Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zwracam się do was y wyrażenie opinii o danych autach, ewentualnych plusach i minusach.

Jestem zainteresowany kupnem albo Mercedesa GLE 3.0 330 km albo BMW G05 3.0 d 340 km. Auto będzie nowe więc konfiguruję dowolnie. Jeździłem krótko tymi autami i sam nie jestem w stanie się zdecydować do końca. W Gle wydawało mi się bardziej komfortowo, za to w G05 prowadzenie itp. Czy macie jakieś doświadczenia przy tych autach, silnikach etc.

Zastanawiam się też nad kilkoma opcjami W G05, skrętna tylna oś? Czy to faktycznie pomaga czy to jest po prostu bajer. Zastanawiam się również nad kolorami albo Tanzanite Blue albo Dravit grey. Szarego nie widziałem na żywo, niebieski tak i bardzo mi się podoba ale ten szary też do mnie przemawia. Odnośnie zawieszenia, pneumatyka czy adaptacyjne? Też jestem słabo w temacie. Może są jakieś opcje must have albo takie które po prostu zabierają kasę. Auto będę użytkował rodzinnie w ,,koło komina'' plus czasem jakieś dalsze wyjazdy. Dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano
Ciekawy wątek. Sam obecnie jeżdżę g05, ale w kolejny celuję właśnie w GLE. Wtedy będę mógł dopiero porównać. 3 ostatnie samochody to właśnie BMW, to zreszta moje jedyne auta premium. Ciekawy jestem jakie miałbym odczucia po przesiadce do Mercedesa. Jeśli ktoś jeździł zarówno x5 i gle - sam jestem bardzo ciekawy opinii.
Opublikowano

Mogę od siebie dodać, że w prowadzeniu GLE Coupe vs X6 G06 wypada w moim odczuciu lepiej.

Estetycznie GLE Coupe też bardziej do mnie przemawia niż X6


Co do normalnego GLE vs G05, to tym razem X5 jest ladniejsze.

Zwykłym GLE nie jeździłem, więc charakteru auta nie znam, ale założę się że jak to Mercedes, jest bardziej komfortowo niż w G05

Opublikowano (edytowane)

Jeździłem g06 x6 30d 40 tys km i g05 x5 25d ok 5 tys km. Teraz mam gle 300d '21r. Mercedes wykonany znacznie lepiej. Dużo lepiej wyciszony, szczególnie od kół. W czasie deszczu słychać jak kiepskie było bmw w tej kwestii. W x6 mialem podwójne szyby. Miejsca duuużo więcej w gle. Multibeam Led lepsze w mercu. Nawet przy bardzo silnym wietrze i prędkości ponad 140km/h bardzo stabilnie jedzie, koleiny też dla gle nie istnieją.


Napęd, systemy, kamery, jakość materiałów remis. Choć wybieranie i polecenia głosowe są super w mercedesie i nie pamiętam kiedy ostatnio coś klikałem w tym aucie.


Na plus bmw: wg. mnie chyba tylko obsługa mediów i fotele komforty. Wygląd bmw bardziej biję w oczy, bardziej kozackie.


Reszta ciężka do porównania. Auta bardzo zbliżone. Jesli zależy na ilości miejsca w środku to Mercedes znacznie wygrywa. Wygląd dla mnie bmw. Silnik 2.0 w gle zaskakująco żywy vmax 235 0-100 potrafi w 6,6 sek. Spalanie przy normalnej jeździe 7,5l/100km (ponad 1100km na baku!).


Skrętna os miałem w g30 i f11. W x6 nie czułem różnicy, że go nie ma. Gle beż tego ma super skręt.

Edytowane przez 0michal0
Opublikowano

Zgodzę się z przedmówcami.

GLE coupe ładniejsze od X6, natomiast X5 wyglada lepiej od GLE (żeby poprawić jego wygląd proponuje pakiet AMG + pakiet night).

Mam E klasę w213 FL czyli poniekąd odpowiednik GLE i przy konfiguracji polecam:

- wspomniany pakiet AMG plus pakiet night

- deska w skórze (obowiązkowo) :)

- Burmester - nie gra jakoś zabójczo, ale lepiej niż standard + ma maskownice poprawiające estetykę wnętrza.

- elektryczne fotele (sterowanie na drzwiach naprawdę daje mnogość ustawień).

- jeśli bierzesz skórę to obowiązkowo polecam grzanie i wentylację 4 liter. Ja wybrałem alcantarę na fotelach.

- kamery 360 oraz tempomat aktywny z asystentami ( naprawdę z dotychczasowych samochodow najlepiej funkcjonuje). Kamera cofania chowa się w klapie i jest zawsze czysta - czego nie ma w bmw.

- airmatic jest rewelacyjny, ale jeśli masz kogoś z pasażerów z choroba lokomocyjną to tryb sport będzie nieunikniony :D lub trzeba się zastanowić nad taką opcją.

- silnik - to już kwestia gustu i budżetu, natomiast nowe R6 diesel w Mercedesie pracuje wyśmienicie i nie ma dużego apetytu na paliwo.

Biorąc pod uwage PV to rozważyłbym dzisiaj hybrydę w GLE (ma rewelacyjny zasięg na prądzie).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo spoko porównanie. Mi pomogło w wyborze.


 

Nie lubi3 takich porównań gdzie mamy do czynienia z samochodami w różnych specyfikacjach. Tutaj gość rozwodzi się dlugi czas nad brakiem 4 strefowej klimy i portow usb z tylu w BMW. Przeciez mozna to zamowić! Wiarygodność tej paplaniny jest więc ograniczona.

Ostatnio pisałem tutaj w wątku pt X5 vs Q7 o różnicach między tymi modelami i większości trudno mi było wiarygodnie porównać bo Audi miałem golasa z wypożyczalni.

Znajomy ma GLE więc wiem, że bezsporną kwestią jest większa ilość miejsca z tyłu w Mercedesie. Co do wyciszenia i wykonania ( jeśli oba mają szyby podwojne) to trudno wskazać co lepsze. Obsluga systemu zdecydowanie bardziej pasuje mi w BMW a X5 prowadzi się znacznie lepiej, bardziej sportowo (obydwa z pneumatyką). Mozliwe ze to doznanie potęguje brak skrętnej tylnej osi w znanym mi GLE. Dla mnie ta opcja zmienia bardzo wiele w prowadzeniu.

Silnikowo trudno to porównać. Wydaje mi się, że poszczególne, odpowiadające sobie silniki są podobne. Znajomego GLE to 3 litrowa 367KM benzyna. U mnie 400KM diesel. Na żywo wydaje się ze GLE ma połowe mocy w stosunku do X5. Tylko co to za porownanie jak moj silnik był o 70k droższy od porownywalnej wersji 40i ktora jest odpowiednikiem znanego mi egzemplarza GLE. Byłby to duzy cios jakby się okazało, że z silnikiem z taka dopłatą jeździ się gorzej.

Wygląd, wiadomo kwestia gustu, dla mnie zdecydowanie dla BMW.

W porównaniu GLE coupe vs X6 to juz nie jest takie oczywiste ale sylwetka X5 z każdej strony bardzie mi pasuje GLE.

Dla mnie więcej znaczy lepsze prowadzenia, super obskuga idrive i kwestie stylistyki niż dodatkowe cm na nogi z tyłu wiec bez wątpliwości wybrałbym X5.

Opublikowano
Nie pomogę z najnowszymi modelami ale... Miałem X5 E53 i E70, zapatrzony byłem na X6 E71. Potem wybór między X6 F16 a Mercedesem Gle Coupe 2017r. Przy kupnie miałem rozterki...Teraz tylko myślę o nowym Mercedesie Gle Coupe, uwielbiam go. BMW, czytając forum, ma za dużo wpadek jakościowych. Odpukać w Meśku tego nie mam.
Opublikowano
Nie pomogę z najnowszymi modelami ale... Miałem X5 E53 i E70, zapatrzony byłem na X6 E71. Potem wybór między X6 F16 a Mercedesem Gle Coupe 2017r. Przy kupnie miałem rozterki...Teraz tylko myślę o nowym Mercedesie Gle Coupe, uwielbiam go. BMW, czytając forum, ma za dużo wpadek jakościowych. Odpukać w Meśku tego nie mam.

Do pewnego momentu w domu i służbowo była głównie grupa VAG. Niektóre samochody więcej stały jak jeździły.

Od pewnego czasu flota służbowa i prywatna przeszła wyłącznie na mercedesy. Był romans z BMW, ale na tym tle Mercedes wypadł o niebo lepiej.

Odpukać jak kolega wyżej napisał: nie ma aktualnie w MB wpadek jakościowych.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sam stoję przed dylematem czy X5 40i czy GLE 450. Dzisiaj byłem na jeździe testowej GLE 300d na zawieszeniu stalowym, 20 cali, opony zwykłe i zrobił dobre wrażenie. Myślałem, że będzie żółwiowaty jednak nie jest źle i nawet czuć lekkie wciskanie w fotel. Komfort w porządku. Porównywałem też X5 i MB obok siebie i w rzeczywistości MB zyskał w moich oczach więcej niż to co widziałem na zdjęciach. MB sprawia wrażenie bardziej masywnego i to z zewnątrz i w środku.


Niestety nie mają obecnie u mnie w mieście X5 na przetestowanie więc póki co czekam z decyzją. Kluczem jest komfort na stalowym zawieszeniu (ew. adaptacyjne w x5) bo nie widzi mi się czekać na pneumatykę rok czasu.


Jeżeli ktoś ma jakieś porównania z tymi modelami i może się podzielić to zachęcam, w szczególności jeżeli chodzi o komfort ;)

Opublikowano
Każda z marek ma swoje wady i zalety-zależy kto i na co zwraca uwagę. Awarie zdarzają się wszędzie.Jak dla mnie to Merc zawsze był o level wyżej niż Bmw jeżeli chodzi o komfort i jakość wykonania.Bmw nadrabiało układem jezdnym-i tak już zostało.
Opublikowano

Miałem na testy gle oraz x5. Merc pneumatyka, x5 zwykły (choć, tył w standardzie jest pneumatyczny). Komfort podobny, choć w Mercu z 6 tys przeloty coś stykało w tylnym zawieszeniu. Sam byłem zaskoczony, ze ta pneumatyka nie była aż tak komfortowa. W BMW istotne aby braczawieszenie adaptacyjne M (w pakiecie M już chyba jest dodane).

Jakosc wykończenia na porównywalnym poziomie, prowadzenie punkt dla BMW. Multimedia a właściwie sterowanie głosem punkt dla Merca. W przypadku Merca mocno na plus zaskoczyla średnica zawracania, jeśli dla kogoś ma to znaczenie. Finalnie padło na x5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komfort, materiały, dynamika, spalanie, wyciszenie, jakość wykonania - wsztystko to jest na zblizonym, bardzo wysokim, poziomie w MB i BMW i zależy w dużej mierze od wybranych opcji. Mamy po to 4 rodzaje zawieszeń, szyby klejone, wiele rodzajow skor czy obić deski, listew i wykończeń elementow obsługi do wyboru żeby "ulepić" to dokładnie pod siebie.

Obydwa samochody mają super skrzynie biegów i cała elektronikę czy asystentów na bardzo wysokim poziomie. Silniki są dynamiczne i bardzo mało palą jak na to co oferują w zamian.

Głowne różnice to stylistyka ( wg mnie + dla BMW), ergonomia obsługi (znów + dla BMW) oraz przestronność z tyłu ( + dla Mercedesa).

Dorabianie teorii, ze ktoryś to inna liga w tym czy w tamtym to zwyczajnie porównywanie różnych wersji wyposażeniowych/ silnikowych albo nieznajomość tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie jak kolega wyżej napisał. Auta są na bardzo zbliżonym poziomie. Brać co się bardziej podoba, w czym się lepiej czujemy tak żeby na codzień dawało radość, a jak jest problem z podjęciem decyzji to skonfigurować podobnie i wziac po prostu tansze :D
Opublikowano

Dla mnie jest jedną sromotna klęska w mercu - atrapa wydechu tandetna a pod nią zagięta rura w dół jak w jakimś tarpanie - koszmar i to w pakiecie AMG również :mad2:

Poza tym jest całkiem ok :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te fejkowe wydechy faktycznie wyglądają słabo ale z tego co się orientuje to nie we wszystkich wersjach sa fejkowe. W benzynach chyba sa prawdziwe
Opublikowano
W dieslch na pewno są oszukane wydechy.

W benzynie sama końcówka nie jest połączona z rurą wydechową. Rurą jest prosto i spaliny lecą przez maskownice.

 

Chociaz tyle..

Opublikowano

Stałem przed wyborem G06 czy GLE Coupe, zwykłe GLE też testowałem.

Chciałem zmiany i gdyby nie kwestie finansowe i początki problemów z dostępnością aut, styczeń 2021, to bym zamawiał GLE - nawet roczniki 2020 się momentalnie rozeszły.

Komfort MB faktycznie na plus, konfiguracja in minus, wszystko w pakietach, brak możliwości takiej personalizacji jak w BMW.

Rabatowanie w tamtym okresie auta do produkcji w MB 5- 6%, BMW 18-20%. Najem w MB od ceny katalogowej w BMW od fakturowej.

Generalnie MB przez pakiety, rabaty i finansowanie było sporo droższe, teraz różnice się trochę zmniejszyły.

Do wożenia dzieci brałbym GLE, ale bardziej dla chęci jakiejś zmiany :D

W moim odczuciu różnice pomiędzy GLE a GLE coupe są znacznie większe aniżeli pomiędzy X5 a X6.

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bmw chyba zawsze tansze w ostatecznej cenie transakcyjnej. Jak wybieralem miedzy nimi dwoma jakies 1,5 roku temu to bmw dawalo zdecydowanie lepsze rabaty, merc to chyba zawsze skromny byl w tym rabatowaniu. Teraz to juz inne czasy gdzie chyba kazda marka daje tylko symboliczne upusty. Z zewnatrz imho oba piekne wozy, merc bardziej masywny i dostojny, x5 bardziej sporty look

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.