Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dobie elektryków będzie to powszechny problem… brak możliwości parkowania na chodniku z uwagi na DMC przekraczającą 2.5t

iX3 przekracza tą granicę mocno, bo jego DMC wg danych technicznych wynosi aż 2.725t…


Warto mieć tą świadomość :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Póki co martwy, bo dotychczas dotyczył głównie dostawczaków, ewentualnie największych SUV (zwłaszcza w dieslu). Może i bezsensowny - ale jednak obowiązujący…

A że nasi rządzący szukają pieniędzy na prawo i lewo na spełnienie obietnic/przedłużenie władzy (interpretacja w zależności od preferencji politycznych), nie byłbym taki pewny czy auta na zielonych tablicach stojące na chodniku nie będą łakomym kąskiem… zwłaszcza po zwiększeniu taryfikatora…


Tak czy siak - jak napisałem - warto mieć po prostu tą świadomość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem ten przepis to jest właśnie bardzo potrzebny. Kostkę pod chodnik projektuje się pod konkretne obciążenie. Kilka razy miałem okazje zobaczyć co się potrafi zadziac z kostka po wjeździe zbyt ciężkim autem. Kiedyś sąsiadowi cos przywieźli jakaś ciężarówka i gostek wjechał mu na kostkę. Po wyjeździe kostka do remontu bo się zapadła :D :D
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wiesz, po każdym chodniku codziennie jeździ 10 kurierów załadowanych po dach więc dlatego uważam że uprzykrzanie życia właścicielom elektrycznych suvow jest trochę bez sensu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swoją droga zaciekawiło mniemano na jakie obciążenie są projektowane chodniki.
Opublikowano
Martwy, bezsensowny przepis.

Martwy? Do czasu.

Bezsensowny? Wcale nie.

Wymagania co do konstrukcji chodnika (czy to z kostki, czy to z płyt) są niższe, niż dla dróg. Przykładowo:

- chodnik z kostki: podbudowa z kruszywa 15cm, podsypka - 3cm, na to kostka (6-8cm)

- zjazd w ciągu chodnika: podbudowa z kruszywa 20cm, podsypka - 3cm, na to kostka (6-8cm)

- droga z kostki: podbudowa z kruszywa 30cm, podsypka - 4cm, na to kostka (8cm)

Ciężko stwierdzić, czy te 15cm podbudowy i kostka 6cm wytrzymają 2,5 tony, 3,5 tony, czy 5 ton bo to zależy też od innych czynników.

Równie dobrze można dywagować, czy przed jakimś zakrętem musi znać ograniczenie do 40km/h, skoro Ty jesteś w stanie do przejechać z prędkością 60km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Randall Ci kurierzy zapewne tez maja w dowodzie DPM wieksze niz dozwolone i mandaty ich takze raczej dotycza
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wiem ze dotyczą i o to mi chodzi, przy obecnej liczbie elektryków to raczej nie one będą odpowiedzialne za zniszczone chodniki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chodzi o niszczenie chodników, bo tu się @Randall z Tobą zgadzam. Chodzi o świadomość tematu.

Komuś, kto całe życie jeździł autami osobowymi, łącznie z SUV’ami typu X3 w jakiejkolwiek wersji spalinowej i nigdy nie zastanawiał się czy może parkować na chodniku, tudzież wjechać na mostek z ograniczeniem 2.5t - może po prostu nie przyjść do głowy, że - nadal jeżdżąc tym samym modelem auta, tylko w innej wersji - nieświadomie łamie przepisy…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niektóre suvy łącznie z przyczepa łapią się już na obowiązek posiadania prawa jazdy na …. Samochody ciężarowe :D :D duży\ciezki suv rządzi się swoimi prawami i warto mieć to na uwadze i sprawdzić dokładnie co i jak. Swoją droga ciekawe czy ix3 ze swoją masa plus max obciążenia na hak nie załapie się także na obowiązek prawka na ciężarówki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nawet nie wiedziałem że jest taki przepis :D oby nie zaczęli szukać. Większość suv-ów ma DMC 2,5t +
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.