Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. mam problem odnośnie trakcji w bmw e39 3.0d 184km manual. Przy jeździe powyżej 80km/h załącza się trakcja i auto nie przyspiesza. Nie odczuwam jakichś uślizgów przy tej prędkości. Problem pojawia się na 3, 4 i 5 biegu. Niezależnie od ilości danego ,,gazu'' załącza się trakcja i nie mogę szybciej jechać. Przy wyłączonej trakcji auto normalnie rozpędza się do normalnych prędkości. Na 1 i 2 biegu nawet się nie zaświeci trakcja przy mocnym ruszaniu. Dopowiem, że wcześniej byłem na wymianie tylnych opon.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie jak wyżej obwód zewnętrzny opony musi być na każdym kole taki sam, czyli najprościej te same opony na wszystkich kołach, te same szerokości i profile. Dodatkowo sprawdź czy w którymś kole nie ma za mało powietrza.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obie ? Ale w aucie masz cztery koła. Jeśli tylne są mniejsze niż przednie to kręcą się szybciej podczas jazdy więc sterownik czyta to jako uślizg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz inną szerokość z tyłu niż z przodu lub inny profil to będzie problem. Przykładowo 225/50 225-szerokosć opony, 50-jej wysokość wyrażona w procentach, czyli szeroką na 225mm wysoka na 112,5mm znając średnicę welgi R16 (tu jest to w calach) jeden cal to 2,54cm więc średnica zewnętrzna takiego koła to 16x2,54+2x11,25=63,14cm

W tym wypadku obwód koła wynosi ok 2πx31,57=198,25cm

Jak założysz o innych parametrach to prędkość kół tylnych i przednich będzie inna z powodu innej średnicy. Dlatego sterownik widzi uślizg kół.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
245/45/18 = 67,23, 245/40/18 = 64,78 różnica to prawie 2,5cm w wysokości koła, jak stoisz z boku auta wiele nie widać, ale sterownik ABS czyta już wyraźną różnicę prędkości kół. Zrób experyment i zamień koła przednie z tylnymi, teraz tylne kręcą się szybciej od przodu i jest to interpretowane jako uślizg, po zmianie szybciej będą kręciły się przednie, może trakcja zgaśnie? Tak czy inaczej wysokość koła powinna być zachowana z przodu i z tyłu, to nie musi być co do milimetra, ale prawie 2,5cm to już dużo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to po obwodzie daje różnicę 8cm. Czyli koła tylne zrobiły pełny obrót, a przednie muszą się jeszcze przetoczyć prze 8cm do pełnego obrotu. Na odcinku 1km wychodzi różnica 2 obrotów koła, niby nie dużo, ale jakdac 100km/h to przez tą godzinę będzie 200 obrotów kół różnicy. Idąc dalej tym tropem gdy prędkość na kołach przednich wyniesie 100km/h to na kołach tylnych będzie 100,4km/h czyli ewidentny uślizg ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Istnieje jakieś niebezpieczeństwo gdy odłączę trakcje i będę jechał z wyższą prędkością? Czy różnica jest nieznaczna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A weź zrób jeszcze kalibrację kąta skrętu. Albo sprawdź chociaż położenie. Może kąt jest mocno rozjechany i stąd takie szopki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zaloguj się kompem podczas jazdy i popatrz na prędkości kół, jeżeli sygnał zaczyna być źle czytany przez czujnik będziesz widział które koło generuje problem. Może rotor jest źle czytany, zabrudzenie/korozja itp

Niebezpieczeństwo odłączenia trakcji jest ściśle powiązane z Twoimi umiejętnościami, kiedyś jej nie było i auta jeździły, teraz mają wszystkie, są też kierowcy którym przeszkadza, duże prędkości i brak doświadczenia mogą się skończyć źle, po to ona jest aby pilnować uślizgu kół, jeżeli sam ich nie czujesz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kabel 100 zł, INPA do pobrania z netu. To jest podstawowe narzędzie, bez którego dramatycznie wzrasta koszt serwisowania auta.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Sorki za odgrzanie kotleta ale dobrze wiedzieć że rozmiary opon mają wpływ na trakcje. A czy mogę mieć dwa różne bieżniki (przód inne niż tył) ale zachowując wszystkie o takim samym rozmiarze? Bo tylne mam już podjechane i planuje wymienić jedną parę.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Lepiej nie próbuj odłączać kontroli trakcji bo to może zakończyć się fatalnie. Odnośnie opon 8 cm na obwodzie to jest już dużo i to prawdopodobnie jest przyczyna twoich problemów.
Opublikowano

A właśnie, taka sprawa: u mnie trakcja sprawna. Jak dam buta to zaczyna mrugać i auto się uspokaja. Ale... jadąc za każdym razem, bez względu na prędkość i styl nawet na nawierzchnię. Po kilku km (około 5-10) trakcja się zapala i świeci cały czas. Do momentu wyłączenia silnika . Tak za każdym razem. Gdzieś mi się rzucił w oko artykuł , że nawet zbyt mały akumulator ma na to wpływ. Że ponoć nie jest w stanie "zasilić" wystarczająco całego układu bezpieczeństwa i trakcji. Dlatego się włącza. I rzeczywiście , sprawdziłem , mam za mały akumulator. W tym może być problem? Na razie nie planuje zmiany bo mam inne wydatki a ten jeszcze jakoś kręci ale z czasem zmienię go na odpowiedni do tego auta.

P.S. opony mam wszystkie 4 takie same.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź ciśnienie w kołach, akumulator który jest na tyle sprawny że uruchamia samochód, raczej nie będzie problemem mimo tego że za mały, przecież po stracie, zaczyna ładować alternator, tych spadków napięcie podczas jazdy już nie powinno być, podepnij kompa, weź kolegę na fotel pasażera, odpalić kompa i popatrzeć na prędkości z rotorów podczas jazdy do momentu kiedy zapali się błąd, myślę że odpowiedź będzie od razu, oczywiście może być też któryś czujnik, ale np. chwilowy zanik odczytu prędkości podczas jazdy, też będzie widoczny. No może być też pompa która się psuje, ale jak zanika któryś czujnik, to sam czujnik można sprawdzić, wtedy można iść głębiej i szukać problemu w niej
Opublikowano
Pod kompa nie podepnę bo na razie mam nie ogarniętego laptopa. A ciśnienie w kołach pilnuje zawsze. Może fakt jakiś czujnik chwilowo gubi sygnał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
diagnostyka-podstawa, jak wiesz gdzie jest problem, można powiedzieć że w 50% naprawiłeś auto, najgorzej jak strzelasz po omacku, podjedź do kogoś kto jest w stanie się podpiąć i sprawdzi co się dzieje, to nie kosztuje dużo
Opublikowano

Ja mam INPe i kabel ale coś nie tak z instalacją poszło i program nie działa.

Jak ogarnę laptopa to sobie to sam zdiagnozyje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

INPA działająca

https://e46garage.pl/category/diagnostyka/inpa/

Najlepiej do takich celów osobny laptop Win7, ewentualnie jeśli masz łatwo wyjmowalny dysk to postawić osobny system na innym dysku i programy do diagnostyki auta.


Na trakcję ma również wpływ kalibracja kąta skrętu kierownicy. To tak jakby się okazało, że wszystkie czujniki w kołach pokazują poprawnie, a błąd nadal występuje.

Opublikowano
Ok spróbuję ta zainstalować. Ale jak będą do zainstalowania sterowniki to leżę. Pójdę do gościa od informatyki i komputerów. Muszę mieć ten program.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.