM nr 284 Czarna ma prezencję jak niżej :D .


uc?export=view&id=1uMQXtGhoKsg1fGJZpAm-gsZvg707QHH_



Pozdrawiam

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

2021.09.18 Pracowity wieczór-noc


A) Pranie po Niemcu.


Mimo wszystko wizualnie wewnątrz samochód był zapuszczony po poprzednim właścicielu, szczególnie słabo wyglądała tylna kanapa.

Porządki musiałem rozpocząć pod wieczór aby nikt mi się nie kręcił po hali garażowej i nie było konieczne ciągłe wpychanie i wypychanie Czarnej.

Skończyłem chyba około trzeciej w nocy :? .


Do wyczyszczenia/wyprania wnętrza konieczna była piana aktywna, mój wybór padł na specyfik firmy Caramba.


uc?export=view&id=1g3-6midFISRxgrTG-Pnhm4gLCABSNlwL


Czy to zdjęcie z wstępnego dokładnego odkurzania, czy może po ściąganiu resztek piany "starym, poczciwym Wodnikiem" .......... to nie pamiętam :mrgreen: .


uc?export=view&id=1sqW0h86xFCfxfF9tSzuyUL2Pn__uAdjj


Jak w bagażniku ma być w miarę porządek .... nie ma rady potrzebna mata.

Na allegro są jak pamiętam 4 czy 5 producentów dostępnych ...... wybraliśmy stonowany wzór, który w miarę wizualnie pasuje do oryginalnych dywaników.

Ta mata jest z miękkiej gumy i w zasadzie spasowanie można określić jako bardzo dobre jak się ułożyło wszystko :P .


uc?export=view&id=1lv0PYsNFsXwE0HQcE9DyOFhJzaaK-ULr


uc?export=view&id=1znLOHxPzplZfK2MlnawR1XfwWDAU_T0d


Bagażnik szybko wysechł, fotele oraz podłoga niestety nie więc komplet oryginalnych dywaników gumowych musi poczekać.

Na przód potrzeba 51472311024 a na tył 51472336599.

Podobnie jak w przypadku E90 Pre-LCI tył jest idealnie spasowany, przód po stronie kierowcy niestety nie ........... :| .


uc?export=view&id=1M95j25JgVOQBVFVSsFfNF3zpXiwC1__d



B) Nowe lokum dla E9X floty rodzinnej.


Do momentu sprzedaży Staruszki Bumci dwa czarne kombi tutaj parkowały.

W przypadku dwustanowiskowych garaży jedyny sensowny sposób parkowania samochodów widać na zdjęciu poniżej.


uc?export=view&id=1V-8TXzlnm9Aj4GTxJKFv0lLIyxZirCye



Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

2021.10.02 Pierwsze wydatki :roll: :mrgreen:


Okres zapoznawczy zakończony .... zaczynamy :twisted: :norty: .


uc?export=view&id=1Cfjj-9-yRcv5sPBo6iOlxiXurSTPHh05




A) Wór Świętego Mikołaja w grudniu byłby pełen części OEM :mrgreen: .


"Przyzwoity Kowalski" przy pierwszym serwisie zleca olej z filtrami i przy dobrych wiatrach dodatkowo komplet płynów.

"Kombinator Kowalski" przez 1 rok posiadania oleju itd. nie zmienia a jak jest już czas :norty: to na "handelek może ktoś kupi" hehe.

.... ciekawe jak mam siebie zaszufladkować, skoro zacząłem od braków, które większość właścicieli pomija.


uc?export=view&id=1S7ZQ6FgVR1sHNPO0I8IuhQfQrCEVwD5t


Bardzo nie lubię braku w spinkach, śrubkach, zapinkach, gwintach itd. itd. :? .

Bardzo często taka drobnica to są groszowe sprawy w ASO (nie tylko BMW).


Z tymi dwoma uszczelkami to już zgłupiałem czy fabrycznie w LCI były montowane :roll: .


uc?export=view&id=1_yYIg_pV4YxCnUtSyYr9Wf-cuuGqjFPI


uc?export=view&id=1ftw8yaRzG6ah6Kh7pQ4dYHfUcec0a0vM


Nie trafiłem z rodzajem spinki podtrzymującej wygłuszenie maski :o (trzeba było cyknąć zdjęcie jakie są zamontowane).


uc?export=view&id=1vFXp9JOMGq1ghzfUCQhMHO_zzZieFN8X


Oryginalna osłona ISOFIX w cenie jak złoto .... .


uc?export=view&id=1H8HOBNc7ywN55mQnvq-SjLpiXhYEneqH


Krawędzie szyn foteli przód muszą być osłonięte :norty: .


uc?export=view&id=1e55Isn4laqJlT3f7hdlA7ElJi6mzbX8x


Znając realia :lol: to nigdy nie użyję narzędzi fabrycznych ale "rozszabrowanie" kuje w oko.


uc?export=view&id=1Lx03cmzZQ4a2NmglX3l71h5lo2yJnC1k


uc?export=view&id=1h19Rd7fXzlnix2wURJ2Chk0Dof5GVSJp


Do Niebieskiej chciałem kupić takie przegrody .... niech Czarna też ma trochę bonusów :wink: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UT31-EUR-07-2011-E91N-BMW-318d&diagId=51_6028

nr 15 :arrow: 51477146048

nr 16 :arrow: 51477146050


uc?export=view&id=1RprEJoBua1ociDv3IDsipFTPBiJAgPuq


Czarne klamry montażowe na miejscu :cool2: .


uc?export=view&id=1tQs51bMo2W7Tu87qM6M2SLs1UdGGkLBO


Osłona akumulatora nie będzie .... stukać :P .


uc?export=view&id=1Z1zKjQPNjiAJY6lmtU7OvXZKO3DusD2s


Osłona nówka ale zapewne "leżak magazynowy", w cenie "lux używek" :wink: .


uc?export=view&id=1g_lY6E3UITMdpAOJGcs8gQogRFyHoqdh


:8)


uc?export=view&id=1Vju94R8wXBS8_n35tCipZiNKtwKHtahX


Nie pamiętam czy białego wsporniczka brakowało/był popękany i przewód wisiał swobodnie.


uc?export=view&id=1b272UZpb0Zi2F2N-7rlHlUHEin0hDrwo


Groszowe sprawy a aż się chce na przyszłość olej wymieniać :cool2: .


uc?export=view&id=1CKFXLNZRiS_5umPrZahKWLyvyMnk3nyh


Śrub nie było a mimo wszystko to zawsze jakieś utrudnienie ....... .


uc?export=view&id=1XUb0SRy2vW84CKy4XU06jdQDtrac8FWu




B) Specjalne osłonki :8) .


Jeśli fabryka nie doposażyła w dodatkową elektryczną pompę wody albo dodatkowe ogrzewanie to są dziury :roll: .


uc?export=view&id=1XU91x5vqMrCVJ83T3tfphmW547zIqlgW


.... można temu zaradzić super-tuningowymi osłonkami :mrgreen: .


uc?export=view&id=1C-yz9doDT9mp58tqWML2Lx-YwcUjP8Uv


uc?export=view&id=11qKOdvnLWOs6KIVUGGPrAZb30jRCcohx




C) Chłodnica EGR.


Jedna z największych bolączek silników N47/N57 :arrow: chłodnica egr w całej okazałości.

Swoją drogą inżynierowie mogli bardziej się postarać w temacie spuszczania płynu chłodzącego w tej generacji silników :duh: .


uc?export=view&id=1yeSEARgqE4qb2-cGrWM31NOj42HxStUO


Raczej od nowości te dwie małe ..... nie ruszane i lekko nie poszły.


uc?export=view&id=1VVxW0-H9TttEhdtnSGueniPGyBWFwGP2


Powinny być dostępne dwa rodzaje akcji serwisowych :P :

a) wymieniamy-usprawniamy

b) EGR-OFF.


uc?export=view&id=1lo_FfWveTRwkENAm8NcUGAkJSDUulSpQ


Dla Ciekwawskich :cool2: "spy-foto".


uc?export=view&id=1E8HatLnQYajPGBmYPF9ZfPcgNAMuUAyQ


uc?export=view&id=1Wnk_CxDl86r4xZgL0jAT1Fo2tGJ5dDO7


Sprawca całego zamieszania :arrow: zapieczony bypass chłodnicy.

Udało się dziada :mrgreen: ruszyć i o dziwo swobodnie działa cały czas :8) .

Samo rozruszanie jest możliwe również bez demontażu kompletnej chłodnicy egr.


uc?export=view&id=1nCLAr9y9zky9lnv9Rl9tPMTPAN-dUm00


Jak na prawie 300 tyś km to z drożnością kanalików spalinowych nie jest źle.


uc?export=view&id=1BgmI2WCQeBXt-yamZcg_HlqA25iSCbg0


Tym "grzybkiem i sworzniem" mogłem bardziej się zainteresować mając go na wierzchu :mad2: .


uc?export=view&id=1fccLvZR9pD7-ZtI0Brd3yY83ymC1aR20


uc?export=view&id=1hrRTyzIj6rdx_JMilJ1PftFd3rvi-mBE


Nowa uszczelka ładnie się umiejscowiła :wink: .

Stara była miejscami zdeformowana itd..


uc?export=view&id=1trXnYteRFkaqeQMLSr2vtOjBjJvcS5lA


Przy demontażu chłodnicy te uszczelnienia wypadałoby wymienić.


uc?export=view&id=1bQLxkDDLYMX7NnPzusF8XR-JL_sLPWcm


uc?export=view&id=1jwBzi95wOd3VIPpOabx0LiCI9urfa43X


Uszczelnienia na miejscu, następna chłodnica EGR .... a powinien zawitać zestaw zaślepek na układ dolotowy, wylotowy i chłodzenia :mrgreen: .


uc?export=view&id=1uV6eUNf_HsNLwXaOf_jHrURuBg2CH2B5


Kręcisz przy aucie samemu to posmaruj "miedzią".... mechanikowi raczej nie będzie się chciało :? .


uc?export=view&id=1_zZ-nM1Wt1xSpg7VNRqhB0hBnpRv83JW



Pozdrawiam

Opublikowano

Październik dla Czarnej był :mad2: :evil: :x :duh: i tak w kółko można rzucać mięsem na lewo i prawo.



2021.10.07 I szkoda


Żonka ostatecznie przekonała się do nowej Czarnej i zaczęła się z nią na poważnie zaprzyjaźniać.

Przetrawione zostały różnice w:

- mniejszej mocy

- gorszej pracy sprzęgła/przekazywania napędu.

"Bumcia staruszka" w całokształcie zwinniejsza była :wink: .



7 października Malutka była umówiona na trzecią wizytę szczepienią.

Ja standardowo poza ZG na wyjeździe służbowym, dzwoni Żonka .... Misiek wjechano nam w tył co robić?

Po wstępie ...., no .. ........ czy wszystko z Wami ok, Czarna jezdna?

Dobrze, że stłuczka miała miejsce w drodze powrotnej to moja Mamuśka pośpieszyła wspierać i pomóc z Malutką.


Renault albo Dacia przyśpieszyła sprawnie tylko po to, aby za 200m ostro hamować :duh: i skręcić w lewo do autoryzowanego serwisu.

Żonce na cm, udało się zareagować i zatrzymać Czarną.

Niestety kierowca VW Touran-a nie miał tyle szczęścia/refleksu i "łup".

Może i jestem stronniczy ale widząc zdjęcia ogólnego stanu tego "VAG-a" to nie boję się stwierdzenia, że Vw Polo 6N Harlekin Edition to samochód idealny.

"Świeży przegląd" VW :arrow: mogę tylko przypuszczać, że był zrobiony z wkładką w postaci zielonego albo miodowego banknotu.

Gdyby Czarna dostała hamulce przód z Niebieskiej :norty: to strefa zgniotu skończyła by się na podłodze bagażnika pewnie :mad2: .


Przynudzając już na podsumowaniu to również problem był z dokumentami VW Touran-a i ustaleniu faktycznego właściciela pojazdu, który przed stłuczką został zakupiony na firmę podobno .... .

Nie obeszło się bez odwiedzin Państwa w "niebieskich mundurach" .... i w końcu zestresowana Żonka, płacząca Malutka i roztrzęsiona Mamuśka mogły oddalić się z miejsca kolizji.

W między czasie przejeżdżał nasz zaprzyjaźniony/ulubiony/najlepszy kurier DPD w ZG :arrow: Mateusz poratował kartą A4 oraz długopisem :cool2: .



Czarna czekała pod blokiem na mój powrót z pracy i osąd.


uc?export=view&id=1Dx1wuVcvApdyMK0DDpXsO7ROxeRzcDV_


Zderzak tył.


uc?export=view&id=1JA2OosQ7GukddKYqFnoxlvUGx5srOUvi


uc?export=view&id=1dgHO9Z57K4lmBNI3TdDTj_OrNWED4z7z


uc?export=view&id=1lJd4kLN_Hdfj73G2KL8fPN5FStzz2W1y


Częściowe wysunięcie/wybicie ze ślizgu zderzaka.


uc?export=view&id=1mdvOMD_EucvYxF3qCJ14_STWHcdI4p4y


Klapa tył, najlepsze ujęcie.


uc?export=view&id=1znhPA5eXz7v5PP-bGgg6tFbabxAo7iar


Osłona tylna dolna nr 1.


uc?export=view&id=1THCwwIhVnUwOVp-7RMKHsRVDnuTNKXwn


Osłona tylna dolna nr 2.


uc?export=view&id=1VC8fpt1yDBs8NaXQoZ5hVr8OeXA-K5dk


uc?export=view&id=1m0iMbMyDvnVkLRHAPQkFUQzTpPZptbu0


Po zrobieniu zdjęć oczywiście opłukałem dokładnie tył z resztek płynu G12 :duh: .

.... Czarna w garażu, teraz dumanie gdzie naprawiamy szkodę bo zależało nam na naprawie "na gotowo".

Co nie było zaskoczeniem Żonka się zestresowała, zblokowała przez całą sytuację .... i Czarną nie chciała przez pewien czas jeździć.

Szkoda mała, ale "droga" .... na szczęście samochód w pełni jezdny (chociaż musiałem przy lampie prawy tył styki poprawić).




2021.10.09 Kolejne Fanty OEM


Ten dzień był akurat pozytywny :wink: .


uc?export=view&id=1_5QYDbUapB_zKK-q9IsM_HZx6UJKHf5M


Uzupełnianie albo wymiana takich fantów, to jak dla mnie sama radość :mrgreen: .

Naklejka AC maski czeka nadal na przyklejenie, bo coś nie mogę trafić w garażu :wink: E90/E91 LCI i pomierzenia aby było w 100% jak z fabryki :roll: .


uc?export=view&id=15Js2C3q3cvmT_cEyjy5HJCgjZH95yQz8


Taka mała nakręteczka .... ciężko było odkręcić aby nie urwać gwintu :x .


uc?export=view&id=1Ysw91CoDxdIxln0T5CG-3jGaUc83XS8Q


.... ile syfu po sobie zostawiła 1 nakręteczka :mrgreen: .


uc?export=view&id=1_DTTwBKpKEHCr6w5Ycb6lDBQ91SSaJ2q


Kolejne +10 lat nie będzie odkręcana :wink: .


uc?export=view&id=1D-iXOEy1wSuKYr4Qg9h4BvLXaX15ndbS


Detale tunelu środkowego :roll: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UT31-EUR-07-2011-E91N-BMW-318d&diagId=51_5726

nr 2 :arrow: 51167118064, absolutnie nie nowa, tylko używka :cool2:

Wkładka zastąpiła stacje dokującą, z której i tak nikt nie korzystał .... (zrobiło się więcej miejsca :P ).

Aby być na plus z cyfryzacją, pendrive z "bicikiem" do złącza USB-/Audio :cool2: .


uc?export=view&id=1BiyAVsD_pYeWrZJPkUFHzexNfbhaddXh




2021.10.17 Legnica Holowanie


16 październik zapowiadał się bardzo pozytywnie.

Wymyśliłem sobie :mrgreen: , że zamelduję się we Wrocławiu na meczu drużyn z Ekstraklasy :arrow: Śląsk Wrocław vs. Raków Częstochowa.

Żoneczka z naszymi aniołkami :mrgreen: podstawiona do swojej Rodzinki z Legnicy.

Pyrkam sobie już po meczu na spokojnie A4, coraz bardziej przekonuję się również do nowego nabytku :norty: .... 20 km przed Legnicą czek :duh: i częściowy spadek mocy.

Na osiedle dojechałem, na spokojnie znalazłem miejsce parkingowe .... ogólnie kontrolkę chek engine zbagatelizowałem :? .

Na drugi dzień cała Rodzinka spakowana do powrotu, odpalam Czarną a silnik +/- 2 sekundy pracuje i sam gaśnie :mad2: :evil: :x :duh: .

:cry2: Szewc bez butów .... .


Wyruszyliśmy z ZG BMW E91 a wróciliśmy Audi Q7 :oops: .

Żoneczkę mocno rozbawił widok Czarnej przez tylną szybę Audi .... trzymała się tylnego zderzaka jak jastrząb kury :mrgreen: .

Mimo bardzo nie sprzyjających okoliczności :lol: Czarna na felgach OEM wzór nr 284 przyzwoicie się prezentuje.


uc?export=view&id=1Y5nTwbi267qhX2-Opd0VIcpsNlNdI5kI


uc?export=view&id=1TfubZJZfBozbR25HQF0Af0ZUcK-MubU7


uc?export=view&id=1Cx7ckmMaftb7q3MzoPEoqfoh9ARkZjZ7


Co nie było zaskoczeniem przez resztę niedzieli a szczególnie wieczorem humory nam nie dopisywały .... .




2021.10.18 Precyzyjna mechanika część 1


Cała Rodzinka śpi więc "w niedzielny wieczór" mogę z laptopem pod pachą i nie tylko udać się do garażu postojowego i zdiagnozować co jest nie tak :evil: .

Zdjęcie z licznikiem cyknięte na sam koniec, w poniedziałek oczywiście na rano do pracy .... :( .


uc?export=view&id=14CeUnLQziSYbJZ5hGjtj7Teeht54ACFz


Problematyczna okazała się jedna z największych bolączek silników N47/N57 :arrow: zawór EGR.


Zawór:

- blokował się w pozycji otwartej i spalinami dławił/dusił silnik, który samoczynnie gasł

- przy maksymalnym wychyleniu sworznia :arrow: zawór na 100% otwarty blokował się "na amen" i nie wracał samoczynnie do położenia początkowego.


uc?export=view&id=10o0Rbl7J6a5fYUW7uHYaER2fHqmzoKLn


Pod ręką WD-40, zmywacz do hamulców, benzyna ekstrakcyjna i nafta :D :8) :norty: coś musi rozluźnić zapieczony układ.


uc?export=view&id=1fRTXdW7xzm324jS8ZCOaOshK3HG_D2Gi



Problemem zaworu EGR jest blokujący się sworzeń prowadzący (chyba, że jest uszkodzona elektronika EGR-u, ale to nie w moim przypadku).

Wizualnie z zewnątrz części mechaniczno-ruchome zaworu wyczyściłem ale ruch sworznia tylko w małym zakresie udało się usprawnić.

Jedyne co udało mi się uzyskać przy pierwszym nocnym podejściu niedzielno-poniedziałkowym to nierówna praca silnika po odpaleniu i jego samoczynne gaśnięcie po 10/15 sekundach :duh: .... ale jest światełko w tunelu :? .



Sworzeń od góry na resztę nocy zalałem pod korek.

W poniedziałkowy wieczór nie czekałem jak Rodzinka zaśnie :P i druga tura "kręcenia" :cool2: .

Negocjacje fizyczno-perswazyjne trochę trwały ale :roll: sworzeń zaczął chodzić delikatnie jak piórko bez żadnych oporów .... sukces, jazda testowa :cool2: .


uc?export=view&id=1V0uIa32lNQND0mqACv57ziutU681xvgD


Powolutku, bez zbędnego pośpiechu i napinania :roll: jazda testowa.


uc?export=view&id=1yVJOP6rtVGnWUw1yZk1C4huA_kpuEd_g


Na moim ulubionym odcinku testowym S3 kierunek Nowa Sól (szczególnie na wymuszane serwisowe wypalaniu DPF-ów :norty: ) problemów nie było ale jeszcze nie przekazałem właścicielce kluczyków.




2021.10.19 Precyzyjna mechanika część 2


Po pracy jeszcze jedno podejście, bo nie byłem zadowolony z efektów wizualnych dnia poprzedniego.

Przysłowiowa igła :8) wreście.


uc?export=view&id=13wljMD-gqeMketyRbg1b0EcZXAFiLRpD


uc?export=view&id=1HzOlfbbLZsRwVfeW1f5WKlvqNM76H4Jx


Tutaj test o zdecydowanie lepszej godzinie, tylko czy to autostrada w Pl /DE :mrgreen: .


uc?export=view&id=1b2DP9lDxtZN1Q5bTTL9GfxPphERaZuK8


Wracając do domu tak się powiększyłem :8) , że ledwo bokiem w futrynie starczyło dla mnie miejsca :D .

Podsumowanie efektów pracy z dwóch dni "po pracy" :P :

- silnik poprawnie odpala

- silnik nie gaśnie

- jest moc

- w gratisie sprzęgło przestało łapać tak wysoko i chaotycznie na zimnym silniku

- no i zero błędów w sterowniku silnika :mrgreen:


Nowe nie zawsze znaczy lepsze, w poczciwych M47/M57 "egr" musi obrócić się o 180 stopni aby unieruchomić trwale samochód :| .


.... może, w końcu zły los Czarną opuści.



Pozdrawiam

Opublikowano

2021.12.02 Zima


Czas uzbroić flotę rodzinną w opony/koła bardziej odpowiednie do zbliżającej się wielkimi krokami "chłodnej" pory roku :? .


uc?export=view&id=1DswdHwDjMcX26odrr3U9yl67UBTOv7CX


Po Bumci zostały kompletne koła zimowe w oponami w dobrym/bardzo dobrym stanie ale felgami, które sezony swojej świetności :norty: mają już za sobą.

Białe do czarnego pasuje :cool2: .


uc?export=view&id=1Xf8NzyV3g3qMvZq2dXvvAkjNJKHZRPvp


:D mam całą zimę na poszukiwania do Czarnej felg na lato w rozmiarze 17 albo 18 cali :cool2: .

Niestety wymyśliłem sobie "felgi typu lekkiego" aby narowiste :mrgreen: 318d 143 KM miało lżej .... .

Ceny nowych felg firm: OZ, Motec :duh: a dostępność w używce praktycznie zerowa :cry: bo ET na poziomie np. 40 mnie nie interesuje.



Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świetnie się czyta taką galerię. :cool2: :cool2: :cool2:

Super, że tak dbasz o auto i uzupełniasz/wymieniasz drobiazgi, bo diabeł tkwi w szczegółach.

Zresztą, przyzwyczaiłeś nas do tak wysokiego poziomu galerii i serwisu niebieskiej :P .

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.