Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dzisiaj rano po odpaleniu wyskoczył błąd high rate of battery discharge. Zauważyłem że pod klimatronikiem tam gdzie się wkłada płyty słychać cichy ciągły dźwięk nawet jak się zamknę w środku a na początku tak jakby zmieniało płytę ale zaraz przestaje . Podłączyłem auto pod prostownik i było 12.5V i jedna kreska na cztery więc aku prawie rozładowane. Czy to ten napęd może kraść prąd? Co muszę w tym przypadku zrobić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukać złodzieja prądu.

Opisów jest wiele na forum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Panowie dziś podłączałem pod kompa i pokazało parę błędów.

4263 Błąd od klemy IBS

42AE Oil condition sensor missing

42CE Komunikacja z alternatorem

42DE Komunikacja z sterownikiem świec żarowych

4B37 Oil condition sensor

Auto normalnie odpala za każdym razem z komunikatem high rate of battery discharge. Rano napięcie wynosi 12.2V po odpaleniu na wolnych obrotach 15-15.50V. Zauważyłem że 2 kabelki od wtyczki IBS są złączone na krótko bez wtyczek więc możliwe że kiedyś IBS był wymieniany. Przekonuje się coraz bardziej że padła właśnie ta klema.

Opublikowano
Pamiętaj że ibs, regulator napięcia i sterownik świec żarowych są na jednej magistrali czyli wystarczy że jeden z tych podzespołów będzie szwankował to drugi i trzeci też a błędy będziesz miał całej magistrali. Tak jest w Twoim przypadku. Zacząłbym od odpiecia ibs skasuj błędy odpal auto odczytaj ponownie i sprawdz jakie jest napięcie na odpietym ibs i porównaj napiecie z wpiętym ibsem.
Opublikowano
Alternator masz sprawny, jeżeli klemą ibs jest zdrutowana, możesz ja w całości wymienic np na ta z serii 1, używka to koszt kilkudziesięciu zl, jest tu gdzieś opisany na forum cały przebieg operacji ze zdjeciami
Opublikowano
Co prawda ze sterownikiem od świec nie będzie problemu to z czujnikiem już nie bo muszę jechać na podnośnik i odkręcać odsłony. Wcześniej dosyć często wyskakiwał na desce komunikat Oil level sensor fault. Być może jest to związane z ta klemą.
Opublikowano

IBS może powodować błędy czujnika poziomu oleju? Bo po odłączeniu IBS już nie pokazuje błędu od czujnik poziomu oleju.

Błąd czujnika poziomu oleju mam od sierpnia a błąd high rate of battery discharge dopiero nie dawno mi się pojawił

Opublikowano
Po odłączeniu klemy, auto stało 3 dni i bez problemu odpaliło. Wcześniej też nie było problemu. Za miesiąc będę zmieniał olej i wtedy odłączę wtyczkę od czujnika oleju i ewentualnie zmienię czujnik. Na razie zostawię to tak jak jest.
Opublikowano
Tak jak wcześniej ktoś napisał, ibs, moduł świec i czujnik oleju chodza na jednym obwodzie, dlatego jak jedno z tych trzech padnie, wszystkie mogą wysypać błędami, jeżeli po odłączeniu klemy ibs jest poprawa to pewnie tam jest coś popsute. Dla pewności przy wymianie oleju podłącz ibs, odepnij czujnik oleju i patrz czy będzie zmiana, jeżeli znowu zacznie sypać błędami to klema jest gdzieś uszkodzona

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.