Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Są już dostępne kolektory po regeneracji do B47 czy B37:


Widzialem wlasnie Reiselcar i firme powyzej w necie.

NIewiem jak kosztowo, Reiselcar sa juz opinie pozytywne, a jak ta druga firma ? Ktos moze robil/kupil juz u nich kolektor?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Pytanie, czy ktos moze kupowal kolektor do B47 od firmy PT PRO ? * cena ok 1tys (widac, ze ma inne elementy wewnatrz ( spaw/nit ?- pytanie na ile jest wytrzymaly )


https://ptpro.otomoto.pl/inventory


Ewentualnie RaiselCar: ( niewiem jaka cena, ale drozej niz firma wyzej.



Jutro moj kolektor bedzie demontowany i niewiem czego sie spodziewac (przelot 190tys ). Mam nadzieje, ze niebedzie sporych luzow i wystarczy wyczyscic, ale na wszelki wypadek szukam opcji awaryjnych.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 24.04.2023 o 19:22, Lendio napisał(a):

Pytanie, czy ktos moze kupowal kolektor do B47 od firmy PT PRO ? * cena ok 1tys (widac, ze ma inne elementy wewnatrz ( spaw/nit ?- pytanie na ile jest wytrzymaly )

 

 

https://ptpro.otomoto.pl/inventory

 

 

Ewentualnie RaiselCar: ( niewiem jaka cena, ale drozej niz firma wyzej.

 

 

 

 

Jutro moj kolektor bedzie demontowany i niewiem czego sie spodziewac (przelot 190tys ). Mam nadzieje, ze niebedzie sporych luzow i wystarczy wyczyscic, ale na wszelki wypadek szukam opcji awaryjnych.

Witam i jaki stan klap/kolektora. mam ten sam przebieg i ten sam silnik i też się zastanawiam czy to wyciagać i weryfikować. Mocno był zasyfiony nagarem?

Opublikowano

W stosunku do tego co widzialem na filmach z youtuba przy przebiegach ok 180/190tys to moj byl bardzo czysty. Luz b.delikatny na czwartej klapce, ale narazie o odpadnieciu niema mowy. Za 40 tys do kontroli i pewnie regeneracji.

Opublikowano
17 godzin temu, Lendio napisał(a):

W stosunku do tego co widzialem na filmach z youtuba przy przebiegach ok 180/190tys to moj byl bardzo czysty. Luz b.delikatny na czwartej klapce, ale narazie o odpadnieciu niema mowy. Za 40 tys do kontroli i pewnie regeneracji.

Sam to robiłes czy w jakims warsztacie?

Opublikowano
6 godzin temu, amt-parts napisał(a):

Sam to robiłes czy w jakims warsztacie?

W warsztacie u znajomego. 

Ogolnie warto tam zagladnac przy tym przebiegu i spac spokojnie.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Ktoś już testował te kolektory z pt-pro. 
Mój się rozszczelnił niestety. 318d b47 18r. 180tys. 

Opublikowano

Dziś zamówiłem ten z pt-pro

wiec przetestuje i ewentualnie napiszę jak to wygląda. Co do jakości to wiadomo. Trzeba poczekać. Ale wygląda solidnie. 
Mój 180 tys.  Kolektor zabity i rozszczelniony. Śmietnik. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.02.2024 o 16:29, Kolorusek napisał(a):

U mnie był ubytek 1l na 10 000km. Panowie w serwisie stwierdzili, że to normalne 🤣

Została mi jednak przyznana wymiana bo wpuścili kamerkę i wyszło, że jest mokro + chłodnica była od nowości tj 2010r. Akcji po vinie nie miałem. U mnie też krzyknęli chyba 800zł za sprawdzenie, ale jeśli wyjdzie, że chłodnica to nic nie płacę 

 

W dniu 25.04.2024 o 08:36, Jaros85 napisał(a):

Dziś zamówiłem ten z pt-pro

wiec przetestuje i ewentualnie napiszę jak to wygląda. Co do jakości to wiadomo. Trzeba poczekać. Ale wygląda solidnie. 
Mój 180 tys.  Kolektor zabity i rozszczelniony. Śmietnik. 

Jesteś pewny tego przebiegu 🤔 Ja w poprzednim samochodzie rozbierałem przy 280k i klapki nie miały luzu a kolektor nie był aż tak bardzo oblepiony Zaglądałem tam tylko dlatego że kruczeć od wody się urwał i musiałem zdemontować kolektor silnik n47 Myślę że gdyby nie to że musiałem zdjąć kolektor jeszcze pewnie długo tam by nie trzeba zaglądać 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.04.2024 o 09:36, Jaros85 napisał(a):

wiec przetestuje i ewentualnie napiszę jak to wygląda. Co do jakości to wiadomo. Trzeba poczekać. Ale wygląda solidnie. 
Mój 180 tys.  Kolektor zabity i rozszczelniony. Śmietnik. 

mam b47 biturbo w f15, ściągałem kolektor przy 210 tyś: syfu nie dużo, klapki idealne. Ściągałem profilaktycznie bo wszyscy straszą..

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Tak. Przebieg ok. Auto w rodzinie. Aktualnie 181. 
minus to wymiany oleju co 30tys i dużo jazdy po mieście. 
Rozszczelnienie wystąpiło przy uszczelce dolegającej do głowicy. Nie duże ale jest. 
nagar spory. W e90 było go mniej. Ale tam trochę mniej ekologi było i jazda głównie po autostradzie. Błędy jakie mam to egr,klap czy czujników informacyjnych o zbyt dużej masie powietrza i na odwrót. 
Kolektor już dotarł i wygląda na solidny. Dodatkowo wymieniam pokrywę zaworów wraz z uszczelka. Jest trochę zapocenia wokół niej więc prawie jedna robota przy wymianie kolektora. 
Mechanik pokazywał mi foty kolektorów po 100tys które wyglądają gorzej niż mój. Krótkie odcinki. Zimny silnik i brak dobrego przedmuchu spowodowany bardzo dobrą oczywiście skrzynią ale wyjątkowo nisko trzymającą obroty. Głównie po mieście. Wiadomo można na sporcie ale zimny silnik wysokie obr to tak nie bardzo. Jak ktoś ma łopatki to chociaż sobie podbije w zależności od prędkości. A tak silnik trzyma te 1200 do 1500 i to w ogóle nie pomaga. 
w e90 mam 6hp i tam jadąc nawet na luzaku mam te 1400 i w górę. 
Myśle że ilość nagaru w naszych jednostkach to kwestia indywidualna. Miasto,wiocha czy autostrady. Krótkie czy długie dystansy i to ile od czasu do czasu damy w palnik żeby ten silnik miał szanse się ogrzać na tyle żeby pracował w jak najlepszych warunkach. 

4EF0291F-288F-4534-A010-A9AC4EE0A17E.jpeg

C144E959-4373-4D59-8D66-3A84DEA92D30.jpeg

Opublikowano

Jednak nie tak kolorowo wyszło. Z mechanikiem miałem kontakt SMS i wszystkiego mi nie pokazał bo nie chciał mnie straszyć. Poza tą małą dziurką blisko uszczelki to pod spodem jeszcze 3 około 0.5cm. Powoli dochodziło do zapłonu. Nagar jak mówiłem nie jakiś duży ale i nie mały. . Klapy bez luzu. 
Winowajcą był egr. Zacięty w pozycji otwartej. 
Jestem już umówiony w Aso na akcję serwisową więc wymienia razem z chłodniczką. 
Tylko terminy chore. Ale nic się nie poradzi. 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W Aso wymienili całość. Chłodnica plus zawór. 
Załamali mnie mówiąc że skoro uszkodziło kolektor wymieniałem go na własny koszt. W ramach akcji wymienili by go razem z całością na koszt BMW ponieważ uszkodzenie wynikło z złej pracy egr i nieszczelnej chłodnicy. 

Opublikowano
19 godzin temu, Jaros85 napisał(a):

W Aso wymienili całość. Chłodnica plus zawór. 
Załamali mnie mówiąc że skoro uszkodziło kolektor wymieniałem go na własny koszt. W ramach akcji wymienili by go razem z całością na koszt BMW ponieważ uszkodzenie wynikło z złej pracy egr i nieszczelnej chłodnicy. 

Tak ponoc wymieniaja w takich sytuacjach. Pytanie jak dlugi jest teraz termin oczekiwania na ta akcje.

Opublikowano

Czekałem 2tyg za częściami i tydzień za wizytą. 
Zrobili to w 5h. Więc poczekałem na miejscu. 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Godzinę temu, Sznyro napisał(a):

Czy ktoś montował regenerowany kolektor do B47

Zerknij na pierwsza strone.

Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem regenerowany kolektor do 2.0 B47 dodam iż stary kolektor miał lekkie luzy nie był w najgorszym stanie ale wyrobiła się wajcha nastawnika klap. Po wymianie na regenerowany kolektor wyświetla się błąd. firma od której zakupiłem kolektor twierdzi że przed montażem nie został wyczyszczony komputer z błędów i przez niewłaściwy montaż odkształceniu uległa wajcha nastawnika. mechanik twierdzi że błędy wyczyścił. miał ktoś podobny problem po montażu generowanego kolektora? ewentualnie podpowie ktoś jaka jest procedura montażu takiego kolektora,

 

Edytowane przez Sznyro
Opublikowano

Miałem to samo. A raczej mam i jestem w fazie testów. Jeszcze nic nie pisałem na forum bo nie chce wyprzedzać faktów. 
Sam kolektor zrobiony solidnie. Ale jest ale. 
Po montażu wywaliło błąd klap. Kasowałem i nic nie dało. Dokładnie błąd siłownika. 
Mech skasował. Czy tam jakieś adaptacje zrobił nie wiem dokładnie. 
Od tygodnia nie sprawdzałem czy nadal jest. Jak będzie to niby ten siłownik do wymiany. 
Masz jakieś objawy podczas jazdy. 

Opublikowano

Montował ktoś zamienniki z firmy NTY? akurat mam G20 z silnikiem B47 z 110k na blacie i niedługo chcę zabrać się za czyszczenie kolektora lub ewentualną wymianę i robię rozeznanie w temacie 😄 
Osobiście miałem kiedyś kolektor w zamienniku z tej firmy do OM651 w MB bo oryginalne miały problem z pękaniem na zgrzewach i przejeździłem na nim aż do sprzedaży, ciekawy jestem mechanizmu klapek w tym zamienniku. Pewnie zbliżone do oem pod względem konstrukcji.

https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssacy-bmw-3-g20-g21-318d-320d-320dx-2018-5-g30-g31-518d-520d-520d-15403256830

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alez wy sie bawicie w te kolektory. Wywalic klapki, zrobic program. Temat zamkniety. 

Do tych co maja bledy: nie ma zadnych adaptacji i zadnych procedur wymiany kolektora. Zakladasz nowy i koniec. Jesli sa dalej bledy, wina regeneracji klapek. Silnik b47/b57, jest strasznie "czuly" na prace klapek. 

Opublikowano (edytowane)

a po co jak można założyć nowy i temat zamknięty. Nie rozumiem ludzi co robią program w dwu litrowym kiblu po co ja się pytam? a i prze ani po to nie jedzi i jechać nie będzie.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.