Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam .z reguły auto stoi w garażu ale teraz zostawiłem na dworzu a było minus 18. Auto rano odpaliło.przejrchslem 3 km i zaczęło coś dymić spod maski po stronie pasażera. Był to raczej spalony olej sądząc po zapachu. Wyłączyłem i poczekałem Chwile sprawdziłem gdzie leci i być może uszczelka pokrywy zaworów włączyłem i odjechałem zobaczyć czy jest jakaś plama na śniegu ale nie było .poszedłem do sklepu chce odpalić a tu tylko cyk cyk przy odpaleniu . Z kabli ani rusz z 3 aut nie chciał odpalić ale to chyba wina słabszych Aku tych aut bo miały po 65A ja mam 80 więc pojechałem nalafowac Aku i niestety nadal to samo. Teraz nie wiem czy ma to związek z tym wyciekiem czy po prostu alternator nie zdarzył naładować na tak krótkiej trasie. Pytanie czy jak są światła wyłączone to przy słabym Aku one zaczynają mrugac przy próbie odpalenia? Bo koleś mi mówił że nie powinny i że to może być zwarcie. Moze ten olej gdzieś tam poleciał gdzie nie powinien i zrobił zwarcie. Gdzie jest bezpiecznik i który to od rozrusznika i akumulatora? Czy mogę podłączyć 120 amperowy akumulator na podmianke? Silnik m54 520i
Opublikowano
Włożyłem nowy Aku i nic ale jak przekręcam co ewidetnie coś śmierdzi w kabinie . Powolachlem z 2xstron i to po stronie rozrusznika więc pewnie to rozrusznik. Chyba że większy akumulator o 40 A mi go spalił mogło tak byc??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie wiesz gdzie jest bendyks to może podaruj sobie samodzielną naprawę.

Szukaj co się usmażyło bo jeszcze auto spalisz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie chcę odpalić ani z prostownika ani z 2 Aku ..czasami cyka raz czasami jak robi takich strzałów z 10 .kontrolki przygasają.jak był podłączony pod prostownik z funkcją rozruchu 5o dodatkowo światła migały podczas próby odpalenia. Napięcie po podłączeniu pod prostownik i ładowanie było ponad 13 .gdy porostoenik ustawiony na funkcje rozruch to ponad 14 natomiast gdy Aku odłączone było od prostownika to miało napięcie niecałe 12... Czy faktycznie może to być już na maksa wykonxone Aku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak tylko cyka to prawdopodobnie rozrusznik. Nie kręcił dłużej ostatnio, tak jakby słaby akumulator był? Miałem tak u siebie w M57. Słyszałem, że słabiej odpala, byłem przygotowany na wymianę aku jak już padnie, ale przestał odpalać i tylko cykanie było. Wymiana rozrusznika i odpala jak trzeba, aku się okazało, że w pełni sprawny.


Zobacz czy z pokrywy zaworów olej Ci się nie leje na wydech, typowe w M54, uszczelki parcieją i puszczają. Możesz zerknąć w gniazda świec czy tam oleju nie ma, albo przejechać palcem po łączeniu pokrywy.

Opublikowano

Jak tylko cyka to prawdopodobnie rozrusznik.



Jak był mój słabszy Aku to kontrolki przygasaly jak włożyłem już silniejszy to mocnuej cyknie i nie przygasają kontrolki .bendijs wyrzuca ale rozrusznikbatdzo szybko zrobił sie gorący....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się rozrusznik robi gorący to .... może wał stanął dęba . załóż klucz nasadowy na śrubę koła pasowego i spróbuj nim pokręcić .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz mieć zablokowany wał korbowy przez olej lub płyn w cylindrze. Lub z innej przyczyny.

Trzeba pokręcić wałem .

Lub wykręcić wszystkie świece i sprawdzić czy zakręci?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Robiliśmy to właśnie w jedną idzie w drugą nie...sprawdzamy stan oleju a tam wskaźnik nie pokazuje nic .. jak to możliwe miesiąc temu miał stan ponad połowę...żadna kontrolka nie dała znac że oleju jest za mało a bezpieczniki dobre.czyzby zatarlem silnik....na popych jak brałem go to na początku włączyłem 2 zamiast 4 i czy to mogło go zblkokowac? I czy da się go odblkokowac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeskoczył łańcuch albo się zerwał . Tłok opiera się o zawory . Skoro rozrusznik napierał i nie dał rady to je pokrzywiło . Stało się to w momencie gaszenia silnika pod sklepem . Nie próbuj na popych bo szkód narobisz większych . Do mechanika albo w garażu samemu z kimś kumatym zdjąć pokrywę zaworów i oglądać co się stało . Tak to widzę ja ze zdalnej diagnozy .
Opublikowano
No ok .spróbuję jescze te świece wykręcic. A nie stało się to w momencie brania na linkę i spróbowania odpalenia go przez pomyłkę z 2 zamiast 4??
Opublikowano
2 świece wykręciłem jedna dosłownie pływała w oleju reszty nie mogę narazie ruszyc. Wykręciłem 4 . Wal kręci się a przez jedną cewkę wypluł mi olej :shock: jaka diagnoza panowie? Dlatego te z wskaźnik poziomu pokazuje zero bo cały okej siedzi u gory.czyzby nie było tak źle i to tylko uszczelka pokrywy zaworów?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie uszczelka.

Prędzej odma.

żadnych prób na zaciąg !!! Pogniesz korby.


Wykręć resztę świec.


Sprawdź poziom oleju. Jeśli olej jest w cylindrach to jest też w dolocie .

Cały dolot musisz zdjąć i pozbyć się z niego oleju. Z cylindrów też. Jego pozbędziesz się kręcąc rozrusznikiem bez świec. Będzie chlapać.


Dolej oleju poskładaj wyczyść lub wymień świece odmę i kręć.


Jak zapali to będzie kopcił jak smok ale to normalne.

Tylko kat jest w zasadzie na złom.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ok dzięki bardzo. A zamiast chlapania nie mogę strzykawka go wyciagnac?


Ogólnie czytałem o tym i odma potrafi przymarznąć ale gdy silnik się zdarzy nagrzac to nic się nie stanie ale jeżeli ktoś robi krótkie odcinki tak jak ja to wtedy właśnie robię się takie rzeczy.poza tym widziałem tu na forum w tej odmie taki chsrrkrystyczny pomarańczowy nalot jak ktoś ją rozkręcił .ja mialem identyczny gdy odkręciłem korek wlewu oleju a nigdy tm takiego nie było więc to pewnie to... Oby tylko tym zaciągnięciem chwilowym nie zrobił sobie większego kuku.

Opublikowano
Dzięki panowie za pomoc w szczególności Dyzio. Wygląda na to że wszytko z autem ok. Po ściągnięciu oleju z cylindrów wysuszeniu świec auto wygląda na to że chodzi prawidłowo. Dymi jeszcze i jutro będę go przepalal do końca
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musiałby chyba uszczelniacz zaworowy wyjść na spacer że tyle oleju nagle poszło do cylindra . Podobnie miał znajomy w e38 3.0d . Tam pękła głowica koło wtryskiwacza i miał bezpośredni wtrysk płynu do cylindra . Objaw ten sam .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej idzie z odmy. Zalewa cały dolot.

Ale nie musisz wierzyć.


Dolot to kolektor dolotowy. Tam masz jeszcze mnóstwo oleju. Jak go znowu zassie to możesz rozwalić silnik.

Trzeba zdjąć dolot. Pozbyć się z niego oleju. Wymienić odmę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ok jutro będę zdejmował. Odma na 100 procent zamarzla bo bo -18 a ja miałem auto na dworze a a ja robię krótkie odcinki a to podobno sprzyja temu co ja miałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.