Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent n47d20c, Buda przebieg 280 000.

Silnik ??? po zakupie wymieniłem olej, filtry itd.

Zrobiłem płukankę, wlałem ceramizer.

Po płukance w filtrze oleju są srebrne opiłki.

Niedawno była regenerowana turbina, wyrzucony EGR, nowe koło pasowe, oraz zaślepione klapy.

Samochód pracuje normalnie,ma moc.

Wiem że był wymieniany silnik bo powinien być n47d20a.

Zrobiłem 2 000 km, jutro idę oglądać nowy filtr oleju.

Co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To bardzo zle zadane pytanie. Zbyt duzo zmiennych, nie wiesz w jakim stanie wal, blok silnika, korbowody, pompa oleju itp, nalezy rozebrac. Sprawdz korekty wtryskow, one duzo powiedza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbys mial zlote to bys juz dawno to slyszal :) i szukal drugiego silnika.
Opublikowano

A w jakim filtrze oleju nie ma opiłków ? Jakby nie było to silnik by się nie zużywał i pracował wiecznie . Rozebrałem dziesiątki filtrów i w każdym były jakieś opiłki wiadomo nie może być ich za dużo . A skąd pewność ,że to panewki ?

Opiłki mogą być z każdego elementu silnika łańcucha , panewek ,zębatek , wałków itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja rozebralem setki i w sprawnym silniku nigdy nie bylo zadnych opilek. Z lancucha? Z walkow? Zebatek? To sie robi, nie widoczna dla oka maz, nigdy opilki. Potrzyj sobie papierem sciernym walek i zobaczysz ze nigdy z tego pilkow nie bedzie.
Opublikowano

Kiedy powstają drobinki metalu? Niektórzy powiedzą, że w trakcie obróbki metalowych elementów przez skrawanie. To oczywiście prawda, choć niewiele ma ona wspólnego ze światem samochodów. Druga przyczyna jest zdecydowanie bliższa tematyce motoryzacji. Opiłki w oleju pojawiają się w wyniku tarcia zachodzącego pomiędzy metalowymi powierzchniami, takimi jak np. styk ścianek cylindra i pierścieni tłokowych. Jak łatwo można zgadnąć, jest to zjawisko niekorzystne. Konstruktorzy motorów napędowych starają się za wszelką cenę ograniczyć ten problem w czasie budowy magistrali olejowej. Niestety, wytworzenie się filmu olejowego (a więc specjalnej warstwy ochronnej), który ograniczałby tarcie w każdym punkcie styku, nie jest możliwe.




Każdy ma inne zdanie moim zdaniem jest to normalny objaw , tak jak pisałem rozebrałem dziesiątki filtrów i w każdym po osuszeniu były drobinki metalu wszystko zależne jak ich jest dużo i jakiej wielkości

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sprawnym silniku nie może być opiłków metalu, są wyjątki typu silniki wyczynowe, silniki na dotarciu lub silniki na pierwszych przeglądach gdzie tnie się koszty produkcji. To ostatnie dotyczy BMW mniej więcej od końcówki serii M, ale nie można tego brać za normę.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z mojego, dosc duzego doswiadczenia z silnikami bmw, wynika dokladnie to samo. Sprawny=zero opilkow.
Opublikowano
Nie wie czy to panewki, sprawdzi czy wał nie jest zatarty, jeśli wał nie, a panewki tak to je wymieni.
Opublikowano

płukanka nigdy żadnemu zdrowemu silnikowi nie zaszkodziła a wręcz pomogła.

jak stary zaniedbany silnik i w środku sporo szlamu to płukanka to rozpuściła i wypłukała wreszcie opiłki nagromadzone i zlepione szlamem w zakamarkach silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oblukałeś plukankę której użyłeś?-są na rynku plukanki które wyglądają jak z opiłkami...jeśli takiej płukanki użyłeś,to rozbierasz sprawny silnik...Sprawdziłeś czy to są na pewno opiłki?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dla tych którzy twierdza , że w filtrze oleju nie ma opiłków metalu .

Pierwszy filtr Audi A6 2010r , Ford Focus 2017r , BMW n43 2010r bardzo ładnie to widać na żywo telefonem ciężko uchwycić . Rozprułem dziesiątki filtrów i w każdym były drobinki metalu .



Większość narzeka na panewki w n43 moim zdaniem są dwa główne powody zacierania tego silnika ,pierwszy to kruszący ślizg rozrządu który zatyka smog a kolejny to lejące wtryski które rozrzedzają olej a ze względu ,że cena jest z kosmosu to większość jeździ do bólu.

Miałem kiedyś E36 m43 gdzie też ponoć był problem z panewkami zrobiłem nim 450 tys gdzie gaz był założony przy 160 tys , po tym przebiegu pękł blok.

Opublikowano
Ostatnio przerabiałem temat u siebie, n47d20c, nalotu 230k km i opiłki w filtrze oleju. Znajomy mechanik spytał czy razem z rozrządem była wymieniana pompa oleju czy nie. Po zdjęciu miski okazało się że miał rację - pompa oleju zaczęła opiłkować i stąd były opiłki. Przy okazji wymienił panewki, były już trochę przytarte, ale nie dawały opiłków. Samochodem zrobiłem 70k km i olej zmieniany co 13-14k km, użytkowany w 95% na trasach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.