Skocz do zawartości

Nie działa spryskiwacz tylni tył e39 530d touring


Nomad77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z nie dzialajacym spryskiwaczem tylnej szyby w swoim touringu. Problem nie jest jednak banalny jak przypuszczalem. Otoz bylem pewny ze padla pompka spryskiwacza, rozebralem wiec nadkole i co sie okazalo. Odlaczylem pompke od pradu przelaczylem na kabel od przedniej i pryska, sprawdzilem czy jest prad w kablu tylnej i jest napiecie w momencie wlaczania dzwignia wycieraczki (wycieraczka tyl chodzi normalnie). Przelozylem pompke w miejsce pompki intensywnego sprykiwania pod maske i tam dziala normalnie. Po wlaczeniu kabli na miejsce tak jak oryginalnie bylo zostawiajac pompke tylna pod maska a ta z pod maski na tyl. Nie pryska na tyl. Jak to jest mozliwe ze pompka ktora uruchania sie na innym miejscu a dziala normalnie a w miejscu gdzie powinna dzialac bo dostaje prad ani drgnie. Macie jakies pomysly bo ja juz zglupialem. Czy dzialanie tej pompki jest jeszcze z czyms powiazana np z wiazka tylnej klapy? Przypomne ze wycieraczka dziala normalnie i oswietlenie tylnej klapy i zamek magnetyczny dziala. O co kaman?

Poratujcie prosze bo bez tego w zimie kicha na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może kabel złamany. Sprawdzałeś to był prąd, założyłeś na miejsce i znowu rozwarło. Druga opcja to, że nie sprawdzałeś napięcia pod obciążeniem. Zapnij jakąś postojówkę, sprawdź czy świeci i wtedy zmierz napięcie pod obciążeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam wydaje mi sie ze juz bylo tam grzebane wczesniej byc moze ktos nie zrobil tego dobrze poprzednio. Wiazka po prawej stronie wydaje sie grubsza i jest owinieta tasma izolacyjna nie tak jak lewej gdzie jest tasma pleciona czarna orginalna. Czy to jest wlasnie wiazka po prawej stronie? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam wydaje mi sie ze juz bylo tam grzebane wczesniej byc moze ktos nie zrobil tego dobrze poprzednio. Wiazka po prawej stronie wydaje sie grubsza i jest owinieta tasma izolacyjna nie tak jak lewej gdzie jest tasma pleciona czarna orginalna. Czy to jest wlasnie wiazka po prawej stronie? Pozdrawiam

Odgrzewam: tak z prawej strony idą kable od spryskiwacza i wycieraczki. Można jeszcze sprawdzić przekazniki, bezpieczniki ( są pod aku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za info problem wciąż nierozwiązany, nie grzebałem w kablach, bo trochę się boje ze ułamie się jeszcze następny od świateł i nie będę mogli jeździć z taka wada bez świateł stopu to ryzyko. Poza tym mam problem z odkręceniem śrubki od tej plastikowej osłony samej wiązki na zawiasie zapiekła się i gniazdo śruby się zjechało mimo, że pryskałem środkiem na zapieczone gwinty na siłę zrywać nie chce bo połamie plastik i to taki pat ani naprawić ani tak zostawić bo bez spryskiwacza z tyłu kiepsko zwłaszcza teraz w zimie. Jest ponoć sposób na wyciągnięcie wiązki przez głośnik w suficie ale nie wiem czy uda się wiązkę z powrotem wsadzić. Może jest ktoś we Wrocławiu kto może to zrobić za kasę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może jest ktoś we Wrocławiu kto może to zrobić za kasę?

Zapytaj BM Garage na Swojczyckiej. Trochę mi już naprawili. Chłopaki są bystrzy, choć nie wiem czy robią takie rzeczy, ale jak rozmawiałem z p. Michałem to mówił, że naprawiają wszystko w beemkach. Nie polecam, żeby nie brać odpowiedzialności, ale ja zawsze byłem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za info problem wciąż nierozwiązany, nie grzebałem w kablach, bo trochę się boje ze ułamie się jeszcze następny od świateł i nie będę mogli jeździć z taka wada bez świateł stopu to ryzyko. Poza tym mam problem z odkręceniem śrubki od tej plastikowej osłony samej wiązki na zawiasie zapiekła się i gniazdo śruby się zjechało mimo, że pryskałem środkiem na zapieczone gwinty na siłę zrywać nie chce bo połamie plastik i to taki pat ani naprawić ani tak zostawić bo bez spryskiwacza z tyłu kiepsko zwłaszcza teraz w zimie. Jest ponoć sposób na wyciągnięcie wiązki przez głośnik w suficie ale nie wiem czy uda się wiązkę z powrotem wsadzić. Może jest ktoś we Wrocławiu kto może to zrobić za kasę?

Z reguły kable pękają za tym zawiasem. Dobrze byłoby jednak odkręcić te obudowę w zawiasie co ułatwi pracę. Ja rozebrałem plastiki klapy, oraz ten zawias, w połowie wysokości szyby uciąłem WSZYSTKIE kable zaznaczając je numerami. Potem w suficie zdjąłem głośnik i nad nim idą dalej kable. W tym miejscu również je uciąłem i dolutowałem nowe. Przeciągłem przez zawias , złożyłem plastiki klapy i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam sprawdzic mase? Prosze tak na chlopski rozum ;) zrobilem jeszcze test miernikiem w spoczynku czyli wpialem w gniazdo i jak nie uzywam dzwigni do wlaczenia spryskiwacza nie pokazuje napiecia jak uzyje dzwigni pokazuje ok 12v-15v. Czyli jak powinno byc jak mysle. Gdy zrobilem to samo ze sprysiwaczem przednim tam miernik polazuje napiecie przy wlaczonym i wylaczonym. Podobna jak przypadku tylnego sytuacja jest z napieciem 3 pompki od swiatel i szyby przedniej. Pytanie czy jednak przednia pompka powinna miec napiecie mimo wylaczenia? Od razu zaznaczam ze chodzi normalnie bez zarzutu. Gdzie jeszcze moge sprawdzic bezpiecznik od spryskiwacza tylnego jest osobny czy razem z przednim. Jak razem z przednim to raczej nie to bo przod chodzi normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem sprawdź przejście, jednym przewodem do karoserii drugim do pinu wtyczki. Wtyczka na jednym pinie ma mieć napięcie na drugim masę. Bez masy nie ma prawa działać.

Tak ma być, napięcie ma się pojawić w chwili naciśnięcia manetki. Jeśli masz napięcie to nie szukaj przyczyny w bezpiecznikach bo masz sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, masa sprawdzona i byla jednak problem z pompka w koncu rozwiazany okazalo sie ze jednak pompka byla wadliwa wymiana i dziala. Dzieki serdeczne za pomysly i porady przydaly sie nie musialem kabli wymieniac. Mam jeszcze jedno pytanie zanim zaczne wymiane. Na przegladzie zobaczylem juz agonalne przewody paliwowe. Kupilem oba ale nie wiem ktory to paliwo a ktory powrot nie widze tego pod spodem moze ktos z was juz to ma za soba i moze podpowiedziec. Na nowych mam podane ale pod autem nie widze wskazowki a dlugosci praktycznie identyczne. Dajcie znac pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, masa sprawdzona i byla jednak problem z pompka w koncu rozwiazany okazalo sie ze jednak pompka byla wadliwa wymiana i dziala. Dzieki serdeczne za pomysly i porady przydaly sie nie musialem kabli wymieniac. Mam jeszcze jedno pytanie zanim zaczne wymiane. Na przegladzie zobaczylem juz agonalne przewody paliwowe. Kupilem oba ale nie wiem ktory to paliwo a ktory powrot nie widze tego pod spodem moze ktos z was juz to ma za soba i moze podpowiedziec. Na nowych mam podane ale pod autem nie widze wskazowki a dlugosci praktycznie identyczne. Dajcie znac pozdrawiam.

Zasilanie to ta rurka która wchodzi w pompę progową. Ta druga to powrót. Sprawdzałem bo u mnie też są do wymiany. Ile dałeś za nowe rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem przez allegro miedziane zamienniki bo org prawie nie można znaleźć w sieci a jak już to cena jest ok 260 zł za sztukę. Ja kupiłem obie za 90 plus przesyłka zamknąłem się w 100 zł.


https://allegro.pl/oferta/przewody-paliwowe-bmw-e39-diesel-2-0-2-5-3-0-6881901706


Robią na wymiar podajesz vin i przysyłają. Problem lekki, że przesyłają zwinięte w koło i trzeba rozprostować i wygiąć po jednej stronie pod kątem tak jak org. Rurka miedziana jest dość miękka więc idzie dość łatwo, ale powinni o tym poinformować przed zakupem. Mogą być minimalnie za długie takie komentarze czytałem na aukcji ale najwyżej głębiej wejdą będzie parę cm zapasu jakby rurka gumowa się uszkodziła przy montażu. Jeszcze nie montowałem także nie wiem jak wyjdzie ale to już nie bawem.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem przez allegro miedziane zamienniki bo org prawie nie można znaleźć w sieci a jak już to cena jest ok 260 zł za sztukę. Ja kupiłem obie za 90 plus przesyłka zamknąłem się w 100 zł.


https://allegro.pl/oferta/przewody-paliwowe-bmw-e39-diesel-2-0-2-5-3-0-6881901706


Robią na wymiar podajesz vin i przysyłają. Problem lekki, że przesyłają zwinięte w koło i trzeba rozprostować i wygiąć po jednej stronie pod kątem tak jak org. Rurka miedziana jest dość miękka więc idzie dość łatwo, ale powinni o tym poinformować przed zakupem. Mogą być minimalnie za długie takie komentarze czytałem na aukcji ale najwyżej głębiej wejdą będzie parę cm zapasu jakby rurka gumowa się uszkodziła przy montażu. Jeszcze nie montowałem także nie wiem jak wyjdzie ale to już nie bawem.

Pozdr.

 

Ja kupiłem samą rurkę na metry.


https://allegro.pl/oferta/rurka-rura-fi-8-miedziana-miekka-uklady-paliwowe-9802788794


I pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.