Skocz do zawartości

czy Wam też parują lampy LED przy niskich temperaturach?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Zauważyłem, że obecnie podczas mrozów parują lampy w praktycznie nowym tygodniowym aucie. Para kondensuje się na górze lampy, tak że nie wpływa na wiązkę światła.

Po wprowadzeniu do garażu po 10 min para znika. Parujące lampy nie wydają się jednak czymś do końca normalnym, czy ktoś z Was w swoim F40 zauważył coś podobnego?


Poniżej zamieszczam zdjęcia:


a1.jpg


a2.jpg

  • 2 lata później...
Opublikowano

U mnie tez oaruja reflektory wlasciwie tylko jeden przy ostej ulewie oraz utrzymujacej sie wilgoci w powietrzu nawet zacxyna para sie skraplac ale po paru dniach wszystko wysycha

IMG_4289.jpeg

IMG_4294.jpeg

Opublikowano

ja mam 180kkm najechane i nie mam takich atrakcji w ledach. wciąż jak nowe, adaptacyjne świetnie pracują

Opublikowano
W dniu 10.01.2022 o 20:26, Bl1nk napisał(a):

Cześć,

 

Zauważyłem, że obecnie podczas mrozów parują lampy w praktycznie nowym tygodniowym aucie. Para kondensuje się na górze lampy, tak że nie wpływa na wiązkę światła.

Po wprowadzeniu do garażu po 10 min para znika. Parujące lampy nie wydają się jednak czymś do końca normalnym, czy ktoś z Was w swoim F40 zauważył coś podobnego?

 

Poniżej zamieszczam zdjęcia:

 

a1.jpg

 

a2.jpg

Takie parowanie jak Twoje jest w pelni normalne. Mam 3 lata juz F40 i zdarza sie od czasu to czasu, w zaleznosci od warunkow. Byl okres, ze nie bylo wcale, teraz czasem sie pojawia.

Ponizej jeszcze wyjasnienie od VAG z czasow gdy mialem Leona i sie z tym pogodzilem. Ale jak juz sie skrapla woda to raczej nie jest dobrze.

 

image.png.283b4516db511255029a3ff0e7c21395.png

uczEd3G.jpg

lsQHtRv.jpg

 

RtwCVgl.jpg

zqJQXIy.jpg

 

Opublikowano

Matkoboskokochanoistomilicjantów co za stek bzdur w tym dokumencie z VAG. "Argumentacja dla klienta" czyli jak powiedzieć spie**** tak, żeby się nie obraził 🙃.
Parowanie klosza reflektora w normalnych warunkach nie powinno mieć miejsca, a jeżeli paruje to albo ma źle osadzone lub uszkodzone uszczelki (wpuszcza za dużo albo zatrzymuje wilgoć, która nie ma jak odparować) albo zachodzi zjawisko kapilarne i wilgoć dostaje się do klosza poprzez przewód zasilający (i to jest normalne zjawisko), ale mówi tylko o tym, jak wujowo producent zaprojektował złączki i sam klosz, bo ta wilgoć powinna mieć jak odparować. W długiej perspektywie ta skraplająca się woda spowoduje wytworzenie osadu na wewnętrznej części klosza, który będzie ograniczał wiązkę światła.

  • Lubię to 1
odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano

No właśnie, nic dodać nic ująć, przykład insignia, na 10 aut to pewnie z 8 "choruje" na parowanie lamp w środku. A dlaczego? A dlatego ze są wadliwe, po kilku latach rozszczelniają się na łączeniu klosza z obudową i na uszczelkach dekli z tyłu żarówek po uszczelnieniu tych miejsc wilgoć znika. Woda/wilgoć w lampie to nie tylko wygląd/estetyka to też kwestia bezpieczeństwa i chyba nie muszę nikomu tłumaczyć że im lepsze jaśniejsze swiatło daje lampa tym bardziej robi się niebezpieczna dla innych na drodze. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.