Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Jest już wątek dotyczący N47, ale żeby tam nie robić bałaganu zakładam nowy. Powiedzcie, jak wygląda sprawa klap wirowych w kolektorze ssącym w silnikach B47 - czy problem występuje?

Czy wersje 18d są bez klap? Posiadam 518d LCI B47O i zastanawiam się czy powinienem podejmować jakieś działania.

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki za linki, a jak z urywaniem się i wpadaniem do komory spalania? Coś poprawili jeżeli chodzi o wytrzymałość plastiku? Wymienia się je profilaktycznie czy w przypadku braku uszkodzeń i luzów wystarczy czyszczenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W silnikach Bxxx nie wiem jak i N57x, ale w N47x zauważyłem ,że serwis BMW wymienia je co 100km.

W moim przypadku klapki bym wymieniane dwa razy....

- 113kkm (ASO )

- 192kkm ( ja sam )

Obecnie mam nalatane 230kkm

Opublikowano
W silnikach Bxxx nie wiem jak i N57x, ale w N47x zauważyłem ,że serwis BMW wymienia je co 100km.

W moim przypadku klapki bym wymieniane dwa razy....

- 113kkm (ASO )

- 192kkm ( ja sam )

Obecnie mam nalatane 230kkm

 

Gdzie znalazłeś klapy? Szukam i nie mogę nigdzie znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe czy B47 ma ten sam kształt klap i ogólnie czy to jest ten sam układ tylko że "doklejony" do kolektora i czy dałoby się zastosować graty z uszczelki N47 do kolektora B47. Wizualnie jest to samo.

Chyba że są gdzieś dostępne same klapki B47 OEM lub zamienniki?

Opublikowano

W silniku b47 klapy sa zintegrowane z kolektorem, sa nie wymienne niestety.

Mozna wymienic jedynie razem z kolektorem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W silniku b47 klapy sa zintegrowane z kolektorem, sa nie wymienne niestety.

Mozna wymienic jedynie razem z kolektorem

Taaa, można wymieć tylko nie jest tak prosto jak w N47.

Krzysztof
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W silniku b47 klapy sa zintegrowane z kolektorem, sa nie wymienne niestety.

Mozna wymienic jedynie razem z kolektorem

Taaa, można wymieć tylko nie jest tak prosto jak w N47.

Czesc, mozesz podac wiecej szczegolow ? co i jak ?

Mozna podpasowac z N47 ? . Zaczynam sie interesowac tematem bo musze sprawddzic moj kolektor.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja w swoim B47 mam usunięte klapy od ok. 6 miesięcy i ok. 3 tys. km - tak wiem, niewolono bo to popsuje silnik, wysoka temperatura w komorze cylindra, stopi się DPF bla bla bla...

Jak do tej pory nie odczułem żadnych negatywnych objawów; DPF wypala się normalnie - co chwilę obserwuję to na apce, temperatura spalin podczas normalnej pracy to 250-350 st.C. Nie zauważyłem też spadku momentu obrotowego na niskich obrotach.

Oczywiście nikogo nie namawiam do zabiegu, chcę tylko przytoczyć moje doświadczenia.

Opublikowano
Masz bardzo bogate doświadczenia z 3 tkm …. szacun :cool2:
  • Lubię to 1
Opublikowano
Ja w swoim B47 mam usunięte klapy od ok. 6 miesięcy i ok. 3 tys. km - tak wiem, niewolono bo to popsuje silnik, wysoka temperatura w komorze cylindra, stopi się DPF bla bla bla...

Jak do tej pory nie odczułem żadnych negatywnych objawów; DPF wypala się normalnie - co chwilę obserwuję to na apce, temperatura spalin podczas normalnej pracy to 250-350 st.C. Nie zauważyłem też spadku momentu obrotowego na niskich obrotach.

Oczywiście nikogo nie namawiam do zabiegu, chcę tylko przytoczyć moje doświadczenia.

Dzieki za info, ale ja jestem zdania, ze ma byc tak jak wyszlo z fabryki. W E90 zmnielalem w M47 zmienialem i w B47 tez chce miec je na miejscu.

Jedyny problem to aktualnie cena ( do M47 kolektor kosztowal jak ja kupowalem 1900zł ), teraz do B47 cena to jakis kosmos.


Stad pytanie, czy jesli okaze sie po demontazu, ze klapy maja luzy to co robic ? > szukac regenerowanego kolektora z WWW ?, B47 jest dosc swieze jeszcze, podejrzewam, ze niedlugo znajdzie sie rozwiazanie tematu.


Aktualnie mam 180tys, do kolektora nie zagladane. Planuje jeszcze zrobic z 5-8tys i zagladnac (narazie przed wakacjami, chyba sie juz nie wyrobie czasowo).Mam nadzieje, ze jeszcze da rady :)

Opublikowano
Nie chce żeby to było odebrane jako reklama, bo nic nie reklamuję.. Niedaleko Warszawy jest firma która regeneruje kolektory B47. Poszukajcie na YT hasło "Reiselcar B47"
Opublikowano
Aktualnie mam 180tys, do kolektora nie zagladane. Planuje jeszcze zrobic z 5-8tys i zagladnac (narazie przed wakacjami, chyba sie juz nie wyrobie czasowo).Mam nadzieje, ze jeszcze da rady :)

 

Przy tym przebiegu nie masz się raczej co martwić. Ja demontowałem swoje klapy przy ok. 200 tys. km i same klapy były w bardzo dobrym stanie, solidnie osadzone na osi. Naprawdę nie wiem co musiałoby się stać, żeby się urwały i stworzyły jakieś zagrożenie dla cylindrów przy takim przebiegu. U mnie problemem było wyrobione cięgno od napędu osi kalpy, to jest chyba właśnie najsłabszy element tego systemu. Sam uszczelniacz osi klap też był ok.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć. Przy moim X3 F25 silnik B47 klapy zacięły się w położeniu zamkniętym i mechanik je usunął. Przez około 9 miesięcy było wszystko ok a wczoraj przy kilkunastominutowej prędkości autostradowej około 170km/h wyskoczył komunikat sprawdź napęd i moc silnika ograniczona. Po ponownym uruchomieniu silnika moc wróciła do normy, spalanie troszkę podskoczyło według komputera. Po podpięciu do komputera wywaliło błąd 2C3200 czyli od klap zawirowań. O co może chodzić?
Opublikowano
Ja w swoim B47 mam usunięte klapy od ok. 6 miesięcy i ok. 3 tys. km - tak wiem, niewolono bo to popsuje silnik, wysoka temperatura w komorze cylindra, stopi się DPF bla bla bla...

Jak do tej pory nie odczułem żadnych negatywnych objawów; DPF wypala się normalnie - co chwilę obserwuję to na apce, temperatura spalin podczas normalnej pracy to 250-350 st.C. Nie zauważyłem też spadku momentu obrotowego na niskich obrotach.

Oczywiście nikogo nie namawiam do zabiegu, chcę tylko przytoczyć moje doświadczenia.

Dzieki za info, ale ja jestem zdania, ze ma byc tak jak wyszlo z fabryki. W E90 zmnielalem w M47 zmienialem i w B47 tez chce miec je na miejscu.

Jedyny problem to aktualnie cena ( do M47 kolektor kosztowal jak ja kupowalem 1900zł ), teraz do B47 cena to jakis kosmos.


Stad pytanie, czy jesli okaze sie po demontazu, ze klapy maja luzy to co robic ? > szukac regenerowanego kolektora z WWW ?, B47 jest dosc swieze jeszcze, podejrzewam, ze niedlugo znajdzie sie rozwiazanie tematu.


Aktualnie mam 180tys, do kolektora nie zagladane. Planuje jeszcze zrobic z 5-8tys i zagladnac (narazie przed wakacjami, chyba sie juz nie wyrobie czasowo).Mam nadzieje, ze jeszcze da rady :)

Temat regeneracji już ogarnięty - jest nawet filmik:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie , wprawdzie mam G 30 ale chyba silnik podobny jak w F właśnie zastanawiam się co zrobić z błędem klap wirowych serwis krzyczy 5,5K i słyszałem już pomysły by sprobować zweryfikować jakies sciegienko , wyczyścić , ktoś mówi zaślepić , ja bym jednak skłaniał się ku nowym ale samochód ma dopiero 128000km nalotu więc aż dziwne że takie rzeczy wychodzą. Co sądzicie..?
Opublikowano
Jaki dokładnie błąd ? serwis pewnie chce nowy kolektor wsadzić... w F-kach słyszałem, że jest jakiś problem gdzie klapy nie do końca się zamykają i często błędy wyskakują - mi czyścił Fąfara - ma mały patent, który pomaga wyregulować klapy aby prawidłowo się domykały itp
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie , wprawdzie mam G 30 ale chyba silnik podobny jak w F właśnie zastanawiam się co zrobić z błędem klap wirowych serwis krzyczy 5,5K i słyszałem już pomysły by sprobować zweryfikować jakies sciegienko , wyczyścić , ktoś mówi zaślepić , ja bym jednak skłaniał się ku nowym ale samochód ma dopiero 128000km nalotu więc aż dziwne że takie rzeczy wychodzą. Co sądzicie..?

 

Najkorzystniej cenowo wyjdzie regeneracja:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Byłem potwierdzam super robotę robią chłopaki z Reiselcar . Robiłem już u nich 3 kolektory w każdym aucie po dzis dzień wszystko chodzi jak należy .Również polecam co kolega wyżej pozdro :D
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Podbijam pytanie, jaki koszt regeneracji?

Dzwoniłem do BM Cars ale gość za regenerację mówi 3k plus wsad/demontaż 580.

Z tego co widzę po alledrogo nowe OEM za 3800.

Co sądzicie?

Błędów mi nie wywala wszystko jest okey, ale ciężko mi mówić jak bunie mam od tyg.

Ale Niemiec od końca 2017 na latał do teraz 220 kkm.

Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.