Skocz do zawartości

[F10] 520d xdrive uszkodzony? szarpanie przy skrecie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie:

pacjent: f10 520d xdrive 2014r automat kupiony w pazdzierniku i juz 15tys km zrobilem autem..(taka praca)

sory za brak polskich znakow pisze z maka dziewczyny..

objawy: na parkingu, przy skrecie ok 100stopni kierownica i trzymaniu w tej pozycji(nie wazne w ktora ze stron) i jazda na wolnych obrotach auto wolno szarpie w rownych odstepach. Zauwazylem, ze tylko jak dodaje gazu i trzymam tak ponizej 1k obrotow jadac ze stala predkoscia (bardzo wolno) i trzymajac kierownice w pozycji 90stopni++ daje sie uzyskac efekt szarpania(bez nacisniecia gazu tego nie ma).

Jestem nowym uzytkownikiem forum ale doslownie wszystkie strony przepatrzylem zanim w ogole zalozylem konto.

Z tego co wyczytalem obawiam sie, ze to xdrive szczegolnie ze jak wyciagam 2 bezpieczniki (od 4x4) z tylu 178 i 138 to problem ustaje. opony te same przod i tyl takie jak powinny byc(gosc od ktorego kupowalem zalozyl juz zimowki i nie wiem czy robil zbieznosc).

Auto po za tym sprawuje sie bardzo dobrze(czasami na progach zwalniajacych czuc jak by na ktorejs osi byl.. luz? i tez ta sama sytuacja z wcisnietym pedalem gazu czuc a bez nie czuc.)

Nie swieca mi sie zadne kontrolki(co wydaje mi sie dziwne jak na problem z xdrive chyba, ze to poczatek?) i pytanie do Was na co byscie typowali i co byscie doradzili bo nie mam budzetu w tym miesiacu na grubo ponad 3tys zl niestety :

1. Czy jest sens jechac na zbieznosc kol na poczatek?

2. Czy od razu dac skrzynke do sprawdzenia?

3. Czy olej wymienic? jesli tak to jaki bo szczerze pogubilem sie ktory olej jest od x drive?: a. olej w skrzynce, b. olej przekladniowy, c. olej skrzyni biegow, d. olej dyferencjalow? e. olej reduktora? (tak w mechanice jestem lajkiem, za to moge zrobic dobre zdjecia i obrobic w photoshopie jesli ktos potrzebuje)

4. Moze zamiast tego kupic xdelete i wyciac problem na jakis czas? (nie latam bokami, sam chcialem 4x4 dla bezpieczenstwa, ale nie mam budzetu aktualnie na 3tys zl++ a taki xdelete 600zl i chyba oszczedzi przednia os na jakis czas?)

5. W ktoryms temacie na forum byl (troche) podobny problem i winny okazal sie czujnik ABS?

6. Moze to cos bardziej z kontrola trakcji?

7. elektryka? (to chyba pytanie/zyczenie)


Wielkie dzieki Panowie za kazda dobra rade i zycze dobrej nocy!

Pozdrawiam, Filip

Opublikowano

Jeśli wyjąłeś bezpiecznik i problem ustał to na 99% x-drive. Ponieważ wada prawdopodobnie jeszcze nie jest w stadium zaawansowanym to ja bym próbował po kolei


1. wymiana oleju w x-drive, oczywiście wymieniasz olej w skrzynce, wchodzi < 1L. Jeśli problem ustanie, super, jeśli nie to najwyżej stracisz 200-300pln. Wymiana napewno nie zaszkodzi.

2. x-delete też jest jakimś rozwiązaniem, ja jeżdżę na letnich z x-delete na zimowych włączam sobie x-drive.


Jeśli wymiana oleju nie pomoże, i nie chcesz wyłączyć x-drive to pozostaje praktycznie tylko regeneracja skrzynki (można kupić zestaw naprawczy lub poszczególne części jeśli wiadomo co zużyte i robić samemu), wszystkie inne czynności, które wymieniłeś, nie rozwiążą twojego problemu.

spacer.png

Opublikowano

Witam,

Rozumiem i dziękuję za ocenę sytuacji.

Co do tego co napisałeś o oleju masz na myśli żeby powiedzieć mechanikowi żeby wymienił olej xdrive i olej do skrzynki ? Czy olej do xdrive = olej do skrzynki ?

Wydaje mi się że mechanik wymieniał mi jakiś czas temu olej przekładniowy ale nie jestem pewien bo nie mam faktury przy sobie.. olej przekładniowy to jeszcze co innego czy to właśnie ten do xdrive/skrzynki ? Z tymi olejami jeszcze się uczę sory za chaos.

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam, Filip

Opublikowano
Jeśli wyjąłeś bezpiecznik i problem ustał to na 99% x-drive. Ponieważ wada prawdopodobnie jeszcze nie jest w stadium zaawansowanym to ja bym próbował po kolei


1. wymiana oleju w x-drive, oczywiście wymieniasz olej w skrzynce, wchodzi < 1L. Jeśli problem ustanie, super, jeśli nie to najwyżej stracisz 200-300pln. Wymiana napewno nie zaszkodzi.

2. x-delete też jest jakimś rozwiązaniem, ja jeżdżę na letnich z x-delete na zimowych włączam sobie x-drive.


Jeśli wymiana oleju nie pomoże, i nie chcesz wyłączyć x-drive to pozostaje praktycznie tylko regeneracja skrzynki (można kupić zestaw naprawczy lub poszczególne części jeśli wiadomo co zużyte i robić samemu), wszystkie inne czynności, które wymieniłeś, nie rozwiążą twojego problemu.

Wyzej się odniosłem do tego co napisałeś to jak byś mógł mi wytłumaczyć z tym olejem. Dzięki

Opublikowano

Olej x-drive to olej do skrzynki, a co mechanik ma na myśli mówiąc olej przekładniowy to może wiele znaczyć.


Najlepiej skoro robiłeś to sprawdź jaki olej był wymieniany, nie do czego tylko jaka marka jakie właściwości, łatwiej będzie stwierdzić gdzie dokładnie ten olej został wymieniony.


Do x-drive idzie przynajmniej u mnie DTF 1 lub odpowiednik, u Ciebie prawdopodobnie też ale to mechanik powinien wiedzieć.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zaciekawiło mnie bardzo Twoje stwierdzenie

jeżdżę na letnich z x-delete na zimowych włączam sobie x-drive

 

Czy można "bezkarnie" używać tej opcji i nie spowodować jakiejś usterki napędu ???

Jadę np. do Niemiec trasę 1000 km, jest ładna pogoda itd więc toczę się na tylnym napędzie ....

Opublikowano
zaciekawiło mnie bardzo Twoje stwierdzenie

jeżdżę na letnich z x-delete na zimowych włączam sobie x-drive

 

Czy można "bezkarnie" używać tej opcji i nie spowodować jakiejś usterki napędu ???

Jadę np. do Niemiec trasę 1000 km, jest ładna pogoda itd więc toczę się na tylnym napędzie ....

Z tego co się przewijało z różnych tematów to jeśli nie pałujesz auta to nie będzie usterek tylko trzeba wymieniać opony tak jak wyżej. Żeby pozniej nie było różnić w oponach bo xdrive zacznie świrować jeśli tył będzie bardziej zużyty. Tylko, wiem to z teorii więc mogę się mylić.

Opublikowano
zaciekawiło mnie bardzo Twoje stwierdzenie

jeżdżę na letnich z x-delete na zimowych włączam sobie x-drive

 

Czy można "bezkarnie" używać tej opcji i nie spowodować jakiejś usterki napędu ???

Jadę np. do Niemiec trasę 1000 km, jest ładna pogoda itd więc toczę się na tylnym napędzie ....

 

Usterki napędu napewno tym nie spowodujesz, przecież odłączasz tylko przedni napęd. Ok, jak chcesz poszaleć driftując i palić "gumę" to kto wie, wszystko da się zepsuć :D

Trzeba mieć na uwadze też, że zużycie innych podzespołów napędu jest obecne, poza może mniejszym zużyciem oleju w x-drive i brakiem zużycia tarcz sprzęgiełek (czy jak to się nazywa) w x-drive.


A i dla Ciebie Filip, pierwszym punktem powinno byc sprawdzenie czy wszystkie 4 opony mają taki sam obwód, ale orangoleptycznie a nie po napisach na oponach.

spacer.png

Opublikowano

Wymienił bym olej w Xdrive i zrobił na nowo adaptecje Xdrive.W bardzo wielu przypadkach to pomaga



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Tak zrobię na poniedziałek wymiana oleju xdrive. Mam tylko pytanie jak się robi adaptacje ? Chodzi o adaptacje skrzyni tj. pedałami przytrzymać parę sek i puszczać ? Czy jest jakaś procedura do adaptacji xdrive ? Jeśli tak to można samemu czy trzeba komputerem ? Czy może mechanik po prostu robi już takie cuda?

Pozdrawiam i dzięki wielkie za podpowiedź, Filip

Opublikowano

Adaptacje robi się,poprzez komputer i program np.ISTA + jest to program serwisowy BMW.Tym programem też wykasujesz np.jeśli jest błąd zużytego oleju w Xdrive.Bo taki też się czasem pojawia



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Adaptacja tylko komputerem, wartości zużycia oleju są kasowane. Nie jestem pewien ale adaptacji nie robi się we wszystkich skrzynkach. Np dla ATC400 (w x3 E83) powinna być zrobiona a dla mojej ATC35L już nie ma przewidzianej adaptacji, nie sprawdzałem czy jest w komputerze w ogóle możliwa.

spacer.png

Opublikowano

Dzięki Panowie w poniedziałek wymienię olej zapytam mechanika czy ma oprogramowanie i może zrobić adaptacje jeśli nie to będę szukał magika który to robi w miastach najlepiej Lublin Warszawa Kraków bo mam takie trasy w pracy. Będę informował jak sytuacja się rozwinie.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję, Filip

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Panowie w poniedziałek wymienię olej zapytam mechanika czy ma oprogramowanie i może zrobić adaptacje jeśli nie to będę szukał magika który to robi w miastach najlepiej Lublin Warszawa Kraków bo mam takie trasy w pracy. Będę informował jak sytuacja się rozwinie.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję, Filip

 

W Warszawie masz https://www.facebook.com/autoclassicservice/ a w Krakowie http://www.m-punkt.pl ----- lub ----- http://emserwis-bmw.pl

Opublikowano

A i dla Ciebie Filip, pierwszym punktem powinno byc sprawdzenie czy wszystkie 4 opony mają taki sam obwód, ale orangoleptycznie a nie po napisach na oponach.

Jakiej wielkości różnice są akceptowalne?

W ista da się odczytać prędkość obrotową poszczególnych kół z której da się wyliczyć różnicę obwodów.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Nie widziałem jakichś zobowiązujących wytycznych. NewTis mówi:


The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement).

Czyli różnice w profilu nie większe niż 2mm przy takich samych kołach, ile to w obwodzie trzeba by policzyć.

spacer.png

Opublikowano

Witam,

Update odnośnie problemu xdrive: wymiana oleju xdrive i adaptacja pomogly. Niestety objawy dalej występują ale sporadycznie. Szkoda, że całkowicie nie da się wyeliminować problemu. Chyba zostaje xdelete i ewentualnie naprawa w przyszłości całej puszki czy jak to się nazywa(3tys zł pewnie pęknie, innej opcji nie ma)

Widzę, poprawę podczas zmiany biegów albo to efekt placebo(płynność zmiany biegów )

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie pomysły to możecie dać znać gdzieś czytałem że 2x wymiana oleju komuś pomogła ale nie wiem czy jest sens.

Pozdrawiam, Filip

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.