Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,czy ktoś z kolegów robił serwis olejowy po 3 tys przebiegu? Jakie to koszta,czy części swoje czy wszystko serwisowe? Pytam bo kuzynka chce właśnie zrobić pierwszą wymianę i krzyknęli jej 1000zł aso w w stolicy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do f44 czyli w sumie to samo większość aso powiedziało 600 zł z ich częściami.


Autofus



Koszt wymiany olej z dostarczonym olejem: 515,22 zł brutto ( robocizna + filtr oleju )


Koszt wymiany oleju z naszym olejem: 605,27 zł brutto ( robocizna + filtr oleju + olej )

Opublikowano

To jej raczej nie zachęcają tym 1000zl. A jeśli chodzi o własne części, to jakie trzeba zakupić żeby nie robili problemów?

Model 118d ale to raczej do zawyzonej ceny nic nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Olej to 0W30, plus filtr paliwa. Do tego silnika wchodzi (B47C20U) 5.5l oleju więc musisz kupić 6l.


OLEJ SILNIKOWY BMW TWINPOWER TURBO LONGLIFE 12FE 0W30 1L | 83 21 2405946


Tutaj masz numery seryjne.


https://bimmercat.com/bmw/pl/search/selectCar/F40/SH/BMW+118d/ECE/02_0241


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8593186-kpl-wklad-filtra-oleju


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2405946-bmw-engine-oil-ll12fe-0w30


Niestety aso tak to wycenia ze nie opłaca się brać własnych części bo większa szansa ze cos innego kupisz niż zaoszczędzisz bo zwiększają stawkę za robociznę.

Edytowane przez M4R10
Opublikowano
czy ktoś z kolegów robił serwis olejowy po 3 tys przebiegu? Jakie to koszta,czy części swoje czy wszystko serwisowe? Pytam bo kuzynka chce właśnie zrobić pierwszą wymianę

 

Nie chcę otwierać puszki Pandory tym pytaniem, ale czy taka wymiana po 3k km ma praktyczny sens, skoro producent sugeruje 2 lata lub 30k km?

Nie wypowiadam się na temat "dużych" M-ek i ogólnie mocnych motorów, bo to inna historia. Ale w zwykłej jedynce?


BTW: potwierdzam cenę ~600 zł z Autofusa - pytałem o taką wymianę pod swoim kątem, rozważając

Opublikowano

M4R10 dzięki za linki.

Ja jestem zdania że warto wymienić olej po dotarciu a później co 10-12 tysięcy.Ale chętnie poznam zdanie innych.

Opublikowano
Ja w mojej jedynce sam zmieniałem olej po 8 tyś km (1 miesiąc jazdy) po to, aby rozwiać te mity z docieraniem. Filtr był czysty, żółty. W zlewarce zużyty olej był praktycznie jak nowy, żadnych opiłków.. po prostu zero. Trochę się wkurzyłem, bo za namową różnych youtuberów kupiłem filtr olej za 300 zł, a wydaje mi się to zupełną stratą kasy. Dobrze, że do aso nie pojechałem. Kolejna wymiana już była na 30 tyś km w aso, ale poprosiłem o pokazanie filtra i był znowu żółciutki.. Nie wiem naprawdę skąd te czarne filtry na filmach.. Pewnie w dieslu tak to wygląda, albo jak ktoś zamula po mieście. U mnie przy przebiegach 7-8 tyś miesięcznie na autostradach absolutnie nie widzę powodu do jakichś zmian po 3 tyś km. Jestem zwykłym januszem, więc nie wypowiem się czy zmieniaj czy nie, po prostu kolejny punkt widzenia przedstawiam..decyzja należy do każdego z osobna. Pojutrze zmieniam znowu po 45 tyś km olej w garażu i jak nie zapomnę to dopiszę tu jak wygląda filtr i olej.
Opublikowano

Ja zmieniałem pierwszy raz koło 4tys. przebiegu. Bardziej dla świętego spokoju.


ale jak już jesteśmy przy olejach to zapytam: czy u Was przebieg między wymianami oleju (czyli te 30 tys km) też tak dużo spada ?

Mnie obecnie pokazuje konieczność wymiany przy 18tys km. W ciągu roku 12tys km wyparowało z tego co komputer pokazuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmieniałem pierwszy raz koło 4tys. przebiegu. Bardziej dla świętego spokoju.


ale jak już jesteśmy przy olejach to zapytam: czy u Was przebieg między wymianami oleju (czyli te 30 tys km) też tak dużo spada ?

Mnie obecnie pokazuje konieczność wymiany przy 18tys km. W ciągu roku 12tys km wyparowało z tego co komputer pokazuje.

Tak, gdzieś widziałem jakaś informację że auto potrafi niby to przeanalizować styl jazdy i skrócić tą liczbę km, u mnie przy przebiegu 3800 km pokazuje że wymiana za 2 lata lub 23 tyś km więc obciął gdzieś 4 tyś km.

Opublikowano
u mnie wylicza co 34 tys km i nic nie skraca...serwis nie ogarnia dlaczego tak sie dzieje. zmieniam co 15 nie patrzac na te wyliczania kompa, ale zagadka jest. Aktualizowali soft a tu ciagle co 34 tys km.
Opublikowano
Wklejałem już fotkę co zlatuje z silnika "1" po dotarciu - wióry i takie tam ....


Nie wymyślać tylko wymieniać !


22f1ed2a942ea612.jpg

 

Po jakim przebiegu zrobiles pierwsza wymiane? Pytam bo niedlugo odbieram i tez chciałem wymienic olej po dotarciu :)

Opublikowano
u mnie wylicza co 34 tys km i nic nie skraca...serwis nie ogarnia dlaczego tak sie dzieje. zmieniam co 15 nie patrzac na te wyliczania kompa, ale zagadka jest. Aktualizowali soft a tu ciagle co 34 tys km.

 

U mnie wylicza tak samo i serwis powiedział, że nie mogą wcześniej z pakietu zrobić wymiany niż komputer "zawoła". Podczas gdy z centrali bmw dostałem odpowiedź, że max to 30.000km lub 2 lata.

Ja zrobiłem ponad plan przy 12kkm (15kkm akurat w połowie wyjazdu wypadło) i nie chciałbym do 34kkm przeciągać.

Opublikowano
No to jest nas dwóch, na to wychodzi. U mnie serwis mówi, że nie miał takiego przypadku i również centrala pozwoliła na wymianę oleju po 30 tyś km. Teraz znowu na 60 już jestem wstępnie umówiony (bez czekania do 64 tyś km)
Opublikowano
W temacie ceny już wyjaśnione-okazało się że paniusia przez telefon coś pomyliła i serwis z ich częściami wyniesie 600zł :) . Dzięki wszystkim za pomoc
Opublikowano
Witam. Planuje zmienić Olej po 2000km. Proszę powiedzieć czy Aso zrobi wpis do książki elektronicznej.? Bo spotkałem się już z różnymi opiniami ze wpis robią zgodnie z zaleceniami producenta na 30tyś PozdrAwiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Planuje zmienić Olej po 2000km. Proszę powiedzieć czy Aso zrobi wpis do książki elektronicznej.? Bo spotkałem się już z różnymi opiniami ze wpis robią zgodnie z zaleceniami producenta na 30tyś PozdrAwiam.

Wpis zrobią ale nie zresetują interwału wymiany oleju więc auto nadal będzie myśleć po staremu. :mrgreen:

Opublikowano
BMW w dywizji ///M wymusza przegląd dotarciowy przy przebiegu 2000km - to samo przeniosłem na zwykłe BMW. I tak robię. I polecam. Zobaczycie jaki syf zlatuje z silnika.

 

Jakies specjalne zasady docierania przyjmujesz? Czy poprostu jezdzisz normlanie?

Opublikowano
A jeszcze jedno pytanie. 0w30 czy 5w30. Przebieg 2000km pytam bo jedni proponują już aby zalać 5w30. :roll:

Zalać tak jak zaleca producent - niski przebieg, więc prawie jak nowe auto - czyli zachować normy które były stosowane wcześniej/przy zjeździe z fabryki.


Z własnego doświadczenia w moim aktualnym leje to co zalecił producent - 0W20 przebieg prawie już 200kkm.

Zmiana powinna być podyktowana "złą" pracą silnika, np. nadmiernym zjadaniem oleju między okresami wymiany itp.

Można też rozważyć sytuację jak zmiana norm wpływa na gwarancję.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.