Skocz do zawartości

Nierówna praca na wolnych obrotach 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam 320d tourning w automacie 150km. I mam taka przypadłość że na wolnych obrotach przy zimnym silniku jakos nierówno pracuje i silnik ma jakis duży moim zdaniem wstrzas. Zbyt mocno wprowadza w drgania. Jeśli delikatnie dodam gazu i zrobie go na 900 obrotów jest ok., A tak to ma jakies 600obrotów ale to w automatach chyba tak jest. No i jakoś przy 2000 obrotów głosno mi pracuje co to może być koledzy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy Twój problem występuje regularnie? Ja mam tak, że czasami, po odpaleniu, cały samochod dostaje drgawek (skrzynia automat, pozycja P) natomiast po ruszeniu problem ustaje. U mnie pojawia się to bardzo żadko (3 razy w ciągu pół roku) a ASO stwierdziło potrzebę wymiany sterownika silnika (2600 plus VAT :duh: )

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam posiadam 320d tourning w automacie 150km. I mam taka przypadłość że na wolnych obrotach przy zimnym silniku jakos nierówno pracuje i silnik ma jakis duży moim zdaniem wstrzas. Zbyt mocno wprowadza w drgania. Jeśli delikatnie dodam gazu i zrobie go na 900 obrotów jest ok., A tak to ma jakies 600obrotów ale to w automatach chyba tak jest. No i jakoś przy 2000 obrotów głosno mi pracuje co to może być koledzy

 

Na poczatek polecam zalac specyfik STP (bodaj niebieski), kiedys mialem podobny problem i moge powiedziec ze STP pomogło

Xdrive

Koder

Opublikowano
A co masz na myśli że może wtryskiwacze coś nie tak. Ze coś w paliwie moze być? W środe u mechaniora jestem umówiony. On tez jak posłuchał mówił że może być wtryskiwacz może poduszka itd. A czy u was w automatach tez tak dziwnie pracuje jakby ciut za głosno np pray 2000 obrotów. Wydaje mi sie że czasami jest a czasami nie mam bede wiedział w środę co i jak.
Opublikowano
u mnie nic za głośno , jedynie jak zimny i na 'P' nie mam też żadnych wibracji przenoszonych na karoserie - przy 2000obr ale w pozycji P ?? czy podczas jazdy bo jak to drugie to delikatny pomruk - może to poduchy ? bo taki objaw drgań a to raczej z tym się wiążę
Opublikowano
Wiesz co tu nie chodzi o wibracje drgania przy 2000 tys obrotów ale o dziwna prace silnika zbyt głośna. W środe wszystko sie okaże. Mam nadzieje że nie popłyne z kasą zbyt dużo
Opublikowano
Witam a wiec tak jak prosiliscie pisze co było w mojej bmw. A wiec po krótce nic. Sprawdzali dzis caly dzien od 8 rano do 17 sprawdzali wszystkie czujniki cały silnik i nic. Az musieli przywiezc takiego samego disla i chodzi identycznie jak mój. Czyli jestem przewrażliwiony chyba. Bo mechanik powiedział ze silnik jest brzytwa. Przyzwyczaiłem sie do innego disla vw 1.9tdi tamte dise pracuja inaczej. A bmw do najcichszych nie nalezy tak mi powiedział mechanik. Choć sam juz nie wiem czy to moje chora głowa czy jednak cos jest nie tak.
Opublikowano
jechałeś dieslem 1.9tdi ?? przecież common raile to nie jest więc głośniejsze na pewno od 2.0d , nie wiem jak na wolnych obrotach ale u mnie nie słychać że to diesel podczas jazdy nawet miejskiej
Opublikowano (edytowane)
1,9tdi vw napewno głośniej chodzi na "wolnych obr". Jeżeli Twój w bmw chodzi głośniej to coś nie tak jest. Edytowane przez tomel
Opublikowano
1.9 tdi sa na pompowtryskiwaczach i sam silnik ma wieksza kulture pracy, a juz napewno mniej nim rzuca. poza tym jesli nie ma jakiejs wyraznie nierownej pracy na zimnym to jest ok. w przeciwnym razie faktycznie oznacza to wtryskiwacz do wymiany (wedlug zalecen serwisowych co 200 kkm). jesli chodzi o pomrok przy 2000, lub nawet ciut nizej, to jest to efekt rozpedzajacej sie turbiny i w kazdym dieslu z dmuchawka slychac jak zaczyna sie napedzac. to chyba by bylo wszystko.
DIESEL POWER
Opublikowano

ja mam 2,5 TD i jest to samo na P skacza obroty delikatnie... u mnie kwestia ustawienia pompmy. bywalo tak gasl mi na wolnych obrotach. moj mechmagik tak mi ustawil pompe ze teraz obroty delikatnie skacza ale juz nie gasnie... a wymiana pompy na nowa troche salaty kosztuje...

 

----------------

pozdry

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja też mam problem z nierówną pracą silnika na niskich obrotach. Czasem aż tak mocno "zarzuci" samochodem. Ostatnio zauważyłem, że mam lewą poduszkę do wymiany. Uważacie, że wymiana poduszki na nową załatwi sprawę?
Opublikowano
To trzeba sprawdzić czy jest do wymiany a to można w każdym warsztacie z kanałem. jeżeli do wymiany to i tak mus - ja mam inny problem bo kolega się przejechał moim autem i koniecznie chce je kupić :mrgreen: a ja nie wiem co robić :mad2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja trochę nie na temat ale nie mogę założyć nowego tematu więc muszę wykorzystać jakiś inny, a dotyczy właśnie 320d e46. Zamierzam kupić 320d z roku 2000 i jeden z oglądanych samochodów miał taki feler; po otwarciu maski i nachyleniu się nad silnikiem czuć było, że gdzieś z któregoś miejsca uciekają spaliny, na dodatek miały bardzo specyficzny smród i aż gryzły w oczy i to na długo po odejściu od auta. W serwisie powiedzieli mi, że właściwie trzeba przeglądnąć cały układ wydechowy (jeśli chodzi o to uciekanie spalin) i to równie dobrze może być jakaś uszczelka za grosze jak i np. tłumik drgań (jeśli dobrze pamiętam) i wtedy robota będzie mnie kosztować ze 2,5 tys. Natomiast wtedy nie zapytałem o te gryzące dziwnie śmierdzące spaliny, sprzedawca tłumaczył się, że to jeszcze paliwo z Francji (stamtąd sprowadził auto) i dlatego takie dziwne. Głupie tłumaczenie ;) Czy ktoś może mnie oświecić jaki może być powód tego dziwnego smrodu ?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

wracając do tematu drżenia budy w e46 2.0d

 

1. wymienilem poduszkę była zdecydowana poprawa

2. podniosłem obroty z 730 na 800 z kawałkiem

i jest jeszce lepiej.

Opublikowano
wracając do tematu drżenia budy w e46 2.0d

 

1. wymienilem poduszkę była zdecydowana poprawa

2. podniosłem obroty z 730 na 800 z kawałkiem

i jest jeszce lepiej.

 

no u mnie np w Masterze nie czuć zgaszenia silnika a w BMW szarpnie , nie wiem dlaczego

Opublikowano
wracając do tematu drżenia budy w e46 2.0d

 

1. wymienilem poduszkę była zdecydowana poprawa

2. podniosłem obroty z 730 na 800 z kawałkiem

i jest jeszce lepiej.

 

no u mnie np w Masterze nie czuć zgaszenia silnika a w BMW szarpnie , nie wiem dlaczego

 

u mnie też szarpnęło przy gaszeniu, i to była oznaka walniętej poduszeczki:)

teraz jest elegantura

Opublikowano
nie wiem co robić , wydaje mi się ze kiedyś wymieniałem poduchę , zresztą czuć silnik w aucie jak zimny , może faktycznie jakieś poduchy , sworzen wahacza mam na pewno do wymiany więc pewnie cały wahacz ale przy okazji bym zobaczył co daje te lekkie wibracje na budę na postoju - jak się nie rozgrzeje , zresztą zrobię co muszę bo pewnie z wiosną będę sprzedawał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.