Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Nie wziąłem tego zupełnie pod uwagę zamawiając auto a nie wiem czy teraz jeszcze ewentualnie mogę to zmienić. Chodzi o hamulce. Czy te seryjne z pakietu m sport są wystarczające do tego samochodu i działają sprawnie i czym różnią się od tych dodatkowo płatnych? To tylko kolor zacisku czy średnica tarcz, kocki i same zaciski też są zupełnie inne? Bo jeżeli okaże się że te seryjne są słabe a takie były w poprzedniej generacji X4, gdzie ludzie narzekali na nie strasznie, to spróbuję może jeszcze je zmienić, nie wiem czy się da ale na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę.

Opublikowano

W fazie testów przed kupnem testowałem X3 2.0d w m-pakiecie ze standardowymi hamulcami i X4 30i m-pakiet ze sportowymi hamulcami.

Standardowe hamulce są bardzo słabe, miałem wrażenie że coś z nimi jest nie tak.

Sportowe hamulce są takie jak trzeba - hamują skutecznie i z precyzyjnym dozowaniem.

Moim zdaniem sportowe hamulce w BMW to opcja warta dopłaty - różnica w działaniu tych hamulców jest tego warta.

Jak masz jeszcze możliwość dołożenia to się nawet nie zastanawiaj.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Moim zdaniem sportowe hamulce w BMW to opcja warta dopłaty - różnica w działaniu tych hamulców jest tego warta.

Jak masz jeszcze możliwość dołożenia to się nawet nie zastanawiaj.

 

Mam bardzo podobno odczucia. Nie mogę powiedzieć, że standardowe są "bardzo słabe", ale wyraźnie gorsze od sportowych. Czyli tzw. "must-have!"

Pytałem dealera o różnice, wspomniał, że to kwestia większych tarcz, więcej tłoczków na przodzie (4 vs 2? - nie zabijcie jeśli się mylę) i wydajniejsza pompka płynu hamulcowego. Kolorowy zacisk traktuję jako przyjemny dodatek, który dopieszcza oko ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3200 ZŁ za hamulce M to musi have przy takim klocu, nie dość że zwiększa bezpieczeństwo to i wizualnie lepiej wygląda. Jak widzę BMW bez hamulcy M to śmiać mi się chce jak to wygląda. :mrgreen:
Opublikowano
podobno na hamulce M są restrykcje i mogą powodować opóźnienia.

 

:shock: Oby nie... :/

Opublikowano
Restrykcje są tylko na niebieskie. Czerwone są dostępne.

 

OK, to albo o czymś nie wiem, albo to jakaś totalna głupota. Czy czerwone od niebieskich różnią się czymkolwiek innym oprócz koloru zacisków? Jeśli tak, to nie jest to wyszczególnione w konfiguratorze (szczegółowy opis i cena taka sama w obu przypadkach). Ani też dealer nic nie wspominał. Więc jeśli jedynie kolor zacisków spowodował, że są jakieś restrykcje to... [bez komentarza].

Opublikowano
Ja mam wrażenie, że tam wszystkiego brakuje. Po za mówieniu dostałem informację, że brakuje nawet podstawowych felg w m-pakiecie i lakieru metalic. Do czasu produkcji mają być, ale...
Opublikowano
Wpadłem dziś do dealera, sprawdził i pokazał obecną listę restrykcji (aktualizacja ze środy). Nie było na niej żadnych hamulców. Dla żadnego z modeli.
Opublikowano
Zobaczę jak te seryjne działają. Jeżeli okażą się gorsze od tych które mam aktualnie w XC60 to wymienię. Mam nadzieję że to tylko kwestia zacisków, klocków, tarcz i osłon i pompa się nie zmienia. Jeśli tak to takie zestawy bez problemy idzie kupić za 4 - 5k.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra, słuchajcie, to teraz pytanie bo chcę powoli kompletować sobie graty. Nie odczuję tak wydając 2k miesięcznie niż później miałbym wywalić z 6k na raz :D. Czy większe hamulce to jedynie kwestia zacisków, tarcz, klocków, osłon i jarzm? Czy jeszcze trzeba grzebać coś w elektronice? Chodzi mi o to czy przekładka jest na zasadzie plug&play czy jeszcze dochodzi jakieś kodowanie?
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Orientował się może ktoś z Was, jaka cena przekładki takich hamulców w ASO? Wiem że można to zrobić o wiele taniej, nawet na zupełnie nowych elementach ale wtedy mogę pożegnać się z gwarancją na układ hamulcowy. Dlatego chyba wolał bym to zrobić w autoryzowanym serwisie. Znam ceny w serwisach Warszawskich i te wahają się od 15 do nawet 18 tysięcy. Stare graty pewnie sprzedam za jakieś 2 - 3k więc trochę odzyskam ale mimo wszystko jest to i tak sporo. Zastanawiam się czy poza Warszawą idzie zrobić to gdzieś taniej czy to raczej taka standardowa cena.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, potrzebuję Waszej pomocy w tej kwestii. Byłem dziś w ASO podpytać o te hamulce i co ciekawe, doradca na początku powiedział że nie ma problemu, koszt to pewnie będzie ok 20 tysięcy zł po czym jak podałem VIN to stwierdził że producent nie przewidział takiej przekładki. I teraz pytanie do Was, czy w modelach LCI coś pozmieniali i może okazać się, że hamulce M Performance to nie tylko tarcze klocki i zaciski lecz jeszcze jakieś pompy, sterowniki etc? Bo teraz to już trochę zgłupiałem.


Druga sprawa. Jak jest z gwarancją przy takiej przekładce? Oczywiście robił bym na oryginalnych częściach BMW, tarcze, klocki i zaciski oryginał no i oczywiście chciałbym to zrobić na nowych komponentach, nie używanych tylko jednak poza ASO bo wydaje mi się, że to jednak tyle nie kosztuje. Czy robiąc takiego SWAP'a na oryginalnych podzespołach, mogę tracić gwarancję na samochód? Bo zapewne po numerze VIN będą w stanie dojść że samochód nie był w takie hamulce wyposażony. No tylko na początku kwestia czy w ogóle w modelach po FL się da to zrobić. A chcę to zmienić bo patrzyłem u znajomego w X3 który właśnie ma te hamulce sportowe i różnica w silne hamowania jest bardzo odczuwalna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.