Skocz do zawartości

F11 pre LCI i hak


Rafik47

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam F11 2011 2.0 D ,od pół roku czytam, szukam opinii ,skutków, problemów ,etc... na temat montażu i używania haka w takim aucie jak mój. Są różne opinie, zalecenia ,przeciwskazania żeby tego nie montować bo trzeba wymienić pół auta ,tylne zawieszenie też jest inne do wersji z hakiem bo poduszki pękają... :lol: .

Używałbym haka sporadycznie 3,4 razy w roku do przyczepy kempingowej jednoosiowej 3 osobowej i myślałem o haku wypinanym Westfalia bo koszt nie duży .Jak to naprawdę jest z tym nieszczęsnym hakiem :mad2: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównaj sobie czesi na realoem ale to co wyczytałeś to chyba jakieś bzdury.

W E61 też mam poduszki na zawieszeniu i tu nie ma różnicy czy z hakiem czy nie a w tisie był tylko opis że niektóre modele potrzebują większą chłodnice.


Jak mieszek ma pęknąć to i tak pęknie a jak się boisz to kup sobie jeden na zapas :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam F11 2011 2.0 D ,od pół roku czytam, szukam opinii ,skutków, problemów ,etc... na temat montażu i używania haka w takim aucie jak mój. Są różne opinie, zalecenia ,przeciwskazania żeby tego nie montować bo trzeba wymienić pół auta ,tylne zawieszenie też jest inne do wersji z hakiem bo poduszki pękają... :lol: .

Używałbym haka sporadycznie 3,4 razy w roku do przyczepy kempingowej jednoosiowej 3 osobowej i myślałem o haku wypinanym Westfalia bo koszt nie duży .Jak to naprawdę jest z tym nieszczęsnym hakiem :mad2: ?

 

Niewiele osób używa BMW serii 5 do ciągnięcia przyczepy. Takie miałem obserwacje z Chorwackich pól kempingowych.


Mam taki hak jak opisujesz zamontowany do F10 ze zwykłym zawieszeniem.


Jeśli dobrze pamietam w przypadku mojego samochodu wchodziła w grę inna chłodnica, inne wentylatory chłodnicy, nie pamietam czy nie inna ”łapa” mocująca skrzynię biegów i to chyba tyle. Nie zrobiłem żadnej z tych modyfikacji. Zdarza mi się ciągnąć lekką przyczepkę towarową po Polsce w trasy do 100 km i nie ma z tym żadnych problemów. Temperatury cieczy chłodzącej, oleju silnikowego, oleju w skrzyni są ok. Jednak gdybym miał pociągnąć przyczepę kempingową w lecie na południe Europy to poszukałbym przynajmniej chłodnicy i wentylatorów z wersji „z hakiem” albo sprawdziłbym możliwość założenia chłodnicy oleju skrzyni biegów. Skrzynia w 2.0D chłodzi się jedynie przez wymiennik. Bałbym się, czy z przyczepą w upale seryjny układ z wersji „bez haka” będzie wystarczająco wydajny.



Ty masz jak rozumiem dodatkowe obawy dotyczące trwałości miechów i w ogóle tylnego zawieszenia. W tym temacie się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla rozwianie wątpliwości nie ma innej chłodnicy oraz wentylatora w 520d pod hak

Różnica jest tylko w wentylatorze w wydaniu na ciepłe kraje (400 vs 800W)

Uchwyt skrzyni biegów jest również ten sam

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Irlandii i tutaj nie ma upałów, a podróże to max 100km wypady na weekend, chodziło mi właśnie o opinie raczej przegrzania się ale to małe ryzyko bo gór tutaj nie ma na autostradach, nie chcę zmieniać auta dla przyczepy bo zadbane serwisy na czas , skrzynia 8 biegowy automat też powinien dać radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje które podałem miałem z ASO BMW.


Do mojego modelu na realoem jest wentylator do wersji wyposażenia S3ACA - opisany jako „do samochodów z hakiem holowniczym”.


Natomiast rzeczywiście nie widzę innych wersji chłodnicy.




Jeśli powieliłem jakieś nieprawdziwe informacje to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

W temacie haka holowniczego BMW F11

Poszukuję schematu podłączenia modułu/wiązki haka Westfalia do auta. Uni Can Control BMW V2.0 506737

Z modułu wychodzą 4 przewody plus masowy.

Ktoś już przerabiał ten temat?


Sam montaż haka szybki i bezproblemowy :D


PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tylko coś takiego:


https://drive.google.com/file/d/15Ngkzg-M6df04JgVaMwlVuoScRKl4zGW/view?usp=drivesdk


To nie jest instrukcja do f10, ale teoretycznie ten moduł pasuje też do f10, więc może z tej instrukcji i poprzedniej coś wymyślisz…



Edycja:

BMW f10/f11 przedlift:


https://drive.google.com/file/d/1MS0hZxNJL0MvMZY182REUIvbdNLJLxxv/view?usp=drivesdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.