Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie na wstępie chciałem się przywitać.

 

Od dwóch miesięcy stałem się posiadaczem wymarzonego e60 LCI. Niestety które wprowadziło mnie w napady lękowe:)

A mianowicie chodzi o silne stuki z przodu typowe jak w zawieszaniu np. sworzeń itp. Stuki głośniejsze z prawego koła ale w lewym też są wyraźnie słyszalne. Typowe stuki na dołkach czy koleinach.

W aucie zostało wymienione wszystko z elementów zawieszenie (8 wahaczy, 4 drążki stabilizatora, 4 gumy stabilizatora, 4 amorki, osłony i odboje, górne mocowania/łożyska przód, poduszki amortyzatora tył, wszystkie tuleje pływające itp. łącznik wahacza, końcówki i drążki kierownicze). Jak widzicie wymienione wszystko i [BAD]. W zawias poszło już ponad 5 tyś. zł. a stuki dalej są 😞 Stara została tylko maglownica którą chciałem regenerować ale spec od maglownic powiedział że nie ma żadnych luzów i na 90% nie są te stuki z przekładni. Stare zostały tylko sprężyny.

 

Proszę pomóżcie. Na stacji diagnostycznej nie znaleźli nic. Dwa warsztaty wymieniły wszystko i umywają ręce. Może macie jakieś pomysły.

Dodam tylko że przednie zwieszenie mimo że seryjne to bardzo sztywne. Praktycznie nie można rękami rozbujać przodu taki sztywny a stoi wysoko. Czy to mogą być sprężyny? Czy może mechanicy coś zjebali i źle poskładali?

 

Błagam o pomoc.

Opublikowano
Sprężyny całe nie stukają. Jeżeli poważnie wymieniłeś wszystko to może sprawdź rozpórkę, lub szukaj niedokreconych śrub. Mi kiedyś stukało mocowanie łącznika stabilizatora bo odkręciła się jedną śruba.
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano
Wszystko wymienione jak wyżej. Rozpórki sztywne. Niby nic nie ma prawa stukać a tłucze. Może jest ktoś z woj. Lubelskiego kto to zdiagnozuje i naprawi. Zapłacę stawkę razy 3 :)
Opublikowano
Ja bym jednak obstawiał maglownicę? Nie masz stuku na zgaszonym silniku przy szybkich ruchach kierownicą? Ewentualnie jak najezdzasz kołem na jakiś niski krawężnik? Pewny ten spec od magla?
Opublikowano
Ja bym jednak obstawiał maglownicę? Nie masz stuku na zgaszonym silniku przy szybkich ruchach kierownicą? Ewentualnie jak najezdzasz kołem na jakiś niski krawężnik? Pewny ten spec od magla?

W moim mieście najbardziej znany z dobrymi opiniami. Miał auto na cały dzień i stwierdził że nie ma sensu magla robić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może poduszki silnika?


Może maska ci podskakuje? Doregulować gumki oporowe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie, podepnę się pod temat. Od kilku miesięcy mam problem z stukami w przednim zawieszaniu (chyba zawieszaniu). Otóż problem pojawia się gdy skręcam kołami i wjeżdżam na jakieś koleiny gdzie zawieszanie mocno pracuje. Pojawiają się stuki/trzaski/ coś w stylu rypania w okolicy środka/prawej strony pojazdu. Podczas jazdy na wprost bardzo sporadycznie. Wymieniłem dzisiaj całe zawieszenie na nowe (amory Sachs, reszta Lemforder) i co ? i dalej to samo. Stukanie jest ewidentnie cichsze ale występuje. Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl to maglownica którą sprawdzaliśmy ze znajomymi i nie ma milimetra luzu. Dodam, że tego stukania nie da się osiągnąć na podnośniku. Ma ktoś może pomysł co jeszcze można sprawdzić ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

   Chciałbym się podpiąć pod temat, walczę już od 1,5 roku ze stukającym zawieszeniem z przodu w E61 i cały czas stoję miejscu. Na początku olałem trochę temat bo wiedziałem że jest trochę części do wymiany w zawieszeniu. W końcu zabrałem się za to i wyeliminowałem uszkodzone wahacze bo były na niektórych luzy na sworzniach, ale poszły wszystkie nowe . Oczywiście jak stukało na kostce brukowej czy na studzienkach tak nadal stukało. Po jakimś czasie poszły nowe mocowania amorów, były podejrzane także wymieniłem na Febiego. Oczywiście nadal to samo i zostawiłem ten temat na jakiś czas. Na początku roku w czasie mroźnych dni zamarzły amortyzatory, po prostu zesztywniały na beton więc stwierdziłem że podejmę temat dalej i byłem prawie że przekonany że to jest powód stukania tym bardziej że w E39 miałem problem ze stukającymi amorami.. Niestety Sahsów nie mieli aktualnie na stanie, a miałem wyjazd i chciałem to jeszcze przed tym wymienić więc padło na Meyle. Wydaje się że jest to spoko firma także wymieniłem na nie. Oczywiście nowe mocowania Lemforder mimo że stare były ok, ale dla świętego spokoju założyłem nowe z odbojnikami i osłonami i co? [BAD] blada. Jak pukało wcześniej tak pukało po wymianie. Zlałem temat na jakiś czas aż nerwy zregeneruje. Ostatnie podejście do tematu nastąpiło jakiś miesiąc temu. Przekładnia kierownicza, jako że nie szło utrzymać samochodu prosto tylko w zębach musiałem trzymać kierownicę żeby jej nie wyrywało i pukała na postoju przy szybkim ruszaniu kierownicą nawet na odpalonym silniku stwierdziłem że wymienię, że to jest na bank to. Więc wymieniłem na regenerowaną z nową listwą zębatą, fakt teraz nie muszę się siłować z autem i nie stuka przy szybkich ruchach kierownicy ale przy jeździe po pozbruku i na studzienkach nadal puka. Jak przejeżdżam przez łaty jakieś małe dziury to nic, ale mała studzienka i pozbruk to słyszę pukanie jakby łącznik albo coś takiego. Oczywiście łączniki i gumy stabilizatora nowe 🙂 Wysiadam już przy tym aucie i mam go powoli dość. Może ktoś podpowie co jeszcze tam może tak pukać. Jak na moje nie ma prawa tam już nic pukać a wali nadal.

Dla sprostowania poniżej lista co wymieniłem:

- Wahacze cały komplet

- amortyzatory 

- mocowania amortyzatorów z odbojnikami i osłonami

- łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora

- no i na deser przekładnia kierownicza.

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Temat rozwiązany, problemem okazały się amortyzatory Meyle. Jak widać jak amory to tylko Sachs i nic więcej. Przynajmniej do BMW. W e39 zakładałem TRW, a w tym Meyle. To jakaś paranoja żeby nowe amortyzatory pukały jakby miało się zawieszenie rozpaść. Jak widać nie nauczyłem się za pierwszym razem, ale już raczej tego błędu nie popełnię. Czasami lepiej poczekać dzień czy dwa i dołożyć  niż brać pierwsze lepsze i kręcić się wciąż w kółko z szukaniem co puka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.