Skocz do zawartości

Podciśnienia 530D 231KM


matswia

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Bmw m57n2 231km


Zdjąłem kolektor i mam kilka wątpliwości co do podciśnień.

1. Pompka, która jest przyczepiona do kolektora ma 2 krótkie wężyki. Jest to prawidłowe, czy ktoś obciął?


2. Z podobnej pompki poniżej wychodzą 2 wężyki, z czego jeden od dołu do trójnika, drugi zaś mam odłączony i nie za bardzo wiem, gdzie go podpiąć. Najprawdopodobniej jest to wężyk od poduszek silnika, gdyż są podwyższone wibracje na postoju, jednak nie wiem gdzie go podpiąć. Wg. Schematu dłuższy wężyk idzie do dołu, a krótki do pobliskiego trójnika. Jednak na schemacie dłuższy wychodzi od spodu pompki, a krótszy od boku. U mnie jest odwrotnie - dłuższy wychodzi od boku i nie jest nigdzie podłączony. Ktoś jest w stanie wskazać, jak jest prawidłowo?


3. Jeden wężyk z zielonym paskiem też nie jest nigdzie podłączony. Ktoś wie, gdzie on ma być?


Dzięki za wszystkie podpowiedzi.



20220115-151547.jpg

Screenshot-20220115-154314-Chrome.jpg

20220115-151513.jpg

20220115-151323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem czy coś ci to pomoże?

Ty widzisz całość na żywo tak więc będzie ci łatwiej porównać do tych zdjęć....


Elektrozawór do klap w kolektorze ssącym

FDwKZygY


Elektrozawór poduszek silnika B2231

Elektrozawór recyrkulacji spalin B2244

FDiMF8mR


Elektrozawór do sterowania turbo

FDiyX3D4


Elektrozawór Vestage....B2407

Elektrozawór sterujący turbiną B2408

FDsfsSZZ


Nie wie co to jest do końca ale jest to przetłumaczone tak .... Płyta obejsciowa sprężarki

FDy6ynO6


Tego też nie jest pewny , elektrozawór od kanałów powietrznych układu hamulcowego

1VnYo0Sidq

1VnYniqP2o


To są zdjęcia poglądowe ponieważ widzę na nich wężyki podciśnienia...

FDiEByoQ

F60g8WDO

FDsrWll3


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/530d-M57N2/browse/engine/intake_manifold_vacuum_control/

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/530d-M57N2/browse/engine/vacuum_control_agr/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Wiem już tyle, że niebieski idzie do zaworu egr, który zdjąłem razem z kolektorem.

Że dwie rurki ucięte to sterowanie klapkami, które ktoś już wcześniej wywalił.

Wiem że czerwony wężyk jest od poduszek, ale wciąż nie wiem dokąd on powinien iść. Jeden koniec mam wpięty w elektrozaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Cześć.Wezyk czerwony wyjście na poduszki ma być wpięty do elektrozaworu króciec ten do góry jest zawsze wyjściowy, ten z przodu to wejscie idzie do głównego przewodu podciśnienia.Elektrozawor poduszek i od klapek są takie same i można podmieniać.Egr steruje ten większy elektrozawór czyli przetwornik podciśnienia ma dwa króćce skierowane do góry,ten oznaczony niebieskim ringiem wyjście na EGR drugi ma być podłączony do głównego przewodu podciśnienia,konkretnie do tych odczepow na nim.To ten który idzie od wacumpompy do serwa. Jeżeli masz wywalone klapy i elektrozawór na kolektorze, konieczne zaślep wężyk od głównego przewodu.Prawidlowo nawet przy braku klap elektrozawór powinien być podłączony przynajmniej pod elektryke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten elektrozawór z foto ma kawałek wężyka z żółtym paskiem to wyjście na siłownik od klapek. Z tyłu za nim na foto widać przetwornik podciśnienia EGR. Drugi elektrozawór taki sam jak trzymasz w ręku jest od poduszek, a wężyk wychodzący będzie miał czerwony pasek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładny bałagan...

słuchaj żeby iść sensownie. przewody które idą z głównej magistrali powinny trafiać w wejście podpisane "VAC" na zaworach.

następnie masz wyjścia.

tak jak koledzy pisali.

niebieski EGR

czerwony poduchy

jeden czarny na sterowanie klapami - ten do klapek jest dodatkowo podłączony do małego przekaźnika podciśnienia wpiętego do obudowy kolektora ssącego.

nie wiem czy masz klapę w wydechu - jeśli tak to jedno podciśnienie musi trafić do przewodu na lewym kielichu

Tutaj trochę widać... może pomoże co prawda 535d ale lewa strona powinna być podobna

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=380963&start=15

znalazłem błąd na schemacie i nie wiem czy jest powielony w innych silnikach więc kieruj się opisem na zaworach.

Ehh podciśnienia fajna zabawa :mad2:

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.